Keresés

Részletes keresés

RIKA424 Creative Commons License 2014.06.07 0 0 60089

Jól tudod.

 

Ma is megrendelés alapú.

 

Már sok éve.

 

 

Előzmény: Racilaci (60087)
Racilaci Creative Commons License 2014.06.07 0 0 60088

De ha a piacnyitásra és a zúnióra hivatkozva már 2016-ban kivezetnek egy sor kedvezményt, meg valamennyire átalakítják a struktúrát, akkor annak elül a hangja a választásokra.

Előzmény: RIKA424 (60085)
Racilaci Creative Commons License 2014.06.07 0 0 60087

Szerintem most is megrendelés alapú. Vagy nem? 

 

Csak olyan járat indulhat, amit az állam engedélyez, tehát kvázi megrendel. Vagy rosszul tudom?

Előzmény: Fradista Utazó (60086)
Fradista Utazó Creative Commons License 2014.06.07 0 0 60086

A dolog rendkívül egyszerű. Komolyan.7

Még a piacnyitás nélkül is nagyon régóta indokolt volna, hogy az autóbuszos szolgáltatást is megrendelés-alapúvá tegyék, csakúgy, mint a vasútit. És akkor ugye csakis olyan járatok közlekedhetnek, amiket az állam megrendel. A szolgáltatók pedig azért versenyeznek, hogy melyiküktől rendelje meg.

Előzmény: Racilaci (60084)
RIKA424 Creative Commons License 2014.06.07 0 0 60085

Egy ifi politikus azt mondta 2001-ben :

 

....."...János !  Választás előtt iskolát, kórházat, vasutat, nem zárunk be !......"

 

2018-ban választás lesz.

2017.01.01-től hozott intézkedések, kb. 2017 év végére érnek el a társadalmi mérhető hatásokig.

 

Tehát a közforgalmú autóbuszos piacnyitás legfőbb kritériumai :

 - jól kommunikálható legyen,

 - látványos legyen,

 - minél kevesebb lényeges változással,

 - minél kevésbé fájdalmasan.

 

 

Racilaci Creative Commons License 2014.06.06 0 0 60084

2017 elvileg a piacnyitás éve, s fix, hogy nem fogja az állam Józsi bácsi tejfölvásárlós utazgatásait még a mostani szinten sem finanszírozni a magáncégeknek. Hacsak nem haverok lesznek a cégek, de ezt még nem tudhatják biztosan.

Ezért addig befagyasztják, ami nominálisan máris csökkenő bevételt jelenthet, közben kurtítják, ahol tudják a kedvezményes utazási lehetőségeket, s 2017-re meghirdetnek valami másfajta rendszert.

 

Vlsz. olyan konstrukciót keresnek, hogy a magáncégeknek ne érje meg 50%-os saját bevételű, ámde árkiegészítéses fürdőjáratot üzemeltetni. Nagy kérdés, mit csinálnak a diákokkal. A többi kedvezmény meg szép lassan megszűnik.

Előzmény: Gyötör (60082)
Racilaci Creative Commons License 2014.06.06 0 0 60083

Szerintem ez az érvényes.

Előzmény: Gyötör (60082)
Gyötör Creative Commons License 2014.06.06 0 0 60082

Más olvasatban: 2017-ig minden évben biztosított a szocpol. tám. 2014. évi összeg nagyságrendje. :-)

Előzmény: RIKA424 (60081)
RIKA424 Creative Commons License 2014.06.05 0 0 60081

Fekete évek közelednek :

 

 

- a Magyar Nemzet információi alapján -, melyek szerint 2017-ig a jelenlegi szint szerint fagyasztják be azokat az összegeket a friss konvergenciaprogramban, melyekkel az állam a nem teljes árat fizető utasok után kompenzálja a közlekedési szolgáltatókat.Ajjajj.Ha ez igaz, márpedig valószínűleg igaz, akkor még kevesebbet fizet ezek után az állam meg, mint eddig......................:-(((

Racilaci Creative Commons License 2014.06.03 0 0 60080

Igen korrekt szöveg. Különösen ahhoz képest, hogy mi a forrása.

