Meg nem is minden olajjal keveredik rendesen........., tudom......., szakiskola 1 osztály, gyakorlati foglalkozás, 4 órán keresztül gyúrták a "jobbak" a zsír+ olaj turmixot...
Nem felejtettem a képeket, de lehet, hogy csak holnap után lesznek.
Kinek mi jön be.. Én a 80w90-es olajat rakom tisztán, zsírt soha nem keverek hozzá, és mégis jó. Zsírt akkor szoktak belerakni, ha nagyon folyik belőle az olaj ( de ezzel az erővel tehetsz az olajhoz fűrészport is, az is sűríti.........)
Üdv! 85 140 es van benne mindenhol ahova hajtőműolaj kell, semmi sufni tuninggal, csatlakozom Józsi 73 kollégához szimering és gumigyűrű csere és akkor nem kell zsírral kókányolni.
Ha használt hidat vettél, akkor először cseréld ki az összes szimeringet és gumigyűrűt, azután tehetsz bele sima hajtóműolajat. A másik fórumon írt rozsdásodás akkor lehet, ha keveset megy a gép, nem az olajtól van. Ha nincs messze, menj Ukrajnába gyári MTZ hajtóműolajért.
Hali! Amit a kolléga feltett, az még csak nem is hengerelt profil anyag. A Tied legalább az. Én a régi osztrák gyáriakban bízom. Az Mtz kategóriások kevés kivétellel 1000kg-ra vannak hitelesítve. Ami nekem volt, azzal 1120kg-ot is emeltem. Havernál van, és még semmi baja(munkahengerek kicsit szivárognak, mert b@ssza letenni, ha parkol)... Az enyém remélem a napokban felkerül végre...
hasonló megoldás van nekem is csak a villát hidraulikusan mozgatom így kör etetőbe simán bele tudom ejteni a bálát a videón 4:30 -tol látható a gépemen csak az emberek miatt leakasztottam a villát
https://www.youtube.com/watch?v=hnQHyBBuMTk
az emelő gerenda a harmadik pont helyére van bekötve a karokra felakasztott vas darab kemper kasza vonóháromszöge volt előző életében az emelőgerenda egy hiab daru gémtoldata volt a villa billentő meg egy fekvőhengeres kcr kanál munka hengere volt
biztos hogy kímélni fogja a csapágyakat meg e féltengelyeket de a fordítva feltett anyával nem biztos,hogy tökéletesen központos a felni felénk ezért szokták ki munkálni a kúp helyet targoncás kcr-es gépeken de találkoztam olyan felnivel is ami gyárilag így volt kialakítva
"Én nem mondom hogy normál mezőgazdasági felhasználás mellett nem megfelelő az mtz szalagos tlt kapcsolója, de ahol nagy nyomaték igény van ott nem állja meg a helyét. "
De ezeket pont normál felhasználásra tervezték. Ha azzal van használva, amit elbír, akkor sokáig jó.
ennek egyik nap reggel be lett állítva a tlt, másnap estére már nem hajtotta az aprítót.
első neki futásra próbáltátok ki milyen levegős munka hengerrel legalább 130-as kell lejjebb be linkeltem egy hirdetést mi is hasonlót csináltunk és bírta a 250-es múlcsozót a motor előbb állt meg mint megcsúszott volna atlt
Üdv!Ez szerintem dettó ugyan az mint a Black Power homlokrakodó!Majd holnap csinálok a mi homlokrakodónkról képet hogy hogy néz ki!Az összes homlokrakodó ami itt van a környéken mind a lakatos műhelyben kötött ki mert szakadozik szétfelé a rossz anyagminőség miatt!Ez amit te vettél nem tudom milyen de az a 1,5 t !!??De majd holnap csinálok a miénk talp részéről képet hogy szétvan szakadozva a Big-Bag zsák vetőmagtól!És az hol van 1,5 t!?A miénknek ugyan így van a derekán,de úgy látom valamiért már nem Black power a neve!
Én nem mondom hogy normál mezőgazdasági felhasználás mellett nem megfelelő az mtz szalagos tlt kapcsolója, de ahol nagy nyomaték igény van ott nem állja meg a helyét. Biztos vagyok benne hogy a tiéd tökéletesen működik, de nálunk nagyon rosszul teljesít mind a szárzúzóval mind az aprítógéppel. Van nálunk egy 6hengeres mtz is abban lamellás van az hiba nélkül működik. Most már arra az elhatározásra jutottam hogy a 952-es is át lesz alakítva lamellásra és nagyon bízom benne hogy ezáltal a tlt mizéria véget ér. Majd teszek fel képeket ha már az átalakításnál tartok.
