Keresés

Részletes keresés

Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.05.09 0 0 60009

Ha jól számolom, ezek a nagy-Ikarusos 300-asok

Alba:
3 Ik386
1 Ik396
Bács:
1 Ik350
1 Ik396
1 Ik955
Bakony:
1 Ik386
Balaton:
3 Ik386
Hatvani:
2 Ik350
1 Ik386
Mátra:
1 Ik396
Volánbusz:
4 Ik350
1 Ik386
Összesen:
20

 

Ha nem rontottam el sehol, akkor 341 kocsi került tévesen az EAG-ok helyett a 300-asokhoz.

Előzmény: Snake-Mojzi (60000)
Racilaci Creative Commons License 2014.05.09 0 0 60008

Ügyes-:)!

Előzmény: Snake-Mojzi (60006)
RIKA424 Creative Commons License 2014.05.09 0 0 60007

A dologban az a szomorúbb, hogy mindezt olyan ember előadásából másolgatjuk,  akinek első, legelső kezes információja van a volánok autóbusz parkjáról.

 

Elméletileg abban a székben - kis túlzással - név szerint illene ismerni a 6900 buszt.

Ugyanis Ő azért (is) ül épp ott.

Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.05.09 0 0 60006

Bakony:
1 Scania-Irizar Intercentury

Balaton:
1 Scania-Irizar Century

Borsod:
10 Scania-Higet Touring

Gemenc:
5 Scania-Irizar Intercentury

Hatvani:
1 Scania-Irizar Century

Kapos:
2 Scania-Irizar Intercentury
1 Scania-Irizar Capacity

Pannon:
2 Scania OmniExpress
4 Scania-Irizar Century

Vértes:
2 Scania-Irizar Century

Volánbusz:
3 Scania-Irizar Century

Összesen:

32

 

És akkor vannak még ezen felül alvis kocsik is

Előzmény: Racilaci (60004)
siófoki35 Creative Commons License 2014.05.09 0 0 60005

Esetleg néhány Scania alvázas EAG-ot beleszámoltak?

Előzmény: Racilaci (60004)
Racilaci Creative Commons License 2014.05.09 0 0 60004

Hol fut ennyi Scania az országban?

Előzmény: RIKA424 (59999)
Racilaci Creative Commons License 2014.05.09 0 0 60003

Milyen bájos, hogy csak 17 évig nézik az életkort-:)

Előzmény: Snake-Mojzi (60002)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.05.09 0 0 60002

Egyébiránt a teljesség kedvéért, ha egy diagramra gondolunk (márpedig úgy tűnik) van még rajta olyan, hogy

-Solaris: 52

illetve az Autosan együtt van számolva a Jeczekkel.

 

És van egy másik diagram is, azon az életkor szerinti megoszlás szerepel, szintén 2014.01.01-i állapot szerint:

1- éves:......1,88%

1 éves:.......0,00%

2 éves:.......1,77%

3 éves:.......2,44%

4 éves:.......3,10%

5 éves:.......4,84%

6 éves:.......5,24%

7 éves:.......7,18%

8 éves:.......3,58%

9 éves:.......5,30%

10 éves:.....3,31%

11 éves:.....5,85%

12 éves:.....7,23%

13 éves:.....7,02%

14 éves:.....6,78%

15 éves:.....4,58%

16 éves:.....4,69%

17+ éves:...25,21%

Előzmény: RIKA424 (59999)
EKM-765 Creative Commons License 2014.05.09 0 0 60001

A 396-os típust biztosan.

Előzmény: Snake-Mojzi (60000)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.05.09 0 0 60000

Első ránézésre jópár EAG-ot az IK300-asokhoz írtak be. A szokásos nóta lehet, olyan írta össze, aki nincs egészen képben a típusokkal.

Előzmény: RIKA424 (59999)
RIKA424 Creative Commons License 2014.05.09 0 0 59999

Kaptam egy torta diagramot, Volánok autóbusz állománya, 2014.01.01-i dátummal.