Előzmény: RIKA424 (60079)
RIKA424 Creative Commons License 2014.06.03 0 0 60079

Trükkökről vallottak a Volánok, mert az állam használja a pénzüket

 

Szabó Yvette 2014. 06. 03. 07:12 20’ 0

 

Forrás: MTI/MTVA / Simó Endre

 

hirdetés

Az állam együttesen több mint 10 milliárd forinttal adós a tulajdonában lévő 24 Volán-társaságnak. A költségvetésből ugyanis csak egy-két, sőt olykor három év késéssel utalják ki azt a pénzt, amelyet az államnak kellene állnia a tömegközlekedés költségeiből. A buszos cégek az e miatt keletkező lyukakat hitelfelvétellel kénytelenek betömni, ám így nem marad pénzük a matuzsálemi korú járműflotta cseréjére. Mindez két évvel az előtt, hogy megnyílik a piac, s versenytársakat kapnak az eddig monopóliumot élvező Volánok.

 

A kormányok szerte a világban támogatják a távolsági tömegközlekedést, mert piaci alapon nem lehetne fenntartani, hogy az utolsó kis zsákfaluba is eljusson naponta egy-két buszjárat. Az ilyen vonalakon keletkező veszteséget az állami büdzséből térítik meg. Elvileg hónapokon belül, gyakorlatilag csak többéves késéssel.

 

A cégek ezt trükkök sorával tudják csak túlélni. Egyrészt gyakorlatilag nem költenek az öreg buszok cseréjére. Másrészt 5-7 százalékos kamatra több száz millió forintos folyószámlahitelekből tömködik a lyukakat.

 

A könyvelésben ugyanakkor bevételként tartják számon a még be nem folyt állami támogatást, így a tulajdonos elvárásainak megfelelően többségükben nem tűnnek veszteségesnek, hanem szerény nyereséggel működnek - derül ki azokból az éves beszámolókból, amelyeket a napokban tettek közzé a Volán-társaságok.

hirdetésBurkolt államadósság

 

Eltérő, hogy az egyes cégvezetők mennyire bontják ki az igazság minden szeletét. Egy sor olyan beszámoló van, amelyik szigorúan csak a számokra szorítkozik, egy-egy esetben azonban a vezérigazgatók “beszólnak” az állami tulajnak.

 

A Bács Volánnak például több mint félmilliárd forinttal tartozik az állam, ami a dokumentum szerint “együttesen olyan jelentős forráshiány a napi forgalomban, hogy a társaság saját forrásaiból már képtelen fizetési kötelezettségeit határidőben teljesíteni”. Ezért 2012 végén kénytelen volt folyószámlahitelt felvenni. (A Bács Volán egyike annak az öt Volán-társaságnak, amely némi veszteséget mert kimutatni, a Bács esetében ez 15 millió forint.)

 

Egy ilyen hitel költségeiről a Kunság Volán beszámolójából lehet képet alkotni. A cég tavaly márciusban kötött szerződést az OTP-vel egy 300 millió forintos folyószámlahitelről, és a pénzt júliusban már teljes egészében lehívták, és azóta is használják.

 

A bankközi kamatok alapján havonta megszabott úgynevezett Buborhoz, amely tavaly 4-4,5 százalék körül mozgott, 1,5 százalékos kamatfelár, valamint 0,1 százalékos rendelkezésre állási díj társult. A vállalatnak tehát éves szinten mintegy 6 százalékos többletköltséget okozott, legalábbis ezen a 300 millió forinton, hogy az állam nem fizetett. (Az állam 2013 végén már több mint 1 milliárddal tartozott a cégnek).

 

És ez idén sincs másképp. Februárban született egy újabb megállapodás, miszerint a Kunság Volánhoz még a 2012. évi költségtérítésből sem folyt be 410 millió forint, amelyet “a költségvetési források rendelkezésre állásának függvényében” utalnak át - vagyis az állam még most sem vállalt fizetési határidőt.

 

Rezsicsökkentés húszéves buszokkal

A következmény?

Nem az áremelés.

Az utassal ezúttal sem közvetlenül fizettetik meg ennek a sajátos gazdálkodásnak az árát. A tarifák tavaly érdemben nem emelkedtek, csupán kitalálták, hogy kiegészítő jegyeket vezetnek be néhány vonalon.

Az indoklás elvileg az volt, hogy a jobb szolgáltatást fizettetik meg az utassal, így például a modernebb buszokat, vagy azt, hogy autópályára ment fel a járat. Gyakorlatilag azonban úgy tűnt, inkább csak a vonatra próbálják terelni az utasokat, például az intercitykkel párhuzamos buszokat drágították. A többletbevétel éppen ezért elenyésző lett, a 2,6 milliárd éves árbevételű Nógrád Volánnál például néhány 10 millió forintra tehető ez az összeg.

