Apríték adagagoló építése .Ide lehet írni tapasztalatokat kérdéseket ebben a témában.Sok embert foglalkoztat a kérdés .hogyan lehet kiváltani a gázfűtést ,hogy a komfort azért megmaradjon.
Ma olyasmi történt velem, amit el nem tudtam volna képzelni! Hosszas tesztelés követően, mikor már minden jónak látszott a szerkezet levágta az ÉV relét. Megijedtem, hogy valamelyik motor meghalt. Kerestem a hibát, szakaszoltam, lekötöttem a motorokat egyenként, de az ÉV mindig lenyomta magát.
Képzeljétek, az egyik indító kondit egy régi kerékpár gumibelsővel szigeteltem. Ez a belső vezette az áramot, meg is csípett kicsit, ebből jöttem rá. Soha nem gondoltam volna, hogy a gumi vezeti az áramot! Biztosan az idők során átrendeződött a szerkezete, nem tudom, de az biztos, hogy többet gumival nem szigetelek semmit!
Jelenleg a két csigás rendszer 45°C körül tartja a vizet, eddig elég jónak tűnik. Volt egy két érdekes dolog, de majd holnap(illetve ma), mert aludni kéne... :)
Próbáld meg, hogy a kondit nem az ellenállás elé, hanem mögé, azaz az OPTO LED felöli oldalára kötöd. Így az ellenálláson keresztül érkező hullámokat jobban meg tudja szűrni. Tehetsz nagyobb kondit is, mondjuk 470uF, vagy 1000uF. Próbálkozz párral...
Köszi a tippet nekem csak egy jelfogót kell kapcsolnia. Ez csak akkor kapcsol ha áram folyik a vezetőn? Bocsi a buta kérdésért de nem értek hozzá annyira csak a rajz után össze tudom rakni.
Hellosztok. Minden nap olvasom az aprítós és égetős fórumot! Csak nem haladok semmi mással a sok meló miatt.
Itt egy master-slave kapcsolás, a lényege lenne vannak gyári 230v-os elosztok, ha a master készüléket bekapcsoljuk, bekapcsol a slave is. Slave helyére mehetne 230v-os relé, nem tudom mekora lehet a bekapcsolás kiszüb, de az alkatrészek értékei miatt nem nagyon terhelhető több kw-al.
Valahogy elakadtam az írások közt ezzel a kapcsolással mi a célotok? Elektronikai műszerész vagyok tudok segíteni ha kell, csak nem értem mit szeretnétek kihozni belőle.
Szia totya3 A kapcsolás amit ajánlottál félig működik meghúzza a relét csak prellezik nagyon mi a javaslatod ellene. Próbáltam nagyobb kondit de ugyanaz a jelenség
Köszönöm a részletes leírást! Elég sok lépésből áll a begyújtás, de utána már kevesebb a gond, ahogy írod.
Ma alakítottam át a rendszeremet két csigásra, így a visszaégéstől nem kell majd tartanom nekem se. Eddig garantáltan visszaégett, ha bizonyos sebesség alá került a beadagolás. Ez alapvetően akadályozott sok mindenben. Az új fejet fogom kipróbálni holnap az új hajtóművel, ez már simán el fogja bírni, a 160w-os motor sokszor nem bírta. A programot is meg kell még írnom a kétcsigáshoz. Mégegyszer köszi az infókat!
A motornak nem gond a kis fordulatszám, itt is van nyomatéka, mert soros gerjesztésű. Ki is próbáltam forgáccsal simán működik kis fordulatszámon. Ha esetleg melegedne körbeburkolom egy lemezzel és a ventillátor ezen keresztül szívja a levegőt, közben hűti a motort. A baj az lehet, ha valamiért elmegy az arány egyik esetben visszaéghet, a másik esetben sokat nyom és esetleg telenyomja a kazánt. A visszaégést a beadagoló cső hőmérséklet emelkedéséből lehet tudni, ahogy a fórumon korábban olvastam, és így logikus is. A túladagolást pedig nyelvel lehetne érzékelni. Ha a cső nem melegebb egy bizonyos hőfoknál, és a nyelv valamekkora szint alatt van akkor jó az arány. Ha valamelyik irányba elmegy akkor a motor, vagy a ventillátor fordulatszámába be kell avatkozni. Lángőrre is gondoltam még nem tudom milyen módszerrel. Holnap vágatom a fejhez az anyagot, talán a héten elkészül, és beüzemelhetem. Akkor végre kísérletezhetek vele.