Ma a motorgenerálba kezdtem a haver gépén.Tömitőpasztával volt a hengerfej tömités bekenve, de nem foglalkoztak vele hogy a furatokba is került.
Az olajteknö levételekor is meglepetés várt, a hullámtörő lemez levolt szakadva és a fötengely galacsint gyurt belőle, de nem látni hogy okozott volna valami kárt.
elvileg össze lehet húzni de a felni belső felén is ki kell alakítani az anyák kúpjának felfekvő felületét nagy előnye kisebb terhelést kap a fél tengely
ha vissza enged a saját hidraulikád le tudod zárni más hasznát az erdei munkába nem veszed de ha te is kidobod egy hiba lehetőséggel kevesebb ott se lesz nyomás veszteség de mindenképp nézd meg van e résolaj vissza vezetés jobb oldalról készült a kép
oda bekötve a saját tömbjét kivégzed de 3 lehetőség közül lehet választani
1. a legdrágább veszel egy sorolható daru vezérlő tömböt és bekötöd sorba szivattyú daru vezérles soroló csavar vagy nyomásfokozó ki hogy ismeri saját tömb de a daru vezérlésnek is ki kell építeni a visszafolyóágat
2. a legolcsóbb saját tömbön adott három elem 1, fix saját hidraulika
2,homlokrakódó emelés 3, na itt jön a trükk az emelő oldalra kell a traktor oldalán egy gyors csatlakozó 1ellen darab a homlokrakódó kanál billentés csövébe 1ellen darab a hátra menő csőbe és lehet variálni mit szeretnél használni
3. hasonló mint a 2. megoldás csak itt gyors csatlakozó helyett egy nagy nyomású két állású hidraulika csapot kell beépíteni így kisebb a szennyeződés bekerülésének esélye +egy ügyes rudazat segítségével a fülkéből lehet választani
a saját gépembe a 3. variációt építettem ki mivel sokszor 5 csatlakozóra van szükségem ha infóra van szükséged nyugodtan hívj 06harminc 23huszonnyolc115
húha annyira nem vagyok otthon ebben :D a visszacsapó szelep nem az ami fent szokott akadni és nem szokott működni a gép hidraulikája? Gondolkodom rajta, mivel ha pótkocsizni fog akkor úgysem lesz rajta a gém csak míg rakja a kocsit azért is vettünk gyorsan szerelhetőt :D
tömböt is lehetett volna kérni +150-ért az meg gondolom rá lett volna kötve a jobbos kihelyezettre és úgy kellett volna használni vagy még arra is gondoltam h ahol az olaj összetalálkozik a tömbből kijövővel és az anti slippel abba kötöm be mivel a kinézett tömb 79l-es átfolyású el kell bírnia a az olajat. Elvileg mennie kellene minden gond nélkül. Csak az a kérdés h a csövek bírják-e a nyomást?
Még a másik megoldáshoz, hogy két tömböt működtetsz ahoz tegnap elfelejtették mondani, hogy kell 2db vezérelt visszacsapó szelep. Így felépül a nyomás mindig, mert az egyik irányba zárni fog mindig.
Olvastam a másik fórumon a homlokrakó problémádat.
Egyszerűbb megoldás, Így is úgy is venni kell tömböt. Vegyél egy 4 tagos tömböt annyi úszóággal kéred amennyivel akarod, és kettő ág megmarad a munkahengernek és a pótkocsi billentésnek, a másik kettőt meg joysticra kötöd és azzal működteted a homlokrakót.
Így nem kell tákolni....
A szolnoki cég amit ott ajánlottak az jó én is tőlük szoktam rendelni eddig panasz nem volt. Tavaly egy 3 tagos veztömb 80literes mind a 3 ág uszóval kb br 60ezer volt. Plusz 1 tag kb 20ezer.
