Akkor asszem maradok az ATE tárcsa/betét kombó-nál tudás ár érték arányban talán az a leg...
Ha már itt tartunk akkor olajcserénél a szűrők azok melyik márka gyártmányai legyenek? Mi a bevált? Illetve van még a szűrőkön kívül még valami ami kötelező cserés dolog minden olaj cserénél? 5e km-és azt is el érem, de lehet 2hét múlva azt is meg csináltatom...
Abban biztos lehetsz , hogy jóval gyorsabban fogja a tárcsát koptatni. Az a megoldás gyakoribb INTENZÍV fékezésekhez van fejlesztgetve. Tulajdonságai közé tartozik, ezek után , hogy míg nincs bemelegedve, addíg viszont közel nincs olyan fékhatása, mint mondjuk az ATE betéteknek.
Elsősorban azt kell mérlegelned, h mennyire eltérően használod a kocsidat a megszokottól.
Ha nem hajlasz sűrűn az extrémebb igénybevételekhez, akkor maradj a gyárinál szerintem. Legalább a tárcsád is kibír 2 , de lehet 3 fékbetétgarnitúrát elől.
Szerintem se csak a gyári, főleg hogy 2007-es évjáratú Honda Civic-ünkbe is vólt csere, és nem gyári lett rendelve, de mégis tökéletesen működik a szenzor. (csak lehet hozzá értő szakemberek csinálták, nem úgy mint ezt a BMW-t össze barmoltatta az előző gazdája ! )
FÉK MINDENKIHEZ KÉRDÉS !
Még mindig informálódom, ATE tárcsa KERÁMIA betéttel jó párosítás, vagy meg fogja enni a tárcsát gyorsan a betét ?
nekem repedt a szélvédő és pár hónap múlva műszakis a kocsi, szóval utána kérdeztem: az itteni autóüveges cég kb. 100-120e pénzt mondott a HUD+esőszenzoros szélvédőre...
Ezek szerint téged is a megnyugtatóbb válasz adók közé sorolhatlak. :)
Stori:
Vettük az autót-szélvédő cserés volt valamikor...-kiderült nem gyárit raktak bele-zselét nem tettek bele-eső érzékelő funkció nem működik !
1.lépés: Ismerős be protezsált gyors BMWszervízbe legalább a gépet dugják rá, az mit ír ki !? Ott gyors közölték, nem gyári a szélvédő , stb. de pikk-pakk 350k-ért ki cserélik nagyon szívesen, "mivel gondolom nekik ezen van a legnagyobb hasznuk" :D
2.lépés: Nem hagyott a dolog nyugodni, érdeklődtem akinél csak tudtam, és jöttek ilyen válaszok: kell közé a zselé, de azt nem forgalmazzák, csak a gyártól lehet rendelni az egészet egyben, onnét már úgy jön a szélvédő, hogy rajta van a szenzor zselével együtt...
-Kaptam olyan választ is. hogy lehet ilyen zselét szerezni gond nélkül (ezt meg erősítetted te is) , de lehet a szenzort tanítani is más és más üveghez...
2hét múlva megyek haza (Szegedre) és akkor elvileg kideríti 1 komolyabb szerelő hogy hányadán is állunk ...
De ha mégis cserére kerülne a sor, akkor mennyibe is fájna nekem 1 szélvédő? Valami jó árról beszéltek itt a fórumon!
Nem tudom jól értelmezem-e, de ha ez az a szuper féktárcsa és betét amit rettentően lefagyasztanak azért, hogy rettentően jó legyen. Akkor nem bánom hogy én csak ate cuccokat vettem.
Mindegyik szélvédővel működik feltéve ha a te autódba való és van a szenzornak felfogatása.
A zselét nagyon óvatosan le lehet venni (de ezt a szélvédősnek tudnia kell, hacsak nem azt mondja neked,hogy minden képpen cserés)
Zselé 5-6 ezer Ft -enélkül nem műxik, és nem kell tanítani. (miért is kéne? ha széthúzod majd összedugod?) De ha nem működik úgy lehet ,hogy géppel le kéne kérdezni.
Látom megy a szélvédős téma, akkor gyors be kérdezek?
Az eső szenzor az működik bármelyik szélvédővel? (sima szélvédőről van szó, semmi extra)
vagy csak gyárival? Kell zselé a szenzor és az üveg közé? Lehet olyan zselét szerezni? Zselé nélkül is működhet? Lehet tanítani a szenzort másik szélvédőhöz?
Ne nézzetek hülyének e sok össze vissza kérdés után, csak azért, mert ezekkel a kijelentésekkel már minddel találkoztam, de az én eső szenzorom még mindig nem működik !
Szeretném megkérdezni hogy egy 2006-os évjáratú bi xenon kanyarkövető lámpa kompatibilis-e egy 2003-as évjáratúval? Termeszetesen az is kanyarkövetős :-)
ha sokat fékezel megéri ha nem akkor nyugodtan használd a gyárit, én csak azt tudom írni hogy pl. S8 vagy RS5 Audi tulaj nálunk , már a 3. garnitúra STOP Tech kevlár fékbetétet használja a Cryo kezelt OEM S8 vagy S5 féktárcsával / S8 első 16kg !!/ db /, és 270-ről több alkalommal is meg tudott állni még 3x egymás után is, előtte max 1x , régen másfél garnitúra OEM betét elhasználta a tárcsáját is, mivel nem olyan régen adjuk ezt a kezelt tárcsát nincs sok vissza jelzésünk mert még mindig használják ,és nem jöttek új tárcsáért csak betétért, normál használat mellett évekig is lehet használni ,sajnos nem minden BMW típushoz tudok adni, de tudjuk adni az OEM tárcsát is kezelve, a tárcsa hővezetése 60% al növekszik meg, az aktív felülete 30% al , a fékút OEM tárcsával is méterekkel csökken,a kezelésről számozott oklevelet adunk.
a kezelt tárcsa felülete használatkor sokkal fényesebb olyan mint a tükör :
ezek OEM tárcsák ! kezelverövidesen kezelt OEM BMW tárcsák is lesznek ha valaki ragaszkodik a BMW felirathoz,
Hát nem... addig nem volt igazán semmi gond, amig kicsit meg nem nőttek, de aztán hátul a játék meg a mocorgás... és hát sikerült kitérdelni (vagy valami hasonló módon) az ülésfűtés fóliáját. :)
Igazság szerint nekem még nincsenek gyerekeim, hanem akitől vettem (a főnököm, előttem nőttek a gyerekei és félig én szervizeltem addig a kocsiját), még ő mesélte... Más problémát nem mesélt, pedig voltak sztorik, családi kirándulások. :)
Én is szeretném majd cseréltetni, de 2hónapig még nem lesz rá időm szerintem... és én is kíváncsi lennék a tapasztalatokra , hogy melyiket/milyen erőset érdemes ha már pénzt ad ki érte az ember...
Oszd meg léci a tapasztalatodat ha döntésre/beszerelésre jutsz.
Nekem ugyan csak 6 wattos van de szerintem még a 10 wattos sem elég erős nappali menetfénynek, a 25 watt már elég lehet. Szürkületben meg este viszont már a 6 wattosnak is szép fénye van, de mivel egy égő világít meg két karikát ezért a belső mindig fényesebb mint a másik. A mellékelt kép este készült, nem teljesen adja vissza sajnos mert a telefon túlexponál.
Félreértés ne essék, nem nemakarok gyári féket, csak informálódni szeretnék, mert nekünk új a kocsi , nincs még vele tapasztalatom, de 2 hetem van még fék cseréig.
Ha már itt tartunk ahogy olvasom te is tudsz alkatreszeket... kérni szeretnék akkor árajánlatot első fék szettre. 2db tárcsa és a hozzá való betétek. E61 2008 520d . A bylow80 kukac gmail.com ra. Köszönöm!
szia AtiTDI! küldtem neked egy emailt freemail-on keresztül X5 alkatrész ügyben! ebben is tudsz segíteni vagy csak e60? szerdán küldtem ha esetleg nem kaptad meg küldöm mégegyszer máshonnan! válaszodat előre is köszönöm!
Egy e60 520-at szeretnék venni ebben kellene segítség . Volt már Belgiumból hozva E60 nekem de azt mind cég intézte de ők már csak 4 év körülit hoznak el szalonból .
Én nekem most egy / relatív / olcsó 520 d kellene !!!
Szia! Az enyém ma lett kész! Kalocsán a Barabás gumiszervizben "egyengették" az ütését, utána Budapesten náluk (http://www.alufelni-javitas.hu/) tüntették el a padkázás nyomait és festették. Kérdésemre elmondták, hogy a mélyebb karcolásokat nem gittelik, hanem egy "titkos" technológiával tüntetik el. Szemre, kiváló munkát végeztek - remélem, tartós is lesz. Most olyan mint a gyári! Nagyon elégedett vagyok.
