Nekem Xantiában van AL4 váltó( ugyan az), szintén voltak már cserélve a szolenoidok. Pár váltóssal beszéltem akkor erről, és azt mondták, hogy nem szükséges( sohasem csináltak)a szoftverfrissítés, fel fogja ismerni az új szelepeket. Úgy is lett, szépen működött csere után. Igaz újabban párszor megint vészüzemre kapcsolt, és sajnos megint ugyanazt a hibát írja a diag:(
Jogos, ez ki lesz derítve a hétvégén, hogy melyik verzió van benne, ha a "friss" akkor egyszerű a dolog, csere és kész, ha nem akkor marad a frissítés a cserével.
Ezt én mind értem, de ha az elérhető utolsó program van már a váltóban, akkor nincs mire frissíteni. Még akkor sincs ha márkaszervízbe viszed az autót. ;)
Sajnos az AL4 váltó az egy rakás szamóca , cserélgettek itt már sok ügyfelemnek mindenfélét szofvtvert nádi rigót egyebet de eme remek szerkezet ezek ellenére rendetlenkedett.
Épp most lettünk kész egy ilyen AL4 likvidálásával ,kézi lett, ja és -1.5lit.
Én is kíváncsi leszek, hogy mi sül ki belőle, lehet tavaszig várni kell a fejleményekkel.
A sedre.... oldalon ennyi volt írva, ezért ilyedt meg ismerősöm, hogy frissíteni kell az agyát, meg jogosnak találta, mert más lehet az adatvételi/továbbítási sebessége így a szelepnek:
"A) ACUTEX MODULÁLÓ MÁGNESSZELEPEK (FEHÉR CSATLAKOZÓK) B)BORG-WARNER MODULÁLÓ MÁGNESSZELEPEK (FEKETE CSATLAKOZÓK) C)SZÜKSÉGESSÉ TESZI AZ AUTOMATA SEBESSÉGVÁLTÓ COMPUTER FRISSÍTÉSÉT"
Meg ma beszélt ismerős egy automatákat felújító javító céggel, akik mondták, hogy találkoztak azokkal a hibákkal, amiket produkál néha az autó és a szelep csere a megoldás (igaz 28,000/db és 2 kell), és csere után frissíteni kell és tanítani a kocsit. Megcsinálják ezt a műveletet (csere, olajcsere, szelepcsere, diag, frissítés) persze jó pénzért és még jó messzire is kell h vigye a kocsit. Szelepet tudna szerezni a neten 50Eur/dbért plusz posta. Olajcserét meg már nem 1x csinált saját automata kocsijain.
Ezért szeretne minden infót beszerezni, hogy tudjon kalkulálni, mert nem szeretné a családtól elvenni a pénzt.
Én már túl vagyok a selonoid cseréken. Elöszőr szoftver frissítés, majd a szelepek cseréje. És tényleg ettől tuti az al4. Legalább is remélem még egy darabig. : )
Akkor majd számolj be ha lehet a fejleményekről. Nem igazán értem mitől fogja tudni a váltó hogy milyen szelep van benne, illetve a frisseb program is a gyári, régebbi szelepet ismeri.... Olyan sem rémlik, hogy lenne hozzá bármifajta beállítási lehetőség, de ilyenkor egyébként is csak az önadaptációt szokás újraindítani, hogy az elektronika megtanulja a sofőr szokásait. Na de kivárom mi lesz belőle. ;)
Értem, majd átadom az üzenetet és nézzen bele picit jobban. Volt ott egy olyan funkció is, hogy "CD-ről..." A drága hatósággal meg szerintem nem akar összetűzésbe kerülni. :D Első generációs C5-ről van szó.
A solenoidnál a régi 50Hz-en működik, az új 100Hz-en más a gyártó. Egy portugál anyanelvű oldalon a srác szépen levezeti, hogy ezért kell a szoftverfrissítés, hogy rendesen működjön, alacsonyabb sebességgel lehet használni az autót.
Frissítés csak a pugnál regisztrált pc-vel lehetséges, a többi esetben nagyon könnyen megjelenhet a hatóság a hamis kábelért. :D Na de most komolyan, egy szolenoid vagy működik, vagy nem. A csere olyan mintha új fékbetétet szerelnél az autóba, akkor is frissíted az abs szoftverét?
