A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Elég szélsőséges eset amit a végén írsz. Az utasnak igenis az számít, hogy új és korszerű kocsival közlekedjen na pedig 2x éves sokadjára felújított (télen hideg) Ikarussal.
Lehet hogy a 200-as a legideálisabb de az átlag utast ez marhára nem érdekli. (én is szívesen látnám őket utácn még 10 év múlva is, de egyszer meg kell válni tőlük is)
Bár ha már itt tartunk, akkor a lovaskocsi üzemeltetése olcsóbb lehet.
Az utóbbi 2-3 évben biztosan nem, 224-esről volt szó, nem Palota-buszról (tudom, hogy az elődje, de ha 224-est látok, nem a 8 évvel ezelőtti jut eszembe). Voltak dél-pesti buszok tavaly Budaörsön is, meg Svábhegyen is (Van Hool szólók), és?
A Citarokat Észak-Pestre és Budai vonalakra szánják. Ott lesz a VT. Északon már bérelnek egy kisebb telephelyet is. Nagyon ritkán van VT Dél-Pesten, volt a 35-ösön meg a 148-ason is, most Csepelnél kijjebb nincsenek. A Citaro-kkal sem ez a terv. Tehát Van Hool-ok helyett nem lesz és az se biztos, hogy tudná helyettesíteni a Van Hool-okat... (ugyanis erről szólt a történet, hogy Van Hool-ok kidobása, mert jönnek a Citaro-k...)
Egyoldalúan látod a dolgot, nem értek egyet Veled szakmailag, mert rengeteg dolgot nem veszel (vesztek) figyelembe.
Természetesen a magánügyed, hogy mit kezdesz a tulajdonoddal. Ez a részemről egy ajánlás azirányban, hogy MEGMARADJON az utókor számára, ami a Tied. Mert így csak az enyészetnek marad (ugyan egymagad örülhetsz neki, amíg szét nem hullik elemeire). A tülekedéssel kapcsolatban más állásponton vagyunk, lenne rá nem egy ember, aki többet tenne (tett volna eddig is) érte. Bizony: a tények makacs dolgok!
Remélem lesz rá módom, hogy személyesen is eszmét cserélhessek Veled. Volna mit mondanom szakmailag és más fronton is. Nem célom konfrontálódni Veled, csupán nem vagyunk közös nevezőn. De köszönöm, hogy válaszra méltattál.
Engem az egyáltalán nem zavar, ha valaki kijavít. Vannak dolgok, amiket rosszul tudok. A fórumok ezért vannak, hogy emberek véleményt cseréljenek, és ne csak "TC alapján" tájékozódjanak. Viszont, ha valaki valamit állít, akkor hozzá vagyok ahhoz szokva, hogy "mert....". És nem pedig hogy áhh, te TC-t olvasol, úgyis hülye vagy ahhoz, hogy részletezzem (utolsó hsz-odnak kb ennyi volt az értelme). Én pedig szeretném, ha részleteznéd, mert azért regisztráltam erre a fórumra, hogy tájékozódjak, és nem azért hogy lehülyézzenek.
Látom lejött a mondani valóm lényege. Nem baj. Akkor mutass egy olyan várost ahol 30 ugyan olyan típusú trolit össze lehet szedni. Nem kell hogy Kiepe hajtása legyen a lényeg hogy ugyan az a típus legyen. Én felsoroltam 4 várost ahol ugyan olyan típusú trolik járnak sőt 2+2 bontottam ajtó elrendezésre. De látom a szöveg értelmezésével elég nagy gondok vannak. Nem baj.
Gondolkoztam több városban is ahol trolik járnak. De talán még Linz jöhet szóba de azok a kocsik nem Kiepe hajtásúak és Käpcity Kiepet írt.
Nem hittem volna, hogy ilyen hozzászólást fogok egyszer kapni itt a fórumon, de hát a virtuális közösség is emberekből áll. Sosem értettem anno az UV-k kivonásakor az akkor fellángoló elképesztő indulatokat, itt sem értem.
De ne keverd a szezont a fazonnal.
Az, hogy szeretem a 200-asokat, mint régi járműveket, az egy dolog. Az, hogy mit kezdek a saját tulajdonommal, az meg az én magánügyem -- ahogy Csikós Zsolt írta a totalcaron, valamelyik tepsimercijéről: "ha akarom, felgyújtom, mert az enyém". Mindenkinek megvan a lehetősége, hogy jobban csinálja mint én, de egyelőre nem sokan tülekednek, hogy megelőzzenek.
Az meg, hogy mint közlekedésszervezéssel foglalkozó, mit gondolok a szolgáltatás színvonalát befolyásoló dolgokról, azt hadd döntse el a szakmai meggyőződésem. Nem a fórumozóknak akarok megfelelni, hanem azoknak, akik egy átlagos magyar fizetést feltételezve, évente, egyhavi bérüket adják a BKK-nak, hogy utazhassanak. Őket kibaszottul nem érdeklik a huzatos, hangos, hideg, magas, satöbbi 200-asok történelmi érdemei, szarnak az egészre. Szarnak a 400-asokra is.