Szia!Nekem bevált az időalapú.Begyujtáskor a csiga motorját 1 2állású kapcsolóval folyamatos menetre kapcsolom (begyujtás állás),mikor a fej kb. félig megtelt anyaggal a kapcsolót másik állásba kapcsolom (üzem állás)ezután a vezérlés kapcsolja a csiga motorját és a ventillátort.Egy összegyürt újságpapírt meggyujtok és rárakom a fejre a ventillátort 1 fokozatban bekapcsolom, kézzel szórok az újságra egy kis tüzelőanyagot ezután a ventillátort felkapcsolom 3-asra.A tüzelő ajtót becsukom.Begyujtáskor az adagolási sűrűség yackley kapcsolója 1állásba kell legyen kapcsolva (ez a legritkább bekapcsolás)minden más időt fokozatmentesen potikkal tudok állítani.Ide azért tettem yackleyt mert a 3 fokozat amit használok elég variációt jelent hiszen az adagolási időt tág határok között potival lehet állítani.Kb. 15-20perc múlva a ventit visszakapcsolom 2-es fokozatra.Újjabb 15-30perc múlva az adagolási sűrűséget átkapcsolom 2-esre és már a ventillátor szívóoldalon levő ajtajait is majdnem teljesen belehet csukni az eggyiket teljesen a másikon kb 3cm rést hagyok.Azért nem 1-esre kapcsolom mert ezeknél a sűrű tüzelőknél amit használok (napraforgó és búza szemét a 2-es állásba sok ,de az 1-esbe kevés a levegő forgácsnál,vagy napraforgó léhánál,vagy ha kis teljesítményt állítanák be akkor elég lenne az 1-es fokozat).A 60 literes hordó anyag ezekből 18-20kg.Ha nagyon hideg van és a fóliát is kell fűtsem akkor az adagolási sűrűséget 3-asra (ez a leggyakoribb adagolás) a ventillátort pedig 2-es fokozatba és az egyik ajtó teljesen nyitva .Ilyenkor a kazán többet tud mint fával 40-50Kw -ot simán tud főleg napraforgóval!Ezek után a szerkezet semmilyen beavatkozást nem igényel ,a begyujtást én nem bízom senkire,de begyujtás után 1órával már nyugodtan itthon merem hagyni télen mikor hideg volt előfordult ,hogy 3napot is hagytam menni kikapcsolás nélkül annyi ,hogy nyílván ilyenkor mikor kellett közbe hamuztam.Hozzáteszem még ,hogy tisztán napraforgó szeméttel sokkal könnyebb a begyujtás,de nekem a búza ramatyból van több általában keverem úgy hogy nagyobb részt ezt használom mert napraforgóból kevesebb van és azt hagyom az esetleges hidegebb időre.Beavatkoznom a fej teljes felmelegedése után nekem soha nem kellett ,kísérletként kipróbáltam ,hogy egész éjjel hagytam ttűztartáson menni a szerkezetet.Azután reggel mikor felcsavartam a kazán termosztát potiját azonnal gond nélkül újra indult és tovább üzemelt persze hogy ez így menjen kell a jól beállítort tűztartó és ventillátor vezérlő áramkör.Üzemzavarom 1X volt 1db 16-os köracél a csigába került,de ez nem a szerkezet hibája!Azt hiszem mindent leírtam ,persze ha van kérdésed neked vagy másnak szivesen válaszolok!Üdv.
Állandó alacsony fordulatú (2-5 1/min) beadagolás nem rossz elképzelés. Az a kérdés, hogy harmadolt-ötödölt motorfordulat esetén mennyi nyomatékod marad. Igaz a bolygatód csak egykaros, ami nem fogja vissza annyira a motort. Elképzelhető hogy a jelenlegi felálláson nem is kell sokat variálni.
