Keresés

Részletes keresés

D 20 Creative Commons License 2016.07.30 0 0 19608

AOA-334 máris leállítva, hogy pár napja nem látom?

KNJ-598 sincs kint egy ideje...

 

Valaki valami tájékoztatást eszközölhetne fotelmartalóciába... :)

Balázs1a Creative Commons License 2016.07.30 0 0 19607

Sajnos a városvezetés minden rendezvénynél így gondolkodik a lakókkal kapcsolatban... (OFF Tavaly vagy tavalyelőtt kaptunk a várostól olyan levelet, hogy ők örülnek a sok programnak, és ha nem tetszik, el lehet költözni... ON)

 

Van egy érdekes megjegyzés, a tegnap megjelent tájékoztatóban: "A Székesfehérváron történt fejlesztéseknek köszönhetően lehetővé válik ennek az útvonalnak (a Palotai út korábban jelölt szakasza - szerk.) a lezárása, és a más útvonalra történő akadálymentes terelése."

 

Lassan három évtizede vagyok fehérvári, de nehezemre esik felidézni, milyen hatalmas fejlesztések érintették az elmúlt években a Palotai út környékét, ami most ekkora lehetőség. :) (Utoljára talán a buszpályaudvar átépítése, de az se változtatott az érintett szakaszon.)

Előzmény: bolhalovas (19606)
bolhalovas Creative Commons License 2016.07.26 0 1 19606

Ezt az egy hétvégét valahogy csak kibírják...

Előzmény: htibor (19605)
htibor Creative Commons License 2016.07.26 0 0 19605

A város kezdi nagyon eltolni a biciklit a helyi rendezvények okán...

http://www.knykk.hu/index.php/aktualis-hirek/259-rallye-verseny-szekesfehervaron-2

 

A 8-as főút irányába közlekedő buszok (Kincses/Iszka, Várpalota-Veszprém-Ajka-Tapolca-Sümeg) szombat délután megcsodálhatják Palotaváros lakótelep panelszépségeit, miközben 4-5 fekvőrendőrön csusszanhatnak át legnagyobb örömükre és a lakók kedvére.

HumbiZozo Creative Commons License 2016.07.20 0 0 19604

A kép helyszíne az M1-M7 bevezető, ezen belül is a Budaörsi út - Bozókvár utca kereszteződése (balra piros Dacia), amely ma így néz ki:

https://www.google.hu/maps/@47.4674325,19.0172114,3a,66.8y,25h,80.74t/data=!3m4!1e1!3m2!1sm0foAB6SIDrpnLI9FQ-pOg!2e0?hl=hu

 

Az időponthoz, mint eredeti kérdéshez visszatérve, a képen kizárólag csak szocialista gyártmányú autók láthatók, még egy Suzuki sincs, amely az akkortájt induló esztergomi gyárból igen szép számmal és hamar került a hazai utakra. A sorok sem tömöttek, így sokkal valószínűbb a '90-es évek eleje, mint közepe, és bár rendszámcsere ügyében tényleg volt hosszabb kivárási idő, a jelek továbbra is 1991-92 környékét mutatják, ebből is inkább 1991-re hajlok a látható típusok miatt.

Előzmény: P.stephenson (19588)
bi-02 Creative Commons License 2016.07.20 0 0 19603

Pedig a megoldás a 365-ösök között lesz, ez tuti.

A visszapillantó tükörből ítélve ez egy korai, nullszériás 300-as 1987/88-ból. Olyanok meg csak a 365-ösök voltak Fehérváron, meg a 325-ös, de ahhoz ez túl hosszú. Viszont, eredeti Alba Volános gyári szállítás ezek közül csak az AOA-206 volt. Tehát jó a megérzésed, ez kizárásos alapon az AOA-206, aminek valószínűleg ilyen volt a gyári festése. :) 

Előzmény: htibor (19598)
htibor Creative Commons License 2016.07.20 0 0 19602

Hopp azt pont kifelejtettem a sorból köszönöm, de a kiállítási fotó alapján ennek sem volt negyedes ablaka :)

http://busztipusok.hu/kep/kul3/325-02.jpg

Előzmény: ossa (19600)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.07.20 0 0 19601

1996-ban került Volán állományba, a fotó minden valószínűség szerint ennél korábbi.

Előzmény: ossa (19600)
ossa Creative Commons License 2016.07.20 0 0 19600

 BPG-140 (BY 52-39) Ikarus 325 nem lehetséges? Mert neki volt ilyen vízszintes csíkos festése és a visszapillantó tükör felfogatása is hasonló volt.