 

Közvetve persze az utas és a Volán-buszokkal soha nem utazó adózó is fizet: előbb-utóbb az állami költségtérítést, meg a késlekedés miatti kamatköltségeket, és még ki tudja, mi mindent.

 

Például a lepukkant buszok drágább üzemeltetését. Mert hogy buszvásárlásra gyakorlatilag egy fillér sem jut. A Borsod Volán 523 járművéből például 202 darab 20 év feletti, de az átlagéletkor is 14,9 év. Bár a Magyar Fejlesztési Banknál elvileg évek óta ketyeg egy 100 milliárd forintos hitelkeret a Volán-társaságok buszainak megújítására, a gyakorlatban azonban ez nem működik.

 

A Borsod Volán beszámolójából a következő derül ki. A cég tavaly 41 új buszt akart venni az MFB-s hitelből, de a tulajdonosi jogokat gyakroló Magyar Nemzeti Vagyonkezelő nem járult hozzá, mert úgy döntött, hogy központi közbeszerzési eljárást akar. Ami akár logikus is lehetne - nagyobb megrendelés, alacsonyabb árak -, ám a tenderkiírás azóta is várat magára.

 

Versenyképtelenség

Úgyhogy egyelőre maradtak az oldtimerek és a hitellel átvészelt fizetési nehézségek. Pedig két és fél év múlva, 2017 januárjától versenytársakat kapnak az állami Volánok.

 

2016 végével ugyanis lejárnak az őket bebetonozó szerződések, és attól kezdve meg kell nyitni a piacot akár a külföldi versenytársak előtt is. Hogy ez nem is olyan távoli jövő, azt még a szaktárcánál is látják. Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár néhány héttel ezelőtt bejelentette, hogy megkezdték a pályázat előkészítését a majdani szolgáltatók kiválasztására.

 

A minisztérium a VS.hu érdeklődésére úgy nyilatkozott, hogy várhatóan regionális szinten írják ki a pályázatokat. A Volán-társaságokat ugyanis már tavaly elkezdték régiónként összeboronálni, ami a tervek szerint az év végére már teljesen megvalósul. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium egyúttal azt a tájékoztatást adta, hogy “járműbeszerzésekkel” is elő akarja segíteni a Volánok sikeres pályázását a majdani megmérettetésen.

 

A szükséges pénz eredete azonban egyelőre ismeretlen. Hazai forrásból gyakorlatilag elképzelhetetlen, az uniós pénzekről pedig éppen a napokban derült ki, hogy a 2020-ig tartó fejlesztési ciklusban nem számolnak ilyen céllal.

Az út- és vasútépítések mellett egyedül az elővárosi közlekedésre lesz 258 milliárd forint, de az csak Budapest és legfeljebb egy-két nagyváros esetében jelenthet pénzt buszvásárlásra.

 

Ráadásul a piacnyitás a jelenleginél csak drágább szolgáltatást eredményezhet az állam számára. Ezt jelzi az is, hogy a budapesti közlekedésbe bevont újabb szolgáltatók mintegy 15 százalékkal magasabb költségtérítést tudtak kiszorítani a megrendelőtől, mint a BKV.

 

Másrészt pedig egy valódi piaci szereplő nem valószínű, hogy 6-7 százalékos pluszköltséggel szó nélkül meghitelezné az állam fizetnivalóját, mint ahogy ma azt a Volánok teszik.

siófoki35 Creative Commons License 2014.06.02 0 0 60078

https://www.youtube.com/watch?v=jrmviQKD2xQ

 

ez is volán... :D ;)

 

 

Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.05.30 0 0 60077

RIKA olvtárssal értekeztünk korábban a "sok-AKÖV-ös" rendszer átláthatatlan számozásáról. Mihál olvtárs összeszedte a számozási rendet egy táblázatba és egy kis leírást is készített hozzá:

http://mihal.fw.hu/alap.html

Az oldal alja felé megtalálható.

v_peti Creative Commons License 2014.05.29 0 0 60076

Sógoréknál adókedvezmény van, és ha jól olvasom, akkor a 0%-os kulcs mellé negatív adó is lehetséges, bár a 0%-os kulcs, főállásban napi 8 órában könnyedén túlléphető, még minimálbérrel is. (nemrég olvastam tájékoztatót az osztrák adózásról)

Ott a rövidebb távú jegyeknél olyan 50%, a hosszabbaknál meg ca. 100% vagy afeletti is lehet az adókedvezmény mértéke.

