Keresés

Részletes keresés

Schaku Creative Commons License 2013.08.20 0 0 39643

Néha azzal küzd az ember, hogy mozgásra bírja. :D

Előzmény: 1014 (39642)
1014 Creative Commons License 2013.08.20 0 0 39642

"A fékek jóságára nagyon ügyelnek": Azt tanultuk, hogy nem az a baj, ha egy jármű nem indul el, hanem az, ha nem áll meg. :-)

Előzmény: Schaku (39639)
Schaku Creative Commons License 2013.08.20 0 0 39641

Akkor leegyszerűsítve. Ha elmész alatta és hallhatóan jön belőle a levegő már nem jónak minősül.

Előzmény: _Nyuszi (39640)
_Nyuszi Creative Commons License 2013.08.20 0 0 39640

"Ami kicsit is ereszti a levegőt már biztos, hogy cserés." Gondolom a fékhengerre gondolsz. A fékezőszelep nyomástartó állásában, háromnyomásos kormányszelep mellett kis eresztés belefér, nem? Nyilván nem egészséges, de nem tűnik - laikusként - annyira balesetveszélyesnek.

Előzmény: Schaku (39639)
Schaku Creative Commons License 2013.08.20 0 0 39639

A fékek jóságára nagyon ügyelnek. Pl rossz főfékhenger nem sokáig maradhat bent. Ami kicsit is ereszti a levegőt már biztos, hogy cserés.

Régen a 80-as években sok motor,főfékhenger,kormányszelep volt rossz. Napi szinten voltak fődarab cserék. Ma már kevésbé, mert sokkal megbízhatóbbak.

Sztem váltsunk témát. :) Elég nagy százalékban hibamentesen közlekednek a hévek és az a lényeg.

Előzmény: 9312255016 (39636)
Schaku Creative Commons License 2013.08.20 0 0 39638

Igen bal hátul a másik. Ő is egy fontos kormányszelep működés szempontjából.

Volt már ez a bal hatásó is rossz emlékszem. Úgy viselkedett, mint amikor elzárod a kiiktatóval. Már a hangja is más volt.

A kiktatója is ott van a kormányszelep mellett. Elzárja tőle a levegőt.

Előzmény: _Nyuszi (39633)
_Nyuszi Creative Commons License 2013.08.20 0 0 39637

Köszi!

Előzmény: Bazsi75 (39634)
9312255016 Creative Commons License 2013.08.20 0 0 39636

"Ha a kormányszelep tönkremegy, előállhat olyan eset, hogy az egyik forgóváz fékez, másik nem?"
Persze, de ez a vezetőbácsik által eszközölt fékpróba során 1/3 eséllyel derül ki, hogy egyáltalán van ilyen..
pl: 3 kocsi 12tg közül előfordulhat hogy a pót egyáltalán nem fékez, +még1 motor belső forgóváza.. meredek mi ?

Előzmény: 1014 (39631)
1014 Creative Commons License 2013.08.20 0 0 39635

Értem, köszi!

Előzmény: Bálint23-24 (39632)
Bazsi75 Creative Commons License 2013.08.20 0 0 39634

Bal hátul

Előzmény: _Nyuszi (39633)
_Nyuszi Creative Commons License 2013.08.20 0 0 39633

Szia!

MX/A motoron jobb elől van az egyik. A másik? Az oldózsinórja, kiiktatóváltója hol van a másiknak? Vagy együtt működnek (kiiktatóváltóknak pl. közös tengely stb.)?

Előzmény: Bálint23-24 (39632)
Bálint23-24 Creative Commons License 2013.08.20 0 0 39632

Szia! Forgóvázanként van egy kormányszelep, vagyis kocsinként kettő darab van.

Előzmény: 1014 (39631)
1014 Creative Commons License 2013.08.20 0 0 39631

Köszi, így sokkal jobban értem, mit akarsz írni!

A kormányszelep a(z egyik) lelke az egész pneumatikus fékrendszernek, ugye? Kocsinként egy van, igaz?

Egyik feladata, hogy a fővezeték nyomáscsökkenését (fékezési parancsot) érzékelve a segédlégtartályból levegőt engedjen a fékhengerbe. Ha a kormányszelep tönkremegy, előállhat olyan eset, hogy az egyik forgóváz fékez, másik nem? Ha csak egyik fékez, akkor nem a kormányszelep után van a hiba?

