NFS-345 fehér csuklós MAN már forgalomban a 26A-n ma délutántól. Nem is lesz egyéb szín rajtuk a hófehéren kívül. A sárga MAN-okon kint van,hogy a KNYKK alvállalkozója, az első ajtó mellett egy kis táblácskán. A matrica ugyan rajt van de úgy is cserélve lesznek már. (kép illusztráció)
Miért? Mitől lenne könnyebb? A telepük a város másik végén van, ha a buszokkal út közben történik valami, akkor meg szinte mindegy, melyik decentrumhoz tartozik a viszonylat.
Inkább az az érdekes, hogy most, amikor nagy mennyiségű szóló Citaro érkezett, és elkezdtek szóló buszokkal kiszolgálni egykori csuklós vonalakat, akkor léptetik be a VT-t, szintén szóló fordákra.
A KNYKK két Citaro-beszerzésénél mindkét flottát helyi fényezéssel állították csak forgalomba, a VT-től pedig természetes, hogy fehér/narancs (amik miután a Volánbusz alvállalkozásába kerültek, azonnal kifehéredtek), citromsárga, sötétkék (amiket BKK-alvállalkozásban kivétel nélkül világoskékre fényeztek / matricáztak) és fehér buszokkal kezdi meg a szolgáltatást. (Ez nyilván a megrendelő igényeitől függ.)
Cégjelzés sincs, ahogy látom, bár fene tudja, melyik a jobb, az MAN-csuklósok még a mai napig "VT-Transman - az Alba Volán alvállalkozója" matricákkal járnak, noha egyik cégnév sem aktuális már. (Esetleg ez egy olyan hirtelen döntés volt, hogy még nem volt idő az átfényezésre / felmatricázásra, és ez még a közeljövőben várható.)
Logikus lépésnek tűnik, hogy további, Jancsár utcai decentrumhoz tartozó járatokat vegyen át az ARRIVA. Így gondolom könnyebb eljárni, ha bármilyen üzemzavar van.
Pont ma utaztam a 035-tel. Nekem személy szerint nincs problémám ezekkel a buszokkal és a belső kijelző is működött, így utastájékoztatás tekintetében máris megelőzte a KNYKK-t.
Egyébként tudja valaki, hogy milyen tematika szerint döntik el, hogy melyik járatra kerüljenek az alvállalkozós buszok?
Senki se lepődjön meg túlságosan, ha KXM-022, 031, 035 és 043 rendszámú Alfa Localokkal találkozik Fehérvár helyiben, a 20 és 23-as vonalakon. Közülük is kilóg a 031, mivel teljesen fehérre lett fényezve. :)
(Arriva alvállakozói bővülés, mielőtt születnének a teóriák)
Aki tudja, kérem, írja meg, hogy Székesfehérváron az ipari parkban, illetve a különböző üzemekben, amikhez buszjárat tartozik, mikor van műszakváltás? Köszönöm!
Sajnos a városvezetés minden rendezvénynél így gondolkodik a lakókkal kapcsolatban... (OFF Tavaly vagy tavalyelőtt kaptunk a várostól olyan levelet, hogy ők örülnek a sok programnak, és ha nem tetszik, el lehet költözni... ON)
Van egy érdekes megjegyzés, a tegnap megjelent tájékoztatóban: "A Székesfehérváron történt fejlesztéseknek köszönhetően lehetővé válik ennek az útvonalnak (a Palotai út korábban jelölt szakasza - szerk.) a lezárása, és a más útvonalra történő akadálymentes terelése."
Lassan három évtizede vagyok fehérvári, de nehezemre esik felidézni, milyen hatalmas fejlesztések érintették az elmúlt években a Palotai út környékét, ami most ekkora lehetőség. :) (Utoljára talán a buszpályaudvar átépítése, de az se változtatott az érintett szakaszon.)
A 8-as főút irányába közlekedő buszok (Kincses/Iszka, Várpalota-Veszprém-Ajka-Tapolca-Sümeg) szombat délután megcsodálhatják Palotaváros lakótelep panelszépségeit, miközben 4-5 fekvőrendőrön csusszanhatnak át legnagyobb örömükre és a lakók kedvére.
Az időponthoz, mint eredeti kérdéshez visszatérve, a képen kizárólag csak szocialista gyártmányú autók láthatók, még egy Suzuki sincs, amely az akkortájt induló esztergomi gyárból igen szép számmal és hamar került a hazai utakra. A sorok sem tömöttek, így sokkal valószínűbb a '90-es évek eleje, mint közepe, és bár rendszámcsere ügyében tényleg volt hosszabb kivárási idő, a jelek továbbra is 1991-92 környékét mutatják, ebből is inkább 1991-re hajlok a látható típusok miatt.
A visszapillantó tükörből ítélve ez egy korai, nullszériás 300-as 1987/88-ból. Olyanok meg csak a 365-ösök voltak Fehérváron, meg a 325-ös, de ahhoz ez túl hosszú. Viszont, eredeti Alba Volános gyári szállítás ezek közül csak az AOA-206 volt. Tehát jó a megérzésed, ez kizárásos alapon az AOA-206, aminek valószínűleg ilyen volt a gyári festése. :)