100% feletti úgy jön ki, ha a fix összegű adójóváírás magasabb, mint a bérlet ára. (A kettő ca. egy szinten van, sok helyen, mert utánanéztem.) Így a dolgozónak nem kell azon izgulnia, hogy a cég megveszi-e a bérletét vagy nem!

 

Persze ott is van teljes térítés (Jobticket), amikor nem átalányt kap az ember, hanem bérletet, meg van a szerződéses járat is. Viszont nincs különbségtétel a helyi és a helyközi bérletek között.

Így viszont a teljes árhoz mehet az összes bérletes. Ott a teljes árú jegyek számát nem a mozgássérült nyugdíjas vakvezető kutyák miatt adják, hanem főleg üzletpolitikai alapon. Persze a rokkantak, és a vakok is mehetnek féláron! Sőt az idei évtől még a 20€-s kártyát sem kell kiváltaniuk!

 

RIKA424 Creative Commons License 2014.05.29 0 0 60075

a 24 Volán most is kimarad belőle ?

 

http://www.hirado.hu/2014/05/29/csepreghy-a-kozlekedesi-programokban-is-a-gazdasag-fejlesztese-van-eloterben/?source=hirkereso

 

.........."..........A jelenlegi európai uniós költségvetési időszakban kevesebb pénz áll rendelkezésre a közlekedés fejlesztésére, mint 2007 és 2013 között,

 

  A kormánynak június 7-ig kell Brüsszelbe eljuttatnia a partnerségi programot, amely a tíz közül az Integrált Közlekedésfejlesztési Programot (IKOP) is tartalmazza. ........."

 

 

RIKA424 Creative Commons License 2014.05.28 0 0 60074
setra415HD Creative Commons License 2014.05.27 0 0 60073

"másik az internetes fizetésre alkalmas bankkártya, de erre nem látok más megoldást"

 

Pedig létezik :)

 

Az adott szolgáltató internetes felületén regisztrációt követően létrehozásra kerül egy személyes fiók, amely többek között alkalmas arra is, hogy tetszőleges összeggel előzetesen feltöltésre kerüljön, majd az interneten keresztül történő menetjegy vásárlásakor a menetjegy ellenértéke a fenti számláról kerül levonásra. Az előzetes feltöltés történhet: 

- internetes fizetésre alkalmas bankkártya segítségével,

- egyszerű banki átutalással,

- az adott szolgáltató pénztáraiban történő készpénz befizetéssel.

Előzmény: kbn (60030)
Takszi55 Creative Commons License 2014.05.25 0 0 60072

Van egy óriási különbség a kettő között: én a sofőr markába nyomom a teljes árat, így a Volán azonnal realizálhatja a teljes bevételt, aztán hogy ebből nekem mennyit tért meg a munkáltatóm, ahhoz már szvsz semmi köze. A másik esetben megkap egy részt, a maradékot meg vagy odaadja állambácsi vagy nem (utóbbi időben ugyebár inkább nem), ehhez meg nekem nincs közöm közvetlenül.

 

Szerintem a dolgozói bérlet jelen formájában:

  • jó a munkáltatónak, mert egyéb juttatás, így a járulékokhoz nem számít be
  • jó nekem, mert személyes példám alapján a 14200 Ft-os bérletből 2000 Ft a rám eső rész
  • jó a Volánnak is, mert van utasa, és a teljes árat megkapja azonnal

 

Ha elveszed, semmi garancia nincs rá, hogy ugyanezt a pénzt megkapja a delikvens nettóban, még arra sem biztos, hogy a járulékokkal csökkentett részt odaadják neki, továbbá ha neki kell havi szinten állni a bérletet, erősen elgondolkodik, hogy akkor már inkább mégiscsak az autó. Legalábbis én biztos nem kötném már magam tovább a buszhoz.

Előzmény: RIKA424 (60069)
Fradista Utazó Creative Commons License 2014.05.25 0 0 60071

>nincs azzal semmi baj, ha a kedvezményes jegyeket teljes árú jegyként számolhatja el egy közszolgáltató.

De, ez elég nagy baj lenne. Szerencsére erről szó sincs, a közszolgáltató csakis a teljes áron értékesített jegyeket számolja el teljes árúként.

