Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

S K Y Creative Commons License 2005.11.17 0 0 78

Sziasztok!

Garanciával vállalom Octávia Golf.Bora és Seat 1.6 és 1.4 /75 pacis alapjárati motorjainak felujítását...előzetes megbeszélés esetén (no meg ha a kapacításom is bírja) cseredarabbal is szolgálhatok (kizárólag még nem bontott darabok esetében)

Geminiq Creative Commons License 2005.11.08 0 0 77
Hi,

O II-nél milyen kényelmi funkciókat lehet még a szervizes computerrel beállítani?
Indulásnál automata ajtólezárás meg riasztó késleltetése megvan, többre nem futotta a villanyász idejéből.
Érdekel, hogy miket lehet rajta még módosítani.

G.
TUZI Creative Commons License 2005.11.04 0 0 76
Sajnos elszállt a gépem és nincs meg a cikk ,de azt hiszem az Autó 2-ben volt hogy fékpadon mérték és valami 127Le és 298 Nm hozott.

Mint irtam elszállt a gépem nem tudja valaki a skodások honlap cimét ? Nem a hivatalos Skoda oldalra gondolok hanem a klub féleségre.
Előzmény: Geminiq (74)
TUZI Creative Commons License 2005.11.04 0 0 75
Hy.

Az az igazság hogy nincs kedvem most utána nézni, DE én úgy érzem hogy sokkal jobban megy ha nem padlózom hanem csak majdnem padlóig nyomom. Ekkor is vissza vált (ha kel) de nem annyit . Ja annak nincs kedvem most utána nézni hogy hol is adja le a max. nyomatékot. Szóval nem biztos hogy jobban egy ha vissza dobja és felpörög 3800-ra és innen gyorsit 4300-ig, mint ha nem kapcsol vissza annyit és mondjuk le esik a fod. 2500-re és innen húz 4300-ig.

Az "S"-el pedig az a próblémám hogy nagyon huzatja, lást fent. Én nem szeretem majdnem leszabájozásig forgatni. Érzésre 2000-nél indul a turbó ,és 3000 körül nekem már bőven elég.

Az pedig hogy "D"-ben nem lehet gyoran indulni, kamú. Nemtudom ,de nekem már sikerült úgy indulnom hogy szerintem dolgozot a kipörgésgátló, száraz aszfalt 205-ös 16" kumival.

Továbbra is az a véleményem (ezért is vettem) kényelmes ,szerintem kitalálja a gondolatom és az én vezetési stilusomnak maximálisan megfelel. Pedig nem vagyok egy lassan bénázó vezető. Szeretek ritmusosan haladni. Drága nejem ,na Ő aztán főleg értékeli.
Előzmény: Varshi (73)
Geminiq Creative Commons License 2005.11.04 0 0 74
Apropó: könnyebb az indulás S-ben? Azt olvastam valahol, hogy a DSG-vel néha elég nehézkes "gyorsan elindulni".

Nehézkes elindulni? :) 10 cementeszsákkal a puttonyban elképzelhető :) 2 normál méretű utassal, úgy megy mint a rakéta. Lényegesen jobban gyorsul mint pl. egy 110 Le-s P307HDi. Sima D fokozatban is gyorsul mint a barom, bár még nem taposom neki mert bejáratós a kicsike. Ja és még okosítás sincs a motorban. Apropó, mennyi Le és nyomaték van hivatalosan a 105Le-s PD TDI-ben? Mert állítólag jóval több mint 105Le, közelít a 120-hoz.

G.
Előzmény: Varshi (73)
Varshi Creative Commons License 2005.11.03 0 0 73

> Viszont a padlózás nekem nem jött be. Igaz hogy visszadobja akár 6-ból 3-ba is,

> de ott rögtön leforog, és már kapcsol is feljebb.

 

Mit értesz az alatt, hogy "nem jön be"? Mi más van helyette? :) Nem gyorsabb, ha visszavált? Elvileg villamgyorsan teszi bármelyik irányba, nem?

 


> A „S” sem igazán nyerte el a tetszésem, nagyon forog-morog-hangoskodik a motor.

Nem az a lényege, hogy nem esik turbólyukba a fordulat, és így bármikor kilőhetsz vele, mindig azonnal jelen van az erő?

