Keresés

Részletes keresés

vaskukac Creative Commons License 2021.03.26 0 1 40225

Nem kell nagyobb gép. :)

Az ágyvezetéket kell egyszer kézi erővel elkészíteni, a többit meg ahhoz illeszteni.

Előzmény: default6 (40218)
jalpar Creative Commons License 2021.03.26 0 0 40224

Akkor könnyű, ha négyzet alakú.

 

Ugyanis hiába hántolsz 3 felületet egymáshoz, ha azok mindig egy irányban állnak, akkor még mindig lehet benne csavarodás.

Ezt úgy lehet elkerülni, ha 90°-okkal elforgatva is összehántolod őket.

Előzmény: default6 (40222)
Atombmw Creative Commons License 2021.03.26 0 0 40223

Sziasztok!

 

Szeretnék segítséget kérni esztergagép vásárláshoz.

 

Szeretnék venni hobbi célra egy esztergagépet.

Van egy jól felszerelt hobbi autószerelő műhelyem (egyebek mellett szalagfűrész, oszlopos fúró, köszörű hegesztőgép,stb.) villamosmérnök vagyok, de mostanában a forgácsolás is elkezdett érdekelni elméletben.

 

Gondoltam vennék egy esztergát, hogy a gyakorlatba is beletanuljak.

 

Az évek alatt megtanultam, hogy sz*r szerszám csak gányolásra jó.

 

Olyan gépet szeretnék, ami alkalmas menet esztergálásra is, vagyis van megfelelő gépi előtolás, nem lóg mint a gatya, szóval értelmezhető tűréssel és reprodukálhatóan lehet vele dolgozni, és nem kopik szét 2 alkatrész esztergálás után.

 

Ami felmerült, új kínai, vagy használt magyar (itt félek a kopásoktól, rejtett repedésektől, törésektől)

 

Szóval mit gondoltok az alábbi tpusról: Kezdő gépnek jó lehet?

https://www.szerszamkell.hu/gude_mini_esztergagep_gmd_400_49013?gclid=Cj0KCQjwjPaCBhDkARIsAISZN7QTviyI7Kl45EQ5yVDH0AqeQrQ_x4XF5Pqx30mT6WqJXGTOC_aYiwYaAtMAEALw_wcB

 

Egy ilyen lenne talán tuti, de ez árban, súlyban túlzás lenne:

https://www.jofogas.hu/zala/Esztergagep_E1n_115276867.htm

 

A keret olyan 200..300kHUF lenne első nekifutásban.

 

HA van valakinek eladó jó gépe, az se titkolja :)

Köszi előre is a segítséget!

 

 

 

default6 Creative Commons License 2021.03.26 0 0 40222

Ja, úgy könnyű :D