Keresés

Részletes keresés

Anti92 Creative Commons License 2015.03.26 0 0 24495

Sziasztok kérném valaki tanácsát hol kapható vagy kinek van t20 hajtóműhöz az a két kis vasdarab ami meghajtja a kereket.A szakkifejezést nem tudom mi a neve de gondolom így azért be azonosítható.Megköszönném a segítséget mert rég óta keresek de nem kaptam választ .Talán itt valaki tud segíteni.

Chevy01 Creative Commons License 2015.03.26 0 0 24494

Ezzel tökéletesen egyetértek! Majdnem le írtam ezt én is csak már nem akartam annyira okoskodónak "kukacoskodónak" tűnni!

 

A jó minőségű főleg szintetikus félszintetikus  és időben lecserélt olajok után nem szükséges mosogatni, mert nem hagynak maguk után szinte semmilyen lerakódást!(szeméyles tapasztalatból mondom)  Üzemmelegen kell lecserélni és kész, valamennyi úgyis marad benne.

A kapagépnek meg nagyon is jót tesz a drágább jobb minőségű olaj mint az amit előírnak! 

Az előírásokról csak annyit hogy vannak autók aminél 20-30 000 km-enkénti olajcsereperiódulst írnak elő! Ne magyarázza meg nekem semmilyen mérnök hogy ez jót tesz a motornak akár milyen csúcsszuper olaj.   Még akkor sem ha hosszú távon használják a gépet ekkor ugyanis nem szennyeződik annyira az olaj mintha állandóan hidegindítgatjuk a motort és városban nyüstöljük.

Még egy előírás amit baromságnak tartok:   élettertam feltöltésű váltó..  igen ha rövid életűre tervezzük akkor esetleg!

Max 15000km, de az is akkor ha hosszabb távokon fut a motor! 

 

Ok mostmár tényleg ennyi!  Kövessük az előírásokat!

 

Előzmény: gombászok (24492)
gombászok Creative Commons License 2015.03.26 0 0 24493

Nézem ezeket a szakértői vitákat az olajokról. Hm.

Én maradok a bevált, négyütemű, léghűtéses motorokhoz gyártott speciális olajnál, úgy nevezett "garden" olajok. Ezek erre vannak kifejlesztve.

Van belőlük többféle árszintű, 0,6 literes 800-1500 Ft.

Bármelyik szintetikus olaj is ilyen áron van, vagy több, és lehet, hogy nem tesz jót a kapagépnek.

Érdemes kockáztatni??

gombászok Creative Commons License 2015.03.26 0 0 24492

Azért a gázolajos öblítéssel vigyázzon, aki megfogadja a tanácsot: ha marad benne, hígítja és rontja az új olaj tulajdonságait! Nem könnyű teljesen eltávolítani.

Valamikor létezett motormosó olaj, az olcsó világban(Lada), nem tudom van-e még. Ezzel meg is lehetne pár percig járatni a motort, hogy mindent kitisztítson. A legolcsóbb bármilyen olaj inkább, mint a gázolaj, az a fél liter nem lehet olyan sok, hogy kockáztassunk.

Előzmény: kavicsos64 (24484)
Chevy01 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 24491

Igazad van, ezt én is tudom, csak akkor azt nem értem hogy miért 30-ast írnak elő, az ugye a melegoldali viszkozitás ami 100 fokra van megadva hogy mennyi.  Olajokról szóló cikkekben benne vannak az értékek, most lényegtelen a pontos adat.

Na most, minél magasabb ez a szám annál sűrűbb az olaj az adott hőmérsékleten pl 100C-on, annál jobb a hőtűrőképessége.

 

Pl egy 10W-60 as  olaj még jobb kenőképességgel rendelkezik nagy hőmérsékleten  ( nem hígul föl annyira)  mint mondjuk egy 10W-40-es.  