 

1./ Ikarus 200.......................1786 db,

2./ Credo..............................1005 db,

3./ M.A.N................................502 db,

4./ Ikarus EAG.........................427 db,

5./ Mercedes............................402 db,

6./ Ikarus-300..........................361 db,

7./ Ikarus-400..........................359 db,

8./ ALFA...................................294 db,

9./ VOLVO................................264 db,

10./ RÁBA................................209 db,

11./ SETRA...............................128 db,

12./ egyéb................................109 db,

13./ Autosan...............................99 db,

14./ ARC-Ikarus...........................95 db,

15./ NABI....................................55 db,

16./ NEOPLAN..............................45 db,

17./ SCANIA................................32 db,

 

 

Szerintem nagyjából stimmelhet, bár van pár aggályom.

 

Először az, hogy 361 db Ikarus-300-as családba tartozó busz lenne még a Volánoknál -  szerintem - túlzás.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.05.08 0 0 59998

Ez lenne a nagy Todibusz Setrái? :D Nekem inkább hasonlít egy Bovára...
https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/10177985_601905543238375_2340275698808284630_n.jpg

Előzmény: Gyötör (59976)
HBweb hu Creative Commons License 2014.05.06 0 0 59997

Ne feledd azt az örökérvényű, kormányfüggetlen szlogent, mi szerint "a jövő embere a nyugdíjas". 

 

"Ha fennmarad a jelenlegi kedvezményrendszer, akkor mindenképpen a csúcsidőszakon kívülre kellene korlátozni. "

 

Jujj, de ingoványos (de jogos) talajra tévedtünk.

Talán 2010-et, vagy 11-et írtunk, amikor a BKV fenntarthatósága a Demszky idejében zabolátlanul felvett hitelek lejártával válságossá vált és minden fillérre szükség volt, a VEKE egy harmincpontos ötletcsomaggal előállt, hogy miként lehetne hatékonyabbá tenni a cég működését. 

Mint minden, széleslátókörű tanulmány, ez is foglalkozott 1-2 pontjában a tarifarendszerrel, ebből az egyik pont alpontja az idősek 100%-os kedvezményezettségének korlátozásáról szólt. Tartalmazta azt az ötletet, hogy munkanapokon reggel 9 előtt ne éljen ez a díjmentesség, aki pedig valóban rá van szorulva, annak az EÜ térítse meg, vagy válthassanak kedvezményes jegyet. 

A hecckampányokra mindig vevő sajtó ingerküszöbét természetesen nem a 30 pont, hanem az egyik pont ezen alpontja ragadta meg és fújta fel. Az antiszociális kismalacoktól kezdve a gyilkosokig mindennek lefestettek akkor minket...

 

A szerzett jogokat nagyon nehéz megzabolázni...

Előzmény: archlinux (59995)
RIKA424 Creative Commons License 2014.05.06 0 0 59996

falusi buszmegálló

 

archlinux Creative Commons License 2014.05.05 0 0 59995

Előrebocsátom, hogy nem értem a közgazdasági terminus technicust (annyit tudok, hogy a közgaz zsargonban a "javak" egyes száma a "jószág"), de egyetértek.

 

Megjegyzem ugyanakkor, hogy az állam bácsi anyagilag nem biztos, hogy jobban járna ezzel; ha továbbra is alanyi jogon járna a jelenlegi juttatásnak megfelelő kápé. (Az állampolgár igen, de a vicc az, hogy ő hőbörögne először. Főleg Magyarországon.)