A MINI-men van 17-es felni, ahhoz nem kicsi,de egy e60-hoz szerintem az. Én 19-essel járok nyáron és 18-assal télen és nem járkálok gumishoz meg a vesémet se verte még le,pedig vannak szar utak Budapesten...
Nézd meg,hogy azok a számok,amiket átugrott tényleg mp3 kiterjesztésben vannak e. Nekem is csinált ilyet, aztán rajottem,h nem mp3 kiterjesztes volt. Az itunes simán lejátszotta, de a kocsi nem.
Szeretném megkérdezni a hozzáértőktől,hogy pl a szívósor vagy lökhárító vagy fényszóró stb stb leszerelésének menete lépésről lépésre szöveg - képekkel...... hol található illetve honnan lehetne letölteni ilyen dolgokat ???
Styling 122 es felnieim vannak 17" ha valakit érdekel. Gumik cseréssek( szar pirelli p7 cinturato gumikkal 1 szezont bírtak, de nagyon sétálós. pirellit ne vegyetek!!!)
Sziasztok! Előre is elnézést, tudom nem jó topicba írok (7er -ben nem kaptam választ), de egy kis segítségre lenne szükségem. E65 (231 LE) valós 155 ezret futott Bmw-m váltója furcsa dolgokat produkál . Az autó kb 5000 km ezelőtt volt először váltó olaj cserén . Nem sokra rá egy intenzívebb gyorsításkor a váltó rántott egyet , elment az ereje, valamint felvillant a műszerfalon a váltó piktogramja. Leállítást, majd újra indítást követően nem jelzett hibát, és megfelelően is működött. Irány a szerviz, ott mágnes szelep hibakódot olvastak ki , és csináltak is valamit vele ( nem tudom pontosan hogy mit mert nem én vettem el az autót, talán "adaptálták" a váltót, de minimális összeget is kellett fizetnem érte). De ezt követően újabb hibák jöttek elő. Megállást követően 10-ből 1x ránt egyet a váltó. Valamit tempomat használata mellett mintha picit rángatna az autó. Pluszban újból előjött az intenzív gyorsítás mellett hogy rántott egyet a váltó, és elment az ereje egy pillanatra , de most nem villant fel semmi a műszerfalon és le sem kellett állítani .
Mi okozhatja a problémát ? Ha jól tudom ennél a típusnál nem lehet mágnes szelepet cserélni csak komplett "vezérlő tömböt" ( ismerős mondta ). Ha valóban az a hibája, milyen árban van ennek a cseréje / javíttatása ? Valamint ennél a motornál kell e láncot cserélni , ha igen akkor mikor ?(mindenhonnan mást hallok )
Lehet van egy eladó gyári BBS RD192 szett, elől 8" széles hátul 9" 18"-os felnigarnitúra, szépen rendberakva, antracit metál friss szinterezéssel, elől 245/40 hátul 275/35 gumikkal... első kettő kopottabb, hátsók jók.
Én itt, csak téligumival látok 17" felniket. Mindenki azt a szar 18 as m5 gagyit rakja(replika, mert gyáriban 19")meg gyári 19-20" . egy gumistól kérdeztem , hogy most mi is a gáz? Azt mondta semmi. Ha a futómű rendben van akkor nem eszi, és nem is húzza jobbra balra!!
B@SSZA meg !!! Írtam 1 regényt, és a elküld gombra nyomva el szállt az egész!
DVD navi: kiírtam ,működik, de mégsem...Ausztria-Mo.. külön lemezen van, oszták-ba beteszem a Mo.-i lemezt (2.) mert oda szeretnék menni. Pontos címet tudok adni, tervez, de most a semmiben kocsikázom a BMW térkép alapján, és fogalma sincs a kütyünek Kb 100km.-ig hogy hogy is kellene nekem erről az ótról abba az irányba keverednem!
Ha Osztrák lemezt teszek be akkor meg nem tudok pontos magyar címet adni neki!
Eddig én az IGO-hoz voltam szokva, Hát ez szerintem elég sovány tehnika a BMW-től ( Vagy csak én vagyok a béna? )
Állítsam le, várjak 5 percet, majd indítsam újra......
mert a másik lemezt adtam be neki?
Mi vaaaannnnnn?????? Mire várjak? minek ? hova ?mit állítsak le?????? ( ez hülyyye ) :D 5 percmúlva már másik faluban leszek 15km-rel arrébb"""""""
DVD-re írtam ki Mp3-at. Be tolom a meg felelő helyre, el is kezdi játszani. Amikor viszont én kiválasztok 1 másik mappát, azon belül 1 konkrét számot, akkor nem azt kezdi játszani, hanem tovább lép 5-6 track-et és azt kezdi. Vissza lépek , rá nyomok, és NEM! amiket ő maga ki hagyott, azokat hiába szeretném indítani, nem játssza, folyamatosan tovább lép, Sőt van hogy egy egész mappát is át "sétál"
Amit viszont játszik, ott simán válogathatok...
Ezt csinálja DVD R-en, és DVD RW-n is
DVD RW-t jászik pontosan? +ost vagy -ost, mindegy neki, vagy inkább a+ost szereti?
Véletlen szerű lejátszást ilyesmiket nem lehet neki állítani? Audió szempontból ilyen "prűd" a BMW?
Nos, ez a kijelentés kicsit erős ebben a megfogalmazásban. Abban egyet értek, hogy csak gyári felnit érdemes venni replikát nem, de azt tapasztalaból mondom, hogy a 19-es mérettel is lehet gond nélkül közlekedni.
Az én autóm 2006-os, még nem volt két éves amikor megvettem, ráadásul gyári M, tehát a futómű is más. Mégis gond nélkül használom anélkül, hogy állandóan gumishoz kellene járnom idestova több mint hat éve.
A 17-es méret pedig.......hát ízlés dolga szerintem elég bután mutat egy ekkora autó alatt, de ugye ízlésről nem vitatkozunk:-)
Kizárólag gyári felni szabad csak, abban is 17 nál nagyobbat venni nem érdemes. Hacsak nincs veseköved, kidobandó pénzed, és imádsz a gumishoz mászkálni.
nekem is kérdésem lenne. Styling 95 akarok feltenni. Kell központosító, vagy pogácsa? Illetve hátulra gumit is kell vennem (hátúl 10 j) mi az ideális méret?
hát azért nem vagyok lexikon... de nem hinném hogy annak a minimális eltérésnek ami a fogyasztásban jelentkezhet (amit még egyéb száz dolog befolyásol) annek döntőnek kellene lennie gumi/felni vásárláskor...
miért veszel felnit/gumit?
- mert szükséges? akkor vegyél 16-ost
- mert rosszul vagy a balkáni ballonos kerekektől, vegyél 18-ast
- hogy jól nézzen ki akkor 19-es
ha a fogyasztás a legfőbb szempont szerintem válaszd az elsőt!
Park radarom hol villog,hol mukodik. Ez kontakt hiba lehet szerintetek? Amikor villog a P gombom,akkor kepernyon megjelenik az abra,de nem mutatja a tavolsagot?!
én ennyiért tudom megvenni, de nem kereskedek vele... ha regisztrálsz a langauto webshopjába listaárből alapból 25% kedvezményt kapsz akkor kb 27-re jön ki a tárcsa.
elvileg jobb a mart/lyuggatott tárcsa de ki tudja...
MOMO van még esetleg , de nem tom a Hondánkra volt momo NEXT , és mintha azzal húzott volna jobbra. Lehet a MOMO-t hagyom. Vagy épp csak bele nyúltam valami rossz szériába?
A jobb első de hátsó lengőkar most lett cserélve, elvileg a többi jó, és azt mondja a szerelőm hogy a tárcsa a végét járja, mert ha még fel szabályozná akkor nullás lenne, és 2 nagy fékezés után megint hívnám hogy ismét rázz. Szóval ő cserét javasol. Akkor viszont a betéteket is cserélnem kell ugye!?
Üdv! írtad nekem h lehet valami levegő cső, akkor nem kellene hallanom valami süvítést ? mert mikor turbó csövem volt kilyukadva akkor volt. és akkor is gyengébb volt az auto de legalább ment.
a gázpedál kapcsán amire gondolsz az a Kick Off, amolyan padlógáz... elvileg olyankor visszavált 1-et a váltó és jobban kiengedi a fordulatot a gyorsításhoz
hát azért ez 18-as felni nem egy olyan nagy szám... szerintem gyáriban gondolkozz, vagy jó minőségűben, pl MAK-ban pont ne, meg Alessio-ban se... én jártam sokat 19"-es replikával is, az nem a magyar utakra való nekem folyton görgőzni hegeszteni kellett... 19-es felnin 245-ös gumival kb fél liter a plusz fogyasztás.
18-as gyárit használok most elől 245 hátul 275 gumikkal, azzal pályán, tempomat 140-nél eszik 7litert a pillanatnyi szerint e60 25D
Kormányt rázhatja az első kislengőkar miatt is, ha kivan a gömbfej benne, nem feltétlenül a fék!
