Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pizo Creative Commons License 2013.03.01 0 0 9985

Ezt kérlek ne írd be a veterántopikba, mert derekbell/sunnysun harapni fog rá.

 

Zoli 

Előzmény: Virago_1000 (9981)
pizo Creative Commons License 2013.03.01 0 0 9984

"Ha az asszony bele nem ugat."

 

Ezt a hobbit családi segítség (beleértve azt is, hogy nem piszkálnak miatta) nélkül csinálni nem lehet. Nekem 9 veteránom van, és a feleségem nagyon megértő, szoktunk dolgokon vitatkozni, érdekes, az autókon nem.

 

Zoli  

Előzmény: Virago_1000 (9980)
RM 66 Creative Commons License 2013.03.01 0 0 9983

Volt cégemnél egy T1 fényezését 1.5mill-ért vállalta a főnököm.Az üres kaszni jött Peströl kész lakatos munkával.Mikor meglátta,hogy az ülések alatti lemezeket csisz.-polir.hogy egy db szemét se legyen a kárpit alatt sem,felhívta a tulajt és megegyeztek plussz 350e-ben.Szerintem az árat a munka minősége és a mühely kinézete-felszeretsége nagyban meghatározza.

Előzmény: Jason88 (9966)
RM 66 Creative Commons License 2013.03.01 0 0 9982

A 30éves autón mi volt a feladat és mennyi napot dolgoztál rajta?A 170 anyaggal eggyüt,vagy munkadij volt?

Előzmény: Steven 68 (9970)
Virago_1000 Creative Commons License 2013.02.28 0 0 9981

 

En csak azt nem szeretem, mikor a trehanysagot / penzhianyt / kitartas hianyat / idohianyt ugy magyarazzak ki, hogy "szeretem a patinat" . Aztan sirnak hogy nem kapnak ot rendszamot.

Virago_1000 Creative Commons License 2013.02.28 0 0 9980

 

" De 3 millióba a Moszkvics is kerülhet ha komolyan veszi."

 

-siman. Persze attol fugg mennyire megy valaki a reszletekbe Es ahogy pizo irja, akkor sem fog tobbet erni mint 800.

Ha az utolso csavarig igenyesen fel van ujitva benn lesz ennyiben, az utana jarasokkal egyutt. MErsekelheto ez az ar, ha magadnak csinalod amit tudsz, de akkor meg lassabban haladsz, min 3-4 evig el fog tartani mert ugye van munkad, csaladod es a munka az auton csak 3. rangu dolog  lesz. Ha az asszony bele nem ugat.

Előzmény: Jet 4000 (9974)
Virago_1000 Creative Commons License 2013.02.28 0 0 9979

 

A hammerite max a keritesen valik be.

Előzmény: johannes. (9976)
pizo Creative Commons License 2013.02.28 0 0 9978

Akármelyik autóra szinte bármennyit rá lehet költeni. De itt- ahogy írtad is - a normál, minél gazdaságosabb használhatóság a cél.

 

Különben pedig sok egész jó autó végzetét jelenti az, hogy elkezdik restaurálni (inkább az újjáépítés rá a megfelelő szó) aztán menet közben elakad a dolog. Pedig ha csak rendbeszednék, szükséges és elégséges mértékben javítanák, akkor túlélne(hetne). De ezt már írtam.

 

Üdv. Zoli

 

 

Előzmény: Jet 4000 (9974)
Jason88 Creative Commons License 2013.02.28 0 0 9977

Lehet jobban tejel,de mire egy homokszórt régi sl vagy más autot körbe kittelsz legalább 3x 4x ,meg mindig visszacsiszolod hogy jó legyen az nem 2 nap...

Előzmény: Steven 68 (9975)
johannes. Creative Commons License 2013.02.28 0 0 9976

Sziasztok!

 

Szeretnék információt kérni, hogy milyen rozsda elleni "csodaszereket" használtatok már?

Inkább az üregvédelem érdekelne,sok mindent próbáltam már,eddig a fáradtolaj vált be vagy a zsír.:-)

De ugye egyik sem köt rá a rozsdára,tehát csak olyan helyeken használható ahol nem mossa le semmi.

Olyassmi érdekelne mint a Hammerite amit kifejezetten rozsdára kell felhordani de ez sem volt igazán jó,van ahol bevált,van ahol nem.

 

Steven 68 Creative Commons License 2013.02.28 0 0 9975

Üdv!  Az igaz amit írtatok,hogy mustáng, meg  merci, és stb az annyit ér, a moszkvics ennyit ér. De most a másik oldalát nézve a dolognak, mondjuk egy egyforma sérülésnél a munkával eltöltött idő az ugyanannyi marad a drága, és az olcsóbb jármű esetében. Az anyagokról annyit,hogy a boltosok nem típus ,és kor szerint árazzák be a termékeket.  Természetesen egy drágább járművet jobban szeretnek javítani ,mert az jobban adja a tejet.

