Keresés

Részletes keresés

Süsü1983 Creative Commons License 2011.12.17 0 0 2461

Szervusz Papi1000!

 

Várjuk a fejleményeket! Kíváncsi vagyok melyik "gyári" égetőről lehet szó! Kíváncsi vagyok miként berhelted meg a totyát. Nekem is van egy még egyenlőre égető nélkül.

Előzmény: Papi1000 (2454)
Luiggi70 Creative Commons License 2011.12.17 0 0 2460

Szia !

Nekem úgy van megoldva az újra indulás ,hogy először indul a venti majd 20 másodperc múlva tol egy adagot ,majd beáll egy kissebb fokozatra ,10-15 perc múlva pedig átvált egy nagy fokozatra ,a beállított értéknél pedig egy kissebb fokozatra vált ami elegendő a hőntartáshoz , ha túllépi akkor mivel dupla kimenetes termosztátom van a "vész" funkció blokkolja az égőt.A tűztartás az pedig anyagtól függően 10-20 percenként tol egy kicsit és ha szükséges akkor pár másodpercre indítja a ventillátort.

Még olyan elképzelés van ,csak nincs kedvem vele szórakozni,hogy kombinálni egy füst hőfok figyeléssel.Ha digitális jellel oldanám meg akkor lehet elég lenne egy villany sütő termosztát ,ha pedig analóg akkor hőérzékelő +illesztő a plc-hez.

Előzmény: Totya3 (2453)
asdjö Creative Commons License 2011.12.17 0 0 2459

Köszi a gyors számolást, akkor mégsem alhatok még nyugodtan:)). Na sebaj, próbálkozok még!

Előzmény: Totya3 (2457)
Totya3 Creative Commons License 2011.12.17 0 0 2458

Nagyon jó eredmény, gratulálok! Várom a infókat, köszi!

Előzmény: Papi1000 (2454)
Totya3 Creative Commons License 2011.12.17 0 0 2457

Egy kis számolás:

1m3 gáz kb. 34,4 MJ.  600m3=20640Mj/hónap

1kg ocsú, a benne lévő magtöredék olajtartalma miatt 20MJ. 50kg*30nap*20MJ=30000MJ/hó.

Ha azt nézem, hogy most meleg van(5..9°C), akkor ez sok, még akkor is, ha 1°C-al magasabb most a beállítás.

Előzmény: asdjö (2456)
asdjö Creative Commons License 2011.12.17 0 0 2456

Szevasztok. Még próbálkozok Én is a beállításokkal hogy kevesebb tüzelő fogyjon. Jelenleg kb 50kg szotyi hulladék naponta 22 fokra állítva a termosztát. Hogy sok vagy kevés, igazából a gázhoz tudnám viszonyítani, abból téli hónapokban 500-600 köbméter fogyott havonta, 21 fokos beállítással. A leghidegebb napokon 21 köbméter fogyott. Csak azért írom mert mindenkinek más adottságú a ház, viszont a gázfogyasztáshoz lehetne  viszonyítani.

oborti Creative Commons License 2011.12.17 0 0 2455

először a ventit ved visszáb ne a tüzelőt, ne csapkoggyon a láng. a füst hőfokát 150f környékén probáldmeg.

a beadagolást az ujraindulásnál blokkolni kellene egy időtaggal, hogy egyszerre ne tudjon sok anyagot beadagolni legyen ideje begyulladni.

 

Papi1000 Creative Commons License 2011.12.17 0 0 2454

A képek és videok feltöltésével támadt egy kis bajom.

Meg fogom oldani. A rendszeren egy kis változtatást hajtottam végre, ami jelentősen befolyásolta a fogyasztást, jó irányba.

A felére csökkent le az anyag mennyisége, tehát ebben a "téli"melegben egy 300nm-es házat  2 zsák napraforgóocsúval 26 fokra fűtök.(kb.35Kg anyag 24 óra alatt)

Még a hétvégén feltöltöm a teljes anyagot, meg fogtok lepődni, mennyit számít a KAZÁN, amiben az égetőfej van!

A füstcsövet kézzel simán meg lehet fogni és a víz 70 fokos a rendszerben. Nem vagyok egy mai csirke, de ez nagyon meglepett. A füsthőfok lement a béka segge alá, a hatásfok pedig az egekbe.

Totya3 Creative Commons License 2011.12.16 0 0 2453

Sziasztok!