Nálunk is az asszony hajtja a nemrég beszerzett példányt!
Kérdés: A Gázpedál "teljes" padlóig nyomásával, (tudjátok mire gondolok, mikor 1 kattanáson még túl nyomjuk a pedált) mit aktiválunk, ill. mi szerepe van ennek a kattanásnak...?
-Nyári felninek mik a véemények/tapasztalatok 18"-as felnivel/gumival? Autó pályán is használnám elég sokat!
-Pl.: márkák -OZ - MAK- MOMO- stb. Vagy csak gyári? (ittt biztos megosztó vélemények jönnek! )
-Gumi?
-Fogyasztás?
-stb.
-Olvasgatom pár hete a fórumot, és volt pro-kontra fékbetét/tárcsa (előre) . AKKOR most melyiket is ajánlott pontosan meg venni? Lassan szerintem cserélnem kell, mert rázza a kormányt.
üdv! kis segÍtséggel fordulnék hozzátok, van egy bmw e60 530d-m2005 ös kiadás, mikor kigyorsÍtottam vele éreztem benne egy pukkanást és megtorpant! észrevételeim: az autó nem gyorsul kb olyan minths kerékpárral tekernék egy hegyre fel, küszködik, olxsn mintha le lenne fojtva vagy szervizüzemmódba tenné magát( mikor a részecske szűrő eltömődött akkor éreztem ilyet. de az már kb 2 éve ninvs benne) ha hideg a motor akkor engedi h menjek vele amint bemelegszik vagy kezd melegedni már nem megy megint:/
Nem vagyok szerelő,csak használó de nekem is volt ilyen problémám.
Nekem a szerelők közül az egyik öntvényt akart felrakni de azt át kell alakítani,a másik meg azt mondta,hogy nem pont egyforma,ami valószínűleg nem véletlenül.
Végülis lemezt rakattam fel az megint elmegy 150 ezer km-t.
Helló! E60 530dm 250 km. 2 termosztát csere után, a víz pályán 150-es tempónál 95-99 Celsius fok között mozog, kinti 8 fokban. Mennyinek is kellene lennie a víznek?
Ilyet írnak, hogy rezgést kell csillapítania a lemez leömlőnek, sztem ez oltási baromság. Mindössze arról lehet szó, hogy a súlyból akartak faragni, de ez a megbízhatóság rovására ment. A faceliftes 25-30d-n már ugyanúgy öntvény leömlő van gyárilag, de annak más csatlakozása a turbónál.
Persze én is ezt mondom biztos hogy jó rá az e-39 leömlő is ,csak ahogy mondtad 60-80 ezer ft itthon 1 bontott ,akkor már e-bay -röl rendeltem ugyanannyiért újat!üdv
ha az e60-on rezgést csillapít a lemez leömlő akkor nem törik el a turbó felfogatása? akkor az e39-eken ahol öntvény leömlő van akkor ott meg eltörik? kíváncsi lennék hány ilyet látott már valaki... vannak mesék... persze az e39 nem tökéletesen ugyanolyan mint az e60-é... nincs benne a terelő lemez, kicsit talán szűkebb is, biztos hatással van az öblításre, meg minimálisan a teljesítményre... én 120e-t mentem már vele, de nem tapasztaltam negatívumot.... ja és német ebay-en vettem az e39 öntvény leömlőt, leszállítva 20e ft-ért, mert itthon mindenki üzletnek látja és kb 60-80e-t akar érte!
http://www.ebay.com/itm/NEW-EXHAUST-MANIFOLD-BMW-E60-E61-E65-X5-3-0d-2-5d-M57-M57N-325d-330d-525d-530d-/200984412927?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2ecb9ac2ff üdv! én ilyet tettem fel 525d e61 2005-re!ennek pont akkorák a belsö járatai mint a gyári lemeznek ,az e39-leömlő járatai szűkebbek kicsit! nem tudom elképzelni mi tud ott eltörni de én is olvastam a cikket a csere előtt,és engem is elbizonytalanított,de mikor szétbontottuk és néztem a felfogatást a turbóhoz ,meg a turbó felfogatását a motorhoz ,nem hiszem hogy ott bármi baja lehetne a turbónak ,én szerintem inkább azért tették bele a leömlőt lemezből hogy súlyt csökkentsenek(vagy inkább erre fogják ,de közben tudták jól hogy elfog repedni hogy majd jó pénzért cserélhessed) nem pedig azért hogy a rezgést csillapítsa!
525d 2005 144e km valós, az utastérben kipuff szagot érzek néha enyhén...Gondolom kipuff leömlő repedés (nincs diagnosztizálva még de sejtem, hogy ez lehet). Azt olvasom sok helyen, hogy öntvényre (E39) kell cserélni - nyílván - az nem reped el. De itt olvastam a következőket és kérdezném, hogy van-e alapja:
Van tapasztalat a linkben írtakra?Szóval lehet öntvény vagy csak lemez? Ha öntvény akkor az új leömlő 100+ körül lenne, használtan öntvény van már 60-ért is...tudom bmw meg költeni kell rá (majom-banán) de lehet használt öntvényt is tenni rá? Mi baja lehet az öntvénynek használtan ha az nem reped el :) ? Kiég? Vagy mindenki öntvényt használ és minden oké? Állítólag a motor hangja is megváltozhat...
A 2014-es naviban vannak magyar speedcamek esetleg a POIk közt?Ha igen, hogy kell kiírni, hogy jó legyen? Köszi a linket a ccc-hez!!
hogy te több száz ezret úgy mész az a te dolgod, a hagyományos olajok egyáltalán nem tudják kompenzálni a gázolaj káros hatását , azért ajánlottam az ARCHOIL AR9100 -et minden olajcseréhez 250ml-t mert azzal sok baj megelőzhető, hiába gyárt a BMW jó motorokat ha nem tud hozzá adni neked jó üzemanyagot és jó olajat, amit a fenti cikkben is írnak az a fő probléma !, az EU előírása amivel elrontják a gázolajat , ezt kell észrevenni ,és ezt kell kiolvasni abból amiket írok , nem azt szajkózni állandóan hogy megint csak a reklám .... , az üzemanyag főleg a gázolaj 100% os átalakítására kezelésére ott van az ARCHOIL AR6200 ,már sokszor írtam ,nem létezik hatásosabb anyag a világon.
igen a tiéd is vágott de nálunk a "hűtött" tárcsa mást jelent ,és azt nem értetted , mert úgy kellett volna írnom hogy "mélyhűtött", úgy az élettartama akár a 3x osa is lehet egy tárcsának,itt olvashatsz róla:
Köszönöm a felvilágosítást. Az utolsó mondatodat sajnos nem értem, vagyis inkább azt nem tudom mit takar a vágott tárcsa, az általam vásárolt power disc en vannak ovális minták. Az nem azt jelenti? (a legjobb megoldás egy vágott "hűtött" tárcsa és a kerámia betét , legközelebb,)
sosem fog nyikorogni mert a kerámia betét a nem hallható tartományban sípol /műanyag a vason/, nyugodtan nyomjad neki majd nem lesz baja ,de azért a tárcsára vigyázz mert az elfog görbülni ha nem hűtöd vissza , ha beválik az "anyag" akkor legközelebb a legjobbat tudom adni jobb árban mint amit vettél /betét /,
ez kevlár alapú / para - aramid az alapanyaga / ma nem létezik ennél jobb betét /
a normál fékbetétben fém adalék anyagok vannak azért van a felniden fekete por mert az az elégett vaspor , a kerámia fékbetétben műanyag adalék anyagok vannak , nem lesz fekete a felni , de a gyári BMW nagyon "harapós" féked az nem lesz ezután,úgy fogod érezni mint ha nem akarna fogni viszont tudsz egymás után többször is nagy sebességről fékezni ,úgy hogy még talán a 3-dik fékezéskor is meg tudsz állni, és a betétet nem kell kidobni utána, a csíkos tárcsa mindig szépen karban tartja majd a betétet így nem lesz hepehupás mint a gyári betéttel a felület, a power disk viszont anyagában nem alkalmas igazán egy kerámia betéthez mert hamar el fog kopni ,a kerámia betét 2x gyorsabban koptat mint a hagyományos betét, lehet hangos lesz a fékezés is kicsit búgós hangja van a ker. betétnek. ha bármi kérdés van csak írj , a legjobb megoldás egy vágott "hűtött" tárcsa és a kerámia betét , legközelebb,
Kiírtam én is a DVD-ket, működik is a navigáció, de az infós felületek, ahol benzinkutak, parkolók, éttermeket kereshetőek, na az a rész nem működik. Elrontottam valamit a kiírásnál? Nektek megy ez a rész is?
lapos csavarhúzot beletolod a lámpatest bal oldalán található vágatba és elkezded nyoni az egészet jobbra, tekintettel arra hogy rugós... majd ha eléggé elcsúszott akkkor lefelé kijön....
alányúlni/feszgetni nem kell, mert csak eltöröd és összebarmolod a festést!