Előzmény: htibor (19598)
Komlósfecskés Creative Commons License 2016.07.20 0 0 19599

Az új rendszám megjelenése után személygépkocsiknál a következő műszaki vizsgánál cserélni kellett, 

 

Én is úgy emlékszem, hogy ez volt a terv, azaz eredetileg '93-ig befejeződött volna a csere. De ezt már a kezdet kezdetén is sokan elszabotálták, így kitolták a határidőt '95-ig. Úgyhogy végül elég sok 10+ matuzsálemnek lett D-s, E-s, sőt F-es rendszáma '93-'95 környékén.

Előzmény: HumbiZozo (19595)
htibor Creative Commons License 2016.07.20 0 1 19598

Az AAI-s Ik365-ök(558, 559, 560) 1996-os érkezésűek, őket nem számolnám már bele a kérdésbe.

Az Ik300-asok közül AAI-607 1991-ben, AOA-206 1988-ban. ETX-266 és EWS-934 1994-ben érkezett az Albához.

 

AAI-607-ről sárgás függőleges sraffos fényezéssel van/volt fotó TRA-395-től és annak nem volt billenthető az ajtótlan oldalon a második negyedes ablaka, nem játszik.

ETX-266 és EWS-934-nek az első és harmadik ablaka nyitható, nem játszanak:

http://htibor.fw.hu/alba_pic1/Alba_ETX-266_MB.JPG

http://htibor.fw.hu/alba_pic1/Alba_EWS-934.JPG

 

AOA-206 dolgozott  budapesti vonalon és billenthető második negyedes ablaka van, így szerintem az egyetlen esélyes. :)

(A fotó Bp. Bartók Béla úton készült, ha valaki nem ismerné fel a helyszínt, akkor csak az volt a megállója a pesti járatoknak az Erzsébet tér mellett.)

http://htibor.fw.hu/alba_pic1/Alba_AOA-206_KTgy.JPG

 

Vízszintes csíkos fotót viszont nem ismerek róla :(

Előzmény: D 20 (19597)
D 20 Creative Commons License 2016.07.19 0 0 19597

Ilyen színadással melyik ős 300-as közlekedett?

 

Anno az újság még a fehéren érkezett FGV-384-re is a vízszintes csíkozást jósolta, ami végül jó ideig csak a helyközi kocsikon volt.

 

A képet meg kéne kérdezni a készítőjétől a találgatás helyett... :)

Előzmény: htibor (19589)
lobbanórotor Creative Commons License 2016.07.19 0 0 19596

Régi rendszámos személygépkocsik még 1994/95 körül is közlekedtek, igaz, már tényleg csak nagyon kevés, de azért még volt. Több évnyi türelmi időt hagytak. 

Előzmény: HumbiZozo (19595)
HumbiZozo Creative Commons License 2016.07.19 0 0 19595

Erre gondoltam, csak az AFC betűkombináció nem jött vissza.

 

A rendszámok alapján tényleg van régi és új is a képen. Ezzel kapcsolatban 1 kiegészítés. Az új rendszám megjelenése után személygépkocsiknál a következő műszaki vizsgánál cserélni kellett, ami akkor új autóknál 3 év, ~10 év alatt 2 év és felette 1 év érvényességgel rendelkezett. Ebből következik, hogy valószínűleg a régi rendszámot viselő autó legkésőbb 1992 augusztusig közlekedhetett ezzel, így tovább rövidíthető a kérdéses időszak. Nagy valószínűséggel 1991 január - 1992 augusztus közötti a felvétel, így a csíkozás is ekkor jelent meg Alba Volánéknál.

Előzmény: bi-02 (19594)
bi-02 Creative Commons License 2016.07.18 0 0 19594

Ja kettőt is: AFC-191 és 194

Előzmény: HumbiZozo (19592)
HumbiZozo Creative Commons License 2016.07.18 0 0 19593

DUD-025 már ezzel a festéssel érkezett, 1993 december a gyártás (forgalomba helyezés) ideje.

Előzmény: HumbiZozo (19591)
HumbiZozo Creative Commons License 2016.07.18 0 0 19592

Dunaújváros kapott csupafehér helyközi 260-ast, már új fajta rendszámmal (talán AIJ-191 ???), az még nem volt csíkos, így 1990 nagy valószínűséggel kizárható.

Előzmény: htibor (19589)
HumbiZozo Creative Commons License 2016.07.18 0 0 19591

Az 1991. évi átrendszámozásnál nem emlékszem, hogy ilyen festés még lett volna. Tömegesen sem festették át a kocsikat, 1996 tavaszán is még a régi sárga szín dominált a helyközi kocsiknál, de akkor már volt ilyen festés. Volt az Alba Volánnak egy régebbi fajta logója, nagy kerek kék formában összemosott AV betűk, ilyen logóra sem emlékszem, hogy csíkos festésű kocsin lett volna, így valószínűleg logóváltás után, vagy azzal egyidőben lett az a színválasztás. A váltás ideje sajnos nincs meg, de ha valaki azt esetleg tudja, akkor szűkül az időszak.

