226.x vagy 227.x és 228.x minősítés van még érvényben? Mert én mindenhol 229.x-et látok a tájékoztatókban.
Szerintem is visszafelé (lefelé) kompatibilisek. A 228 elég régi szabvány már. Szerintem 5W-40-et rakjon bele. Vagy 10W-40-et. Tehát a lényeg a 40-es és a MB minősítés.
T Mantec!Nálad hatalmas hiányosságok vannak!A 228,3 teherautós norma,személygépkocsiknál már 229,1-től vannak a jóváhagyások!A jelenlegi felsőkategóriás norma a 229,5,229,51.Természetesen használható a 228,3,228,31,228,5,228,51 is.A Mercedes a jóváhagyásait visszafele megfelelőséggel hagyja jóvá,de ez nem jelenti azt,hogy a vevőknek a legjobb olajat kell megvenniük.Tehát jobbat használhatunk,de rosszabbat nem!Ha tőled függne,még ukrajnába is elküldenéd tankolni?
Sziasztok! Szakértők segítségére lenne szükségem. Van egy Mercedes Benz W124 2.5D turbó típusú gépjárművem. 1993.07 gyártás. 126 ló. Valós km óra állás 190.000. Tudtok valamilyen olajat ajánlani bele? Lefotóztam a könyv idevonatkozó részét. Téli nyári vegyes használatra gondoltam mert lehet belecsúszok hidegbe-melegbe 10.000 km alatt. Nem tudom kell-e még valamilyen információ. Segítségeteket előre is köszönöm!!!
Maga a Mclaren fejtette ki, hogy kimondottan az olajok miatt vannak hátrányban. Az üzemanyag oktánszáma 102 ben van maximalizálva, szóval itt sem lehetnek nagy kibúvások. Állítólag a Petronas baromi nagy erőkkel fejleszt csak a gyári Mercedes csapatnak.
Persze ez mind nem meglepő és nem lehetetlen, csak olyan furcsa, hogy ilyen erőkülönbséget okozhatnak a folyadékok ugyanazon motornál. (Már ha nem arról van szó, hogy a Meki ezzel is takarózna a lemaradása miatt.) A fordulat amúgy tényleg 15 000 ben van maximalizálva, mint ahogy azt előttem említették, de ebből még csak 12000 ig pörgetik, mert állítólag felesleges tovább, mert nem ad le a motor további plusz teljesítményt a magasabb tartományokban és ezáltal inkább óvják őket.
A kérdés nagyon jó, tettem már fel magamnak is, de mégis csak a benzinből kicsapódott olaj végzi a kenést. A kimondottan versenyolajoknak igen magas a viszkozitásuk. A TBN szintén jó kérdés, mit számít, amikor úgyis elég az olaj, és mindig frisset kap? Prémium benzint ritkán tankolok, akkor is Shellest, téli elrakás előtt, pont a berohadás miatt, de sajnos ezekben is ott van az 5%-nyi etanol, ami szerintem a romlásért felelős.
Bekeverve mit számít a viszkozítás??Fontosabb a jó alapolaj.A TBN számok eltérőek,főleg a vízi járműveknek.+az OMV prémium benzin használata ajánlott,hogy ne rohadjon meg a tankban a benzin.
Vegyes a géppark, van modern erős vízhűtéses 125-ös, tuningolt veterán léghűtéses 125-ös, és szintén léghűtéses szoci is. Nem is igazán konkrét márkára vagyok kíváncsi, hanem, hogy a léghűtésesekben is használható-e biztonságosan az alacsony viszkozitású olaj, és egyáltalán mi az oka, hogy ekkora a szórás?
Van-e itt olajszaki, aki otthon van a kétütemű olajakban?
Milyen szempontok alapján érdemes 2T olajat választani? Gondolok itt arra, hogy pl. azonos specifikációkat tudó olajok közt is van 7 és 10 körüli viszkozitású 100°C-on, számít-e ez, vagy csak a minősítés a lényeg?