Akkor te is nézd meg jobban: amikor a képernyőn egyszerre több kamera felvételét látod, nézd meg figyelmesebben, nincs teljesen másodperc pontosan összeszinkronizálva a több felvétel. De ugyanazt a szitut mutatja.
De szerintem ne akarjunk igazságügyi szakértők lenni.
Kb. ez a hatása az ESP-nek: nem csúszik meg az autó hirtelen irányváltáskor, kikerüléskor, terhelésváltáskor. Vagy szerinted mire való az ESP?
Ha ez a videó túlzás, akkor szerinted milyen a valóság? A kettő között? Mecsúszik ESP nélkül, de nem ennyire? Ugyan már, ez butaság.
De tényleg nincs értelme ezen vitatkozni.
Én kétszer javasoltam, hogy hagyjuk, te mindig folytattad. Most javaslom harmadszor: hagyjuk.
A kormányforgatáshoz nem kell óriási trükk, hogy lásd.
Az első tesztnél, mikor kikapcsolja az ESP-t, az utolsó résznél jobbra tekeri a kormányt csomót, az autó pedig balra forgatott kerékkel csúszik egész addig, míg megáll. egyszerű.
Szerintem egész biztos, hogy nem kézifékezik. Nézd csak meg jobban azt a videót! 80-as tempónál ha síma aszfalton ilyen durván és hirtelen tekered el a kormányt először jobbra, majd balra, akkor elég komoly a terhelésváltás, amitől a fara símán el tud úgy indulni, mint a videón. Én nem érzem túlzásnak egyáltalán ezt a videót. Símán el tudom képzelni, hogy a valóságban is így néz ki a dolog.
Megnéztem újra a videót. Szerintem semmi jele annak, hogy kézifékkel csinálná. Ha így eldobja egy autó a hátulját, az kb. így néz ki a valóságban is.
De én ezzel tényleg le is zárom a vitát. Szerinted kamu a videó, szerintem nem.
Hát, ha te ezt így ezen a videón keresztül megállapítod...
Szerintem a Whatcar magazin nem engedheti meg magának, hogy kamu videót csináljon. Mondjuk úgy, hogy a világ egyik leginkább elismert autós magazinja.
Az meg, hogy így megcsúszik az a Civic, nyilván lehet azért is, mert ez az aszfalt olyan minőségű, amin könnyen csúszik, szándékosan azért, hogy jobban demonstrálja az ESP működését.
No mindegy, nem akarok vitázni az ESP-ről. Meg egyáltalán, vitakozni se akarok, nekem elég volt a múltkori...
Nekem van egy véleményem az ESP-ről, ha másnak más, lelke rajta.
Nézd meg pl. a második csúszás végét, mikor kikapcsolja az ESP-t. A legvégén balra áll a külső videon a kormánykerék, míg előtte kézzel a belsőn csomót tekeri JOBBra.
Azon túl 80nál egy kikerülésnél 1 Civic nem pördül így meg.
Ok, rendben. ;-) Ha megleled azt a videót, akkor meghálálnám a linket, esetleg egy hozzászólás számot. Most nincs se időm, se energiám keresgélni... esetleg majd a melóhelyen holnap. ;-)
Nem, nem értettelek félre, inkább csak reagáltam :)
Én azért továbbra is azt mondom, hogy az ESP életmentő védelmi eszköz lehet. Ha már be kell avatkoznia, akkor általában nagy baj van. Az emberek többsége ugyanis nem úgy vezet eleve, hogy a határon autózik, ergo ha egy átlagos vezetőnél működésbe lép az ESP, ott általában komoly szitu van.
Kb. fél éve linkeltem itt egy videót, ami az ESP képességeit mutatja. Átlagos vészhelyzetben történő kikerüléses manővernél. Ha lesz egy kis időm, majd megkeresem. Ha egy olyan szituba kerül valaki, és nincs ESP, az nagyon csúnyán is végződhet.