Előzmény: P.stephenson (19588)
htibor Creative Commons License 2016.07.18 0 0 19590

Közútfejlesztés:

 

Megnyílt a forgalom előtt a székesfehérvári nyugati elkerülő út új szakasza

http://www.szekesfehervar.hu/index.php?pg=news_175883

htibor Creative Commons License 2016.07.18 0 0 19589

OFF

A fotón a Volánbuszos Ik260-ason régi plakettet látok a tábla mérete alapján.

A BKV-s Ik260-as mellett haladó kocka (1300-as) Ladán a méret alapján már új rendszám van, a mögött haladó Lada 1200-esen szerintem kisebb, tehát a régi. A rendszám váltás 1990. augusztusában kezdődött, tehát mindképpen 1990 utáni lehet a kép.

 

Szerintem ami új kocsik érkeztek az Ikarustól, ott folyamatosan már a csíkozást kapták a buszok 91-92-től. De ez csak a szerintem vélemény, akkor általános iskolásként még nem figyeltem ezekre. :)

ON

 

Előzmény: P.stephenson (19588)
P.stephenson Creative Commons License 2016.07.18 0 0 19588

A piros csíkos Alba Volán festés mikor kezdett elterjedni a cégnél?

Erre gondolok itt a kép sarkában:

Red October Creative Commons License 2016.07.16 0 0 19587

Üdv.! AEU-792-ről érdeklődnék, milyen motor,váltó és kormány volt benne. És a selejtezés dátumáról. Köszi! :)

DUD-554 Creative Commons License 2016.07.14 0 0 19586

Manapság már nem utazom volánnal, inkább Atlaszékkal járok. Így nem igen tudom, hogy mi zajlik Albánál. GVP-948 is megérett már a felújításra...

Előzmény: Balázs1a (19585)
Balázs1a Creative Commons License 2016.07.14 0 0 19585

"DUD-608 is KNYKK-s festésben."

 

Már a "névadó" buszod is. :) Ezen kívül HRP-513-at nem láttam még beírva, illetve a móri kötelékből a HFF-762-t (ez utóbbi még tavaszi átfényezés).

Előzmény: DUD-554 (19475)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.12 0 1 19584

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:237864-2016:TEXT:HU:HTML&src=0

 

"Székesfehérvár Megyei Jogú Város közigazgatási területén helyi személyszállítási közszolgáltatás beszerzése."

 

Alvállalkozásra vonatkozó információk

Alvállalkozás tervbe van véve: igen


Jelölje meg a szerződés alvállalkozók, illetve harmadik személyek igénybevételével történő teljesítésének értékét vagy arányát (részét): 
Nem ismert
Az alvállalkozásba adandó érték/arány rövid meghatározása:

A pályázati kiírásban foglaltak szerint.


II.2)A szolgáltatások mennyisége és/vagy értéke:

A pályázati kiírásban foglaltak szerint.


II.3)A szerződés tervezett kezdőnapja és időtartama, illetve a befejezés határideje

Kezdés: 1.1.2018
Az időtartam hónapban: 120 (a szerződés megkötésétől számítva)

 

Ajánlattételi vagy részvételi határidő

12.9.2017

CLY-802 Creative Commons License 2016.07.09 0 0 19583
HumbiZozo Creative Commons License 2016.07.07 0 0 19582

Köszi, nem görgettem bele a keretbe, így nem láttam.

Az útvonala eléggé érdekes, vajon a nem jelzett megállókban nem áll meg (Skála, Óváros)? Baracsi úti megáálóban meg minek?

Nincs külön indulás a szigetről, csak a vasúttól, illetve az útvonal sincs kettébontva oda-vissza részre, így egy kicsit elnagyoltnak tűnik, nem igazán logikus, főleg a kezdő és záró napra. De legalább van, és valahol rá is lehetett találni.

Előzmény: htibor (19581)
htibor Creative Commons License 2016.07.07 0 0 19581

A rendezvény honlapja hozza a fesztiváljáratot, napi 7 buszjárat, egy hajnalban, hat délután...

Előzmény: HumbiZozo (19580)
HumbiZozo Creative Commons License 2016.07.07 0 0 19580

Holnaptól rockmaraton a szigeten, összesen 60-70 ezer nézőt várnak. Van rá vasúti kedvezmény is, így biztosan sokan érkeznek vonattal, illetve a városból is sokan szeretnének majd lejutni. Nem lesz helyiben külön céljárat, vagy csak olvasni nem lehetett róla eddig sehol?

Törölt nick Creative Commons License 2016.07.03 0 0 19579

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!