Amikor eldöntöttem, hogy 307 kell, azt is eldöntöttem, hogy részecskeszűrős nem kell, majd rájöttem, hogy ez alapján nem tudok választani szépet. Interneten találtam egy céget akik hirdettek részecskeszűrő eltávolítást, felhívtam és elmondta, hogy ettől könnyedén meg lehet szabadulni. Amit első körben otthagytam autót pénteken, azt hétfőn megvettem ennek az információnak tudatában. Egy hét múlva már nem volt gond a részecskeszűrővel, egy optimalizálást is kapott, és az utolsó fillért se sajnálom azóta se, amit kértek ezért :) Egyszóval aki tuningboxon gondolkozik, az kb abba az árba vagy egy picit többér értelmes szoftvert kaphat, és nem szabad sajnálni sem az időt sem a pénzt!
Az eredeti kérdésre válaszolva: ha több kaját ad a vezérlés, de nem ad hozzá több levegőt, akkor tökéletlen égés lesz, ami extra kormot csinál. Még szép, hogy telenyomja a FAP-ot hetek alatt.
A jó programozásnál az égés közel ugyanolyan marad, mint volt. Nyilván ha padlózod, mivel több kaját nyomsz le a torkán, hamarabb megtelik a FAP, de ez logikus: másfélszer annyi gázolajat elégetve azonos km alatt 2/3 idő alatt tele lesz a FAP. De ez csak akkor igaz, ha minden pillanatban kihasználod az összes plusz teljesítményt.
A valós élet azonban más. Csak néha, egy-egy előzéskor nyom az ember akkora padlót, hogy a befecskendezési értékek a gyári fölött lesznek, amúgy, amikor poroszkálsz, vagy 130-cal mész a pályán, akkor a befecskendezett üzemanyag, a levegő, minden egyéb a gyári értékeken lesznek (naná, tartani egy tempót akkor sem kerül több üzemanyagba, ha amúgy a motorod fel van húzva 140%-ra. Ha csak 23% kell a tempó tartásához, akkor csak annyit is fog befecskendezni, tökmindegy, hogy az a motor épp 100%-ot, vagy 140%-ot tud padlón). Az egyetlen megváltozott paraméter a railnyomás lesz, ami meg éppen hogy segít az égésen (ezért csökken az átlagfogyasztás 5-6 decit a programozás után).
A béna box viszont akkor is elrontja az égést, ha csak poroszkálsz. Akkor is többet nyom be, ha alapjáraton vagy, mert pl azt hiszi, hogy jéghideg a motor, tehát dúsítani kell (és közben tök fölöslegesen, mert levegő hiányában el sem ég rendesen, csak nyomja ki hátul koromként meg nitrogén-oxidokként).
persze lehet, hogy van olyan box, amiben egy rendes, jól megírt tuningprogram figyel, és obd-re dugva módosítja a motorvezérlést, nem csak hazudik a szenzoroknak. De az még mindig csak egy egyenprogram, ami a te motorodhoz vagy illik, vagy nem. Te megveszed, rádugod, de sose szaki nem látja, hogy utána milyen értékek jönnek a diagon, hogy az adott motor hogyan reagálja le az egyenprogramot. Jenő meg megírja, kipróbálja, és még csiszol rajta, ha kell. Anyám Fiestáját pl a negyedik próbakör után engedte haza, aztán felhívott hetekkel később, hogy vigyem már le az autót megint, mert talált valamit, amitől szerinte még jobb lenne... Ha tuningbox lett volna, nem lett volna egy próbakör sem.