 

Egy példával illusztrálva: Az államnak jobban megéri (anyagilag) 5.000 ft-os állami múzeumbelépőjegyet osztani, mint 5.000 ft értékű babkonzervet vagy készpénzt. Ennek ugye az az oka, hogy ha én a kapott 5.000 ft-ot másra költöm, attól még a múzeumok fenntartási költsége kb. egy forinttal sem csökken, viszont én megjelentem, mint kiadási tétel. Tehát az egyfajta saját zsebbe visszacsatornázási hatás elveszik. (Viszont "hatékonyabban" fogyasztok.) Persze azért a tömegközlekedés nem "múzeum" (lásd pl. hévízi járatok), de sok esetben igen.

 

Erről jut eszembe. Ha fennmarad a jelenlegi kedvezményrendszer, akkor mindenképpen a csúcsidőszakon kívülre kellene korlátozni. Legalább ezzel egy kis hasznot hajtanánk a kampányokok miatt fenntartott rendszerből, mert így a fenntartási költségek szempontjából jobb helyre terelne egy mérhető utasmennyiséget. [*]

 

[*] És RIKA reakciójára előre válaszolva: Nem a mélyedést találtam fel itt a kanálban, hanem csak kiálltam egy ismert ötlet mellett.

Előzmény: kbn (59975)
siófoki35 Creative Commons License 2014.05.05 0 0 59994

mi fog történni?

Előzmény: HBweb hu (59989)
RIKA424 Creative Commons License 2014.05.05 0 0 59993

Szabad találgatni?

(Esetleg a cikkíró is olvashatná, hátha válaszra lel.)

 

-------------------

 

Réges-régen (még az átkos végén) leszoktam arról, hogy újságíró cikkeiben bármilyen szakmaiságot, felkészültséget vagy pontosságot keressek, fedezzek fel.

 

Szerintem aki ilyen lenne közöttük, azt mint oda nem valót, kimarnák maguk közül.

 

 

Előzmény: Gyötör (59977)
HBweb hu Creative Commons License 2014.05.05 0 0 59991

Egyben még én sem láttam. 

Előzmény: Törölt nick (59990)
HBweb hu Creative Commons License 2014.05.05 0 0 59989

Kieg: vannak kiemelt pontok, ahová minden esetben és bármi áron a gumikerék felé lejt a biliárdasztal: Zalaegerszeg és Eger. Aki nem hiszi, kukkantsa majd meg a 2-es pótlékot...

Előzmény: Gyötör (59984)
Gyötör Creative Commons License 2014.05.05 0 0 59986

Bocsánat, javítás:

 

országos/autópályás

Előzmény: Gyötör (59984)
Gyötör Creative Commons License 2014.05.05 0 0 59985

:-DDDD

Hiába, no: rossz kór marta csúf betegség a krónikus pénztelenség!

De akkor: a gazdaságosság legyen az elsődleges prioritás.

Előzmény: paca664 (59979)
Gyötör Creative Commons License 2014.05.05 0 0 59984

Bizony ez az eredménye annak, ha üres az állambácsi zsebe (vagy csak erre nem akar többet költeni).

Mivel csak egy eljutási módot hajlandó finanszírozni, előbb utóbb el fogják dönteni (vagy már meg is tették), hogy melyik viszonylaton melyik közlekedési alágazatot finanszírozzák/közlekedtetik (az országos/autóbuszos autóbuszjáratok zömét már leállították). Természetesen ez csak arra vonatkozik, ahol mindkét eljutási mód adott.

És a vasutasok/buszosok meg szépen egymásnak esnek.

Túl sok az eszkimó, és kevés a fóka.

 

Hol van már a kínálati piac (döntsön az utas), meg a közlekedési módok versenyeztetése?

 

 

 

Előzmény: HBweb hu (59980)
M41 2180 Creative Commons License 2014.05.05 0 0 59983

off

Ritkán írok ilyet veled kapcsolatban, de maximálisan egyetértek!

on

Előzmény: RIKA424 (59974)
siófoki35 Creative Commons License 2014.05.05 0 0 59982

de hogy ON legyek, buszból is el tudnék képzelni pl. egy Eger-Szilvásvárad rendszeres faros járatot. 