Tömb 80ezer, joystic egy 20-as meg a két bovden megint egy 20-as 100ezerből van egy profi hidraulikád.
ez tényleg le lett harcolva de ha jól látom a cs darab szövet betétes az nálam is bírja a gyűrődést
az erdő minden 5* olyan gyorsan kopik szakad mint a mezőgazdaságban
amikor rakod vissza a tlt a helyére az állítócsavar anyáit a dob felől hézagold ki papirzsepivel,hogy ne tudjon mozogni így könnyebb behajtani az állítocsavarokat
Háát igen,biza jól lepusztult egy gép.De viszont ha a másik oldalát nézem,mégis csak van hozzá egy elsőkerék hajtásos tengely!Ami valojában már sok pénz!A csörlővel az a helyzet,hogy a 3tonnás kicsörlőmet ha rárakom,az megfogja a hajtást.A nagy 5tonnás csörlőmet azért jobban viseli,mivel ott kissebb munkát végez a hidrohajtás miatt!De ne legyen válogatos,ő tudja tekerni mind kettöt.Csak idő és pénz kérdése!Mire jönnek a nyári jóidők szerintem nagyon ott lessz ez a gép!
Szeva nagytojás.Tavaly nyár ota mikor voltam nálad Letenyén,nem láttalak a forumon.Szivom a brét ezzel a 82-esel,de majd csak jó lessz.:_) A remény hal meg utoljára!Ma leszedtem a kihajtást(majd felrakom a képeket),de elkeseritő,mert rossz méretü fékszallagot adtak.Nekem 44-es van a gépen és a boltban azt mondtá,hogy ez a 36-os valo rá.Háát nem!Most kajálok és utána felrakom a képeket.
kiskabinos tlt bekapcsolója gyárilag vicc ha rugóra rá van állítva szinte lehetetlen bekapcsolni ha nincs nagyon könnyen csúszik de egy kis átalakítás és mar jó is
Sziasztok! Régebben volt itt a fórumon belinkelve letölthető MTZ alkatrész ill.javítási útmutató csak nem találom. Valaki feltenné újra!? Előre is köszönöm!
Ma voltam az axialban ott láttam az erősítettet 80párezer forint volt, végülis nem drága de az már ugye kérdéses hogy mennyivel jobb mint az eredeti. A miénkben erősített van de az erdészeti szárzúzót nem bírta az sem. Mondjuk nem a gyári fékszalag volt benne hanem utángyártott. Remélem a gyárival jobb lesz de már nem nagyon reménykedek benne.
Tavaly Márciusban kerültem rá erre a 820.2-es Mtz-re,idén 11 éves a gép és évente 1000 üzemórát megy(kaszálás,sodrás,boronálás,tárcsázás,szántás,bálahordás) Így nagyvonalakba!És most így télvíz idején neki álltam felújítani azokat a részeket rajta amik már nem voltak éppek!A műanyag ventilátorlapát ami most rajta van már elég hiányos állapotú vannak a lapátokból kitöredezett darabok,ezek gondolom ékszíj szakadáskor történtek!?Ezért szeretnék a helyére inkább fém lapátost!Néztem a Habinál 5ezer Párszáz a fém és 2ezer valamennyi a műanyag!Ezek igaz bruttó árak,és a főnököm vásárolja meg az alkatrészt hozzá,amit mondok!
Üdv Mindenkinek!Lenne egy talán általános kérdésem mégpedig az hogy:A 820.2-es Mtz-n a műanyag 6lapátos ventilátorlapát helyettesíthető e a fém 6 lapátossal?
Ma vettem egy fékszalagot ami állítólag gyári majd meglátjuk hogy jobb e de én remélem hogy jobb mivel ennek a felületén négyzet alakú kis kiemelkedések vannak reményeim szerint az olaj így hamarabb tud távozni a dob és a szalag közül és ezáltal kevésbé csúszik. Amúgy a csörlőhöz is kell az erő szerintem de ott érdemes lehet elgondolkodni egy erősített kivitelű tlt-n.
Nagyon köszönöm a gyors infot.Akkor ezekszerint nem kell semilyen olajat leengednem?Kicsit nyugodtabb lett a helyzetem,majd csinálok menetközben képeket a mütétről.