A boxok és az átprogramozás között az a lényeges különbség, hogy a box csak egy paramérert változtat meg, amihez a motor vezérlése kénytelen alkalmazkodni, az égésfolyamathoz szükséges összes többi dolgot viszont a box nem módosítja, és ettől az égés szar lesz. A programozás meg arányosan minden összetevőt módosít, egymással összhangban. Pár % plusz railnyomás, picit több levegő, picit több kaja, egymáshoz arányítva, progresszíven a fordulatszámokhoz illesztve, és időzítve az elő-, fő-, és utóbefecskendezéseknél. A gyári szoftver helyett egy új szoftvert kap a motorvezérlő komputer. A Box viszont pl csak azt hazudja a gyári motorvezérlésnek, hogy -30 fok van, és csonthideg a motor, nyári kánikulában, üzemmelegen is. A pedálboxra tippelek: annyit csinál, hogy a megszokott 3 centis pedálút = padlógázt megváltoztatja, hogy már 1,5 centinél 100%-ot nyomjon. Nem lesz erősebb, csak a rövidebb pedálút miatt érzi az ember úgy, hogy hűdemegy, hű, hogy veszi a fordulatot. Dehogy veszi. 10% gázadásnál 20% gázt ad, 50%-nál meg 100-at. A maradék másfél centin meg semmi sem történik.
Ha több teljesítményt akarsz a járgánytól, és van pénzed boxra, akkor érdemes időt találni egy Tiszasas/Budapest/Szfehérvár célú kirándulásra. Box okozott már másfélszeres fogyasztást, füstölést, random hibaüzeneteket, stb, fórumtárs autóján. De még a megjenázott autók közül egy se feküdt ki, pedig én pl már 150.000 km-t mentem 138%-on. Maga a motor, a hardver bírja a többletet, de csak akkor, ha jól van megírva a program, nem egy boxszal abuzáljuk szerencsétlen motort...
2006 os évjárat, 1,6hdi 90le, ráncfelvarrott, motorkod 9HXC /DV6ATED4/
Meleg motrnál inditáskor az F8 as 20A biztositék egymás után 2 szer kiolvadt.utána 30A tettem hejette és akkor nehezen beindult. Eddig az inditoval semmi gond nem volt de szerintem a 20A kevés. Lehet hogy nem is ott van a gond. Az F8 biztositék a gyujtáskapcsolo a könyv szerint. Valami tipp hol keressem a hibát, öninditó vagy esetleg valamelyik relé?
Igen valamiféle rovaroldóval áztasd be a klímahűtőt , mert az fogja fel az egész bogarakat.Ugy emlékszem azt nem írtam a leírásban.Mindenesetre könyebben tisztitod úgy. :)
nagyon szépen köszönöm a segítséget! jövő héten elviszem az Őrmezőbe - oda járok vele, mióta megvan, eddig mindig nagyon korrektek voltak - és megcsináltatom ezt a tisztítást. ugyanitt 307 cc eladó :D
Kész lett az autó,hengerfejtömítés csere + összes tömítés ki lett cserélve, rendszer átmosás, olajcsere, hűtővízcsere tokkal vonóval 116.000 ft. Egy hülye kérdés tennék fel,szerintetek a szervizkönyvbe be kerüljön ez a kis művelet ? A szerelő azt mondja gondoljam át mert lehet hogy az új vevőnek ha eladom egyszer, nem tetszik majd ha látja a bejegyzést.Viszont én úgy gondolom hogy a felelős karbantartás többet ér mint ha titkolózzunk ha már van szervizkönyv. A másik kérdésem,hogy mire érdemes figyelnem ezután a javítás után !
Tegnap belefutottam egy "battery charge fault" hibába. A vége sajnos tréler lett. Holnap megy autóvillamossági szerelőhöz. Meglátjuk mennyi lesz a generátor felújítás és az akkut tönkrevágta-e vagy sem.
kickoff problémájára melegedés ügyben nekem is pont az jutott eszembe egyből amit szucsati írt hogy a hűtő lehet koszos a lamellák között. biztos hogy a menetszél nagyobb mint amit egy venti tud főleg két hűtőn keresztül. plusz máshonnan is bejuthat a levegő vagyis a meleg ki, ha halad az autó. sztem.
Szia Jena! Jösz esetleg mostanában a Nagyfalu (Bp.) irányába? Jó lenne egy diag., mert mintha lustulna az autó, pedig nem hinném, hogy azért mert megszoktam az okosítást.... :)