Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2022.12.18 -2 6 70391

Az ABbmot kazánjához tartozó Worthington szivattyú ismertetése és kezelése, a videó 5. percétől.

Előzmény: zsiráftotya (70388)
BLGB Creative Commons License 2022.12.18 -2 5 70390

Rendesen kapott a peron is:

 

 

Nem spóroltak a füsttel az állomásokon sem, ha már utolsó útja volt a vezérnek. Persze a hideg, párás-esős idő is bejátszott.

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (70379)
tom sawyer Creative Commons License 2022.12.18 -2 4 70389

De. Gőzzel tudott fűteni: M40, M41 prototípus, M46, M61.  

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (70381)
zsiráftotya Creative Commons License 2022.12.17 -1 5 70388

Kazán csak azABb,ill a Bb motorokon volt,(Ganz darugyári), amozdonyokon csak klf gőzfejlesztők voltak,de azoknál közömbös volt a gyári szám,és azokhoz nem kellett fűtővizsga.

Előzmény: gugorahajni (70382)
Dal a Kékmadárról Creative Commons License 2022.12.17 -3 5 70387

Nem írhatták át a kazánszámot. Az a kazánon lévő adatok meghamisítása lett volna.

Előzmény: manhattani (70385)
sínbohóc Creative Commons License 2022.12.17 -2 5 70386

Vagy működött a MÁV-on belüli szolidaritás, és inkább átírták a kazánszámot?

 

A mozdonykönyvbe az írt, aki a fődarab cserét végezte. A mozdonykönyv ment a mozdonnyal főjavításkor.

Előzmény: manhattani (70385)
manhattani Creative Commons License 2022.12.17 -4 6 70385

Azért arra kíváncsi lennék, hogy ha elküldtek egy gőzöst egy fűtőházból nagyjavításra mondjuk a Landlerbe, ott egy hét után áttették a pályaszámát egy már, mondjuk, egy hónapja munkában lévő mozdonyra és visszaküldték a fűtőházba, ott mit szóltak, amikor más kazánszámú mozdonyt kaptak az eredeti pályaszámmal? Vagy működött a MÁV-on belüli szolidaritás, és inkább átírták a kazánszámot?

Dal a Kékmadárról Creative Commons License 2022.12.17 -3 6 70384

Nem én állítottam szembe a kutatómunkát a közmondásokkal.

 

Akkor el kell dönteni, hogy ez a fórum miről szól? Van -e helye a hitelességnek, szakmaiságnak, tudásalapnak? Szabad -e helyreigazítani, érvelni, szakmai vitát folytatni? Vagy maradnak a mínuszolók, meg néha a frissen betévedők? 

 

Épp az előbb írják, hogy az M46,2-es mozdonyokban volt/lehetett kazáncsere (vagy az M40, M61, sorozat). A gőzmozdonynál az erőforrás, a dízelmozdonynál a személykocsi/tartálykocsi fűtésére szolgáló kazán teljesen más kategória.

Előzmény: gugorahajni (70382)
rm40 Creative Commons License 2022.12.17 -2 3 70383

> Viszont M41,-es dízelmozdony kazáncseréről még én sem tudok... :-)

 

DHM5-össel éppen előfordulhatott.

Előzmény: Dal a Kékmadárról (70377)
gugorahajni Creative Commons License 2022.12.17 -4 5 70382

 

"Viszont M41,-es dízelmozdony kazáncseréről még én sem tudok... :-)"

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=163254338&t=9036868

 

„Közmondásos a MÁV lazasága, ha nyilvántartásról van szó.

 

Hallottam Csörgőről, amelyiket háromszor selejteztek :-)

 

Gőzösöknél ehhez hozzájön, hogy "teljesíteni kell a felújítási tervet", ami gyakran átszámozásokkal járt.”

 

Ez három külön mondat, külön gondolat. Az állítólag háromszor selejtezett Csörgőről senki sem állította azt, hogy a kazánja lett volna cserélve. Nem kellene kötekedésből olyasmit belemagyarázni Manhattani bácsi írásába, ami nincs benne!

Előzmény: Dal a Kékmadárról (70377)
Atomcsapássy Edömér Creative Commons License 2022.12.17 -3 5 70381

> Viszont M41,-es dízelmozdony kazáncseréről még én sem tudok.

 

Az nem úgy volt, hogy a korai dízelmozdonyok gőzzel fűtötték az ablakos vonatokat?

Előzmény: Dal a Kékmadárról (70377)
villamosocska Creative Commons License 2022.12.17 -5 6 70380

A MÁV ÉS A GYSEV 520 SOROZATÚ GŐZMOZDONYAI.című könyv 16000 forintba kerül.Plussz a szállítás.Különben nagyon jó könyv.Énnekem is megjött máma.

Atomcsapássy Edömér Creative Commons License 2022.12.17 -3 5 70379

> https://img.index.hu/imgfrm/3/9/2/0/IMG_0017333920.jpg

 

A KöKi "sóhajok hídján" elkövetett tömjénfüstöléssel kapcsolatban érdeklődnék, hogy volt-e engedélyük ördögűzésre a Vatikántól?

Előzmény: BLGB (70369)
villamosocska Creative Commons License 2022.12.17 -5 7 70378

Kedves Mágus 23.Szeretném megkérdezni,hogy hol tart a A MAGYAR ÁLLAMVASUTAK 328 SOROZATÚ GŐZMOZDONYAI ,A VASUTŰZEM SZOLGÁLATÁBAN című könyv.