Háát az biztos,hogy vannak bosszanto problémák mikor a technika őrdöge beeszi magát a traktorba!Én mikor megvettem a kisfülkés 82-est akkor tudtam hogy sok gond lessz vele,de azt is tudtam,hogy szép lassan azért fellehet újítani és akkor van egy jó gépem!Már a villamosságot ugy 80%-ban.Felújítottam az oldalkihajtást és vele egyben az elsőhajtást,mert az sem müködött.Most az a nagy gondom hogyan álljak neki a tlt hajtásban a fékszallag cserének?Az a baj vele,hogy hiába állítok rá,már semmit sem fog szinte!Legalább is a csőrlőt nembirja huzni.Egy kis jótanács elkellene,hogy hogyan is áljak neki.Egyáltalán mennyire nehéz kicserélni a szallagot?Na meg persze az sem mindegy.hogy egy vagy két szallag kell bele?Igaz én csak egy szallagot vettem,de ahogy a képeken nézem,kettő van belőle!ugy hogy jól jönne egy kis szellemi informácio.
Sziasztok Van egy nagyon bosszantó problémám egy 952es mtz-vel hátha tudtok segíteni. A lényeg az hogy megcsúszott a tlt fékszalag már alig bírta megindítani a szárzúzót. Kicseréltem a fékszalagot is a dobot is összeraktam pár óra munka után ugyan az, ráállítottam megint pár óra munka és megint ugyan az. Most vagy ritka rossz fékszalagot vettünk vagy a szárzúzó túl erős neki. /ez egy erdészeti kialakítású 10-15cm-es fákkal is el kell bírnia/ Még arra is gondoltam hogy a bekapcsoló munkahenger túl gyenge /mivel ha kézzel feszítővassal rásegítettem akkor jobban kapcsolt/ próbáltam a mágnesszelepe alatti nyomásszabályzón spanolni de nem lett jobb. A kérdés: van e valami jobb fékszalag vagy esetleg létezik e hozzá tárcsás bekapcsoló szerkezet /mint pl a hathengereseken/ Vagy esetleg létezik e hozzá nagyobb erősebb bekapcsoló munkahenger tán az is segíthet. Előre is Köszi: Zoli
Nyomást kellene mérni, az nagyban leszűkítené a kört. Az alkatrészek cseréje után jól lett kihézagolva? Excenteres hüvely beállítás, hogy a csiga megfelelő távolságban legyen a fogaktól?
Hát ennyit a nagy vajdasági segitőkézségről,pedig ha megmondtad volna akkor kaptál volna egy 15mm-es belső lukasat ajándékba.Azt rálehet más tengelyre is húzni.
Nem orbitos,sima szervooszlopos MTZ 82-esről van szó! Most lett felújítva a kormánymű ,mert nagy volt a holtjáték, előtte se volt nagyon könnyű tekerni,de ennél lényegesen könnyebb volt. Szervotengely, irányítókar, bordáshüvely, bordástengely cserélve lett, a elsőhajtás reduktorháznál nem szorul.
Én a szelepekre és a szivattyúra gondolok. Szerintetek?
Ezt tegnap agroinformon képpel együtt kivesézték neked szerintem, Miért kell úgy tenni mint Gabi? aki ide ír az nagy általánosságban követi az agroinformot viszont ez fordítva nem biztos h igaz!
Hali én megvettem hozzá a gyári széles tartókat ,mert nem jól feküdt a régin és nem tákoltam A bekapcsoló kar ,már csak az új fajta golyós van jó az csak wd 40 kell neki és patentul be lehet kapcsolni én is kicserélem jövőre ilyenre kényelmesebben lehet vele bekapcsolgatni,mit ezzel a húzogatóssal !
Mtz 82 első széles sárvédő felrakáshoz igaz hogy belekel pótolni a tartóba? Valaki esetleg egy képet róla! Meg elsőhajtás bekapcsolóról meg a bekapcsolásról képet esetleg hogyan kell megcsinálni? Köszönöm!
Drágább de szerintem jobb is, ha nem valami hamisítvánnyal vágnak át de szerintem a FAG meg az SKF közt nincs akkora különbség minőségben mint egy kínai vagy orosz esetleg szlovák csapágynál , hogy hol veszem... :-) !
Üdv.Még vágni se kell mert csavarozható a sárvédőkről lecsavarozod a fülkét.Utána az első szélvédőkeretet pedig a padlólemezről és simán 2 ember leemeli a kabint.Vagy az első szélvédőkeret még a tetőről is lecsavarozható.
Szóval azt akartam mondani, mikor elindítod a jutyúkot, a film alatt megjelenik egy olyan lehetőség, hogy "Megosztás" (egy kis érdekes háromszög mellett) arra rábököl, akkor alatta egy keretben ismét megjelenik a link szép, nagy betűkkel. Na azt másold be ide!!!
