Ezt a hobbit családi segítség (beleértve azt is, hogy nem piszkálnak miatta) nélkül csinálni nem lehet. Nekem 9 veteránom van, és a feleségem nagyon megértő, szoktunk dolgokon vitatkozni, érdekes, az autókon nem.
Volt cégemnél egy T1 fényezését 1.5mill-ért vállalta a főnököm.Az üres kaszni jött Peströl kész lakatos munkával.Mikor meglátta,hogy az ülések alatti lemezeket csisz.-polir.hogy egy db szemét se legyen a kárpit alatt sem,felhívta a tulajt és megegyeztek plussz 350e-ben.Szerintem az árat a munka minősége és a mühely kinézete-felszeretsége nagyban meghatározza.
En csak azt nem szeretem, mikor a trehanysagot / penzhianyt / kitartas hianyat / idohianyt ugy magyarazzak ki, hogy "szeretem a patinat" . Aztan sirnak hogy nem kapnak ot rendszamot.
" De 3 millióba a Moszkvics is kerülhet ha komolyan veszi."
-siman. Persze attol fugg mennyire megy valaki a reszletekbe Es ahogy pizo irja, akkor sem fog tobbet erni mint 800.
Ha az utolso csavarig igenyesen fel van ujitva benn lesz ennyiben, az utana jarasokkal egyutt. MErsekelheto ez az ar, ha magadnak csinalod amit tudsz, de akkor meg lassabban haladsz, min 3-4 evig el fog tartani mert ugye van munkad, csaladod es a munka az auton csak 3. rangu dolog lesz. Ha az asszony bele nem ugat.
Akármelyik autóra szinte bármennyit rá lehet költeni. De itt- ahogy írtad is - a normál, minél gazdaságosabb használhatóság a cél.
Különben pedig sok egész jó autó végzetét jelenti az, hogy elkezdik restaurálni (inkább az újjáépítés rá a megfelelő szó) aztán menet közben elakad a dolog. Pedig ha csak rendbeszednék, szükséges és elégséges mértékben javítanák, akkor túlélne(hetne). De ezt már írtam.
Lehet jobban tejel,de mire egy homokszórt régi sl vagy más autot körbe kittelsz legalább 3x 4x ,meg mindig visszacsiszolod hogy jó legyen az nem 2 nap...
Üdv! Az igaz amit írtatok,hogy mustáng, meg merci, és stb az annyit ér, a moszkvics ennyit ér. De most a másik oldalát nézve a dolognak, mondjuk egy egyforma sérülésnél a munkával eltöltött idő az ugyanannyi marad a drága, és az olcsóbb jármű esetében. Az anyagokról annyit,hogy a boltosok nem típus ,és kor szerint árazzák be a termékeket. Természetesen egy drágább járművet jobban szeretnek javítani ,mert az jobban adja a tejet.
Moszkvics-ra 500e-t mondtam fényezésre. Egyértelmű, hogy a Mustang, meg amit Jason88 mondott SL Merci az más kategória. De 3 millióba a Moszkvics is kerülhet ha komolyan veszi. Meg amit te javasoltál neki, az nem felújítás, pláne nem restaurálás. Ha rendesen megcsinálja, akkor még az unokája is megörökölheti.
Aki meg kisebb költségvetéssel akar restaurált autót, akkor valamit konyítson is hozzá. Pl. homokszórást is megspórolhatja ha flexxel négerkorongal lecsiszolja. Még többet spóról ha kitudja magának lakatolni, és ő végzi a szét és összeszerelést.
De ez a beszélgetés már értelmét veszti mert mint kiderült csak forgalomba helyezhető állapotra akarja hozni.
Ja, felújítás után 20000-30000-40000 dollárt érő Mustangra. A 412-es Moszkvics meg ha stzebb, mint eredetileg, akkor ér max. 800 000 Ft-ot (kb. 3200 dollár). Szóval van különbség, a Mustangra megéri rákölteni, és aki olyat vesz, az meg is tudja engedni magának, míg a Moszkvicsra nincs értelme, és akinek az van, meg sem tudja magának engedni.
