Leginkább erre a régi Microcar 300-asra hasonlít a Puli motortere . ( hirdetési képek )
Valaha régen szereltek a háromkerekű ( esetleg később a négykerekűbe is) masinákba BCB gyártmányú 250 ccm-es , 12 lóerős kéthengeres kétütemű , léghűtéses motorokat . Az is variátoros volt . Nekem van egy példányom , ha érdekel 5 ezerért oda tudom adni -- csak a kohóból mentettem ki , különösebb tervem nincs vele . Önindító már nincs hozzá -- indítódinamós volt .
A Luna-t szereték ilyen-olyan 50-es kétütemű benzinmotorral is , meg a 315-ös egyhengeres dízellel is . A dízel motorverzió csak variátoros volt . A kis benzinest mintha csinálták az Ape 50 hajtásláncával is , mert akkor volt belőle fokozatváltó is , ha nem akkor csak variátoros volt abból is .
A Puli kizárólag egyhengeres dízellel jött , variátoros áttétellel -- bár nem az IBC variátort használták , hanem valami vasszerkentyűt . Illetve volt elektromos változat , az egysebességes fix áttétellel .
Amit eladtam Poc2-nek az egy komplett rendszámos Luna volt , a gyárilag beleépített (bár éppen üzemképtelen) egyhengeres dízelmotorral .
Egysebességes (fix áttételű ) , csak kuplungos miniautóval nem találkoztam -- szerintem eléggé életképtelen elgondolás .
Ilyen volt hirdetésben a Puli irányváltója -- nem vettem meg , nekem ilyen nincs .
Nincs róla ( a rendőrségi Canpoyról ) fotóm . Ez eléggé régen volt , csak 1-2 alkalommal láttam az ismerősömet ezzel a géppel , és nem is voltak ezek a járgányok ( mintha kettő lett volna) túl sokáig rendszerben .
Különösebb rendőrségi küllemük mintha nem lett volna . Kaptak hátra egy nagy dobozt és kész ; talán még felmatricázva sem voltak . Ha összeszaladok Imivel megkérdem neki maradt-e valami képe erről a korszakról.
Tegnap megrendeltem a Germalexnél a Ventico szíjat, ma hozta a futár, még mindig 17600 Ft, mint 2 éve.
A már korábban leszabályozott primer tárcsám 2 év alatt kicsit megkopott, úgy néz ki lassan le kell gyártatnom az acél kúpokat. Az alu tárcsát tovább szabályozni már nem lehet, viszont ha nem sík a felület, lehet meghullámosodik 2 mm vastag acél betét is. Kellene valami hőálló anyag, amivel ki lehet tölteni a gödröket a tárcsán.
microcar Virgo 3-as irányváltó hibával küszködöm.Olyan problémám van vele,hogy induláskor az előre menetet kidobja.Csak jobban előre tolva veszi be rendesen.Amikor meg már megyek vele egy pár kilométert ,megállok vele és hiába teszem üresbe sebességben marad.Beállítás vagy más probléma lehet vele?
Nem a dieselre gondoltam! Azt hittem, hogy próbálkoztak benzines motorral is. de utána olvasva, rájöttem, hogy tévedtem... ;)
De sajnos a diesel motorterekről sem találtam semmilyen fényképet sem. Pedig orosz oldalakon is jártam már, de ott is csak 1-2 2E típus volt fellelhető. Szerintem alig-alig maradt ezekből járóképes darab..
De nekem benzines motor fog belekerülni! legalább lesz ilyen is! ;)
Csak nem tudom,hogy a dieselt variátorral kötötték össze? vagy csak röpsúly és egy jó fix áttétel?
Ez is köteles berántós, s valami robogó vagy kis kvad esetleg kis autó önindítót szeretnék rászerkeszteni valahogy. ..
A képen látható Lombardini benzin motor, amit POC2 ned adtál az is 50 köbös volt?
Nem minden rendőrségi jármű foglalkozik üldözéssel . Van a rokonságomban olyan aki nyaranta kerékpárral teljesít szolgálatot -- sőt , vannak gyalogos járőrök is -- az se egy üldöző típus . Itt a környéken egy időben a használtak a rendőrök Canopy-kat (vagy mit , olyan 3 kerekű billenőzsámolyos robogót , ami tkp. 2 kerekűnek számít .
A 36-37. oldalon van a lendkerék generátor vizsgálata. Tekercs ellenállás, milyen fordulaton mekkora feszültséget kell leadjon a fesz szab. nélkül, stb...
Lassan 2 éve nyúzom a Ventico szíjat, ma megmértem, 33 mm széles, még csak 1 mm-t kopott. Viszont 2 helyen ez is be van már repedve, még jó hogy megnéztem, sokáig már nem igen bírja.
A "gyári" 500-as Aixam szíjaktól tartósabbnak bizonyult a Ventico szíj, de úgy látszik 15e km-ként ezt is cserélni kell.
ligiera ambra típusú kis moped autóm, mindig lemerül az aksi benne nincs töltése hol találom a generátort benne ?
Mint írták már volt : lendkerékmágneses áramtermelője van , mint a motorkerékpároknak .
A lendkerékben állandó mágnesek vannak,. azok forognak az alaplapon elhelyezett tekercsek közül .
A tekercsből váltóáram jön ki , ami egy speciális kis szerkezetbe kerül : egyrészt egyenirányítja , másrészt egy érdekes tirisztoros megoldással ellátja a feszszabályzó feladatát . Általában ez a technika szokott megdögleni , valószínűleg a kontakhibákból adódó melegedés miatt . Bár már hallottam állórész-hibáról is, de az nagyon ritka . Keresd meg a lendkerék alól kijövő két vezetéket , és amikor alapjáraton ketyeg a motor köss rá egy reflektorizzót egy pillanatra . Ha felvillan a lámpa akkor az állórész valószínűleg jó .
A feszszabályzó valami huszonezer Ft-os tétel , de talán célszerűbb az utángyártottat venni , mert az javítható , mivel nincs kiöntve műgyantával . Normál gépkocsi szabályzóval nem helyettesíthető . Ha szakemberrel akarsz tárgyalni akkor olyat keress aki javít robogóvillamosságot is .
Ha szerencséd van akkor lehet találsz valami kontakthibát , szakadt vezetéket .
Valószínű lendkerékmágneses megoldás.Ezekben a feszültségszabályzó is el szokott romlani. Majd a többiek megírják részletesen, mi lehet konkrétan a dráma.