Keresés

Részletes keresés

hörpölin Creative Commons License 2018.03.15 -13 0 65564

Szép az album! Eltettem a kedvencek közé, kíváncsi vagyok a folytatására is. Mit lehet tudni a szerzőjéről, ami publikus?

Előzmény: Gizi aljas Feri (65563)
Gizi aljas Feri Creative Commons License 2018.03.15 0 1 65563

Nagyon szép lett!

 

Tegnap a Facén jött az alábbi link - szerintem néhol veri Burger Barnát (Isten nyugosztalja!)

 

https://myalbum.com/album/NQsUUsZPbkTv

Törölt nick Creative Commons License 2018.03.15 -12 0 65562

Nem tudom jelenleg kié a Capári Lovasiskola, de abban egyetértünk hogy azt az épületet valóban meg kéne menteni, ráadásul méltóképpen illeszkedne is az ottani miliőbe.

Pár éve még valamiféle puritán szállást is adtak ki abban az épületben, végül nem ott szálltunk meg.

 

Vállalkozó szerencsére akad, éppen itt Sümegen botlottunk bele egy helyi termékbe, amely igazi sümegi, itthon utánaolvastam nagyon szimpatikus.

Hoztunk is haza ajándékba a sajtokból.

 

Sümegtej - Jánosmajor

 

Ezzel együtt ha lassan is, de szépül Sümeg.

Püspöki palota, itt utólagosan össze tudtam hozni egy "akkor és most" képet is:

 

 

Előzmény: Gizi aljas Feri (65561)
Gizi aljas Feri Creative Commons License 2018.03.15 0 0 65561

2013ban töltöttem el egy wellness hétvégét a Hotel Kapitányban.

A konklúzió az volt, hogy az épület szép, a kaja pocsék, a lovagi est programja jó, a kajája borzalmas, a lovarda szép és Bella háta kényelmes.

 

Évekkel ezelőtt volt egy dokumentumfilm Sümeg két akkori befolyásos vállalkozójáról. A hotel tulajdonosáról és a mellette levő Capári lovarda tulajdonosáról. Érdekes volt nagyon a film kimenete. 

 

Nekem nagy szomorúság látni, hogy bár a hotel lovardája tökéletesen meg van csinálva, a mellette levő háromszázéves eredeti barokk  püspöki lovarda, ami a hotel lovardájának megépültéig Sümeg és az ország lovas életének egyik központja volt (ménösszpontosító állomás), milyen mértékben lepusztult. Az az épület már csak építészetileg is megérdemelné a megbecsülést, arról nem is beszélve, hogy míg a hotelben fedelesben van az ember, a régi lovarda pályájáról pont a várra lehetett látni. Jobb lett volna új lovarda felépítése helyett ezt értékének megfelelően rendbe szedni.

 

Ezzel együtt sok ilyen vállalkozót szeretnék idehaza.

 

http://www.capari.hu/site/hu/

 

Na közben a dokfilm címét is megtaláltam - Végváriak

https://www.youtube.com/watch?v=vDipXTFwWlI

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (65560)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.15 -12 2 65560

Számomra elképesztő, ugyanakkor példaértékű az hogy hogyan lehet a szimpla nyafogás helyett ténylegesen tenni úgy a városomért hogy közben a kedvenc hobbim lesz a munkám. 

A Sümegi várkapitányról beszélek. Le a kalappal előtte, és a családja előtt!

 

Mert mi is volt Sümegen még akár csak a '80-as években is?

Pár düledező falcsonk, egy romos vár, és egy saras placc az autóknak.

 

Most mi van? 

Egy a 16. századi kinézetére szinte teljesen visszaépített élő, működő, programokkal teli vár, hadtörténeti kiállítás, rengeteg gyereknek és felnőttnek egyaránt érdekes dologgal, egy 20+ lóval rendelkező istálló, lovas, középkori fegyveres bemutatókkal, egy jó kis várcsárda, és nem utolsósorban az ország egyik legfelkapottabb wellness szállodája, amely erre az egészre alapozza az imidzsét. 

