Nem tartom magam más embereket jóval felülmúlóan okosnak... de azért fizetnek, hogy észre se vegyék mások azt, hogy körbe lettek automatizálva... egy jól megtervezett és kivitelezett rendszer gyakorlatilag "vezeti a kezed" és "átláthatóan, intuitív módon
segít a feladatok megoldásában"
...értsd... fel sem tűnik, hogy nem szabad asszociációs módszerrel, hanem irányított kiválasztásos módszerrel hoztál döntést. Ha
egy opció hiánya "nem tűnik fel", akkor a rendszer jól megtervezett... ha meg de... akkor nem az ;)
Pontosan azért, mert van némi fogalmam a lehetőségeket illetően... azt gondolom, hogy egy nálunk 1-2 nagyságrenddel intelligensebb
AI.. olyan simán vezetne meg valós időben mindannyiunkat... hogy csak na... :)
Amikor vettük a családi autót, akkor az ország másik szalonjából hozták át, plusz a bankos papírok, átírás, fittyfütty dolgok, el is ment vele 2 hét, úgy hogy volt rendszáma is... Apósom fél évet várt a sajátjára, igaz az japánban készült Mazda volt... Az hogy várni kell >1 évet a modell 3-ra, meg sem lepődöm.
... a hasonlatodnál maradva... egy, az embert jóval felülmúló AI-t nem vennél észre... soha, sehol... akárhová is mennél, bármit is akarnál csinálni
Miert nem?
Egy embert joval felülmulo ... pl. Amazon logisztikat is eszreveszel. Ha "intelligensebb" akarmik iranyitjak/iranyitanak a vilag jelentösebb folyamatait (amelyek "genjeiben", vereben az ember alapvetö parameterei "forrnak"), akkor az lenne valszeg a következmeny, hogy a dolgok jobban, optimalisabban mennek, müködnek ...
Nem szabad a zember eredendö lustasagat alulbecsülni. Ugyanis azt, amit lehet ... azt optimalizalni is fogja. Vagyis, az IT gyöztes menetelesenek az emberi lustasag a kulcsa es mozgatoereje (meg az, hogy milyen sebesseggel lehet atültetni a reszfolyamatokat automatikusra). Addig lesznek a reszfolyamatok optimalizalva, amig "nem marad" mar az embernek semmi se. Söt, egy bizonyos hataron tul a zember csak homokot szor a gepezetbe, ha lanyha, lusta, lassu, idönkent logikatlan, buta gondolkodasaval belepiszkalna abba, ami nelküle sokkal jobban müködik ... Ugyhogy visszahuzodik, visszaszorul annyira, hogy a vegen mar nem erti, hogy mi is törtenik valojaban.
A technologiai szingularitast (AI attöreset) nevezhetük az emberiseg utolso projektjenek is. A zember kiiktatja sajat, biologia altal dominalt többszazezer eves szerepköret. Ami nem jelent vegülis semmi különöset, csak annyit, hogy az intelligens gondolkodas nem feltetlenül biologiai alapu lehet, hanem azt (a lassu biologiai fejlödese miatt) mas eszközökkel gyorsabban folytatni lehet ...
Aztan, ha mindez ügyesen törtenik, akkor nagy valoszinüseggel "mindenkinek jo lesz", ... ha ügyetlenül, akkor az emberiseg olyan zsakutcaba kerülhet, hogy a fal adja a masikat.
Olyan mondjuk ritkan van, hogy raboksz fizetsz es mar viheted is, mert egy szint felett mar konfiguralni kell. De azert max ket honapba bele kellene fernie.
BMW i3 árban egy 500km hatótávú autót árul a Tesla, nem egy 150-200km hatótávút, mint a BMW, és még jó 1.5-2 másodperccel jobban is gyorsul az amerikai kocsi, meg jóval gyorsabban is megy, arról nem beszélve, hogy nagyobb, szóval egyelőre csak a gyártás fogja vissza attól, hogy nem 20-30-szor annyit adjanak el belőle, mint a BMW csúcstechnikájából..
Nem... nem kerülhetett... a sales és a delivery NEM ugyanazt jelenti... hacsak "el nem tűnt" a gyártási backlog... akkor NINCS olyan, hogy január 5-én besétálok egy szalonba és veszek egy model3-at...
... az előjegyzéseket kb másfél éve leadók jutnak hozzá most az autóikhoz... és ők sem a már sokadszorra módosított ütem szerint...
És akkor a számok... hivatalos Tesla közleményből....
Tesla delivered 29,870 vehicles in the fourth quarter of 2017, including 1,550 of its anticipated Model 3 sedan.
The company said that in the last few days of the quarter it reached a production rate that "extrapolates to over 1,000 Model 3's per week." CEO Elon Musk had previously said he expected weekly Model 3 production to be "in the thousands" by the end of 2017
10 ezer EV-ből 3 ezer volt Model 3 az USA piacon, 2018 januárban, nem sok csak 30% a részesedése a kis Teslanak, és még alig gyártják, hamarosan lesz az 60-70% is, a többiek állva maradtak.
És aztán mégis hogy tudnak valamit eladni ami nics raktáron? Mint régen a Merkúrban... kifizeted aztán vársz két évet?
Az egydolog, hogy a cleantechnica ír valamit a Tesla-ról... az meg egy másik, hogy ők "nemúgyértik, hanem így"... te meg
lekommunikálod ahogy te érted amit ők leírtak... de...
... legalább a cikket olvasnád végig rendesen...
Update: Word on the street is that Model 3 production may have hit more snags in January than expected, and the delivery total might have been closer to 1,500 than 3,000. I’ll wait for something official from Tesla to update the chart and table. As noted above, though, the overall story is the same — and check back in again in March and April.
Zachary egy igen lelkes fiatalember, aki eléggé sokmindet megtesz azért, hogy fenntartsa a Hype-ot... csak ugye korántsem biztos, hogy
sületlenségek és valótlanságok szajkózásával - amiket utólag rendszeresen korrigálgat, becsületére legyen mondva - annyi jót tesz adott
ügynek, mint szeretne. Folytattam már erről vele néhány parázs hangvételű vitát... ;)
A Cleantechnica híradásait sem árt ezért a helyén kezelni... ahogy a lentebbi Origo cikk sem részrehajlástól mentes ;)
Más lesz, nem a gáz megy majd Kínába hanem Kína terjeszti ki a határát, ott lesz elhasználva ahol van. Csak nem így, nem a politikai határoknak lesz jelentősége.
Az elmélet az, hogy létrejön az információ kertészet. A kertésznek se kell tudni a biokémiáról, hogyan lesz a magból gyümölcs, csak azt, hogy mit kell vele csinálni, locsolgatni stb. Ez megtörténhet a gépekkel is, már ma is sok mindent csinálnak ezek a kis számítógépek is amit nem is ért már senki.
Egy baj lesz, az energia, ezek a technológiák amik most vannak (nem lehetnének, nem majd lesznek, hanem vannak) nagyon sok energiát fűtenek el, az nem lesz.