 

Apropó: könnyebb az indulás S-ben? Azt olvastam valahol, hogy a DSG-vel néha elég nehézkes "gyorsan elindulni".

Előzmény: TUZI (62)
Misó72 Creative Commons License 2005.11.03 0 0 72

Kedves Pisti!

Csupán egy kérdésedre tudok érdemben válaszolni:


1. Az 1.6-os, 103 LE-s motor átlagban, ill. városban milyen fogyasztással bír, mondjuk nem erőltetett menet esetén?

 

Én városban rövideket megyek, 10 literes fogyasztással. De ha meleg a motor és nincs araszolás a dugóban, simán levihető 7-8 l-re. Országúton pianoban 6,0, autópályán 8 liter. Tekintve a méreteket (kombi, 1300 kg), nem tartom rossznak, bár sehol sincs egy dízelhez képest.

 

Amúgy 100 napja tolom neki, úgy elvagyunk egymással, de semmi szerelem. Majd 1x írok egy ítéletet.

Üdv: Misó

Előzmény: K_Pisti (63)
TUZI Creative Commons License 2005.10.30 0 0 71
Feltehetem.

Azért a kérdésed itt is felteheted, hátha erre jár valaki aki tudja a választ.:-)
Előzmény: sophie_1 (70)
sophie_1 Creative Commons License 2005.10.30 0 0 70
Erről nem tudtam, de nekem is lett volna 1 kérdésem új OCTAVIA-ról. Hátha valaki tudott volna magyarázatot adni, segíteni.
Ha legközelebb lesz ilyen esetleg felteszed ide a topikra az időpontot és a helyszínt? Előre is köszi.
Előzmény: TUZI (69)
TUZI Creative Commons License 2005.10.30 0 0 69
Ott nem ,de csepelen 10-től igen. Jó kis csapat verődőt össze. Nekem Octaviásként ez volt az első (ha a multkori Tesco-s nem számolom) ,de ez tetszet. Nem volt semmi különös ,csak nézegettük egymás gépét és tapasztalatot cseréltünk.
Előzmény: sophie_1 (68)
sophie_1 Creative Commons License 2005.10.30 0 0 68
Én M5-ös TESCO-nál tudtam ma du.2-től SKODA talit, de vendégeink voltak.
Mert mi volt? Te voltál?
Előzmény: TUZI (67)
TUZI Creative Commons License 2005.10.30 0 0 67
Hy.

A hír igaz én is olvastam, és egy NŐ-től igazán szép.:-)
Csak egy kérdés mért is nem volttál ott a mai Csepeli talin?
Előzmény: sophie_1 (66)
sophie_1 Creative Commons License 2005.10.30 0 0 66
Apropó PD TDI. Nem tudom hallottátok-e, de várhatóan 2007-től a Volkswagen is megszünteti a PD motorok gyártását, s ez kihat a Skodára is. A műszaki fejlesztések eredményeként a közös nyomócsöves befecskendező rendszer is tud 1600-1800 bar-os nyomást produkálni és gyártása is lényegesen gazdaságosabb, s nem utolsó sorban a rendszer is egyszerűbb. Ezzel viszont a PD (Pumpe-Düse) adagolófúvókás rendszer a háttérbe szorul.
Ja, és még mindig csak a küllemre adó NŐ vagyok. Ahhoz képest jó, nem?
sophie_1 Creative Commons License 2005.10.30 0 0 65
Kikérem magamnak a nők nevében! Nekem 1.9 PDTDI van, és a nők, mert ugya ha még nem derült volna ki az vagyok, igenis nem csak a kinézetre, küllemre mennek!!!
Előzmény: Fóbia 20V (54)
Geminiq Creative Commons License 2005.10.24 0 0 64

Hi,

Hol lehet normális, pont az Octaviaba méretezett gumiszőnyeg készletet venni? Olyan érdekelne amit már nem kell méretre szabdalni,hanem pont illeszkedik. Meg a csomagtartó tálca sem lenne utolsó.. Tipp van valakinek esetleg?
Továbbá van valakinek tapasztalata bitumenes vagy ólmos hangszigetelő lapok felragasztásával kapcsolatban?

Üdv,
G.
K_Pisti Creative Commons License 2005.10.20 0 0 63
Kedves Topictársak, Octavia tulajdonosok!

