Nem tudom, az literben mennyi, de kb 7-8 dl-re saccolom, ami 2-3 dl/ 1000 km-et jelent. Személy szerint sokallom, de biztosan sokan kiegyeznének ezzel a mennyiséggel.
Ha 10.000 km-ként olajat cserélsz, és úgy elég mondjuk 5,5-6 liter (csere + utántöltés), akkor az egy vállalható állapot, de a kopást, gyűrűleragadást Vagy a forgattyúsház szellőztetéséért felelős szelep hibáját nem szünteti meg...
Esetleg ha megvan még a kontaktod a szerelővel, meg tudnád kérdezni, hogy mit csinált? Úgy látom többeket érint a probléma,imádom a kocsit,de ez idegesít. Köszi!
Szia! Tök jó ,hogy válaszoltál! A hidegben gázpedál akadás nálam is szokott játszani. Akkor az alapjárati motor -és a fojtószelepház tisztítása lenne a megoldás? Máshoz nem kellett nyúlni?Ha ennyivel orvosolhatóa probléma az király lenne!
Senki ne mondja nekem, hogy ez normális jelenség! Egy autótípusnál sem, nemhogy egy Mazdánál! Nálam is fent állt (10évesen vásárolva 1.8-as), azért nem írtam, mert pontosan nem tudom mi oldotta meg a problémát (mára már 12 éves), de valószínűleg a valamilyen (pillangó, tű???) szelepház és alapjárati motor tisztítás. Nem vagyok autószerelő, ez külön szakma, de mára 100 indításból 100szor elsőre, azonnal beindul, míg amikor megvettem az általatok írt jelenség ennél is megvolt. Nálam más hibajelenség is volt (gázpedál akadás hidegen), amit a szerelőm a fentebb leírt módszerrel orvosolt, azóta az indítással sincs probléma.
2005-ös 2000-es benzines Mazda 5 tulaj vagyok.A problémám a következő: hideg -és meleg indításnál is előfordul,hogy 3-5 másodpercig is indítóznom kell mire beindul a motor,de van amikor egyből (bár ez rikább).Ha megálláskor 2000-2500-as fordulaton állítom le az autót(finoman nyomom a gázt),utána a következő indulásnál “pöc-röff”.Gyanítom ,hogy nem megfelelő az indításkor az üzemanyagkeverék aránya.Esetleg hibás hűtővízjeladó vagy felső holtponti jeladó lehet a hiba?Tudna tanácsot adni?Az autó rendben üzemel,nem rángat,egyéb hibajeleket nem produkál.Volt szerelőnél, ő sem talált semmit.Ha valakinek volt ilyen tapasztalata,és tudja a megoldást kérem ne tartsa magában :)
A gömb 49cm magasan van, a lagalacsonyabbat elfejtettem megmérem. Majd holnap megmérem. Nagyjából most egy síkban van a ködlámpával. Valamelyik nap láttam egy tesót az MO-n neki is ugyanígy volt megcsinálva mint nekem.
De ezt rendes diagnosztika nélkül nem lehet megmondani. Az is igaz, hogy Az rf-7 -es motor eléggé hadilábon áll a reális diagnosztizálhatósággal, de mégiscsak ott kellene kezdeni...
2008-as Mazda 5 2.0 dizel,az lenne a problémám,hogy pöcre indul, utána mintha nem lenne erő,nagyon lassan megy,úgy 2500-as fordulatnál beindul.A részecskeszűrő ki lett takarítva,valami turbó előtti szelepeket is megnéztek,két hete van a szervizbe,de a szerelő nem találja a hibát,most azt mondta, lehet hogy a porlasztó csúcs.