Szép jó estét,rendszámtábla világitásom kiégett,ki kellene pattintani vhogy csak félek hogy eltörik a müanyag tartó.Vki tudja hogy kell kicserélni?köszönöm előre is.
Köszi, meg próbálom ezt is, de én meg eddig pont +os Verbatim lemezt halottam, na majd próbálkozom... Még mindig olcsóbban próbálkozunk mint 70k körül meg venni a szalonba !!!!!!
(Majd le esett az állam mikor kinyögte a csávó NAGY keresgélés után az árát) 70kért szerintem sokkal komolyabb navit lehet venni bár nem láttam még teljesen hogy is működik a kocsiba.
Ja még 1 érdekesség!
CD -és DVD lemez nyílás nekem külön van a kocsiba (nem tom kinek hogy van) és DVD-re írtam ki Mp3-at. Be tolom a meg felelő helyre, el is kezdi játszani. Amikor viszont én kiválasztok 1 másik mappát, azon belül 1 konkrét számot, akkor nem azt kezdi játszani, hanem tovább lép 5-6 track-et és azt kezdi. Vissza lépek , rá nyomok, és NEM! amiket ő maga ki hagyott, azokat hiába szeretném indítani, nem játssza, folyamatosan tovább lép, Sőt van hogy egy egész mappát is át "sétál"
Amit viszont játszik, ott simán válogathatok...
Ezt csinálja DVD R-en, és DVD RW-n is próbáltam már minél lassabban is írni, mert azt is halottam már hogy ha gyorsan van írva akkor sem fogy működni... de asszem csak 2.4 szeresen tudtam leglassabban írni...
Valaki tudna segíteni honnan lehet ne be szerezni E61-hez jobboldali első ajtóba kábel köteget, amin van olyan csatlakozás is ami az elektromos fűthető tükörhöz kell !!!
(most olyan van az ajtóba amin ezek nincsenek, és a szerelő nem tudja hova feldugdosni a tükörnek a kábeleit)
Fékbetét !!!
Láttam valaki írta hogy csikorog neki az új betét! Nekem is csikorog, de állítólag el fog múlni bekopás után, (remélem nem 20ezer km lesz) mert asszem nem tartalmaz azbeszt-et, vagy valami ilyesmi. És igen TEXTAR az enyém is.
NAVIGÁCIÓ !!!
Ezzel is küzdök én is, van már amivel tudok mit kezdeni, de nem tökéletes még, én már " 5 söralátétet" írtam ki! 3DVD-s verzió egyébként.
Ha sikerül valami érdemlegesre jutnom, akkor jelezni fogom!
Akkor jó. Én is ezt gondoltam, és ezt a márkát választottam több okból kifolyólag. De kíváncsi vagyok mások véleményére, és tapasztalatára. A képen az általam vásárolt cuccok vannak, nagyon bízom benne, hogy jó lesz.
Akkor legközelebb fékbetét cserénél majd jobban oda figyelek. Mikor vettem a tárcsákat csak azt tartottam furcsának, hogy a hátsó tárcsa nagyobb átmérőjű mint az első.
én most olyat szívtam a textarral hogy el sem hiszem, de korábban még sose volt gondom az összes autónkon ezt használjuk.
bmw-nél az a szívás, hogy elől 310-es tárcsa van a német kormányzati autókon meg 316 és általában a 316-os betétet adják textarból a 310-es tárcsához ami nem jó, ezért van az hogy ha lassan csorogsz és fékezel csikorog!
Most hadakozok a kereskedővel, hogy hülyeség amit csinálnak.
Egy másik kérdésem is lenne, szerintetek milyen márkájú féktárcsákat, és betétet szabad (érdemes) venni? Én ugyan már meg vettem őket, de nagyon kíváncsi lennék a véleményetekre, hogy eltudjam dönteni melléfogtam vagy nem.
Én szeretem, főleg a navi miatt. Szerintem egy bagy baja van, mégpedig az , hogy polarizált lencsével szerelet napszemüvegben nagyon gyengén láthatóak a vetített infók.
Űdv mindenkinek.Valakinek volt már itt gáz pedál problémája-Este leálltam a kocsival semmi gond .Reggel pedig ez fogadott MOTORSTÖRUNG kiolvasta a hibát.A kódok 3F13-gáz pedál modul 1signal 3F20 gáz pedál modul 2 signál 41F1 41F2 ezt a 2öt már elfelejtettem ezek szerint behal a pedál vagy mi sz.r
mielőtt nekilátnál azért gondold át: nekem van a kocsiban és gyakorlatilag az egyik leghaszontalanabb extra, parasztvakítani jó, de ezzel asszem ki is merültek a pro érveim a cucc mellett
Az alábbi jelenség okán várom Tisztelt Márkatársak véleményét, ill. Maszi és Steef véleményét megköszönném.
Szóval 530xd kb 60-70 sebesség tartományban enyhe gyorsításkor, fokozat váltást követően produkálja, hogy a fordszmérő fel-le ugrál kb. 100-200-as tartományt (motoron is hallom), majd egyszer csak megnyugszik, helyreáll a rend és megyünk tovább.
A tünet csak poroszkálós tempónál enyhe gyorsításkor érzékelhető, ha komolyabban gyorsítok simán teszi a dolgát, ütés, rángatás nincs. Váltó olaj csere volt gyári cucc minden.
Ja és term csak néha bukkan fel. Még finoman jelentkezik, inkább időben lépnék mielőtt elhatalmasodik a probléma.
Nekem a wandler gyanús, de hátha volt már valakinek hasonló problémája vagy aki javított ilyet.
Mi építettünk be! Nagy munka! Ha nem cseréltetsz szélvédőt akkor csak szürkületben,vagy éjjel tudod használni! Műszerfal héj nem szükséges csak szabászati ügyesség és sok idő!
Nem sértettél meg nem vagyok sértődős,de idáig tök normális válaszokat kaptam,idáig mercis voltam egyszerübb volt,most átnyergelni,és amig megszokom, megtanulom, kérdezek, de lehet hogy nem tőled.Voltam a bmw-be, és nem 4000, de elmagyaráztak mindent, minden megjegyzés nélkül.
Bmw e60 4 hete fékcsere volt + tárcsa elől hátul gyári bmw. Aztán reggel indítás elindulok fékezek nyiszog. Ezt csinálja 3-4 fékezésig aztán elhallgat többet nem csinálja. Mitől van ez???!!! Valami ötlet és orvosság rá?
hát a videón ugyebár az alsó nagy termosztátot cserélik, viszont én úgy jártam anno, hogy kicseréltem a nagyot majd 1 hét mulva csak nem lett teljesen jó így a kicsit is kellett... szóval az a kb 6e Ft amibe a kis termosztát belekerül nem éri meg 2x szerelni.
E60 530d 2005.06. 250 e km, a vízhőfok 20 perc városi autózás után kinti -3 fokban, 70 celsius, ha jól gondolom ez nagyon nem jó.... termosztát csere???? Mennyibe kerül egy ilyen mutatvány?
Ma teszteltem a vízhőfokot és nem bírtam 68fok fölé zavarni 20 perces használat után sem. Gázelvételkor még vissza is hül 58- 60 fokig. Siralmas. Hát emiatt jött le a motorból közel 14 liter olaj.
kérdés:
e61 25d 2004 év végiben is kettő termosztát van? Hol találom az alsót?
és természetesen, mibe fáj a szett??
Ezen kívül ha valaki tudna jóárusított PDC érzékelőt , 2db-ot , az jelezze legyen szíves.
Fekete érdekelne elsősorban. Esetleg cserélhető e39 tipuséval, vagy valami máséval?
Bocsánat, h újra megkérdezem, de az alábbiakra szeretnék választ kapni, hátha tud valaki segíteni:
- Valaki meg tudná mondani, a külső visszapillantó tükröt hogyan kell szétszedni, hogy a vezetékekhez illetve a mozgató motorokhoz eljuthassak? Állítólag a tükörlap felől kell megbontani a tükröt, de hogyan?
- Ködlámpában a sárgás fényű izzót érdemesebb nagyon fényerejűre, esetleg fehérre cserélni, jobban lehet látni vele a ködben?
- A gyári angel eyes karikát megvilágító izzót milyen ledesre érdemes cserélni, hogy ne írja hibának a rendszer (sárga most és szeretném fehérre cserélni)?
- Illetve a rendszám világítást is szeretném kicserélni fehér ledesre, itt is ugyan ez volna a kérdés, mint az előbb?
nem sértettél meg nem vagyok sértödös,de idáig tök normális válaszokat kaptam,idáig mercis voltam egyszerübb volt,most átnyergeltem és mig megszokom megtanulom kérdezek de lehet hogy nem töled,voltam a bmw-be és nem 4000 de elmagyaráztak mindent minden megjegyzés nélkül.