Autó vásárlás előtt állok, és hosszas keresgélés után az Octavia mellett döntöttem. Szempontjaim: megbízható, nem kicsi autó (termékminta szállítás), közepes benzin motor, olcsó fenntarthatóság. Ezeknek a paramétereknek több autó is megfelel, de végül az Octavia lett a befutó. Lenne néhány kérdésem, melyekre a választ Tőletek várom, hiszen ezeket sehol sem lehet megtalálni.

1. Az 1.6-os, 103 LE-s motor átlagban, ill. városban milyen fogyasztással bír, mondjuk nem erőltetett menet esetén?

2. Szabad-e enyhén törött, de javított, nem húzatott használtautót venni? Első sárvédők, motorháztető, lámpák lettek cserélve. Mire kell odafigyelni, ill. mik lehetnek a buktatók? Bennem lesz-e a tudat, hogy törött autót vezetek?

3. Érdemes-e gázosra átalakítani az üzemanyagellátó-rendszert? Én kb. 40000 km-t fogok menni vele évente. Mennyi idő alatt térül meg ilyen használat mellett a beruházás?

4. Konkrétan van-e olyan a kedves topictársaim közül, aki gázos 1.6-os Octaviát használ? Ha igen, szívesen olvasnám tapasztalatait, hol és mennyiért csináltatta meg az átalakítást? Belevágna-e ismét?

5. Egy 3 éves autónál milyen hibák jöhetnek elő?

A válaszokat előre is köszönöm!

Üdv,
K:Pisti (leendő Octavia tulaj)
TUZI Creative Commons License 2005.10.19 0 0 62
Hy.

Na most van egy kis időm.:-)
Golyó megkaptam az E-mailt. Lehet, de gyakorlatban nem hiszem.

Szóval én már 4000 Km-ert tettem a DSG-be.
Tapasztalat szuper.:-)
Szerintem nagyon megéri, de ugye ez majd idővel derül ki igazán.
A fogyasztással kapcsolatban szerintem nem vitás hogy takarékosabb.
Sorolom az érveim, aztán lehet meggyőzni.
Nincs semmi veszteség, mert sima mechanikus váltó, tudtommal.
Mire én észbe kapok ő már 6.-ban van. Ezt én is meg tudom csinálni csak nekem esetleg másra kel figyelnem, míg ő teszi a dolgát tőlem függetlenül.
A kuplungot (kokat) simábban kezeli, mint esetleg én.
Nem vált mellé, értem ezalatt hogy esetleg én úgy gondolom, hogy ezt a sebességet még elviszi 4.-ben odalépek, aztán csak szívja a naftát. Ez itt nem lehetséges.
Talán hirtelen ennyi.

Én csak dicsérni tudom eddig. Olyanokat csinál, hogy csak nézek. A minap is a 4-esen kicsit húzósabban előztem (nem padló gáz) és csak néztem, hogy mi van. 4.-ben húzatta 120-ig. Máskor itt már simán 6.-ban van. Ez nem egyedi eset volt, így kezdem azt hinni, hogy az irányjelzővel is kapcsolatban van.

Viszont a padlózás nekem nem jött be. Igaz hogy visszadobja akár 6-ból 3-ba is, de ott rögtön leforog, és már kapcsol is feljebb.
A „S” sem igazán nyerte el a tetszésem, nagyon forog-morog-hangoskodik a motor.
A kézi kapcsolás pedig csak játék. Kivéve hegyvidéken ott nagyon jó szolgálatot tesz.
Na hirtelen ennyi, ha kérdésetek van szívesen válaszolok (ha tudok) ,csak csesztessetek, mert idő hiányban szenvedek.
Előzmény: Geminiq (61)
Geminiq Creative Commons License 2005.10.19 0 0 61
Közben kutattam a téma után több szervizben is. Állításuk szerint nincs többlet szervizköltség, időnként ránéznek az olajra a váltóban hogy nem e szivárog. Továbbá nincs futásteljesítmény limitje a DSG váltónak. Mentesnél sikerült egy normális szervizes palival beszélni, udvarias volt, mindent elmondott A-Z-ig a DSG-vel kapcsolatban, le sem akart rázni. Ez is furcsa manapság. Hamarosan kiderül a gyakorlatban hogy megéri e a plusz 399e a váltóért.