Nem akarom elkiabálni, de kezd összeállni a rendszer(90%-ra saccolom). A két csiga működik, így nem kell a visszaégéstől félnem. Jelenleg úgy tesztelek, hogy egy adott vízhőfokot állítok be. Amikor eléri, leállítja a ventit és a beadagolást.

Ez fűréporral nagyon kíválóan működött, mert újra induláskor szépen begyulladt félóra után is, semmi puffogás. De szotyihéj más történet. Sokkal gyorsabban elég a leálláskor ott lévő mennyiség, ezért az újra induláskor a rátolt friss anyagot nem tudja azonnal begyújtani, mert a parázs alátemetődik. Gázfejlődés indul, ami kis robbanással lángol fel. Ez kicsit kipucolja a tálcákat, mert a felső ajtóm rugós, ezért az kinyílik és a korom szépen száll, na meg a füst.

Ezt meg kellett oldanom, ami úgy sikerült, hogy a fellobbantást iktattam be, amit 15percre állítottam. Ennyi idő alatt még elég sok parázs marad, könnyen fellobban majd újra elalszik. Egy ilyen fellobbantás egy beadagolással jár, vagy azzal sem és 190°C füsthőfokig tart. Utána ismét lángtartás.

Először azt gondoltam, hogy ez kidobott energia. Hogy miért nem az, tudni kell, hogy előzőleg 43..45°C körül tartotta a vizet úgy, hogy kb. 30..40percenként bekapcsolt 15..25percre. Most ott tartok, hogy a fellobbantások tartják a 43°C-ot és alig kapcsol be a szabályzás. (most kint 9°C van, de erősen fúj a szél. A szoba egész nap 23,1 és 23,4°C között volt). Hidegben, valószínű nem lenne elég a fellobbantásokkori adag, visszahűlne a víz, egyébként sem lenne elég a 23fokhoz a 43fok víz. Szóval a fellobbantások fűtik a lakást(hőntartás), jó vicc...

Itt egy grafikon az elmodottak alátámasztására. Szerintem magáért beszélnek a vonalak. A kék a füst, a piros a víz.

A kisebb tüskék a fellobbantások. Lehet látni, hogy a piros vonal kiegyenesedett.

Nagyon kis teljesítmény szükséges. Kíváncsi leszek a fogyasztásra, de már most jónak ígérkezik, mert reggel óta nem fogyott el 100liter(12,5kg) héj, annak ellenére, hogy egyenletes a hőfok, a korábbi begyújtogatóssal szemben.

Egyetlen dolog zavar, hogy az égés nem lehet tökéletes, csak a fellobbantás fél percében, utána a parázs fűt. A következő cél az lenne, hogy a tüzelő mennyiségét csökkenteni, és az égést tökéletesíteni a kisebb mennyiséghez. Az új fejjel ez is sikerülhet. Holnap ezen leszek. További szép estét!

Totya3 Creative Commons License 2011.12.16 0 0 2452

Akarom mondani, D5 0,7V-nál nyit...

Előzmény: Totya3 (2451)
Totya3 Creative Commons License 2011.12.16 0 0 2451

Nem biztos, hogy jól tudtam elmondani. 

A C1-en csak lüktető egyen lehet, a C2-n viszont váltófesz, ami tönkre is teheti. Igaz a D5 0,7V-ra zár, de nem rajta folyna az áram.

A plusz egy dióda a D1.

Előzmény: dBase (2450)
dBase Creative Commons License 2011.12.16 0 0 2450

Plusz 1 dióda semmit nem számít váltóáramú szempontból. Max szkopozva, meg mérve nagyobb a fesz rajtuk. Az alap kapcsolásod kitalálásért tiéd az érdem.

Előzmény: Totya3 (2447)
pingi1 Creative Commons License 2011.12.16 0 0 2449

ok

Előzmény: Totya3 (2448)
Totya3 Creative Commons License 2011.12.16 0 0 2448

Nem muszáj költened, ha van egy jó megoldás!

De ha még is megépíted, mindenképpen előbb az OPTO-t elemmel próbáld ki a relén...

Előzmény: pingi1 (2446)
Totya3 Creative Commons License 2011.12.16 0 0 2447

Amit én rajzoltam, azon a kondi nem kapott váltót, mert az első dióda után került. Nem is szerencsés egy elkót így bekötni ahogy nálad van. De igazából mindegy, mert a triakos megoldás ezek szerint jól működik.

