Egy próbát megér. A tapasztalat az az ilyen vagy hasonló alkatrészekkel, hogy csak egy filléres alkatrész miatt kell cserélni... A sikert vagy a bukást úgy is közzéteszem.
Nagy az esélye, hogy a lengőkarnál lévő tűgörgők adták fel... Ez kélféle módon lehet orvosolni:
oldalanként csere durván 20 e ft vagy komplett hátsó híd csere persze felújjított. Ez 60-70 e ft lehet számolni. Itt viszont a hibás hidat ott kell hagyni. Ebben az esetben legalább 1 év gari van.
Mindenképpen meg kell nézetned egy szerinted megbízható szerelővel!! A javítás nagymértékben függ a hiba nagyságától. Ne járj sokáig így mert annyira tönkre mehet, hogy csak a csere segít.
Ezeket tapasztalatból mondom, nekem is pont ilyen problémám volt. Nekem 2006 C5 2hdi kombim van.
Amit írtál az valóban igaz, a remény ha az egyszerű elemek mennek tönkre (kondi, dióda stb). Amennyiben tényleg a chip feküdt meg akkor az esetek döntő többségében nem is működik a ventillátor. Van esetély kiolvasni a mikroprogramot is, de ehhez fel kell áldozni egy teljesen működőképes egyeséget.... A forrasztás nem gond mert van "jóbarát" akivel régóta csinálunk ilyeneket, így az ilyen fajta beültetés/kiforrasztás nem gond.
Egy másik probléma ha műgyantával van kiöntve, de már erre is van megoldás. Ezt azért írom mert korábban SAAB-om volt ahol így tették kötelezővé a cseréket....
a mérnök nálam is stimmel, és én is elektronikával, valamint számítógépekkel foglalkozom
e mellett picikét a motorokhoz is hozzá tudok szagolni ( PPL vizsgához motortant- is-oktatok)
Valóban a C5 II 1.6 HDI FAP- nál elég problémás a ventillátor, illetve az ezt vezérlő elektronika, ami egy 1 chipes mikroszámítógép. A végfok , és a nagyáramú diódák egyszerűen cserélhetők, de ha a chip feküdt meg az macerás ( mikrochip beszerzés, felprogramozás -gyár nem adja ki a mikrokódot, - valamint a tübb száz lábú IC-t be is kell forrasztani...stb)
Érdekelne, hogy ezeket a ti hogyan csináljátok?
Mivel több beírásodban is egy Francia autókat szervízelő cégre hivatkozol reklámozod, ezért a szabályzat 5.pontjára hívom fel a figyelmed:
Nem használhatod Fórumainkat reklámtevékenység folytatására, kivéve, ha erre írásos engedéllyel rendelkezel a Szolgáltatótól.
bemásolom az eladó válaszát arra a kérdésre, hogy volt-e törve, meg a villanyülés fűtéssel működik-e:
"... Az auto nagyon egyben van,svájci, az elemek sértetlenek,lecsavarozttak csak át kell fényezni minden műkődik,még az űlésfűttés is,szervizbe is lehet vinni,csak iparkodnod kell,hogy nehogy az őreg előtted magához vegye."
az egymilliós kategóriában tudsz egy említésre méltót találni? láttam egyet, de abban kiaplikálták a gyári magnót, de egyébként szemre egyben van. Mennyi egy gyári magnó mostanában?
Na, nekem is megvolt a csapágy csere (bal hátsó), 160 ezer km körül vagyok. Az ablakmosó irányváltó is most lett javítva.
Most amit keresek: hátsó ajtó teleszkóp (C5 II kombi) -- ezt a fórumon ígérte valaki 20 ezer körül, de nem jelentkezett, hogy újra lenne készleten. A gyári sajnos jóval drágább. +hátsó ablaktörlő motor is kellene, meg dísztárcsa acélfelnire, talán R15, még megnézem.
V6 C5 automata vásárlásán gondolkozom. Mit érdemes tudni, mik a buktatók, típushibák? Alkatrészárakat néztem, elég horror árban van hozzá minden. Vezérlésszett valami 100 rugó vízpumpa nélkül pl.! Érdemes rajta gondolkozni, vagy inkább felejtős? HydrActive-val sok a baj, vagy bírja a gyűrődést? Azt hallottam, hogy a légterelő zsanér szabályzása szokot gajra menni és akkor az egyik oldalra csak meleget fúj és persze szét kell hozzá szedni a műszerfalat...:) Illetve, hogy eszi a trafókat. Ez igaz?