De az autós szakmában vagyok, 1999. óta veteránozom, most is van 9 autóm, szóval nem értek hozzá:)
Azért az nem ugyan az. Egy mustangot is nemrég 1 millióért fényeztek,homokszórás,lakatolás után.
6 rétegű lakkozás-nak már csak a lakk anyagköltsége is 120-140e Ft. Festék litere 20-25e alsóhangon 3-4 rétegben azis 120e felett van. Alapozóból, kittből mindenből 2-3x olyan drága megy rá. Lakatolás, homokszórás után maradt egyenetlenségek eldolgozása több meló mint egy átlag fényezés. Úgye kivül belül alul fényezni kell. polírozás is tovább tart, szerelésért is többet számolnak fel. Meg ezek 15-20 milliós autók.
Amúgy ha szépen dolgozol szerintem is nyugodtan emelhetsz :)
Mike Sanders (zsír) üregvédelmi kezelést ki vállal? Nem vagyok olcsójános, zsír új az autó alja és ívei, ott sem alkudoztam. Egy kikötésem van, nézni szeretném! Ha valamelyik derék szaki magára ismer, ne habozzon válaszolni!!!
Persze, de harsanyip alacsony költségvetésből akar egy használható - most már - nem mindennapi autót. Erre írtam, amit írtam.
Sok felújítás vérzik el ott, hogy tökéletesre akarják megcsinálni, teljesen szétszedik, elkezdik, közben elfogy a pénz, idő, lendület, és ott marad sok pénz ráköltésével 20-60%-os állapotban a gép. Ha meg vagyonokért elkészül, nem merik használni.
Akkor már jobb, ha kisebb befektetéssel készül egy nem tökéletes, de szép, és műszakilag korrekt állapotú autó, ami néha használatban is van.
Na én ilyen felújításra írtam, amit írtam. Nem restaurálás, nem újjáépítés, hanem felújítás/javítás.
Hidd el, van tapasztalatom. Persze akármennyit rá lehet költeni akármilyen gépre, ha bírja az ember pénztárcája. De nem biztos, hogy mindig érdemes.
Én a veterenános felújításhoz annyit tudok hozzáfűzni ,hogy ahol voltam gyakorlaton egy 50' körüli 190sl cabrio mercit is csináltunk,homokszorva,lakatolva jött, csak a fényezés volt hátra. kitt,rücsi,stb. ez 1.200.000 Ft volt kb. +-50.
Aktív veteránosként, és az adott autót jól ismerőként mondom, hogy kissé eltúlzottak az árak. A teljes homokszóratás nem feltétlenül kell, és károkat is okozhat.
Ki kell a rossz részeket lakatoltatni, ajtókat lecserélni, csak a javított-cserélt részeket fényeztetni. Mechanikusan amit kell rendbeszedni, kárpitot is lehet még találni. Ez összejöhet 500-600-ból.
Ha biztosra akarsz menni a kikopásra fuj egy kicsi vizbázisu füllert ami egyben elviszi a kikopot lakk szélét is és biztos nem tudja felmarni a felületet.Oldószeres festéknél 50/50 a felmaródás esélye még holnap is pláne hidegben.
tapasztalataim szerint... a bázis a lakkot nem igen marja fel, ha a lakk teljesen meg van száradva, és nincs kicsiszolva... de amint lejjebb írtad előjött az eredeti színe ott már van rá esély hogy alákap, ha nem vagy benne biztos törölgesd meg 2k higitóval ha felszedi a bázis is felfogja, ha erre nincs mód akkor viszont a legcélszerűbb vékony rétegekben felépíteni, úgy általában nem marja meg...
Hát igen ezért írtam hogy lakkfüggő ahány fajta annyiféle képpen köt... Szeritnem ha még tudnak rá várni akkor várj vele még legalább egy napot! Egyébként ilyen felnire nem csodálom hogy igényesek!
Bocs nem gondoltam hogy ilyen felni de ami nem egy nagy valami arra én nem szoktam festéket kevertetni hanem felniezüst és rá a 2k-s lakk erre egyértelmű hogy nem spray-s festéket vennék! Ja és igen mehet rá csiszolás után, de biztos függ a lakktól is, nekem nem volt vele baj!