A csigád szállítási teljesítményét kellene még ismerned ahhoz, hogy mennyire kell lassítanod ahhoz hogy a fejet kb 40 KW-on tudd üzemeltetni. Amit a köv módon tudsz kiszámítani: a csiga sugara a négyzeten*3,14*a csiga menetemelkedése* a csiga fordulata 1/min. Ha mindent cm-ben számolsz, akkor cm3/percben, ha mindent dm-ben, akkor dm3/percben kapod meg az eredményt jó közelítéssel. Ha ismert a tüzelőanyag sűrűsége, akkor már tudni fogod mennyit szállít egy perc, egy óra alatt. Ha ez is megvan akkor a fűtőértékkel vagy a kw/kg fűtőanyag értékkel megszorozva már helyben is vagyunk.
Minden attól függ mennyit visz a csiga és mennyire fogy el a nyomaték a fordulatszám csökkentés során. Ha jól gondolom, akkor ezek a motork pont erre vannak kitalálva, hogy fordulatszám csökkentés mellett is tartsák a nyomatékot.
Helló. Valóban így van, nagyon összetömörödik az anyag. De legalább nem akad fenn a hamun a nyelv. Át fogom alakítani a héten, de most nincs időm foglalkozni vele.
A motor fordulatszáma állítható. Az eredeti elképzelésem az volt hogy állandó üzembe fogom járatni kis fordulatszámon. Nem tudom hogy így jó lesz-e, vagy fontos a szakaszos beadagolás. A vezérlő amit építettem hozzá a csiga, és a ventillátor fordulatszámát tartja egy állandó fordulatszámon, és a kettő között egy arány állítható be. Ha nem fog jól működni, ami valószínű a fórumban elhangzottak alapján, könnyen meg tudok bármilyen vezérlési logikát oldani, mert mikrovezérlős (PIC)-es a vezérlőm. Ha kész lesz a fej kísérletezek vele, és meglátom. A próbajáratásnál 30V DC-t kapcsoltam a motorra könnyen hajtotta 1A áramot vett fel ami 30W-ot jelent. Sűrűbb anyaggal nem próbáltam.
Csak annyit szeretnék nyomatékosítani, hogy a bolygató esetében nincs értelme brutális szerkezeteket építeni. Többet éssze mint erővel! Akit érdekel elmondom részletesebben, amit már érintettem korábban... (Most megyek építem a szerkezetet, további jó égetést! :) )
olvastam az egyébb leveleidet jó tippeket katál. a robbanás veszély miatt egy ajtot ne zárjál be fixen amig az ujra gyujtás problémája megoldottánem válik. rugóval rögzizsd az egyi ajtot a hirtelen tulnyomást kiengedi és utána visszazár. de ne ezlegyen a végleges megoldás.
ha az anyagmozgato áttételét le tudod cökenteni 1-5 arányban, (anyagmozgató 1 csiga 5 fordulat) akor az egész áttételt megemelheted. csiga fordulatát 20-30 as fordulatra a villanyszámla csökkentése érdekében.
a csigához képest az anyagmozgató tul gyors bedöngöli az anyagot. az anyagmozgatónál igen nagyok az erö viszonyok,pl 40-5mm lapos vasat képes élében meghajlitani. az egész teknikát probáld megerősiteni a vázra és a mozgató áttételre gondoltam a hordó alylemeze alkalmatlan ekkora teher elviselésére. zártszelvénnyel merevizsdmeg a hordó alját a mozgató fogaskerekét nagyobb áttételre cseréldki (ha lehet) autó difimü kup és tányér kerék alkalmas
Az ellenállás értékét akkor lehet meghatározni, ha megméred a diódákon fennmaradó feszültséget. 5mA kell beállítani ehhez az OPTO-hoz. A LED-en eső feszültség az adatlap szerint 1,5V max. Ha 3 diódával próbálkozol, akkor elvileg 3x0,7= 2,1V marad. 2,1-1,5= 0,6V, 0,6V/120ohm=0,005A. Tehát 120ohm-al próbáld először. 4 diódához 270ohm kell elvileg.
Az opto pl. MOC3021 Az R értékét ki kell kísérletezni. A diódák számát is lehet növelni kell, ha nem nyitna ki az opto. Lehet, hogy pufferkondit is kell tenni a belső diódacsoportra, ha prellezne a relé. Nem egyszerű sajnos, és időm nincs kikísérletezni!