Ha nem sértünk, sértelek meg, a használati utasítás elolvasása sokat segíthet az autó használatakor, mert garantáltan nem a fűtés lesz a legnagyobb problémád a BMW-vel.
Megoldás lehet még, hogy max.4000Ft ellenébe egy autószerelővel vagy a szalonba, elmondatod mi-hogy működik az autón, hogyan használd, működtesd.Ha meg a, beállítások ellenére nem fűtt, akkor is az autószerelőt javasolnám.
Én kérek elnézést, hogy írásod a fenti megjegyzésekre ragadtattak.
Valaki vállalja vagy meg tudja mondani hogy 2005 e60 2005 525D-el mennyi egy vezérműlánc csere... érdekelne az is hogy kihez érdemes, ki tudja megcsinálni.
Valaki meg tudná mondani, a külső visszapillantó tükröt hogyan kell szétszedni, hogy a vezetékekhez illetve a mozgató motorokhoz eljuthassak? Állítólag a tükörlap felől kell megbontani a tükröt, de hogyan?
Nem rég lettem boldog tulajdonosa egy e61 530d-nek, és máris egy kis segtséget szeretnék kérni. :)
Az autóban minden kütyü működik csak a rádió nem. De a dvd, cd, navigáció rendben megy. Szervízben azt mondták, hogy valószínűleg a ccc modult kell cserélni. De ahogy a külföldi forumokon is olvasgattam, más lehetőségek is vannak (kábel, antenna, stb.).
Lehetséges, hogy csak a rádió vezérlés megy el a ccc modulból? Van ezzel kapcsolatban valamilyen ötletetek, elképzelésetek?
Adblue kipufogógáz utókezelő folyadék betöltője. Kamionoknál Euro 5 óta alap, de Euro 4-nél is előfordult már. A kipufogórendszer elején fecskendezik be, a katalizátor és a részecskeszűrő előtt, tehát nem érintkezik és nem keveredik sem gázolajjal, sem motorolajjal, ezért nem lehet adaléknak nevezni.
Ha kiürül az Adblue tartály, durván elveszi a motorvezérlő a motor teljesítményét, környezetvédelmi okokból. Személyautókhoz úgy látszik, az Euro 6-tal érkezett meg.
Karbamid a magyar neve, természetben vizeletben fordul elő, ezért urea néven is ismert.
sőt a használatiban még az is benne van hogy jót tesz a gázolaj az olajnak :)
természetesen mindenkinek más az igénye, valaki szereti hogy jobb legyen az autója valaki meg nem foglalkozik vele csak megy vele,
a löttyökről meg annyit hogy rövidesen kötelezővé teszik neked hogy belerakjad a kocsibaba , majd akkor is azt mondod hogy ez hülyeség meg minek ?
a különbség csak az hogy amit én mondok annak az autó is hasznát veszi amit meg majd belerakatnak veled az meg csak a környezet miatt van , meg az üzlet miatt,
Az EU előírja hogy legyen a gázolajban 30% bio rész aminek a fűtőértéke BTU sokkal rosszabb ,meg van egy csomó káros hatása, utána meg hozzá adat veled egy másik adalékot ami meg kompenzálja a rossz égés miatti káros anyag kibocsátást, tiszta átverés az egész , közben egy csomó embernek munkát ad ezzel , jól ki van ez találva, hidd el, nekik jó neked meg nem ,te fizetsz meg mindenért.
amit én ajánlok az minden problémára a legjobb megoldás!
Az ARCHOIL AR6200 üzemanyag módosító anyag előállításáért a BELL laboratórium Nobel díjat kapott , most lehet rajta gondolkodni hogy milyen lötty az,
AR6200 egy üzemanyag módosító összetétel, alaposan tesztelt és bejegyzett formula.
(U.S. Patent #4,585,462, Patent #4,609.379, és Patent Application #20030172583)
Ez a formula magában foglalja a legújabb fém organikus katalizátortechnológiában elért kémiai vívmányokat, szintetikus kenési technológiát és az üzemanyag stabilizálási csúcstechnológiákat. A meghatározott összetétel és formula szabadalmaztatott és az előbb említett bejegyzési adatok által levédett.
Mivel katalizáló hatású, így az égési hőmérsékletet csökkenti, (dízelnél 1200 F-ről 800 F-re), és lerövidíti az égési folyamatot, másodsorban az üzemanyag cseppecskék méretét csökkenti, mely az égéstérbe kerül. A kisebb cseppek nagyobb felületet jelentenek (mintha egy fadarabot szálkákra vágnánk), így az égési felület nagyobb lesz. A kombinált eredmény hatékonyabb robbanás és nagyobb teljesítmény illetve kevesebb üzemanyag szükséges ugyanakkora teljesítményhez. Az el nem égett üzemanyagból kevesebb korom kerül ki a környezetbe. A hatékonyabb robbanás jobb égést biztosít mely a kibocsájtást csökkenti. A diszpergáló hatás miatt az égés előtt kiszorul a víz az üzemanyagból, így kevesebb oxigén keletkezik, ami alapvető eleme a széndioxid, nátrium oxid és kéndioxid keletkezésének.
Üdv.szakikat kérdezem(pl :steeef )de bárki segithet.ugy szeretném beállitani a kulcsomat e61 2004 en ,hogy ha manuálisan bezárom rárakja a riasztot de ha kinyitom manuálisan akkor vegye is le azt,mert ez nem történik meg most és minden ajtonyitásnál elkezd riasztani.voltam vele 1 szervizben és azt mondták hogy azt csak ugy tudják ha szoftvert frissitenek!!ez tényleg igy van?mert én ugy tudom hogy belehet álitani valahogy ezt frissités nélkül,és ha lehet akkor hogyan és melyik programmal?DIS,INPA?? köszönöm a válaszokat!
Én nemrég cseréltettem mindketőt 90- 93 fok most hidegben is.
72-80 fokos volt, autópályán meg "visszahült". Nem jó. Eltömődhet a particelfilter, mert Pl. nem melegszik fel regenerálási hőmérsékletre, a sok városi hidegenjárástól.
Bár nekem csak E39-ről van saját tapasztalatom, de üzemszerűen áll a víz 90-en, mint a cövek, ráadásul a BMW-ben ezt nagyon gyorsan eléri, sokkal gyorsabban, mint a hasonló hengerszámú Audiban, és nagyon jó a motor hőtárolása is.
köszi az infót,de mint olvashattad nekem nem megy le ennyire mint a tiéd, sőt semennyire! pont ez a kérdés,hogy a pl fix 82 fok elég e?! vagy cseréljek 2 db termosztátot a kb 5-6 fokkal kevesebb miatt ??!
Vagy pl "85 fok alatt CSere!! tehát engem ez érdekelne! na de majd a szaki-k megmondják mi a hivatalos ,helyes és minimum vízhőfok ami alatt már cserélni kell ,merthogy bizonyos hőfok alatt érthető hogy "állandóan dúsít merthogy "hideg a víz a nyitott termosztát miatt.......
Mondd meg légyszíves,hogy mettől meddig "jó a vízhőfok ??! Milyen hőfok alatt érett meg a cserére??! Mivel sokunkat érint a dolog ezért lenne jó tudni egy Szakembertől!! enyém pl 2004, 525d, e60, és ilyenkor kb de általában 15-20 perc alatt éri el a 82-84 fokot és itt is marad pl pályán haladáskor is tehát nem hűl vissza...én sokallom a 15-20 percet és kevesellem a hőfokot??! ( én azt gondolnám hogy 10-12 perc és kb 90 foknak kellene lennie??!! Kérlek szépen segíts nekem - nekünk!
A vízhőfok max 80 fokig megy fel rejtett menü szerint!
Egr termosztát már cserélve lett, de az alsó nem, mivel pajzsos a kocsi, és a
szerelő nem akarta kiszedni a hűtőt! Ha menék vele nagyobb távot autópályán, az megoldás lehetne, vagy a motorolajba bekerült gázolaj már csak olajcserével tud távozni?
attól függ mi a baj természetesen,de elmehet a javítás 50.000 forintig. (persze ilyenkor az egész kábelköteg javítva van mindkét oldalon más hibák megelőzése végett)
Ha E61 akkor ellenőrizni kell a hátsó szárny alatt az antenna erősítő beázását esetleg a kábelköteget átvezetésben,szakadásra CAS modul és az antenna erősítő között. Általában valamelyik a 2 közül a hiba.
Segitség kellene a kulcsaim elfelejtették hogy kell kinyitni az ajtókat, hogy lehet megálapitani a kulcsok hibásak vagy valami más probléma van,van itt elektromos aki ért hozzá?
Használtál ilyen autót megemelkedett olajszinttel?
Mert én igen,nem is keveset!