Korhű ruhákban jönnek-mennek a felszolgálók, ilyenben pompáznak a recepciósok, kiállított fegyverek, tájékoztatók mindenhol, korabeli fotók a várról, stb...

 

Ez az egész komplexum (megkérdeztem!) több mint 200 embernek ad munkát Sümegen!

És mielőtt valaki azzal kezdené hogy jó, de mennyit keres vele a várkapitány, azt mondom egyáltalán nem érdekel, mert akármennyit is, de megérdemli. Egy pompás műemléket mentett meg a teljes romba dőléstől, szinte egy városkát éltet, utána kell csinálni.

 

 

 

 

Előzmény: hadidoki (65556)
hörpölin Creative Commons License 2018.03.15 -13 0 65559

Öööööööö... Nem én vagyok a Gyed Moroz, szóval tőlem ilyen zord hideget nem kaphatsz.

Előzmény: Mr Long (65549)
hörpölin Creative Commons License 2018.03.15 -13 0 65558

Igen, van láthatósági mellényem, már sok éve hordom, mert reggelenként még sötétben indulok dolgozni, ráadásul utam egy részén elhagyom Budapest lakott területét. Ugyanígy a kerékpár is fel van szerelve az előírt tartozékok nagy részével, egyedül elöl nincs fehér fényvisszaverő prizma, de van dupla, működőképes világításom.

 

Nagypapi:

A nyereg nem eredeti, de bőrnyereg, a hajtókarok közül a bal oldali még eredeti, a jobb oldali a lánckerekekkel már nem gyári. A sárvédők sem azok, mert az eredetieket pár éve lecseréltem, mert már randák voltak. Érdekes, hogy a sárvédők végein a kis gumi leffentyűket nem reagáltam le addig, de tényleg furcsa látvány! Lehet, hogy leszedem őket onnan.

Nem tudom, milyen volt az eredeti áttétel, de a mostani kitűnően bevált! Sík terepen jó gyors az 52/14, hegymenetben a 42/28 szinte mindenhová felvisz. Mondjuk az igaz, hogy dombtetőn lakom, tehát minden nap kapaszkodom hazafelé majdnem egy gellérthegynyit, ez azért megadja az alapkondit!

 

Mr Long:

Még soha nem akadtam bele a bowdenekbe, viszont az azokat a vázcsőhöz rögzítő kis fémklipszeket már sok éve kidobtam, mert csúszkáltak a csövön és kikezdték a festését. Az egyszerű gyorskötöző, lefelé hajtott szemekkel kitűnően bevált!

Előzmény: Gizi aljas Feri (65552)
nagypapi Creative Commons License 2018.03.15 -12 0 65557

Micsoda gyönyörű darab, csak irigykedni tudok!

Eredeti fékek, pedál, bowden, gyinamó. Mondjuk a nyereg szerintem nem gyári, a gumik és a sárvédők végén levő kis műanyag bizbaz sem az. Dehát mindenki úgy tuningolja a gépét, ahogy szeretné. :-)

Ami nekem nagyon fáj a Csepel Marathonon, hogy a középső tengelyen levő fogaskerék áttételét úgy tervezték, hogy még véletlenül se lehessen hegyre felfelé tekerni. Mindenki röhögve gyalogolt el mellettem, mikor lógó nyelvvel toltam felfelé a biciklit... 

Előzmény: hörpölin (65548)
hadidoki Creative Commons License 2018.03.14 0 0 65556

Tavaly ősszel fent voltunk a várban, ismét nejemmel. Nagyon szép volt. Volt két kecske a sziklákon, ha jöttek a látogatok öklelgették egymást. Na ez nevezem én vendég csalogatásnak :)

Előzmény: Törölt nick (65532)
bmalag Creative Commons License 2018.03.14 0 0 65555

Rátettem  13.-at Long. Csak mert haver vagy:)

Persze a valóságban ez a 13 csak két főt jelent.