Jet 4000 Creative Commons License 2013.02.28 0 0 9974

Moszkvics-ra 500e-t mondtam fényezésre. Egyértelmű, hogy a Mustang, meg amit Jason88 mondott SL Merci az más kategória. De 3 millióba a Moszkvics is kerülhet ha komolyan veszi. Meg amit te javasoltál neki, az nem felújítás, pláne nem restaurálás. Ha rendesen megcsinálja, akkor még az unokája is megörökölheti.

 

Aki meg kisebb költségvetéssel akar restaurált autót, akkor valamit konyítson is hozzá. Pl. homokszórást is megspórolhatja ha flexxel négerkorongal lecsiszolja. Még többet spóról ha kitudja magának lakatolni, és ő végzi a szét és összeszerelést. 

 

De ez a beszélgetés már értelmét veszti mert mint kiderült csak forgalomba helyezhető állapotra akarja hozni.

Előzmény: pizo (9973)
pizo Creative Commons License 2013.02.28 0 0 9973

Ja, felújítás után 20000-30000-40000 dollárt érő Mustangra. A 412-es Moszkvics meg ha stzebb, mint eredetileg, akkor ér max. 800 000 Ft-ot (kb. 3200 dollár). Szóval van különbség, a Mustangra megéri rákölteni, és aki olyat vesz, az meg is tudja engedni magának, míg a Moszkvicsra nincs értelme, és akinek az van, meg sem tudja magának engedni.

 

De az autós szakmában vagyok, 1999. óta veteránozom, most is van 9 autóm, szóval nem értek hozzá:)

 

Zoli  

Előzmény: Jet 4000 (9971)
Surci126 Creative Commons License 2013.02.28 0 0 9972

Teljesen egyetértek veled.  Azért is írtam hogy attól függ milyen szintre szeretné megcsinálni.

Előzmény: pizo (9967)
Jet 4000 Creative Commons License 2013.02.28 0 0 9971

Azért az nem ugyan az. Egy mustangot is nemrég 1 millióért fényeztek,homokszórás,lakatolás után.

6 rétegű lakkozás-nak már csak a lakk anyagköltsége is 120-140e Ft. Festék litere 20-25e alsóhangon 3-4 rétegben azis 120e felett van. Alapozóból, kittből mindenből 2-3x olyan drága megy rá. Lakatolás, homokszórás után maradt egyenetlenségek eldolgozása több meló mint egy átlag fényezés. Úgye kivül belül alul fényezni kell. polírozás is tovább tart, szerelésért is többet számolnak fel. Meg ezek 15-20 milliós autók.

 

Amúgy ha szépen dolgozol szerintem is nyugodtan emelhetsz :)

Előzmény: Steven 68 (9970)
Steven 68 Creative Commons License 2013.02.28 0 0 9970

Üdv!   Úgy látom elég kemény árakkal dolgoztok felétek, én egy 30 éves autót raktam rendbe 170000 ft-ért.  Ezek szerint árat kell,hogy emeljek.

Előzmény: Jason88 (9966)
Brabuska Creative Commons License 2013.02.28 0 0 9969

Mike Sanders (zsír) üregvédelmi kezelést ki vállal? Nem vagyok olcsójános, zsír új az autó alja és ívei, ott sem alkudoztam. Egy kikötésem van, nézni szeretném! Ha valamelyik derék szaki magára ismer, ne habozzon válaszolni!!!

harsanyip Creative Commons License 2013.02.28 0 0 9968

Köszönöm, szívemből szóltál! :) Pont így látom a helyzetet.

Előzmény: pizo (9967)
pizo Creative Commons License 2013.02.28 0 0 9967

Persze, de harsanyip alacsony költségvetésből akar egy használható - most már - nem mindennapi autót. Erre írtam, amit írtam.

 

Sok felújítás vérzik el ott, hogy tökéletesre akarják megcsinálni, teljesen szétszedik, elkezdik, közben elfogy a pénz, idő, lendület, és ott marad sok pénz ráköltésével 20-60%-os állapotban a gép. Ha meg vagyonokért elkészül, nem merik használni.

Akkor már jobb, ha kisebb befektetéssel készül egy nem tökéletes, de szép, és műszakilag korrekt állapotú autó, ami néha használatban is van. 

 

Na én ilyen felújításra írtam, amit írtam. Nem restaurálás, nem újjáépítés, hanem felújítás/javítás.

