"Még most sem kaptam választ"... http://veterankerekpar.gportal.hu/gindex.php?pg=27111080 Itt,ezen a fórumon,ebben a veterán bringás társaságban,úgymond "elnyerjük" a másik bizalmát, egy-egy beszélgetés erejéig...Kezdetben mindenki hatalmas toleranciát és türelmet kap,de,ha az alany "képtelen" visszaolvasni a fórum több éves információ halmazában,akkor jön a szótlanság...És itt sokan,sokadszorra is megtanítjuk a "gyereket bringázni",de feltételezve,hogy már megtanult legalább járni...Nem is lenne ez baj,csak ne hangzana el oly' sokszor: "nem kaptam választ..."
Még most sem kaptam választ, hogy ez a Pajtás milyen évjárat lehet,mert ajándékba készítem egy kedves barátomnak. Szeretnék róla mindent megtudni.
Ezt a kerékpárt viszont magamnak újítom. Hétfőn megy a festőhöz az öreg zománctáblás, csak még most sem jöttünk rá, hogy az első sárvédő elején egy sárvédő dísz lehetett, vagy valami más. Remélem tudjátok a választ, mert nagy segítség lenne.
Mekkora alkatrészek vannak egy öt kilós biciklin? Mi történik, ha az amerikai kapitalizmus találkozik az olasz munkamorállal? Az elmúlt 40 év ikonikus bringái közül csemegéztünk Merényi "Grafitember" Danival.
Tovább »
Gratulálok a bicajhoz, tényleg jól egyben van. A hátsó agyban is lehet évszám. Ebben az időben a magyar Gránát agyakban is előfordult. A zöld mintázat eredeti lehet. A nyereg talán Toldira való lehet, de sose lehet tudni..
Egyébként csak egy évet tévedhetett a bácsi, mert inkább 48-as a gép.
Viszont mivel említetted a gumikat - ami szinte hihetetlen - legyél kedves megnézni azok évbeütését, illetve, ha nem nagy fáradság, de a belsőkön is lehet szerencsés esetben a bélyegzőn évszámot olvasni. Gyanúm szerint, azért a gumik inkább a második garnitúrája lehet a gépnek és 60-as évekbeliek lehetnek (akkor is emergék voltak még:)
Első gazdától, helyből Miskolcról. Emlékezete szerint 47-ben vette. A szám alapján lehetséges ez? Az ülés fura, gyári szerintetek? Nyomokban zöldet is tartalmaz a fényezés. Hihetetlen de felfújtam az emergéket és tartják a levegőt ennyi év pincében állás után. Hibátlanul fut egyébként a gép, most próbáltuk ki az utcában. Tudom hogy nem ritkaság, de nagyon egyben van, nem tudtam ellenállni neki.
Egy március eleji újságot lapozgatva (jobb későn mint soha) kerékpáros kiállításon akadt meg a szemem, ami a napokban meg is nyílt a Néprajzi Múzeumban.
Van egyébként buktatója ezeknek a tengelyeknek, ha nem figyel az ember. Én pl vettem rá kónuszokat, de nem voltak jók a menetek. Aztán lett tengely, de miután teliraktam golyókkal a csészéket, nem ment át rajtuk. Vagy vékonyabb tengely kellett, vagy kisebb golyó, az utóbbit választottam, mert az még akadt is otthon, meg így illeszkedett a kónusz is jobban a helyére. Természetesen az új 35-ös csészék sokkal sekélyebbek voltak, mint a régiek, és lötyögtek is a helyükön. Sörösdobozból kivágott kis szalaggal tekertem körbe, így jól megszorultak. Egyelőre még bírja, nem kotyog.
A középagyhoz annyit tudok mondani, hogy sajnos ezek nem szabványosak, tehát ha a boltban kapsz is külön kónuszokat, nem biztos, hogy azok fel fognak menni a te tengelyedre. A beütő csészék mennyire vannak kikopva? Ha jó állapotúak, és azt nem kell cserélni, akkor megveheted azt a szettet, amit belinkeltél, és valószínűleg fel tudod használni a csészék kivételével. Ha azokat is cserélni kell, mérd le, az átmérőjüket. Úgy tudom, hogy csak 35, és 40 mm-es kapható, ha ettől eltérő, akkor valamit alakítani kell.
Hátsó lánckeret, ha újra akarod cserélni, akkor szerintem a legegyszerűbb, ha egy jó állapotú magyar agyból átteszed a 88-ast, azt az alkatrészt, amire a lánckerék megy.
Voltam a szombati börzén Debrecenben, hát nem volt egy nagy durranás kerékpár szempontból :-(((, de a mocik szépek voltak:-))). láttam pár igényesen megcsinált régi motort. (Pannóniák, Danuviák, Simson 250-es és Shul) Azért jól érezetm magam:-)
Apukám guberált egykoron egy kiváló szépen kéklő DDR MIFA Modell 901-et, ami annyira bevált helyi közlekedésre, hogy mostanság szeretném a hibáit megcsinálgatni.
Két dolgonál azonban rendesen elakadtam, ezekben tisztelettel számítok segítségtekre. Úgy vélem egy németországi kerékpárosműhely meglátogatása javítana a helyzetemen, de ha tudom, szívesen megoldom közelebbi helyen is a gondot.
Első: a remek kontrás Renak hátsó agy fogaskerekének belső mérete nem egyezik a régi Csepel Campingekével, márpedig itthon csak ilyen van. Van netán valami gyártó, aminek termékei kaphatóak kis hazánkban és kompatíbile ezzel? A 16 fog is elvárt.
Második: a meghajtó agyat sikerült szétbontanom (ilyen (Glockengetriebe), és ez (Glockentretlager) ) A beállítókónuszok (Einstellkonus v. Stellaufring) szépen deformálódtak, ki szeretném cserélni mindkettőt, nem tudom, hogy az egész agyat célszerű, vagy csak ilyen alkatrészeket. Ehhez egy kis kiegészítő.
Néztem ezt az alkatrészt, vajon megfelelne ez nékem, ha kivágnám, sírva bár a régit a kukába…? Vagy talán valami Simson alkatrész-kereskedésben belebotolhatok valamibe, nem is értem miért és hogyan?
Megjegyzem a rendszerezésben király németek most sem hazudtolták meg a róluk híresztelt viselkedési normát. Szép ez a wiki oldal. Legalábbis nekem tetszik.
Előre is köszönöm, ha megosztjátok velem a témába vágó tapasztalataitok, forrásaitok!