Előzmény: Schaku (39630)
Schaku Creative Commons License 2013.08.19 0 0 39630

A műszer az első forgóvázra van kötve, csak annak a nyomásváltozásait látja a vezető. Az nem látja ha a többi esetleg nem működik rendesen. Ergo simán bejöhet úgy vonat, hogy látszólag minden oké, de amikor megrángatod a fékpofákat, lazák, mert a kormányszelep eltávozott a túlvilágra. Persze ez nagyon ritka és nagyon-nagyon hamar kiderül, mert nagyon gyakran vannak vizsgálaton. A féknek a jóságára nagyon ügyelve van. Ez a dög akkor is megáll bőven az előírt távon belül, ha a gyorsfék pillanatában tegyük fel halott egy forgóvázon a légfék. A menetvezérlés engedéséről vs. féken maradt egy forgóváz dologról most nem írtam, abban kevésbé vagyok biztos azért sem mondom. DE javítsatok ki ha nem így van csak tanulok belőle.

 

Előzmény: 1014 (39626)
1014 Creative Commons License 2013.08.19 0 0 39629

19:12-kor csömöri Ó-sünnél kerékpárról leszállva vártam, hogy Örs fele elmenjen egy vonat és átmehessek a pályán. A vezetője nagyon mutogatott valamit, azt hittem, öklét rázza. Nem értettem, miért, de amint elhaladt, rájöttem: nem ökölrázás volt az, hanem figyelmeztető mutogatás, hogy jön a másik irányból is vonat. :-)

Aki hallja, adja át: köszönöm!

9312255016 Creative Commons License 2013.08.19 0 0 39628

ez egy lehetséges hiba amit írsz, viszont ha a nyomásmérő szerint nincs levegő a fh-ben, aligha javallanám a tovaközlekedést bárkinek is

Előzmény: Schaku (39625)
M.VIII Creative Commons License 2013.08.19 0 0 39627

Leginkább semmilyen útvonalon. Legalábbis Szentendréről/re nem megy vonat...

Előzmény: Madgod (39619)
1014 Creative Commons License 2013.08.19 0 0 39626

"Megáll, csak amire kötve van kormányszelep bekrepált": ezt tagold, részletezd, vagy szerkeszd át, légyszi, mert így nem értem!

Előzmény: Schaku (39625)
Schaku Creative Commons License 2013.08.19 0 0 39625

Ha úgymond rossz helyen van a bibi a menetet engedi. Ahogy nem kell jajgatni ha nem mutat a fékhenger nyomásmérő 9. fokozatban sem. "Jaj nem áll meg a vonat". Megáll, csak amire kötve van kormányszelep bekrepált. Valaki javítson ki ha nem igaz!!

Előzmény: zlaci88 (39624)
zlaci88 Creative Commons License 2013.08.19 0 0 39624

Igen az egyik forgóváznál. A nyomásmérők szerint igen aztán hát ugye mégsem.....

Előzmény: 1014 (39623)
1014 Creative Commons License 2013.08.19 0 0 39623

Mármint, hogy befékezve maradt? Nem oldott fel (egészen) a fék?

Előzmény: zlaci88 (39622)
zlaci88 Creative Commons License 2013.08.19 0 0 39622

Valószínű azt érezte,hogy az egy picit féken maradt.

Előzmény: 1014 (39620)
Schaku Creative Commons License 2013.08.19 0 0 39621

A számában benne van a 13. Nem kell csodálkozni.

Elfüstölt a csoda rotációs? :D Látom a vesztem!

Előzmény: _Nyuszi (39617)
1014 Creative Commons License 2013.08.19 0 0 39620

Sziasztok, fiam "jelentette" reggel, hogy 920-asnak amperszaga volt és talán füstöt is említett. Mi van vele?

Madgod Creative Commons License 2013.08.19 0 0 39619

Hella! Meg szeretném kérdezni, hogy a HÉV-szállítás most milyen útvonalon van az esztergomi vasútvonal renoválása miatt?

 

Köszönöm!

Ep128 Creative Commons License 2013.08.18 0 0 39618

Valami nálam illetékesebb hátha olvassa:

A H5-ön közlekedő 691-es pót valami irgalmatlanul "kocka kerekű", így nem volna szabad forgalomba adni!

_Nyuszi Creative Commons License 2013.08.18 0 0 39617

És ha már a levegős rendszerek szóba kerültek:

http://www.langlovagok.hu/kepek/7936_hev-tuz-pomazon

_Nyuszi Creative Commons License 2013.08.16 0 0 39616

Igen, pont úgy, mint a gyalogos belépésekor a jobb láb és a száj összehangolt mozgása. :-)

Előzmény: V46 021 (39615)
V46 021 Creative Commons License 2013.08.16 0 0 39615

 

 

Úgy-úgy!

Teljesen automatikus a két kéz együttműködése!

A zeggyik húzza a fát, a másik tolja a kapcsolót!

                       :)

 

Előzmény: _Nyuszi (39609)
_Nyuszi Creative Commons License 2013.08.16 0 0 39614

"Tudom, hogyan működik a légfék és milyen kapcsolata van a homokolóval."

Előzmény: M.VIII (39613)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!