Ha akkora lenne a terület, azt én is meg tudnám csinálni a tzk-val. De a nejem konyhakertje csak kb. 15x6-7 m. (A nagy kertet meg fel lehet szántani nagytraktorral.)
Ha a szántás a kapagépemmel nem lehetséges, akkor most az egyszer felrotálom, aztán őszig majd kitalálok valami más megoldást.
(Egy biztos: Emiatt nem veszek egy nagyobb kapagépet! Sőt! Most már semmilyen gépet nem akarok venni, mert épp' elég az, ami van. Még sok is!) :-))
Sziasztok! Egy kis segítségre szorulnék! Van nekem egy robi kapám briggs stratton quantum xm 45 motorral szerelve. Az a nagy helyzet hogy sikerült menthetetlenül kinyírni a motort. Meg tudná nekem valaki mondani milyen új motorral helyettesíthető? előre is köszönöm!
Szia!Eddig én is a szomszédomét is szántottam kis traktorral (Tz4K).Aztán belém veszett és lekerteltem. Így kisebb lett a terület (25x20 méter).Ezzel a kapálógéppel mindent megtudok csinálni!A kis traktort pedig tudom a szalagfűrészhez használni.
Próbáltam rotálni, de amíg a felső 5 centit áttöröm, (egy ágyás területen,) szétrázza a kezem és a könyökömet a gép!
Van TZ4K kistraktorom, meg ekém is, de azzal nem tudok ezen a konyhakerti területen mozogni, nincs egyetlen oldal sem, ahol kifutása lenne a gépnek! Vagy kerítés van, vagy gyümölcsfák, - bokrok, mind a 4 irányban.
Ez elég furcsa 2/2 hajtómű, szimeringnél eresztette az olajat vagy hajtómű tőmítésnél? a kuplungnál mi volt a gond? nem lehetett beállítani?( a mozgó kuplungalsó feltámaszkodik a segeren) Kíváncsi vagyok a kf dolgokra,nekem nincs különösebb gondom a kf-ekkel régebben 1ha +kert területem volt s csak egy dragon most már csak 5-6ezer m2 és kettő dragon az egyik tartalék + r250t de azt csak szállítás vetés estleg sarkok szántása.
Köszönöm mindenkinek az eddigi (és remélhetőleg a további) segítségét. Sajnos a KF rota nem jött be, 2-ből 2 hajtómű problémás lett. Szevafémes gépet meg nem nagyon tanálok, ami lett volna attól meg félek hogy valami régi elfevő készlet (1db pirosas gép zöld kormány, 140GXV)
Olyan kérdésem lenne: akár 200 eFt-ig mit ajánlanátok csak rotátorozás volna a lényeg új és használt is szóbajöhet. Kert fekete föld, szántás nélkül kb. 3*5-600 nm.
Szia ez felejtős!Rotálni azt igen!Csak hogy lásd a különbséget:Az én gépem KF-04, 675 serias briggs motor (5,5-6 Le)+2 db sebességfelező+30 kg orr súly+10x8 collos traktor mintás gumik.Maga a gép súlya összesen 100 kg felett!Lényeg:nagy súly,nyomaték.A te géped úgy kaparnak mint a foxi a róka lyukban!
Ugyan nem próbáltam még ilyennel szántani, de az a meglátásom hogy a vonóerővel nem lesz baj. De ha nagyon kötött a talaj lehet hogy el fog kaparni a kerék, legfeljebb először nem engedi olyan mélyre az ekét.
Ki kell próbálni, ha nem megy tegyen rá valamennyi súlyt és úgy biztos elhúzza.
Itt egy videó hasonló géppel szánt ( inkább túr ) a srác:
Van egy Robix Robi-66 S40 rotakapám, Briggs Sprint 375 motorral. (Minden feliratot ide írtam, ami a gépen szemmel jól láthatóan elolvasható volt.)
Több, mint 10 éve megvan, de nem hiszem, hogy van benne 30 üzemóra.
Elég kemény, kötött a háznál lévő talaj, az idő meg egy kissé eljárt fölöttem, és a nejem konyhakertjének felásását csak nagy kínkeservvel tudnám megcsinálni. (Napszámost sem tudok találni erre a munkára!) Nem nagy a konyhakert kb. 70-80 nm.
Gondoltam, veszek egy pár körmös kereket, meg egy kis ekét a kapagéphez, és azzal feltúrom a konyhakertet, olyanra-amilyenre, aztán majd végigrotálom.
Kérném tisztelettel a szakvéleményeteket, ez a gép elbírja húzni a kapagépekhez készített kisekét?
Tud valaki valami elérhetőséget / oldalt bármit ahonnan briggs 3.5 és 375 sprint javítási útmutatókat lehet leszedni. Robbantott ábrás rajzokkal alkatrészekről ilyesmire gondolok.