A 30-as olaj pedig  jobban felhígul ugyanazon a magas hőmérsékleten mint pl a 40-es, mégis 30-ast írnak elő...a forróbb léghűtéses motorba amibe ráadásul az olaj mennyisége is kevés (0,6l?) 

 

Egyébként a 40-es és a 30-as melegoldali viszkozitás értéke csak minimálisan tér el.

 

 

Előzmény: ronkovik (24485)
usersss Creative Commons License 2015.03.25 0 0 24490

Azért egy jó minőségű motorolaj (pl. 5W-30 syn) csak nem veszíti el viszkozitását, tulajdonságait akár 150 fokon...? Sokkal nagyobb pillanatnyi hőt is el kell viselnie mondjuk egy turbós benzinmotornál 6000-es fordulaton szerintem. Ott kell nagyon a kenés, a kapagép 2-3000-et ha forog.

 

Amúgy nekem nem nagy a terület, amit kapagépezni kell, és szoktam pihentetni is. Nem kistraktorként üzemel 20km-en Lada kerekekkel 3 mázsa krumplival :-)

Előzmény: ronkovik (24485)
Viktor1798 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 24489

Valaki nem tudja mi történt az M-Forgnál? Nagyon elszálltak az árak eddig ez volt a legolcsóbb hely mikor én vettem a felezőt 18 00 volt most meg ugyanitt 27 000.

usersss Creative Commons License 2015.03.25 0 0 24488

Ez a "gázolajjal kimosás" jó ötlet, sikerült lecserélni az olajat. Tényleg egyszerű volt!

 

 

Előzmény: kavicsos64 (24484)
Viktor1798 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 24487

Értem közben suliban is utána jártam meg is mutatták hogy hogy kell van bent két lehajtás azon megmutatták hogy kell valószínűleg "holtszezonban" cserélem le.

Előzmény: studiod1 (24472)
Viktor1798 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 24486




Sziasztok! Ma alakítottam kicsit a gépen a "sárvédőt" 90 centisre növeltem így szépen simítja a földet ahogy írták többen úgy rotáltam hogy a csoroszlya nyoma ne látszódjon az utolsó gépre a főgépész úr is rákerült! A széle azért olyan szar mert a balesetveszély miatt csak fogóval visszahajtogattam.

ronkovik Creative Commons License 2015.03.25 0 0 24485

A motorolajokkal csak óvatosan... az autókban használt olaj üzemi hőmérséklete 95- 105 ckörnyékén van, a léghűtéses motorok üzemi hőmérséklete magasabb is lehet, ezt már nem biztos, hogy megfelelően tűri az autóban használatos motorolaj. Ha lehet akkor mindent a gyári előírásnak megfelelően.

 

Előzmény: Chevy01 (24480)
kavicsos64 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 24484

Ki kell önteni ,már nem sok olyan motor van amin leeresztő található ! A kiöntés után érdemes meg öblíteni gázolajjal ,nem kell járatni, csak úgy meg lötyögteted és aszt is kiöntöd egy kicsit jobbra balra billegtetve hogy jól ki folyjon

Előzmény: usersss (24470)
bpityu62 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 24483

Üdv mindenkinek.Érdekel valakit ez a épeken látható ,állítható kapa rotációhoz?

usersss Creative Commons License 2015.03.25 0 0 24482

Köszönöm a választ! Akkor úgy kell olajat cserélni, mint a fűnyírón, ott is a nívón kell kiönteni...

 

Üdv

Előzmény: Chevy01 (24480)
Chevy01 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 24481

 Szia!

Rk-02-est venném, habár a motorral még nem volt dolgom, nem lehet az se rossz és ha 190cm-s az valószínű "bitang erős".

A hajtáslánc meg megfelelő olajjal feltöltve szinte elnyűhetetlen. Egyszerű javítani alkatrész meg van hozzá bőven használt is új is. 