Komfortos buszokat akarnak és lehetőség szerint ülni szeretnének, mert úgy kényelmesebb 40-50 percet utazni. Ettől függetlenül a 400-asokra könnyebb felmászni, jobb a fűtésük, csendesebb a futásuk és nem mellesleg több bennük az ülőhely. Ha egy hétvégi napon 200-asokat adunk ki a 400-asok helyett, kb. 1 millió forintot lehet megtakarítani papírforma szerint, mert ez utóbbiaknak a fogyasztási normája a BKV-nál magasabb. (A norma meghatározása pedig a fogyasztási adatok alapján történik. Könnyen belátható, hogy a hegyi járatokon közlekedő 415-ösök többet zabálnak, mint az alapvetően sík úton dolgozó 200-asok. Világos, hogy azonos körülmények között ez már nem ilyen egyértelmű.)
Van olyan, aki birtokában van pontos számoknak és közölheti is azokat pontosan. A tények makacs dolgok!
Nem, de eddig akármikor voltam tartalékos Volvo-t pótoltam. Csak Volvo-t, meg 1x 412-est. Ettől még előfordul 260-as kiesése is, de az abból fakad, hogy hétvégén mindenhová szóló KELL...
Budafokon ott a 138-as, amit Dél-Pest ad. OK. A 224-es egy darab kocsijához mi köze Dél-Pestnek? Jár(t) rajta Citaro: Óbuda, Localo: VT, 412-es: Cinkota. ???
Igen van, de inkább hagyjuk. Már az első hozzászólásodban vannak téves dolgok. Egy fontosra rávilágítottam, erre linkeltél egy totalcar-os cikket, és ennyi innentől.
Tudod vannak, akik nem csak egy TC-s cikk alapján foglalnak állást.
Mi a felejthető? A 412-es az tény, hogy katasztrófa. A többi 400-as hány éves is? Hány év egy autóbusz tervezett élettartama? Kiszolgálta azt az időtartamot? Jó, hogy nem felkeresítek az Ikarus volt tervezőit, hogy megkérdezzétek miért törnek a 17-18-20 éves buszok vázai és elmondjátok, hogy szerintetek ez egy felejtős konstrukció, ezt nem lehet olyan könnyen 30 évig üzemeltetni, mint a 200-asokat. Itt minden típushibás, minden rossz konstrukció csak a 200-as az nem.
Nem hinném, hogy oly' sok ember szimpátiáját kivívod ezzel az állásfoglalásoddal. A további véleményem nem írom meg ezzel kapcsolatban.
Ami pedig ezeket illeti:
"Herótom van ettől a 200-as hájptól." Ez a szemlélet sajnos meg is látszik a tulajdonodban álló járművet illetően. Jobban tennéd, ha elgondolkodnál azon, hogy egy olyan tulajdonosra bízod, aki megbecsüli és rendbeteszi! ;) Ne sértődj meg, komolyan gondolom, amit leírok!
"Amúgy könnyen előfordulhat, hogy szeptembertől hétvégén nincs forgalomban 280-as és 260-as is alig, részemről mindent megteszek ezért."
Nagyon bízom benne, hogy nem a Te kezedbe adják a döntés jogát.
És hogy mindezt miért írom ebben a stílusban? Csak annyit kérek Tőled: szállj le néha a magas lóról és fogadd el (vagy legalábbis hallgasd meg) mások véleményét is, még ha a határtalan egód akadályoz is ebben.
hát én nem ezt tapasztalom, hogy megvárják az ap-t inkább, több idős embernek szóltam hogy a következő ap-s lesz azt nem kell megmászni. A válasz az volt ott meg az ülésbe nem tudok felmászni, nem fér el a táskám mellettem és még nagyon rángat is.
Hülyeség. Nem mindegy hogy a dobogóra vagy a lépcsőre lép fel?
Ha nem lesz 200as akkor majd lassan hozzá kell szokni, hogy megnő a menetkimaradások aránya...
200-as Ikarus nem robban le soha. Minden nap tanulok valami újat.
Milyen sziget üzem? Van egy csomó vonal ahol egy ajtó hiánya nem oszt nem szoroz ettől függetlenűl nem kell kőbe vésni hogy ide csak 2 ajtós kocsi mehet.
Egyáltalán nem vagyok eltévedve. Az hogy mostani vonalleosztásnál még számolnak a vanhooladékokkal és nem kerül oda az más tészta. Simán ki tud állni a vt a borárosra andor utcából...
Amúgy ha megnézed a mondatom, akkor látod, nem azt írtam, hogy minden olyan vonalra fog kerülni
hanem olyan vonalakon ahol eddig volvo nem mehetett.
A 105-ös autóbuszok mindkét irányban terelve közlekednek a Reitter Ferenc utca - Róbert Károly körút - Hungária körút - Kacsóh felüljáró - Koós Károly sétány - Hősök tere útvonalon.
Ez hogyan is van?
Gyöngyösi utca - ... - Lehel utca - Róbert Károly körút - felüljáró - ... ??? ... - Koós Károly sétány - Hősök tere - Andrássy út - ... - Apor Vilmos tér
Apor Vilmos tér - ... - Andrássy út - Hősök tere - Koós Károly sétány - ... ??? ... - Róbert Károly körút - Lehel utca - ... - Gyöngyösi utca
Kérdéseim:
- Apor Vilmos tér felé a felüljáróról lehajtva, a Vidámpark mellett elhaladva hogyan tud Koós Károlyra fordulni? Mert arról a kis utcáról csak Állatkert felé lehet menni.
- Gyöngyösi utca felé a Koós Károlyról hogyan tud felmenni a felüljáróra? Mert csak az M3-as felé tud menni, Róbert Károly körút felé nincs lehetőség.