Én ezzel szoktam pucolni,de olcsó motor olajba egy kevés brigéció-1-2 percnyi járatás és kiönt,utána tiszta olaj az olcsóból és a kis kert kapálása után csere jó minőségűre!! Go ámen
Az nem sokáig fogja hígítani ugyan is ha bent marad valamennyi a melegtől elpárolog belőle ! Egyébként én már régen ilyet használok még nem okozott soha se problémát !
Az AGIP olajakból lehet választani nyugodtan van olyan jó mint bármelyik más olaj és a hőt birja ,nehezen ég meg ! Mellesleg megjegyzem a kapálógépeken általában 25 óra az olaj élet tartama mert csak kis menyiség van bennük !
Szerintem azt is kapsz náluk annak ellenére, hogy nincs fent az oldalon.Beszéltem náluk egy ürgével azt mondta minden van ha nincs megrendelik a cégtől.
Sziasztok kérném valaki tanácsát hol kapható vagy kinek van t20 hajtóműhöz az a két kis vasdarab ami meghajtja a kereket.A szakkifejezést nem tudom mi a neve de gondolom így azért be azonosítható.Megköszönném a segítséget mert rég óta keresek de nem kaptam választ .Talán itt valaki tud segíteni.
Ezzel tökéletesen egyetértek! Majdnem le írtam ezt én is csak már nem akartam annyira okoskodónak "kukacoskodónak" tűnni!
A jó minőségű főleg szintetikus félszintetikus és időben lecserélt olajok után nem szükséges mosogatni, mert nem hagynak maguk után szinte semmilyen lerakódást!(szeméyles tapasztalatból mondom) Üzemmelegen kell lecserélni és kész, valamennyi úgyis marad benne.
A kapagépnek meg nagyon is jót tesz a drágább jobb minőségű olaj mint az amit előírnak!
Az előírásokról csak annyit hogy vannak autók aminél 20-30 000 km-enkénti olajcsereperiódulst írnak elő! Ne magyarázza meg nekem semmilyen mérnök hogy ez jót tesz a motornak akár milyen csúcsszuper olaj. Még akkor sem ha hosszú távon használják a gépet ekkor ugyanis nem szennyeződik annyira az olaj mintha állandóan hidegindítgatjuk a motort és városban nyüstöljük.
Még egy előírás amit baromságnak tartok: élettertam feltöltésű váltó.. igen ha rövid életűre tervezzük akkor esetleg!
Max 15000km, de az is akkor ha hosszabb távokon fut a motor!
Ok mostmár tényleg ennyi! Kövessük az előírásokat!
Azért a gázolajos öblítéssel vigyázzon, aki megfogadja a tanácsot: ha marad benne, hígítja és rontja az új olaj tulajdonságait! Nem könnyű teljesen eltávolítani.
Valamikor létezett motormosó olaj, az olcsó világban(Lada), nem tudom van-e még. Ezzel meg is lehetne pár percig járatni a motort, hogy mindent kitisztítson. A legolcsóbb bármilyen olaj inkább, mint a gázolaj, az a fél liter nem lehet olyan sok, hogy kockáztassunk.
Igazad van, ezt én is tudom, csak akkor azt nem értem hogy miért 30-ast írnak elő, az ugye a melegoldali viszkozitás ami 100 fokra van megadva hogy mennyi. Olajokról szóló cikkekben benne vannak az értékek, most lényegtelen a pontos adat.
Na most, minél magasabb ez a szám annál sűrűbb az olaj az adott hőmérsékleten pl 100C-on, annál jobb a hőtűrőképessége.
Pl egy 10W-60 as olaj még jobb kenőképességgel rendelkezik nagy hőmérsékleten ( nem hígul föl annyira) mint mondjuk egy 10W-40-es.
A 30-as olaj pedig jobban felhígul ugyanazon a magas hőmérsékleten mint pl a 40-es, mégis 30-ast írnak elő...a forróbb léghűtéses motorba amibe ráadásul az olaj mennyisége is kevés (0,6l?)
Egyébként a 40-es és a 30-as melegoldali viszkozitás értéke csak minimálisan tér el.
Azért egy jó minőségű motorolaj (pl. 5W-30 syn) csak nem veszíti el viszkozitását, tulajdonságait akár 150 fokon...? Sokkal nagyobb pillanatnyi hőt is el kell viselnie mondjuk egy turbós benzinmotornál 6000-es fordulaton szerintem. Ott kell nagyon a kenés, a kapagép 2-3000-et ha forog.
Amúgy nekem nem nagy a terület, amit kapagépezni kell, és szoktam pihentetni is. Nem kistraktorként üzemel 20km-en Lada kerekekkel 3 mázsa krumplival :-)
Valaki nem tudja mi történt az M-Forgnál? Nagyon elszálltak az árak eddig ez volt a legolcsóbb hely mikor én vettem a felezőt 18 00 volt most meg ugyanitt 27 000.