Előzmény: RIKA424 (60069)
RIKA424 Creative Commons License 2014.05.25 0 0 60069

nincs azzal semmi baj, ha a kedvezményes jegyeket teljes árú jegyként számolhatja el egy közszolgáltató.

 

Csak akkor mind így tegye.

 

Viszont akkor például a MÁK-os utazás is elszámolható teljes árú jegyként ?

Akkor is ha 100 db MÁK-os jegyből csak 71-80 db árát fizeti meg a kedvezményt adó ?

 

 

RIKA424 Creative Commons License 2014.05.25 0 0 60068

speciális fogalmazási nyelv és következtetési szokás.

 

Tőlem nagyon távol áll mindkettő.

 

 

Előzmény: Törölt nick (60067)
Fradista Utazó Creative Commons License 2014.05.25 0 0 60066

Vannak ilyenek, pl. a múltkor repülővel utaztam, és egy árva centet sem fizettem érte, a munkáltatóm fizette az egészet. Akkor ez ingyenes utazás volt? Pedig még messze nem vagyok 65 éves.

Előzmény: RIKA424 (60064)
kbn Creative Commons License 2014.05.25 0 0 60065

Nem ritka az ilyen. Például ha egy mérnököt kihelyeznek egy vidéki beruházáshoz, a munkaadója fizeti a lakásbérlést és a hozzá tartozó közüzemi számlákat is.

Előzmény: RIKA424 (60064)
RIKA424 Creative Commons License 2014.05.25 0 0 60064

Más szolgáltatások ellentételezésekor is bevezethetnék ezt.

 

Kifizetném a víz- gáz- villany számlát majd az állam vagy valaki, a kifizetett összeg 86%-át visszafizetné a szolgáltatást igénybe vevőnek.

 

..................:-)))

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (60063)
Fradista Utazó Creative Commons License 2014.05.24 0 0 60063

A vasúti ill. autóbuszos szolgáltató szempontjából teljesen tökmindegy, hogy a bérletet a dolgozó, vagy annak munkáltatója fizeti ki. Az teljes árú bérlet. Akkor is, ha neked ez nem tetszik.

Előzmény: RIKA424 (60055)
kbn Creative Commons License 2014.05.24 0 0 60062

"Például a teljes árú jeggyel utazók magas százalékos arányába majdnem biztosan beleszámolták a dolgozói bérleteseket, melyek egy olvasat szerint éppen lehetnek teljes árú jegyesek is, hiszen teljes áron veszik meg a bérletet, az már más kérdés, hogy a cégük - utólag - az ár 86%-át számukra visszatéríti."

 

Ez messzire vezet - mert akkor vegyük ki a hétvégére hazautazó dolgozókat (szintén 14%-ot fizetnek), meg a munkahelyi kiküldetéseket (ők saját zsebből nem fizetnek semmit).

 

Nélkülük tényleg csak pár alkalmi utas marad vasúton, mert aki sokszor utazik, és nem tudja költségként elszámoltatni, kivált egy klubkártyát.

 

Én egyértelműen teljes árúnak számolnám, aki teljes árú bérletet vagy jegyet vesz, még ha utólag egy harmadik fél vissza is fizet neki belőle valami - a gyakorlatban ti. vagy eleve beleszámolják a térítést béralkunál, azaz a vidéki ennyivel kevesebb fizetést kap, vagy ha nem, akkor felvételkor és leépítéskor hátrányban lesz a munkaadónak kevesebbe kerülő helybeli kollégánál.

Előzmény: RIKA424 (60055)
siófoki35 Creative Commons License 2014.05.23 0 0 60061

http://indafoto.hu/siofok35/sulysap_helyijarat

 

Menetrendem nincs, de képeim igen.

Előzmény: Törölt nick (60060)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.23 0 0 60060

Szeretnem kiegesziteni a tegnapi bejegyzesemet.

 

A Susape-s idokbol szarmazo sulysapi helyijarat menetrendet, is szivesen fogadok.

 

Thx.

siófoki35 Creative Commons License 2014.05.23 0 0 60059

Látom nem bírtak leszokni arról hogy

- idétlen körjárati menetrendeket csináljanak

-máshogy hívják helyköziben és helyiben ugyanazt a megállót

.....

Előzmény: sosiforda (60058)
sosiforda Creative Commons License 2014.05.23 0 0 60058

Június 1-től bővül az esztergomi helyi közlekedés, a korábbi hálózat több pontjára ismét közlekednek majd helyijáratok:

 

http://vertesvolan.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=934&Itemid=81

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!