Van egyébként buktatója ezeknek a tengelyeknek, ha nem figyel az ember. Én pl vettem rá kónuszokat, de nem voltak jók a menetek. Aztán lett tengely, de miután teliraktam golyókkal a csészéket, nem ment át rajtuk. Vagy vékonyabb tengely kellett, vagy kisebb golyó, az utóbbit választottam, mert az még akadt is otthon, meg így illeszkedett a kónusz is jobban a helyére. Természetesen az új 35-ös csészék sokkal sekélyebbek voltak, mint a régiek, és lötyögtek is a helyükön. Sörösdobozból kivágott kis szalaggal tekertem körbe, így jól megszorultak. Egyelőre még bírja, nem kotyog.
A középagyhoz annyit tudok mondani, hogy sajnos ezek nem szabványosak, tehát ha a boltban kapsz is külön kónuszokat, nem biztos, hogy azok fel fognak menni a te tengelyedre. A beütő csészék mennyire vannak kikopva? Ha jó állapotúak, és azt nem kell cserélni, akkor megveheted azt a szettet, amit belinkeltél, és valószínűleg fel tudod használni a csészék kivételével. Ha azokat is cserélni kell, mérd le, az átmérőjüket. Úgy tudom, hogy csak 35, és 40 mm-es kapható, ha ettől eltérő, akkor valamit alakítani kell.
Hátsó lánckeret, ha újra akarod cserélni, akkor szerintem a legegyszerűbb, ha egy jó állapotú magyar agyból átteszed a 88-ast, azt az alkatrészt, amire a lánckerék megy.
Voltam a szombati börzén Debrecenben, hát nem volt egy nagy durranás kerékpár szempontból :-(((, de a mocik szépek voltak:-))). láttam pár igényesen megcsinált régi motort. (Pannóniák, Danuviák, Simson 250-es és Shul) Azért jól érezetm magam:-)
Apukám guberált egykoron egy kiváló szépen kéklő DDR MIFA Modell 901-et, ami annyira bevált helyi közlekedésre, hogy mostanság szeretném a hibáit megcsinálgatni.
Két dolgonál azonban rendesen elakadtam, ezekben tisztelettel számítok segítségtekre. Úgy vélem egy németországi kerékpárosműhely meglátogatása javítana a helyzetemen, de ha tudom, szívesen megoldom közelebbi helyen is a gondot.
Első: a remek kontrás Renak hátsó agy fogaskerekének belső mérete nem egyezik a régi Csepel Campingekével, márpedig itthon csak ilyen van. Van netán valami gyártó, aminek termékei kaphatóak kis hazánkban és kompatíbile ezzel? A 16 fog is elvárt.
Második: a meghajtó agyat sikerült szétbontanom (ilyen (Glockengetriebe), és ez (Glockentretlager) ) A beállítókónuszok (Einstellkonus v. Stellaufring) szépen deformálódtak, ki szeretném cserélni mindkettőt, nem tudom, hogy az egész agyat célszerű, vagy csak ilyen alkatrészeket. Ehhez egy kis kiegészítő.
Néztem ezt az alkatrészt, vajon megfelelne ez nékem, ha kivágnám, sírva bár a régit a kukába ? Vagy talán valami Simson alkatrész-kereskedésben belebotolhatok valamibe, nem is értem miért és hogyan?
Megjegyzem a rendszerezésben király németek most sem hazudtolták meg a róluk híresztelt viselkedési normát. Szép ez a wiki oldal. Legalábbis nekem tetszik.
Előre is köszönöm, ha megosztjátok velem a témába vágó tapasztalataitok, forrásaitok!
Kérdezném van e köztetek valaki aki munkanélküli és vagy ráér és dolgozna pár napot a kis házam felújításán , bővítésén. megszakadni nem kell csak segíteni .
Helyszín . Kalocsa mellett. . normális tiszta szállás biztosított.
Mindig örömmel és érdeklődéssel olvasom a hozzászólásaidat és természetesen a fórumot is, még ha nem napi szinten is. Viszont mióta március 12-én megszületett Bence Levente fiunk, kissé kevesebb időm jut a kerékpár témára. :-)
Köszönjük a megfejtést, a történelem ilyenkor valósággal megelevenedik a táblákon- az az érzésem.
Két nyereg reparálás a "csodás guberálás" fórumon az egyik az 1798-1797 számú hozzászólások alatt, a másik az 1862-1903-nál. Az egyik bélelt nyereg, a másik kemény marhabőr.
Láttam már pár munkádat, de leginkább szerszámtáskákat. Szuperül rendbehoztad.
Majd egyszer, lehet, hogy küldök Neked egy ülést, reparálásra. Nem sürgős, de azért majd figyelem a börzéken. Ha csak száradtat találok, küldöm. Meglátom még. Köszi előre is!