Hogy melyik hajtás a jobb azt nem tudom (mindkettő), a láncosnak keskenyebb a háza úgy tudom, meg jobb a hatásfoka ( de ez itt nem annyira számít)

Én RK-02-est venném az alkatrészellátottság és ezek beszerezhetősége és árai miatt is. Meg erre nagyon sok féle motort rá lehet tenni, nekünk pl HONDA GCV 160-as van rajta 5,5 lovas, nem is kell jobb.  6 kapával is kényelmesen viszi, és már jóideje bírja a hajtáslánc is. Nagyon könnyen kezelhető, nem fárad el vele az ember.  De ez csak az én véleményem...  

Előzmény: daymond1 (24476)
Chevy01 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 24480

Szia!  ha nincs külön  leeresztő ( a motor alatt sem, de ehhez le kell venni a motort, mert a régebbi Briggs-eknél van egy a motor alján amibe négyzet alakú kulcs passzol, az a leeresztő.    3/4-es krovaszár vége pont passzol is bele)  na szóval ha ez nincs  akkor leszerelve a motort a beöntő (Nívó) csövén keresztül kell kiönteni, persze meleg motornál.  Ha nincs a leeresztőhöz kulcs akkor is ez a járható út.

 

Ami az olajat illeti simán bele tenném a 10W-40-es castrolt, de még az 5W-40 talán még jobb..,  ha autóba megfelel (sőt tökéletes választás) akkor nehogy ne legyen már jó egy ilyn motorba...

10W-30 ast szoktak egyébként előírni hozzá.

A hajtásban is érdemes cserélni, de oda hajtóműolaj kell  75W-90,  80W-90

 

 

 

Előzmény: usersss (24477)
Mutual Friend Creative Commons License 2015.03.25 0 0 24479

Lehet hogy ez már a nagytestvér ? :)

Előzmény: daymond1 (24476)
Mutual Friend Creative Commons License 2015.03.25 0 0 24478

Az oleonak van egy nagytestvére. Kicsit drágább de ha ez a tipus lesz akkor inkább azt vedd meg.

Előzmény: daymond1 (24476)
usersss Creative Commons License 2015.03.25 0 0 24477

Senki nem ismeri ezt a régi jó kis gépet? :-)

 

 

"Üdv!

 

Tudna valaki segíteni, hogy tudnék olajat cserélni RK-02 (briggs quantum xm 40) kapagépben?

 

Olajleeresztő csavart nem látok sehol...

 

Továbbá, 10W-40 Castrol Magnatec autós motorolaj mehet bele a gyári SAE-30 helyett? Vagy inkább valami 5W-30 olaj?

 

Köszönöm"

Előzmény: usersss (24470)
daymond1 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 24476

Kedves rota mágusok.

 

Rota vásárlása előtt állok és szeretném kikérni a véleményeteket.

Tudom sokat beszélgettetek róla az eddigi leírások alapján, DE nekem volt egy 1 éves rotám, ami nem vált be és most lehetőségem van lecserélni.

A választás vagy egy RK-02-es 675-ös Briggs motorral szerelt rotára, vagy pedig egy Oleo mac MH197 RK típusú rotára esne.

Kérdésem a következő.Bármit tudtok a 2 fajta gépről írjátok meg, illetve mennyire lehet megbízni a 2 gépben, illetve jobb e a lánchajtásos rota mint a csigahajtásos.Nincs már bizodalmam a roták világában, szóval ezért kérném írjátok le véleményeteket, e két rotával kapcsolatban.Felhasználási terület 1-2 hektár szőlő, házi kert.

 

Válaszotokat előre is köszönöm.

Üdv. mindenkinek.

studiod1 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 24475

Igen főleg ha nincs fenn a védőburkolat, sajnálom de a sját hsz-ben hülyeséget írtam a csigatengely felső csapágyat nem lehet kihúzni, fáradt voltam és az eddig megfordult kf hajtómű variáciok közül csak egynél lehetett. Még egyszer bocs mindenkitől.