 

Előzmény: Mr Long (65535)
Gizi aljas Feri Creative Commons License 2018.03.14 0 0 65554

Ha jól láttam, most már van tökös nyereg...

 

https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-a3dc3765ef119a209c916d17c7f187d7-c

 

Ez a tömörgumi az én 28 colosomra 20 rugó lenne... nagyon megérné, de a bringa maga nem ér annyit, nemhogy egy kerék.

 

Mindenesetre sztem nagyon jó megoldás!

 

Fura, hogy montira nem láttam még...

Előzmény: Mr Long (65535)
Gizi aljas Feri Creative Commons License 2018.03.14 0 0 65553

Erre ment egy plusz!

Előzmény: Pulmy (65544)
Gizi aljas Feri Creative Commons License 2018.03.14 0 0 65552

Láthatósági mellény?

 

Fakabátok ellenőrzik azt ma már.

Előzmény: hörpölin (65548)
Gizi aljas Feri Creative Commons License 2018.03.14 0 0 65551

Hahó! Ezer éve! ;)

 

Nemcsakhogy menthetetlen, elpusztíthatatlan! :D

 

Én zacsiba szoktam rakni, és érdekes, most hogy mondod csak, jut eszembe, hogy volt mosószappan illat a tatyóban, de őszintén szólva, nem szoktam ilyenekre figyelni.

 

Sztem minél kevesebb cucc, annál jobb, meg a bides szennyest cipelni nekem nem öröm. De hát mindenki más. ;)

Előzmény: Garofano (65550)
Garofano Creative Commons License 2018.03.14 0 1 65550

:D Menthetetlen vagy. :) És most beugrott, hogy egyszer, a 11 napos osztrák túránkra mi is vittünk magunkkal. Az összes cuccunk beleértve a kajánkat is átvette a szagát. Ez elég rosszul esett, mert épp az első várandósságom elején jártam és hányingerem volt tőle.  Hörpölint ez a veszély nem fenyegeti, úgyhogy ő nyugodtan vihet magával. :)

Előzmény: Gizi aljas Feri (65531)
Mr Long Creative Commons License 2018.03.14 -12 0 65549

Nem akadsz bele a bowden hazakba? Szep nagy ivet irnak le a kepen. 

 

Kaphatok erre -13 pontot? Nekem csak -12 a rekordom :(

Előzmény: hörpölin (65548)
hörpölin Creative Commons License 2018.03.14 -12 1 65548

Látom, amíg hazaértem, zajlott itt az élet!

 

Igen, az OKKt igazolófüzetet 2003 tavaszán vettem meg, úgy volt, hogy kora nyáron bele is fogok a tekerésbe, de jött az OKT és a kerékpáros mozgalom másfél évtizedig el lett hanyagolva. Most már persze teljesen más az útvonal, mint 2003-ban volt, a jelenlegi ajánlott útvonal a füzet szerint 4139 km, én a tuhun 4234 km-t mértem rá, 29000 m feletti szinttel. De a már most tervezett kitérőkkel lesz a bejárt út akár 4500 km is! Olyan helyeket hagy ki az OKKT, mint pl. Kőszeg, Tihany és Sárospatak, amiket mindenképpen útba ejtek majd! A kiírásban van néhány földutas betét is (nagyjából az össztáv 1%-a), de azt hiszem jobban járok majd idővel, ha ezeken nem áttolom a gépet, hanem inkább körbemegyek aszfalton. Ugyanis itt a pecsételőhelyek között csak ajánlott útvonal van, mehetek bármerre, mert nem kötelező az útvonalkövetés! De úgy gondolom, ha nem lesz jó okom kitérni valahová, akkor követni fogom.