Na de ha már úgyis kéznél az a lexia, akkor a frissítésnél a nincs internetkapcsolat verziót kell választani és a lexiában lévő utolsó programot automatikusan fel is tolja. Ha esetleg már az utolsó elérhető verzió van rajta akkor azt is szépen közli, így nem kell márkaszervízre költeni feleslegesen. Teljesen véletlenül az első szériás C5 összes frissítése benne van alapból a programban. ;)
Értem, akkor szervízhez kell fordulni, hogy frissítsék a szoftvert? Ez milyen árban szokott mozogni?
Jól gondolta meg én is, mikor felrakta a lexiát nem lettek megadva céges adatok, mivel ezek nincsenek ezért mondta h érdeklődjek itt, h mit kell csinálni frissítés esetén.
Ismerkedés azt jelenti, hogy ezzel a frissítés résszel nem foglalkozott még, többivel igen, a programozáshoz meg nem ért és nem is akar belenyúlni.
Váltóban szolenoidokat akarnak cserélni ismerősömnél (c5 2,0 HDI, AL4), azt mondták, hogy csere után frissíteni kell a szoftverét.
Ez pontosan hogyan történik?
Van neki otthon Lexiája (nem eredeti, meg most ismerkedik vele) és szeretné ezt a műveletet maga elvégezni.
Van 1 olyan funkció, hogy "letöltés interneten keresztül" itt kell valamilyen kódot, azonosítót megadni? Azt mondták neki h ilyenkor letölti a kocsi adatait egy szerverre és lementi, hogy visszanézhető legyen, majd elküldi az új beállításokat, és megy a masina.
Koszonom az onzetlen segitseget a C5-om futesevel kapcsolatban .. Tenyleg nem nagy osszeg lenne erte a 16.000 ft a javitasert, leszamitva azt a tenyt, hogy Londonban elek , ugyhogy mivel nem sokat er ez a kocsi itt ,egyszerubb ha vekonyan bekenem olajjal es bele a Thames -ba.
Egyebkent szetbontottam a dashboardot , mind a hatom klima mozgato motor a bal , es jobb oldali mix (hideg , meleg )mukodik , es a distributor motor is ami mozgatja a flippeket, hogy hova fujja levegot az is kifogastalanul mukodik.. Es itt fedeztem fel , hogy a recnik sincsenek lekopva , csakhogy a vezeto oldalon , ami jelen esetben jobb oldal ,a lapka (flip) es a mozgato motor huvelye kulon utakon jar ..
tehet nekem melyebben bele kell buvarkodnom , mert ott van eltorve..
Benyultam egy nagy lapos feju csavarhuzoval elforgattam , es igen konnyen mozgott .. tehat ez van , de megegyeszer koszonet betq, es forgopetinek :)))))))
Sajnos az állító motor hüvelye elvan repedve és a tengely csak elforog benne. Egy jó két órás szívással meg 18.000Ft os alaktrésszel meg lehet oldani. Ha jól emlékszem a gyári cikkszám ami alapján Bárdiba vagy Unixba, akár a Citroennél meg tudod rendelni 6447TK és kb 18.000Ft ez egy motorka amin az eredetihez képest egy jóval hosszbb tengely van és ez gyönyörűen mozgatja a hideg meleg állást. A szerelése kissé körülményes, de megoldgató.
Sziasztok! Úgy látszik a baj nem jár egyedül. Ma reggeli tankoláskor a tanksapka széthullott, és a betét beleesett a csőbe. 20liter akadálymentesen lement, viszont a következő 20 liter 2 óra leforgása alatt. Természetesen azt már nem kúton. Valakinek esetleg ötlete? Vagy irány a szervíz és le kell venni a tankot? Köszi mindenkinek!
Sziasztok.Újabb kérdés ... Miért lehet az,hogy a bal oldalon gyengébben fújja a levegőt a szellőző?Igaz a motor már szétcseszte a perselyt,ki is vettem és meleg állásba tekertem kézzel.... A ventillátor motor meg néha megáll..De ritka.Aztán kapcsolgatom és megy újra.Köszi.