Előzmény: Kis Kolléga (24474)
Kis Kolléga Creative Commons License 2015.03.24 0 0 24474

Bocsika hogy belekiabálok a beszélgetésbe. Annyival egészíteném ki amit irtál: tényleg a rugótányér alatti csapágy pillanatok alatt szétfolyik ha oda föld kerül. Hát ezt én ugy védem ki hogy a motor és a motortartó csésze közötti résre vastag fekete bandázsoló szigeletőszalagot teszek arra az időre amig rotálok mert a dög irgalmatlanul teleszórja 30 perc alatt úgy földel hogy egy muskátlit simán ültetek belöle.

Előzmény: studiod1 (24472)
oljeg12 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 24473

Őszintén szólva én nem ismerem úgy a rotációs kapákat, mint itt a fórumon sokak, akiknek már régóta van ilyen masinájuk. Nekem most van az első rotakapám, amit használtan vettem. Itt a fórumon érdeklődtem és a hozzáértő fórumtársaknak köszönhetően sikerült megoldani a problémát. Én se tudtam, hogy lehet állítani a kuplung alátámasztáson. Ha ilyen a kuplungkiemelőd,

 

 

akkor a kép felsőrészén, a kiálló bütyök alatt van egy csavar, (ami felülről csak egy bütyöknek látszik. Ez a csavar lelóg alulra a kapák fölé. Ott tekertem feljebb néhány menetet és jó lett.

 

Előzmény: Viktor1798 (24471)
studiod1 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 24472

Kuplungoláskor kiemelés pillanatában a kiemelö csapágy dolgozik azt könnyű cserélni,kuplungalsó közepén seger le csigatengelyről lecsúszik komplett,ezután a kuplungalsó alsó végén seger oldás csapágy le. Ami viszont valószínű először megy szét csigatengely felső csapágy (rugótányér alatti)sajnos a kuplungházba bejutó por-föld miatt,ennek cseréjéhez viszont teljes bontás.Persze ezt is ki lehet huzatni ha valaki ismeri a kókány trükköt,6205 ös csapágyba golyók közé 2db spéci végű csap elforgatás és húzatás,ezt neken még hajdanában az mz főtengely csapágy cserénél mutatta egy öreg szaki percek alatt megvolt.

Előzmény: Viktor1798 (24467)
Viktor1798 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 24471

Azon hogy állítok?

Előzmény: oljeg12 (24468)
usersss Creative Commons License 2015.03.24 0 0 24470

Üdv!

 

Tudna valaki segíteni, hogy tudnék olajat cserélni RK-02 (briggs quantum xm 40) kapagépben?

 

Olajleeresztő csavart nem látok sehol...

 

Továbbá, 10W-40 Castrol Magnatec autós motorolaj mehet bele a gyári SAE-30 helyett? Vagy inkább valami 5W-30 olaj?

 

Köszönöm

B.Ti. Creative Commons License 2015.03.24 0 0 24469

köszönöm!

Felveszem velük a kapcsolatot.

Előzmény: kavicsos64 (24463)
oljeg12 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 24468

Nekem is adott a kuplungolásnál hangot, sőt le is fojtotta a motort, ha nem engedtem mindjárt vissza. A kuplung kiemelőkar alátámasztásán kellett állítani és azóta jó.

Előzmény: Viktor1798 (24467)
Viktor1798 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 24467

Esetleg abban tudnál segíteni hogy nekem néha akkor szokott hangit kiadni a gép mikor kuplungolok szóval valószínűleg az a csapágy megy széjjel ami a kiemelő villa alatt van azt hogy tudom cserélni alulról mi fogja?

Előzmény: studiod1 (24465)
Pali1983 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 24466

Nagyon köszönöm a véleményed. Ma reggel vettem egy szentkirályi GCV160 gépet. Hát nem jártam sikerrel. Előszőr kuplung probléma (csúszott), majd hajtóműből sercenő olaj bal szimeringnél. Mindez kb. 20 perc használat után, 13 perc egyhuzamban. Nem ez a szerencsenapom.

Előzmény: studiod1 (24455)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!