Nem egy ismerősömnél emelkedik 2-3cm-t is,és úgy használják hosszú évek óta többszáz km-t megtéve.
És ahoz mit szólsz,hogy nem egy tipusnál gyárilag le van írva fehéren-feketén használatiba,hogy az olajszintnövekedés normàlis jelenség.
Ilyen varázslöttyöknek meg ne dőlj be,mert mind kamu átverés!
Vagy bebizonyítsam azt is privátban vagy akár személyesen,hogy a közel legolcsóbb olajakkal megyünk jópáran sokszázezer óta hibátlanúl,meseszép/hibátlan motorjárás/teljesítménnyel,!?-sokan meg vitáznak évek óta,hogy melyik "felsőkategóriás" olaj a jobb...!felesleges.
nagyon is kell vele foglalkozni , főleg ha BMW longlife ásványi olajat használ valaki ,
ha gázolaj kerül az olajba drasztikusan megemelkedik a korrózió a savasodás és nagyban csökken az olaj viszkozitása ami akár 3-4x es kopást is okozhat, ha lehet akkor minél hamarabb az ok megszüntetése,
nagyban segít a 100% szintetikus olajok használata mert ott a viszkozitás megtartás sokkal nagyobb mértékű ha gázolaj kerül az olajba,
vagy ha ragaszkodunk a megszokott olajunkhoz akkor adni kell hozzá ARCHOIL AR9100 -ből 35ml-t / olajliterenként , minden olajcserénél és akkor nem lesz probléma , ez annyira speciális anyag hogy ha pl. víz kerülne az olajba még akkor is megvédené az alkatrészeket szemben egy normál olaj + víz azonnali tönkremenetelt okozna
bizonyos használat mellett olajcserétől-olajcseréíg 1-2cm olajszintnövekedés akár természetes is lehet,más modern diesel tipusoknàl is!Ha nem számottevő(3-4cm)ne foglalkozz vele,semmi baja.
Egy 14-16 éves dízel BMW, amiben benne van már a Föld-Hold távolság többszöröse, nem a megbízhatóság és az olcsón fenntarthatóság záloga. Olyat keress, ami jó állapotban van, mindegy milyen kaszni vagy milyen motor.
A motorolaj növekedését okozhatja még az, hogy nem jó a termosztátod, következésképpen alacsony a vízhőfok. Ha ez így van, az autó azt hiszi hideg, és dúsít folyamatosan. Több okból sem jó ez. Nő a fogyasztás, hígul az olaj rosszabb a kenés, stb. Először is nézd meg mennyi a motor víz hőmérséklete. Pár oldalt visszatekintve van róla videó, hogyan lehet megnézni. Termosztát hiba sajnos gyakran előfordul ennél a típusnál.
a D2S trafó 12v bemenete az ugyan az mint a D1S elektronika 12v bemenete , azt keresd meg és azt kell átkötni ha nem ugyan ott van, a D1S-nél csak az különbség hogy a trafó az külön van az izzón, működés szempontból ugyan az a 2-ő
2009-es 535d-n motorolajszint emelkedést vettem észre!
Először az IDrive-ban vettem észre, majd megnéztem a nívópálcát is, és kevéssel a max jelzés felett van! Gondolom a dpf miatt van! A kocsi valós 110 ezret futott, és 4000 km mentem vele olajcsere óta! Castrol 5w30 van benne! Mit lehet tenni, vagy jó ez így?
Urak! A nyári 18" kerekekből egyik a külső élén kicsit padka csiszolt és kicsit tojás a belső oldalán. Javíttatni és festetni szeretném, gyári közeli minőségben! Van jó tapasztalatotok? Kit javasoltok erre a munkára?
Én sokat kisérleteztem, mert nem vagyok oda a majdnem kerék megoldásért, de csak ez fér bele.Az álltalad kiszemelt mankókerék viszont nem jó, mert kicsi az E61-re,
Csak mankókerék, ahhoz is egy burkolatot el kell távolítani a csomagtartóból, ha benne van az autódban. Úgy néz ki mintha a mankókeréknek lenne kialakítva az a hely, de nem, oda nem fér be a kerék, ki kell szedni azt a burkolatot!
Mp3 funkciót is csak vki hozzáértő tudja megcsinálni ( bár szerintem óriási gáz, h ezt külön be kell állítani, ahelyett h alapból játszaná, úgy mint egy fatengelyes opel, stb ), én is majd keresek vki, aki ezzel együtt a magyar nyelvet is feltelepíti!
Helo ! Szerintem érdemes lecserélni, lánc ,feszítő, vezető... Nem egy vészes tétel. Hamár szét van szedve egy kalap alatt a hosszbordás szíj , vezető , feszítőt is érdemes , így a következő 150e km le van tudva.. Jobb a békesség mielőtt meglepetést okozna.. Szerintem a kettő szereléssel kb.70-80-ból megvan...
Az autómban (E60 525D 2004.10. gyártású) D2S rendszerű első lámpák vannak. Csak az egyik egy Suzukis "jóvoltából" törött (a test nem a búra) a másik meg csúnya karcos. Na most: szereztem jó áron D1S lámpatesteket. Az természetes, hogy a lápatestre szerelendő elektronika is más és a xenon égő is. Az a kérdésem, hogy a lápa csatlakozók bekötése azonos-e a két rendszernél, ill. kell-e programozni cserekor.
A HUD-al pedig nem tudom pontosan mire gondolsz !? ( tudtommal az egy kijelző amin bizonyos információkat közöl. Ha arra gondolsz, akkor van benne navi, és már a nagy képernyős. Ezt hívják "HUD-nak? )
De mi köze is lenne ezeknek az esőszenzor működésének???
" A DTC üzemmód a menetstabilizáló rendszer beavatkozási küszöbértékeit megemelve könnyíti havon és laza, például homokos talajon hatékonyan az elindulást, de kanyarban is engedélyezi a hajtott kerekek enyhe kipörgését, némi dinamikus túlkormányozottságot téve lehetővé. A DSC-Off üzemmódban a differenciálmű elektronikus differenciálzár-hatású funkciója aktiválódik, amely a vonóerő-átadási képességek javítása szolgálatában például szűk fordulókból kigyorsítva a kipörgő hajtott kereket célzottan lefékezve biztosítja az adott tengely másik kerekén a kellő nagyságú forgatónyomatékot."
DSC-off-nál jelezni fog a guminyomásérzékelő rendszer , amit resetelni kell , persze állóhelyzetben...
nekem Pilkingtont raktak bele zöldet, zöld csíkkal és tökéletesen megy... de ha jól tudom magán az üvegen van az esőérzékelő egy része, tehát lehet hibás a szélvédő amit beraktak, vagy csak nem jól lett rárakva a hátsó része...
1 hete vettünk egy 2008-as 520d Touring-ot amin szélvédő csere volt, és most nem működik az eső szenzor.
Be is vittem a szervizbe, és ott azt mondták, hogy nem gyári a szélvédő és ezért nem működik, de 350.00 jó magyar huf ellenében kicserélik !
Kicsit sokalltam, ezért el kezdtem utána járni. Profi szélvédősöket fel hívtam (már csináltattam velük korában másik autót), és ott azt mondták nem szokott a bmw-vel gond lenni ha nem gyárit raknak bele, a szenzor többnyire működik, hacsak nem "valami" extra szűrős.
Gyors fel is hívtam a márka szervizet, alváz szám alapján mondják meg milyen szélvédővel gurult ki a kocsi a gyárból ???
A válasz SIMA ZÖLD ÜVEGGEL ! Akkor pedig mindegy lenne , hogy gyári vagy sem !
Simán csak a szenzornál hibázik valami? Vagy nem jól rakták vissza?
AR6500 Professional DPF & CAT Cleaner safely cleans the combustion area and emission control system components such as the diesel particulate filter (DPF) and catalytic converter, thus helping such systems regenerate naturally and prolong their usable life.
Vehicle age combined with higher bio-fuel content in todays diesel fuels is making DPF regeneration more difficult. Saturated particulate filters risk being rendered inoperable with costly replacement and in some instances, additional recoding of the engine management system the only resolution. AR6500 will help prolong the life of the entire emission control system and combat the adverse effects of stop/start driving.
AR6500 is a blend of additives designed to safely clean the combustion area and emission control system components such as the diesel particulate filter (DPF) and catalytic convertor, thus helping such systems regenerate naturally and prolong their usable life. AR6500 contains a combustion modification technology that bonds to and removes hydrocarbon particulates. This catalyst also reduces the temperature threshold at which carbonaceous deposits can burn thus enabling them to burn off more readily. Molecule by molecule deposits are safely removed thus restoring any lost performance and/or efficiency of the diesel particulate filter and catalytic convertor.
AR6500 can be safely used on blocked systems or as a preventative treatment to ensure components continue to run at optimum efficiency.