 

Hidd el, van tapasztalatom. Persze akármennyit rá lehet költeni akármilyen gépre, ha bírja az ember pénztárcája. De nem biztos, hogy mindig érdemes.

 

Zoli

 

 

Előzmény: Surci126 (9965)
Jason88 Creative Commons License 2013.02.28 0 0 9966

Én a veterenános felújításhoz annyit tudok hozzáfűzni ,hogy ahol voltam gyakorlaton  egy  50' körüli 190sl cabrio mercit is csináltunk,homokszorva,lakatolva jött, csak a fényezés volt hátra. kitt,rücsi,stb. ez 1.200.000 Ft volt kb. +-50.

Surci126 Creative Commons License 2013.02.27 0 0 9965

Szerintem ez attól függ hogy milyen szinten szeretné felújítani az autót. Egy profi restaurálásnál mondhatni a legkisebb a tétel a szemcseszórás.

Előzmény: pizo (9964)
pizo Creative Commons License 2013.02.27 0 0 9964

Szia,

 

Aktív veteránosként, és az adott autót jól ismerőként mondom, hogy kissé eltúlzottak az árak. A teljes homokszóratás nem feltétlenül kell, és károkat is okozhat.

 

Ki kell a rossz részeket lakatoltatni, ajtókat lecserélni, csak a javított-cserélt részeket fényeztetni. Mechanikusan amit kell rendbeszedni, kárpitot is lehet még találni. Ez összejöhet 500-600-ból.

 

Az alvázszám a csomagtartóban is be van ütve.

 

Zoli 

Előzmény: harsanyip (9963)
harsanyip Creative Commons License 2013.02.27 0 0 9963

Köszönöm szépen a választ! Segít a tájékozódásban, mindenképp.

Előzmény: Jet 4000 (9947)
Robivti Creative Commons License 2013.02.27 0 0 9962

Köszi mindenkinek a segítséget!Megoldódott a dolog.

 

Hőlégfúvóval melegítettem a felnit,közben az oldalán próbálgattam,hogy felmarja-e.

 

Kb 2 órát kellett megítenem,hogy már ne marja fel.

 

Sikerült elködölni a bázist,utána telibelakkoztam és nagyon jó lett.

 

 

RM 66 Creative Commons License 2013.02.27 0 0 9961

Ha biztosra akarsz menni a kikopásra fuj egy kicsi vizbázisu füllert ami egyben elviszi a kikopot lakk szélét is és biztos nem tudja felmarni a felületet.Oldószeres festéknél 50/50 a felmaródás esélye még holnap is pláne hidegben.

Előzmény: Robivti (9959)
mareczy Creative Commons License 2013.02.26 0 0 9960

tapasztalataim szerint... a bázis a lakkot nem igen marja fel, ha a lakk teljesen meg van száradva, és nincs kicsiszolva... de amint lejjebb írtad előjött az eredeti színe ott már van rá esély hogy alákap, ha nem vagy benne biztos törölgesd meg 2k higitóval ha felszedi a bázis is felfogja, ha erre nincs mód akkor viszont a legcélszerűbb vékony rétegekben felépíteni, úgy általában nem marja meg... 

Előzmény: Robivti (9959)
Robivti Creative Commons License 2013.02.26 0 0 9959

Rendben várok vele még egy napot.Köszönöm a segítségedet.

 

Annyiból örülök ennek az igényességnek,hogy ösztönzően hat az ember munkájára.

Előzmény: Mafia05 (9958)
Mafia05 Creative Commons License 2013.02.26 0 0 9958

Hát igen ezért írtam hogy lakkfüggő ahány fajta annyiféle képpen köt... Szeritnem ha még tudnak rá várni akkor várj vele még legalább egy napot! Egyébként ilyen felnire nem csodálom hogy igényesek!

Előzmény: Robivti (9957)
Robivti Creative Commons License 2013.02.26 0 0 9957

Semmi gond.

Nálam nagyon fínyásak a színre,főleg ezeknél a drága felniknél.

Az sem baj ha elég hidegben lett fújva?

Kicsit félek hogy még a lakkot felmarhatja ha rámegy a szín.

Előzmény: Mafia05 (9956)
Mafia05 Creative Commons License 2013.02.26 0 0 9956

Bocs nem gondoltam hogy ilyen felni de ami nem egy nagy valami arra én nem szoktam festéket kevertetni hanem felniezüst és rá a 2k-s lakk erre egyértelmű hogy nem  spray-s festéket vennék! Ja és igen mehet rá csiszolás után, de biztos függ a lakktól is, nekem nem volt vele baj!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!