Előzmény: dBase (2437)
pingi1 Creative Commons License 2011.12.16 0 0 2446

Szia meg fogom csinálni a tiéd is csak ma nem volt időm optót venni. 

Előzmény: Totya3 (2444)
Totya3 Creative Commons License 2011.12.16 0 0 2445

www.rath.hu 

Ezt keresd: CARATH tűzálló betoncsalád
Előtte hívd fel őket, nagyon segítőkészek!

Előzmény: Süsü1983 (2439)
Totya3 Creative Commons License 2011.12.16 0 0 2444

Valószínű, hogy az OPTO triakja félig meghalt. De látom sikerült másképp megoldani, lényeg, hogy működik!

Előzmény: pingi1 (2442)
pingi1 Creative Commons License 2011.12.16 0 0 2443

Megcsináltam a változtatást mostmár működik a kapcsolás bár a relé egy picit búg de fixen meghúz. Nagyon köszönöm a segítséget.

Előzmény: dBase (2438)
pingi1 Creative Commons License 2011.12.16 0 0 2442

Szia 

 

megnéztem elemmel az optót így is prellezik a relé tehát az optotriak csinálja. ma veszek moc-t és kicserélem. 

Előzmény: Totya3 (2434)
pingi1 Creative Commons License 2011.12.16 0 0 2441

Szia valaki visszább írta merre lehet kapni olvass visszanem olyan rég írta.

Előzmény: Süsü1983 (2439)
pingi1 Creative Commons License 2011.12.16 0 0 2440

Köszi a segitséget  Az eredeti rajzhoz képest két lényeges külömbség van a diódák átkötése 47 ohm helyett 470 ohm, és hiányzik a100n 100ohm rc tag. lehet hogy az eredetinek ez a baja?

Előzmény: dBase (2438)
Süsü1983 Creative Commons License 2011.12.16 0 0 2439

Sziasztok!

 

Hőálló betonnak való anyagot merre lehet kapni? Tüzépek forgalmazhatnak ilyet?

dBase Creative Commons License 2011.12.16 0 0 2438

Szimulációba hibátlanul müködik az áramkör, most csak erre van időm.

Előzmény: pingi1 (2427)
dBase Creative Commons License 2011.12.15 0 0 2437

Leszimuláltam, a kondit azaz C1-et a leddel ragd párhuzamosan,ellenálláson keresztül töltödjön, mert 50Hz en ekkora kondi már vezet, azaz a diódákat mintha átkötötted volna, példa erre a jelenségre az erősítők kimenetén szokott lenni kicsatoló kondi, na az is 1000-2000uF és 50hz -es mélyhangot simán kivezet a hangszóróra, váltóáramú szempontból vezet. Átrakva szépen símitja a lednek a feszt, elégnek kell lennie oda 100uF-nek is szerintem. Kapcsolás elve jónak tűnik!


Előzmény: Totya3 (2436)
Totya3 Creative Commons License 2011.12.15 0 0 2436

Kettő sorba esetleg, de akkor is kell ellenállás, 120ohm! A LED nem feszültséggel működik, hanem árammal. Azt pedig korlátozni kell, mert a LED nem képes erre,  ha kinyit, olyan lesz, mint egy drót, csak nem bírja el az ébredő áramot, és elég.

Előzmény: pingi1 (2435)
pingi1 Creative Commons License 2011.12.15 0 0 2435

ceruzaelem 1.5v nem jo?

Előzmény: Totya3 (2434)
Totya3 Creative Commons License 2011.12.15 0 0 2434

Ha az optót egyenárammal kinyitod, akkor mit csinál a relé? Gyanús, hogy nem a detektoros résszel van a baj!

4,5...5V-al próbáld, köss a LED elé 270...330ohm-ot!

Előzmény: pingi1 (2433)
pingi1 Creative Commons License 2011.12.15 0 0 2433

Szia Nem bírtam ki holnapig megcsináltam a rajzodat 1000mikró az ellenállás után kötve ugyanaz az eredmény prellezik a relé.

Előzmény: Totya3 (2432)
Totya3 Creative Commons License 2011.12.15 0 0 2432

Nem, az csak a triak oldalra érvényes.

Előzmény: pingi1 (2430)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!