Igazából, amikor észleltük a problémát, a kocsi computere már hozta, hogy a szűrő telítődik, akkor a diagnosztika 400 mbar ellenállást jelzett (nagyon erőtlen és gyér volt az autó!), majd miután vissza tértünk az autópályáról egy jó 700 km után, 29 mbart hozott! Szóval elvileg jó értékre regenerálta magát a szűrő. De ebben az esetben az EGR ki volt kötve. Majd az új szelepet betettük, és 2 nap alatt újra elkezdett telítődni. Azt a javaslatot kaptam, hogy a légtömegmérő jeladójával lehet probléma, vagy az üzemanyag amire érzékeny. Pedig csak a Shellnél tankolok. Ha viszont regenerált a részecske szűrő, akkor kizárható-e a hibája? Elvileg a motor felől minden adat rendben van.
ardo , szokes83 : Természetesen már előtte végignéztem minden világítást, csak alkalomszerűen dobta ki a hibajelet.
Most mégjobban körbenézve tűnt fel hogy az egyik rendszám világítás kicsit gyengébben ég, alig észrevehetően, szóval szokes83 -nak lesz igaza kezd elfáradni. Köszönöm a segítséget ! :)
Sziasztok! Most regisztráltam. A tanácsotokra lenne szükségem. Szeretnék egy 2004-2006 közötti 530d-t (E60) venni. Ma is megyek nézni egyet. Németországban élek, tehát itteni autók jöhetnek számításba. Sajnos, ahogy olvasgatok, egyre jobban elmegy a kedvem. Szeretném kérni a tanácsotok, hogy mit érdemes nézni vásárlás előtt...van-e módja megtudni, hogy az óraállás valós km-t mutat-e...Ennél a típusnál is szériahiba-e, hogy valamit beszippant a motor a szívórészből? Minden jó tanács érdekelne. Előre is köszönöm a válaszokat.
sürgős segítség kellene. van egy 95 ös e61 es kombim 2500 diesel...ehhez keresek sürgősen egy kompresszort a hátsó légrugókhoz. Ha tudnátok segíteni megköszönném nagyon sürgős lenne.
telom: 709491616 ,vagy cyberdachs@gmail.com email az elérhetőségem.
nem biztos, hogy már kiégett, nekem rendszeresen a kisebb izzóknál csinálja ezt (rendszám pl) hogy bejelzi, de még világít, de utána 1-2 hét és teljesen kiég.
Én kb. másfél éve vettem egy 2004-es e 61 530d kézit. Ha visszaolvasol leírtam szintre mindent amit cseréltem a megvételkor. Szinte minden típushibát, szívósor, főtengely ékszíjtárcsa, egr hűtő, kuplung + kettős tömegű, önindító, generátor felújít, új akksi ,plusz olaj szíjak szűrők stb kb 1 M Ft-ért, de most azóta nem nagyon volt vele gond.
Én sokat megnéztem és ebben az árban nem találsz 300.000 km alatt futottat. Nem érdekel ki mit mond vagy mit mutat az óra. Ezek az autók 10 éves korukra sokat futottak, de ha hagysz egy kis tartalék pénzt, pár százezer Forintot, akkor megveheted.
Azt tudni kell, hogy egy ilyen autót nem lehet évi 100.000 Ft-ból fenntartani.
A télen sem kell tartani tőle, az előző BMW-imtől eltérően ez teljesen jól uralható télen is, DE SZTEM 2 ÉVENTE ÚJ TÉLIGUMI. És nem kínai Jing JAng!!!!!
A tavalyi évben kb 10.000 km-ert mentem a téli garnitútával (Hankook) és hátul a felére lekopott a minta, a gumisom felvilágosított, hogy ebben a szezonban ez megy előre az első meg hátra, a következő szezonban már 4mm alá esik akkor kell egy új. 500 Nm és 1700 kg normál használat mellett is elintézi a gumikat.
Egy sima olajcserekor 8.7 L olaj kell bele az sem 2 Ft. HA megvételkor mindenhol tehát mindehol kicseréled az olajat, az is kb 100.000 Ft.
Jobban belegondolva nálam is két fajta tünet van ahogy írod. Pár hónapja kezdte a nagyobb ingadozásút, de még nem rendszeres csak esetenkénti , amikor kb.400-800 között ingadozik amely kisebb motorberemegéssel is jár. A másik ami nálad most is van , elkezd néha cikázni 600-700 körül , mikor milyen kedve van , de ezt sem mindig csinálja.
A NOx szenzor cseréje után kell valami diag beavatkozás ? Vagy csak simán kicserélem és szó nélkül megköszöni az újat.
Találtál már megfelelő kat tisztítót ? Ha igen engem is érdekelne , köszönöm !
Közben találtam egy jó leírást az N53 rendszerével kapcsolatban ( nem szerelőknek , hanem felhasználóknak )
Szia ! Úgy néz ki akkor segített a dolgon , de mégsem vagy teljesen elégedett és ezért akarsz kat tisztítást végrehajtani ?
Továbbra is fenáll valami fajta probléma? A hidegen való alapjárat ingadozás megszünt? Tudom hogy most ez így hülye kérdés, de miből gondolod hogy szükséges valami fajta tisztítási eljárás?
Értem , köszönöm ! Tegyük fel új NOx szenzort kap. Olyan lehetséges hogy megtörténik ( vagy megtörténne ) a regenerálódás , de mégsem tudja megfelelően végrehajtani mert esetleg annyira telített a katalizátor ? Ha saját maga csinálja, mik az alapfeltételek? Mennyi idő szükséges neki ? Mondjuk 3.dik sebességbe 130km/h körüli sebesség 3-4 ezres fordulat körül tartósan?
Korábbi h.sz-ben olvastam hogy a rossz - hibás keverék befecskendezés okozhat telítettséget, és ugyebár az N53-asok gyári visszahívásba voltak injektorbefecskendező és gy.trafó miatt..
Múltkor említetted hogy "kényszer regenerálást" is lehet csinálni diagal. Gondolom maga a folyamat ugyanaz, azzal a különbséggel hogy úgymond manuálisan történik a folyamat indítása és a diagon lehet látni az adatokat, értékeket..
Ha ezek nem megfelelőek akkor szabad e vagy javasolt valamiféle vegyszeres tisztítás ?
sziasztok! érdeklődnék hogy 2004 es 525d-be a külső hőmérséklet jeladót (ami elől van a lökösben) lehet valamilyen folyadékkal tisztítani mert falls adatokat küld
Koszi a valaszt,azert ezt az evjaratot irtam,mert ez joval olcsobb mint a faceliftes. Kb. 3 milliot szanok ra,mindenkepp dizlt,es olyat amiben szinte minden felszereltseg bentvan: Dynamic drive,kanyarkoveto lampa,PDC,tempomat,essoszenzor,napfenyteto stb. Manualis valtoval nem sok ilyet talaltam 3 misi korul,a mobile.de-n is neztem oket,a faceliftes joval dragabb ezekkel felszerelve. Amugy a faceliftben mivel jobb a 3.0-as motor lebutitva? Milyen hibakat javitottak ki a faceliftel?
Sok minden befolyásolja a szűrő telítődésének folyamatát,de ha nem lett legalább kitisztítva,adaptálva nem fogja magát regenerálni teljesen,mivel 600 mbar ellen nyomás felett már blokkolva van a regenerálás.Ha tisztítottátok és a motornál is minden rendben akkor elképzelhető a szűrő belső olvadása,amit nem látni sajnos.
A kocsi egy 2008 év végi faceliftes 535d, 198000 km-rel. A probléma, hogy a részecske szűrő valamilyen oknál fogva eltömődött. Ez elvileg az EGR szelep hibás működése miatt történt meg, mivel állandóan nyitva volt. A szelepet kikötöttük, autópályán egy 500 km-es utazás után tökéletesen kitisztult a szűrő (erről a kocsi computerén megbizonyosodtunk), az új EGR szelepet is megkapta az autó, és a probléma kb. 4 nap múlva újra előállt! Van-e valakinek ötlete, hogy mi lehet a probléma?
Üdv ! Visszaolvasva hasonló vagy ugyanaz a problémánk a NOx-al kapcsolatban.. Neked is N53 moci van benne és a futott KM is majdnem u.az. Nálam konkrétan azt írja hogy a " NOx katalizátor elöregedés" ... kérdeztem a szerelőt nem e a szenzor , de arra azt mondta hogy akkor magát a szenzort dobná ki hibának.. Te most végülis cseréltél már NOx szenzort ? ha igen , a hiba nem múlt el ? Hidegen nekem sem tetszik a járása néha, de ez is változó mikor milyen kedve van..
Sziasztok! Szeretnek venni egy E60-as 525D-t manualis valtoval olyan 2004 es 2006 kozott,es a tapasztalataitokra lenne szuksegem,esetleg egyeb hasznos infokra.