 

A kerékpárom nekem is egy Csepel Marathon, de már alaposan átalakítva. Most az áttételek elöl 52/42, hátul pedig egy hattagú 28/14-es símanó. De ez változni fog, mert jövő héten alakíttatom át a hajtókartengelyt csapágycsészés-kónuszosról monoblokkosra, akkor pedig cserélni kell a mostani ékes hajtókarokat is, tehát a első lánckerekeket is. A gumi 19-622 méretű Tannus tömör, már mentem vele, tetszik a tapadása és az útfekvése, szerintem beválik. Mivel szereléskor jól kiegyensúlyozták a kerekeket, halkan surrogva, ötvennel zúdultam le karácsonykor a napsütésben a Háros utca egyenes, egyenletes lejtőjén, miután beszereltem a kerekeket (másodjára, mert először nem mertem még szabadon engedni, hogy guruljon)! Puha kormánybandázzsal és jó kerékpáros kesztyűvel szerintem olyan érzés lesz vele tekerni, mint az eddigi koppra fújt Continentálokkal. Ha nem jobb. Régebben volt szmötyis gumim nekem is, de az is csak egy szezont bírt ki (kb. 3000 km-t).

 

A ülepfeltöréstől nem félek, ugyanis áprilistól októberig naponta járok vele munkába, ami napi 30 km edzést jelent. Megmondom őszintén, a kerékpáros ruhák nem tetszenek, valahogy papagájként érezném magam bennük. Marad tehát az eddig biciklizéshez használt halásznadrág+fehér póló szett. Fejvédő persze van, de azt is cserélni szeretném komolyabbra. Szeretnék egy jó oldaltükröt, az a hosszú országúti menetekhez jó lesz majd, meg nem kell folyton forgatnom a bucimat sem manőverek előtt.

 

A pakolást a hátsó dupla oldaltáskába tervezem, azokban lesz a felszerelés nagy része, a kis hátizsákot az iratokkal, fényképezőgéppel, pénzzel, egyéb értékekkel út közben gumipókkal a csomagtartóhoz rögzítem, ha pedig a gépet letámasztom, akkor a hátamra veszem.

 

Ahogy jöttem haza, lefényképeztem a gépet. A hagyományos világítás szettet csak poénból hagytam meg rajta, bár működőképes még mindig, de már évek óta nem használtam. Leszedhető LED-es világítás van elöl-hátul. Eredeti még a csengő és az első-hátsó Altenburger Brilliant fékpatkók.

 

Pulmy Creative Commons License 2018.03.14 -12 0 65547
Előzmény: Törölt nick (65543)
Pulmy Creative Commons License 2018.03.14 -12 0 65546

szerintem a legjobb nyergek a sima vékony,bőr nyergek. Elég sokat tekergünk s bizony nekem a zselés nem jött be,mindig bajom volt vele. a vékony(verseny )bőr nyereggel még a 70-80 kilik sem okoznak gondot. Ide is a régi igazság a jó.kinek a pap,kinek a ..né,nekem a lánya :)

Előzmény: nagypapi (65536)
Pulmy Creative Commons License 2018.03.14 -12 0 65545

Ismerem a vonalat :)   Családom felmenői ezen a vonalon voltak szolgálatosok :) :)

Előzmény: Törölt nick (65543)
Pulmy Creative Commons License 2018.03.14 -12 1 65544

Ha a környékünkre érsz és nekem is jó az időpont pár távon beszállhatunk,akár mint" helyi idegenvezetők" is. Ja,ha érdekes szállás ügyben is segítek..

Előzmény: hörpölin (65525)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.14 -12 0 65543

Honnan tudtad? :-)

 

Előzmény: Pulmy (65541)
Pulmy Creative Commons License 2018.03.14 -12 0 65542

a tömör gumikat felejtsd el,meghalsz ha tempót kell menni.A Bubikon jók,de máshova nem valók.