G.
Előzmény: golyo13 (59)
TUZI Creative Commons License 2005.10.18 0 0 60
Bocs most tényleg nincs időm ,majd holnap kitárgyaljuk.
Csak annyit hogy én úgy tudom hogy ez az első váltó amelyik nem hogy többlett fogyit eredményez hanem kevesebbel is beéri mint a sima váltó.

Jó éjt.:-)
Előzmény: golyo13 (59)
golyo13 Creative Commons License 2005.10.18 0 0 59

Az a kis pénz, -ami engem visszafogott:tőle...

 

  •      kb 433000ft
  •      60000km-kénti szervize ktg.
  •      0.8l többletfogyasztás= 2.1Ft/km

200000km futásteljesítményre

 

430000+420000+szerviz(70000) = kb. mai áron 900ezer FT. MINIMUM

 

Biztos hogy kényelmes,de "ára van"...

Előzmény: Geminiq (58)
Geminiq Creative Commons License 2005.10.17 0 0 58

Hello,

DSG automataváltóról érdeklődnék. Van valakinek tapasztalata vele? Mit tud? Mennyiben másabb mint a mezei automata? Érdemes belefeccölni azt a 'kis' plusz pénzt?

G.
golyo13 Creative Commons License 2005.10.05 0 0 57

Mivan, nincs benne rádió ?!

 

Csak poén volt.  :-))))

 

Próbálj a külső környezetre figyelni, sok autó "nyöszörög" mostanában,  Polo,Megane,stb.) de lehet, hogy ez téged nem vigasztal.

Az enyém még csak most szerelődik, remélem, jó embereket fogok ki, jó műszakban....

Előzmény: Misó72 (56)
Misó72 Creative Commons License 2005.10.04 0 0 56

Szassztok!

 

3 hónapos az Octavia II kombim. 1.6 MPI (de nagyon megy), Ambiente + 1-2 extra. Egyetlen dolog zavar: mivel elég csendes az autó, rosszabb utakon (tehát gyakorlatilag lakott területen belül) állandóan nyiszognak a burkolatok. Csak én vagyok peches, vagy szériahiba? Javítható?

S K Y Creative Commons License 2005.07.05 0 0 55
Komolyan mondom...nagyon gáz ez a motor...200 000 van benne és több full szintetikus olajat eszik mint a fél millert futott audim...jahh és többet is fogyaszt...egy kalap .......az egész!!
Előzmény: Fóbia 20V (50)
Fóbia 20V Creative Commons License 2005.06.07 0 0 54

hát aki megteheti,h PD-t vesz az vegye is:-P

 

de sokan csak arra mennek,h legyen 1 jó kinézetü kocsi náluk, de a motorral meg ilyesmivel nemfoglalkoznak, pl a nők:-)

Előzmény: Jungleeboy (53)
Jungleeboy Creative Commons License 2005.06.01 0 0 53

 

 

Nekem az 1.9 PDTDI-t ajánlották!!!

Előzmény: Fóbia 20V (52)
Fóbia 20V Creative Commons License 2005.05.31 0 0 52

sokan dicsérik, rossz szót eddig nemhallotam atól aki belerakta a hátsófelét:-)

a felszeretség még a legszelidebb kivitelben sem rossz

csak a motorral kell gondolkodni, az 1.4 1.6-os MPI-ket senkinekse ajánloták,1.6FSI

húzgálja a kocsit valamenyire,szóval ez az alapmotor,csak etől felfele lehet gondolkozni...

Előzmény: Jungleeboy (51)
Jungleeboy Creative Commons License 2005.05.31 0 0 51

 

 

Sziasztok!!

 

Mit szoltok az új Octaviahoz??

 

Fóbia 20V Creative Commons License 2005.05.27 0 0 50
akkor csakjól hallotam..én is akarok venni valamiet vagyis tervbevan de válogatok..nekem a belsejé soknak nemtecik..csak az olyan műszerfali mint pl a fábiában van...de még akkor a kormány is ottvan:-)
Előzmény: S K Y (49)
S K Y Creative Commons License 2005.05.27 0 0 49
nekem a 75 pacis van..és egy gyenge xar...nem szabad megvenni..kizárólag a lassan vezető..sohanemsiető..higgadt embereknek!!
Előzmény: Fóbia 20V (48)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!