Mire kell nagyon odafigyelni vasarlaskor? Mennyi km.-el erdemes venni? Mik a tipushibak? A szivosorba szerelt pillangoszelepekkel mi a helyzet,kiszedni,es ledugozni (ha igen,akkor ez mit fog valtoztatni az auto mukodesen?),vagy az E60-nal mar nem potyog be eloszeretettel a motorba mint az E39-nel?
1 evben mennyit kell kb. kolteni ra(gondolok itt a kotelezo dolgokra,es a szervizeskedesekre is),ha nem sok km.-et megyek vele? Mik szoktak konnyen elromolni bent,gyakori hibak? Bor,vagy alap ules (elonyok,hatranyok)? Mindegyikben van TV,vagy ez felszereltsegfuggo?
Telen,hoban,csuszos uton milyen vele kozlekedni? Vagy a DSC miatt eszre sem lehet venni semmi kulonbseget a csuszos,es a normal ut kozt?
Bocs a sok kerdesert,de erdekelnek ezek a dolgok,es hol mashol tehetnem fel oket mint egy E60-as forumban :D (Vetelben csak a leirt tipus erdekel)
A meg tudná mondani valaki, hogy m-packett-es futóműre (jelenleg 18"-as felni van rajta és nem sok hely van még a tárcsa/nyereg és a felni belseje között) fel megy 17"-es felni is, elfér?
Nekem elég szűkösnek tűnik...
Illetve hogy tud-e valaki akár mankó kereket ebben a méretben vagy 1db alufelnit pótkeréknek?
Ja nem is azt gondoltam, h ugyan az... Csak a sajátomat sem igazán értem, pedig nincs baja, meg lett nézetve, mégis feldobja, de szerencsére csak hibaüzenet van, konkrét hiba nincs...
a kettő hiba más szerintem, neki egy visszajelző jeladó ami a fényszóró magasságállításához kell adja a hibát, neked meg a légrugós szabályzó... ha jól tudom annak külön van.
Ez elvileg a Xenon-al szerelt autók automata állítójának hátsó magasságérzékelőjének hibáját takarja. Jobb hátsó lengőkaron van egy kis potméter szerű bizbasz... elvileg cseréje megoldja, ha jelenleg a csatlakozója vagy a kábele nem sérült. kb 15-20e ft az alkatrész
Az Audi nem hivatalos álláspontja szerint csak a láncterelő,feszítő papucsok élettartama örök", no meg ha 100lóerős autóként használsz egy 230 Lóerős motort.
Szerintük a drága egyedi összerakásu sportmotorok élettartama sem véges, sőt.
Akkor mi mit akarunk egy "sorozatgyártásutól", ahol a felhasználók egy része még azt sem tudja hogyan működik, nem azt hogy hogyan kell használni.
Tudomásom szerint, csak a 20D hajlamos erre a problémára, de azért mindig vannak előjelei. Az enyém mindennapos használatban van, ha kicsit odafigyelsz (a hangjára is), a szerelőddel meghalgattatod elötte már hallani. Mondjuk az átlagfelhasználó
nem veszi észre, ahogy a haverom sem.Ő neki nem volt feltűnő a "+ hang".
Szerintem alapvetően a láncnyúlásból adódik.A kíméletes bánásmód sokat javít az élettartamintervallumon(csak meleg motornál tóld neki +visszahűtés csapatás után Kb 2-3km).
a városi legendák szerint: ha pre LCI, akkor talán lifetime, ha LCI vagy újabb, akkor 20-25ezer km-től bármikor szakadhat.... sajnos, ami ugye kész röhej! A "cost cutting" a BMW-t is csúnyán elérte...
hát ez engem is érdekelne, tekintettel arra, hogy láncos motorok elvileg nem nagyon kell cserélgetni... BMW szerint lifetime... persze ez minden esetben így van, mert ha elmegy a vezérlés véget ér a motor pályafutás is...
Az oldalsó indexben az ajtó előtt az izzót hogyan lehet kicserélni? Gondolom le kell pattintani a pici búrát? Van valami speciális módja, h ne törjön el? :)
Már mindegy :) Túl élte az éjszakát, nem merült le. A szerelők megcsinálták ezt a csatlakozó lehúzást, én ezt vak sötétben sose csináltam volna meg tegnap. Jövő héten viszem vissza és akkor meg is csinálják a kábelt.
Ahogy felnyitod a csomitarit,meg kell picit bontani a kàrpitot egyik kezeddel húzod lefelé,és a bal kezednèl lesz a csatlakozó,egyszerűen lehúzott és kész!
Ilyen nekem is volt nemrég,tipikus hiba!A nyitogatástóL előbb utóbb sajnos valahol szakad a vezeték,illetve kidörzsölődik!Jó minél hamarabb levenni a csatlakozót a zàrról,mert zárlatot okozhat benne!Az enyém sajnos ezért cserés is lett!Ahol az akksi van,illetve azt a boritàst kell kiszedni,és ahol fut le a kàbél lefelé ott érdemes megbontani a köteget,mérni egyet-kettöt,meghúzogni a vezetékeket aztán előbb utóbb kell a hibának jelentkezni!Én úgy zártam vissza hogy levettem a csatlakozóját,ezzel elmegy a rendszámtàbla világitàs,meg mikor elindulsz mindig azt érzékeli hogy a csomitari nyitva van,csavarhùzól a nyelvet megigazitod és màr lehet is nyitni zàrni a kulccsal!
Nem nyílt ma a csomagtartom a gombbal meg a tavoranyitoval sem. Felnyitottam kulccsal,de aztan nem lehetett lezarni. A tobbiek mondtak,h nezzek meg vmi kabelt. Leszedtem az akksinal a boritast. Az egyik kabelt ha mozgatom, akkor pislakol a csomagtarto vilagitas, igy gondolom ott lehet vmi,de em latok semmit a kabelen.
nem tudom jobban szetszedni. Most lecsuktam es lekotoztem madzaggal meg kiszedtem a csomagtarto vilagitast, hogy ne szivja az aramot. Lehetseges,hogy emiatt,hogy nincs rendesen lezarva a csomagtarto nem kapcsol ki teljesen az elektronika? A kis bugo hang a motorterben kikapcsolt,olyan mintha rendesen kikapcsolt volna minden...
Szerintem Steeef -fel vedd fel a kapcsolatot, ő rendberakja neked.
Kiméri a "p.csúcsokat" javítja vagy cseréli. Ha egyéb gond azt is megoldják.Hazafelé, Győr mellett is van egy lelkiismeretes szerelő Boguszéknál.Ha bármit kérdezel normálisan elmondja.Őt is nyugodtan merem ajánlani.Nekem is ő szerel.
Ebbe nem tudsz Mulfot szerelni, még egy régi rendszer, a professional van benne. Ilyen esetekben a Parrott kihangosítókat szoktam ajánlani, remekül működnek.
e 61 525 d +2-3 fok alat nehezen indul, mondhatni mInt egy traktor és kb 10 mpercig egyenetlenül jár a motor és egy darabig nagyon füstöl is.Utána minden normális,indul is rendesen és normálisan megy is .
Volt már valakinek ez a jelenség?
izzítás lehet?vgyis csak attól lehet?
bevinném egy szervízbe de külföldön vagyok egy elég eldugott helyen és itt ha találok is normális szerelőt,az tuti hogy negyon meg fog húzni.
2007-es 520d-re kellene nekem vonóhorog. Lehetőleg levehetős. Hogyan érdemes ennek nekifutni. Unixban néztem cirka 50 a kampó, meg 30k az elektronikai rész hozzá. Vki csinált már ilyet?
Koszonom a valaszod! En azt olvastam hogy a lancszakadasos problemat csak a 184 LE motoron tortent fejlesztesekkel kuszoboltek ki. A 2008 utani motorokon tortent modositasokkal ugy tudom hogy csak a motorba behullani kepes alkatreszek problemajat oldottak meg. Az en automban valoban nincs szivargyujto (legalabbis eddig meg nem talatam meg) az utasterben. :/
Nekem 520d van de még a régi motrral, de van egy 120d is abban már az a motor van mint a tiédben. A motorrol annyit tudok, hogy jellemző volt a láncszakadás, mert szériahibás volt a lánckerék, de írtad, hogy a tiéd 2009-es szerintem azkora már nem jellemző. Amúgy a vezérlést nehéz cserélni benne, mert a váltóhoz közelebbi oldalon, van mondván, hogy úgysem kell cserélni, így viszont csak a motor kiemelésével cserélhető. A szivargyújtós kérdést nem teljesen értem, nekem három is van az utastérben, ha olyan átalakítóra gondolsz ami a szivargyújtóból csinál USB-t, akkor én ezt ajánlom:
mind2 kulcsban?? néha nyitják néha nem.valamikor ha kinyitom a hátso ajtot utána be tudom zárni ,lehet nekem is kábelszakadásom van,csak nem látom hol mennek át akábelek a hátso ajtohoz! kulcsba cserélhetö az akku??