Akár egy pirosnál hajlamos vagyok én is inkább a kézit behúzni... 1. pihen a lábam, 2. nem világítanak "fölöslegesen" az izzók, 3. ha van még ötleted írd meg. ;-) Az emelkedős indulásnál viszont beavatkozás nélkül aktiválódik ez a kényelmi funkció, csak 1-esben kell lenni és a féken állni. Persze hosszabb várakozás idején itt is behúzható a kézifék, de egy hídon történő araszolás esetén már nem körülményeskednék a jobbkezes ráncigálással... ;-)
Szia, lehet egy picit félreértettél... Szóval nekem is van ESP és manuális váltóval sem olyan vészes, hisz egyesbe dobva kuplung-fék, majd át a gázra és tényleg kényelmesen átér a láb, az autó meg mintha odacövekelték volna. Jó muri, hogy régebben és úgy mindenki körülöttem egy nagyon picit megindul hátra, a kékségem meg fixen áll és csak előre indul... ;-) ESP, és életmentés, de legyen csak vészhelyzet megoldás. Azzal csak azt akartam mondani, hogy a T-Jet bivaly lesz és aki esetleg egy 65 lovas GP cserél mondjuk be egy 2x olyan erősre, szóval nem érezheti, esetében tényleg életet is menthet! A Fiat nem engedhetné meg, hogy ilyen autókkal részéről ne tegyen meg mindent a biztonság érdekében... üzletpolitikailag nem mutatna jól a sok "gyilkos" T-Jet, de ha beteszik az ESP-t a Fiat vonhatja a vállát, hogy ő mindent meg próbált tenni a user-ért, de annyira hülye volt, hogy mégis. Üdv: Gabesz
Szerintem se nem Bravo sedan, se nem Grande sedan, inkább valami a kettő között, ami azért jó, mert nagyobb a GP-nál, és jóval olcsóbb a Bravonál... Nálam city szervo hiánya is inkább előnynek minősül...
A nekem helyi gyökerek meg azt is letagadták, hogy a T-Jet-et forgalmazni fogják Mo.-n, de ezt már írtam...
Igen, hogy a sok amatőr a bivalyerős motorral se repüljön le az útról... ;-)
No-no, azért az ESP nem (csak) amatőröknek van. Egy átlagos vezető, egy jó vezető, sőt még egy profi vezető is kerülhet olyan helyzetbe, hogy hirtelen kell fékezni és közben kormányt elrántani, vagy csak símán kormányelrántásos kikerülés vizes úton, amikor is az ESP ÉLETET MENTHET!
* * *
A hill holder egyébként nem önálló extra, az az ESP velejárója. Mivel nekem van ESP-m, így van hill holder is, ami szerintem nagyon jó dolog. Érzékeli, hogy ha emelkedőn indulsz el, és amikor lelépsz a fékről kb. 1 mp-ig még rajta tartja a fékbetétet a féktárcsán, így nem gurulsz vissza, kényelmesen lehet áttenni a lábat a gázpedálra. És ha még ez automata váltóval is párosul, mint esetemben, azzal egy emelkedőn való elindulás maga az álom :)))
húúú de cinikus vagy.... :) sztem csak a turbó nem lesz benne "bekapcsolva", és ennek a felára lesz 700 000 ft, a helyi gyökerek se tudnak semmit, most jöttem onnan. Viszont hétvégén 500-as bemutató, már mint külföldön.
De hát elvileg már az active-ban jelen esetben dynamic ban is volt már szinte minden amire szüksége van az embernek hétköznap... az alá hogy tudnak menni? Sehogy!
Vagy pedig az lesz h a 3 misi ár, az már 1 milliós roncsautó (nem merek ide írni példát! ya... :D ) beszámítás utáni ár, vagy pedig az "ajándékok" nélküli ár...
Én is a Lineán gondolkozom, elvileg ugye júliusban kéne jönnie, de még semmi hír róla... Azért kíváncsi leszek rá. Bár úgy hallottam nem lesz benne City-szervó... :)
Én is valami ilyesmit tudok elképzelni. Van 3 misiért ilyen autó, csak épp a közlekedésben nem vehet részt, mert hiányzik pl a kormány és az index lámpák. A kormány +300ezer, indexlámpák 200ezer,anyósülés +250ezer.... stb. Persze ezeket együtt kedvezményesen is meg lehet venni csomagban kb. 3,8 millióért kompletten :)
mondjuk ja... jópofa, de én még mindig a kézifékes indulás pártja vagyok. :) addig se kell taposni a féket, amúgy meddig "tarcsa" meg, sokáig vagy csak amig lelépsz a fékről és elindulnál?