Előzmény: nagypapi (65538)
Pulmy Creative Commons License 2018.03.14 -12 0 65541

BzMot(Csöcsrázó?  :D :D)

Előzmény: Törölt nick (65532)
Pulmy Creative Commons License 2018.03.14 -12 0 65540

ezekben a kategóriákban a Schwalbe Marathon a legtutibb,bár nem a legolcsóbb. Nekem ez van az országutikon is és a MTb-ken is. Plusz ugyanebből a márkából egy kicsit minőségibb belső és tényleg keresni kell a szögeket.A külsők gyári leírása szerint kisebb szegek és más nyalánkságok nem ellenfelek.

Előzmény: Mr Long (65533)
Pulmy Creative Commons License 2018.03.14 -12 0 65539

Kovácsi-hegy,Bazalt utca s társaik most nem voltak műsoron? Tátikáról már n is véltem látnia Hóhegyet,de mg nem mertem senkinek mondani :D   Volt már bőven a környéken medvehagyma,legendás lelőhely

Előzmény: Törölt nick (65532)
nagypapi Creative Commons License 2018.03.14 -12 0 65538

A defektek nagy részét tüske, szög okozza, ez azért általában helyben javítható, ha van nálad javítószett.

Ezzel együtt én nem akarok lebeszélni senkit a tömör gumikról. Csak bubin próbáltam, azt meg valószínűleg nem emiatt kényelmetlen hajtani.

 

A hátizsákos kérdésedre adandó válaszra én is kíváncsi lennék, szerintem baromi kényelmetlen hosszú távon hátizsákban tekerni. Ugyan én is általában hátizsákot vittem, de jól odagumipókozva a csomitarihoz. Valahogy nekem könnyebb volt tekerni így, mint kerékpáros oldaltáskával.

Előzmény: jzp2107 (65537)
jzp2107 Creative Commons License 2018.03.14 0 2 65537

> Szerintem nem olyan egyszerű defektet kapni

én is ebben bíztam, meg a defekttűrő erősített külsőmben, aztán jöttek sorban

szerencsére közel volt a vonat ameddig tolni kényszerültem, de út közben azért volt időm elgondolkozni mi lett volna ha olyan helyen kapom ahol 25 km-re vagyok a vonattól. vagy messzebb. és este.

Előzmény: nagypapi (65536)
nagypapi Creative Commons License 2018.03.14 -12 0 65536

Amit én - saját bőrömön tapasztalva - nagyon fontosnak tartok, a nyereg.

A jó öreg Csepel Maratonommal nyomtam anno a 90-es években a Szatmár-Bereg kerékpáros túrát 3 nap alatt (némi kárpátaljai kirándulással megspékelve), hát, nem viselte jól a fenekem. Félpercenként kellett kiállni a nyeregből, főleg a 3. nap kínszenvedés volt.

Aztán vettem egy zselés nyerget, ég és föld a különbség. Nem is volt különösebb gond az OKKt alatt e tekintetben.

Defektet egyetlen egyszer kaptam, mert nem figyeltem korábban a külső állapotára, durrdefekt, külső és belső is szétment. Mórig 10 km-t toltam a biciklit, majd több mint 4 órát vártam a vonatra, mondjuk ez nem volt kellemes.

Szerintem nem olyan egyszerű defektet kapni, pedig helyenként mi is nyomtuk földúton, murvás úton, sőt, erdei örvényen is.

 

Az OKkt teljesítése egyébként - lévén érintőpontos mozgalom - jól illeszthető néhány megyei kerékpáros túramozgalomhoz is (pl. Baranya, B.-A.-Z.). 

 

 

Előzmény: jzp2107 (65527)
Mr Long Creative Commons License 2018.03.14 -17 1 65535

Mondjuk ez tényleg "elnyűhetetlen" csak ne hagyjad kint a napon :D Ezzel és 40mm magas peremes felnvel nem kell többet utódnemzéssel foglalkoznom...

Szerintem megéri akár 10e/kerék költés is, hisz ezeknek van azért élettartama, nem kopnak el egy szezon alatt (gondolom).

Előzmény: Gizi aljas Feri (65534)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!