Előzmény: siófoki35 (59981)
siófoki35 Creative Commons License 2014.05.05 0 0 59981

Hát igen azon a vasútvolalon kifejezetten élményjáratot kellene közlekedtetni nyári hétvégéken....

Előzmény: HBweb hu (59980)
HBweb hu Creative Commons License 2014.05.05 0 0 59980

... és mit csináljon a honpógár, ha pl. Hazánk egyik legfelkapottabb bükki kiránduló-településére vezető vasútvonalon az RKI által meghatározott szolgáltatás a 90-es évekbeli CFR-kínálatra emlékeztet?

Munkanapokon 3 (pénteken és tavasztól őszig +1 /ebből két pár a kirándulók számára teljesen használhatatlan/) vonatpár, hétvégi napokon összesen 1 vonatpár, amely tavasztól őszig kiegészül egy használhatatlan időben közlekedő párral. 

 

Eközben a buszközlekedés iskolai munkanapokon 35/33, hétvégén 11/12 járatot kínál? Mellékszál, de a munkanapiak közül az egyik csak fantomjárat. Meg van hirdetve, de még sosem közlekedett...

Előzmény: Gyötör (59977)
paca664 Creative Commons License 2014.05.05 0 0 59979

Nekem úgy tűnik, hogy objektíven írták. Ez lehet a magyarázata annak, hogy mind a vasutas, mind a buszos körökben hajszálpont ugyanolyan heves méltatlankodást vált ki :)

Előzmény: Gyötör (59977)
Gyötör Creative Commons License 2014.05.05 0 0 59978

"mivel lényegében az összes utazási kedvezményre jogosult polgár kap valamilyen címen pénzbeli ellátást is, a menetdíjtámogatásra szánt keretet át lehetne csoportosítani ezek emelésére - ezzel mindenki eldöntheti, hogy a szokásain nem változtatva a megemelkedett jegyre költi el a többletjuttatást, vagy úgy dönt, hogy kevesebbet utazik, és inkább valami hasznosabb dolgot vesz belőle."

 

Szép gondolat, de évek óta nem sikerül ebbe az irányba lépni.

Előzmény: kbn (59975)
Gyötör Creative Commons License 2014.05.05 0 0 59977

Szabad találgatni?

(Esetleg a cikkíró is olvashatná, hátha válaszra lel.)

 

1/ Mert a 3154 településből  kb. 950-et lehet elérni vasúton. És kb. 3145-öt autóbusszal.

2/ Mert a vasúti utazások átlagos hossza 51 km. Az autóbuszosoké meg kb. 20 km.

3/ Az a fránya vasútállomás ott van a település szélén, vagy két falu között, a menetrend szerinti busz meg ott tesz le a községházánál/belvárosban/piacnál/iskolánál.

 

Mit csináljon az a pógár, ha nem jár arra az a drága vasút?

Meg aztán, ha nem akar olyan nagyon messzire utazni, csak megyén/kistérségen/jároson belül, mert ott van intézni valója?

Hínnye, no, meg oszt az a fránya pógár kényelmes! MIt tegyen, ha nem szeret a vasútállomástól gyalogolni, vagy másik közlekedési eszközre szállni, hogy végre oda jusson el ahová indult/dolga van?

 

Ezt szemellenzővel írták?

Előzmény: RIKA424 (59973)
Gyötör Creative Commons License 2014.05.05 0 0 59976

Ügyes konstrukció, elsőre simán különjáratinak tűnik, mivel hogy nincs (?) előre meghirdetett menetrendjük.

 

De ha alaposabban megnézzük, ez csak megtévesztés: a lényeget tekintve, valójában menetrend szerint közlekednek (péntek-vasárnap) - csak a facebookon és hírlevelekben teszik azt közzé - előre meghirdetett útvonalon és megállókkal.

 

Vajon NKH-s autóbusz piacfelügyeletis olvassa ezt a topicot?

Előzmény: Snake-Mojzi (59940)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!