Dal a Kékmadárról Creative Commons License 2022.12.17 -5 6 70377

Én a szememnek hiszek, nem a közmondásoknak.

Viszont M41,-es dízelmozdony kazáncseréről még én sem tudok... :-)

A gőzmozdony átszámozások is vezetve voltak - másképp hogy tudnák a vasúttörténészek visszavezetni napra pontosan? - és talán öt-hat sorozat félszáz mozdonyát érintette egy kb. 5-7 éves időszakban. Ez a több ezer gőzmozdony 1868-1985 közötti történetéhez képest nem egy nagy momentum a MÁV életében.

 

És hogy ne csak fecsegjek, megjelent a MÁV és GySEV 520, sorozatú gőzmozdonyainak történetét feldolgozó szakkönyv!

Előzmény: manhattani (70375)
Bárdos Imre Creative Commons License 2022.12.17 -2 6 70376

Így van, a kazánok nyilvántartását komolyan vették a vasútnál.

Előzmény: Dal a Kékmadárról (70374)
manhattani Creative Commons License 2022.12.17 -6 7 70375

Közmondásos a MÁV lazasága, ha nyilvántartásról van szó. Hallottam Csörgőről, amelyiket háromszor selejteztek :-)

Gőzösöknél ehhez hozzájön, hogy "teljesíteni kell a felújítási tervet", ami gyakran átszámozásokkal járt.

Előzmény: Dal a Kékmadárról (70374)
Dal a Kékmadárról Creative Commons License 2022.12.16 -3 6 70374

Nyilvántartotta, még a nem hazai gyártásúakat is.

Mitöbb, az ipari gőzmozdonyokat is.

S persze a keskeny lokomotívokat.

Egy kiollózott példa

Előzmény: manhattani (70373)
manhattani Creative Commons License 2022.12.16 -3 5 70373

Ez logikus. A kazán jobban öregedő, hamarabb cserére szoruló fődarab, mint a főkeret.

Emellett nyilván kell(ett volna) tartani, hogy egy adott számú kazánt mikor melyik mozdony főkeretére építették rá.

Előzmény: György barát (70372)
György barát Creative Commons License 2022.12.16 -2 2 70372

Hungarikum. 

A MÁVAG kezdettől fogva a legyártott kazánokat számozta. Mellesleg a főkeretnek (ha készült) ugyanazt a számot adta. (Így nagyobb termelékenységet tudott fölmutatni.   😕) 

 

Dal a Kékmadárról Creative Commons License 2022.12.14 -4 5 70371

Előzmény: akóR (70367)
Ep128 Creative Commons License 2022.12.13 -3 4 70370

Jó-jó... :-P De azért sacc/kb. 100 mozdony esetében 85 -nél (szerintem) a főkeret az volt az építésekor, mint a szétvágásakor. Ha elő is ferdült néha, hogy "sunnyogtak vele" (akár "szabályosan", akár nem) nem ez volt a jellemző.

Előzmény: rm40 (70363)
BLGB Creative Commons License 2022.12.13 -2 5 70369

Néhány kép a jelen kor gőzvasútjáról:

 

FejesAntal Creative Commons License 2022.12.13 -3 5 70368

A főkeret általában eredeti marad! Tulajdonképpen AZ "a mozdony"

**

 

Hááát, a Heller Gyuri bácsiék  (Heller, Mohay. Lányi)azt követték,hogy a kazán viszi a pályaszámot.

Eklatáns példa a 324,540, ahol a mozdonyba beépített acél síktűzszekrényes kazán az átépítése előtt a kazán dokumentáció szerint eredetileg egy 324,540-es pszú gépben volt..

Előzmény: Ep128 (70362)
akóR Creative Commons License 2022.12.13 -2 2 70367

:-) A fehérvasakba is bele kellett ám ütni az új számot :-)

Előzmény: Bbmot_634 (70365)
rm40 Creative Commons License 2022.12.13 -1 4 70366

Az volt az illegális(ra elfajzott) formája. De csinálták ezt rendesen, a korabeli szabályokat betartva is a dolgot, volt hogy mozdonyt is selejteztek emiatt és a főkeretét alkatrészként vissznyereményezték és megjavítás után tárolták.

Előzmény: akóR (70364)
Bbmot_634 Creative Commons License 2022.12.13 -3 3 70365

Azért egy számcsere két hét... az sem valami gyors munka:)

Előzmény: akóR (70364)
akóR Creative Commons License 2022.12.13 -2 5 70364

Nem mellékesen -, már itt is ki volt vesézve -, amikor kettő hét alatt elkészült Landlerben a Fővizsga...

... egyszerű szám cserével :-)

Előzmény: rm40 (70363)
rm40 Creative Commons License 2022.12.13 -4 4 70363

Ez sem feltétlenül igaz, simán cserélték a főkeretet is - és nem csak az illegális gyorsjavítások keretén belül, hanem szabályosan, raktárról kivett cserefődarabként.

Előzmény: Ep128 (70362)
Ep128 Creative Commons License 2022.12.12 -3 3 70362

Az utolsó mondat így ebben a formában nem igaz. :-) (A főkeret általában eredeti marad! Tulajdonképpen AZ "a mozdony".)

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (70361)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!