Szia. Amik most vannak még nem, de a 952 nek nemsokára neki lesz fogva javítani, 13 év után már vannak kopások, de még nincs széthullva ,ilyenkor érdemes csapágyat meg amit kell cserélni nem akarom megvárni a borzasztó hangokat:)) Régebbi mtz-im-nek 2-nek is volt váltójavítás.
Milyen minőségű csapágyakat raktál a váltóba?A haver 82-ét is szét kell húzni mert terepben valami morog valószinü az előtét tengelyen fogtörés lehet de ez csak tipp.
Én mindenhova úgy szoktam, de mondjuk váltónál hátul eleve úgy számolódik a foghézag hogy be kell lőni 58mm-re a kiskúpkereket és 1mm tömítéssel szerelve, de pl elsőhajtás oldalkihajtása a váltóból (osztómű) itt is a tömítésméret adja a foghézagot! Erre érdemes figyelni.
Ha bontod mindenképpen jó minőségű csapágyat rakj bele. Szívás sokszor szellőztetni.
Mi SKF csapággyal szoktuk összerakni, ugyan így csőstifttel. Pluszban kap még bőven menetrögzítőt is. Van amelyik már 2-3000 óra óta nem volt ilyen miatt bontva.
Folyás mentesre meg tömítőpasztával lehet összerakni, de azt is úgy, hogy érdemes várni vele 5-10 percet míg a paszta kicsit meghúz aztán össze lehet szerelni.
Szerintem 12 voltost raktak rá akkor. Az előbb mondta a fiam, hogy mikor hazahoztam, akkor satuban csőfogóval megpróbálta eltekerni. Nem bírta.
Ezekszerint jó a bendix, csak hát mint írod, hamarabb kapcsol a főérintkező, minthogy beérne a koszorúba...
Nem tudom érdemes-e költeni rá még, egy 24 voltos behuzómágnest. Eddig 10 ezerben van. Tartaléknak lenne már így, most elteszem szerintem aztán majd egyszer kap egy 24-est.
Az influenza azért csak elviselhetőbb, még ha kellemetlen is.
Én abban az önindítóban nem cseréltem semmit, a 12 voltos rendszerrel jól működött. Csak a 24 voltos indításnál nem kapta el, előbb kezdett forogni, mint ahogy beért a fogaskerék a koszorúba. De nálam a motor is 12-es volt, nem csak a behúzómágnes. Idén talán meglesz a 24-es önindító.
Mindig tanul az ember, ez beleégett a memóriába 5-ös és 3-as legközelebb ezzel az eljárással csináljuk. Mi is csak megcsípettük szóval a sarokcsiszoló hamar lekapja :D
Bár most influenzás tüneteket produkálok... Voltam a háziorvosi rendelőben...
3-4 éve még megfázva sem voltam. :-)
Más téma, önindító.
Múltkor amit darabokban kaptam régi nagy 24 voltos önindítót, a fiam tegnap összerakta, kipróbálta. Nem hajtja meg a motort, üresen felpörög aztán megállás előtt recseg a bendix. Pont ugyanúgy csinál, mint egy régi videódban mikor te is indítasz.
Csak ez el sem kapja egyszer sem...
Szétszedettem vele, flexel megigazítottam a letörést a fogakon.
Összerakta ma, ugyanaz a jelenség. A villaexcentert úgy állította, hogy a lehető legkésőbb kapcsolja a főérintkezőt, de így is csak felpörög és recsegve áll meg.
Akkor ez a bendix szerinted is kuka igaz? :-))
Te cseréltél benne akkor utána?
Vagy még gondoltam arra is, hogy 12 voltos lehetne a behuzómágnes és a 24 voltra túl gyorsan ránt be? Szerintem nem hiszem.
Olvasom itt a kimenő tengely anya hegesztéseket.... az egy oltári kókány megoldás.
Nem szabad oda hegeszteni!
A csapágy kopik, még a régi könyvek írják az újrahézagolást pár ezer üzemóra után.
Új minőségi koronás anya, az új tengelyre!
A menetek épsége miatt, (habis anya kritikán aluli kitöredezett menetcsúcsú volt... be volt rúgva az esztergányos) csapágyat szépen kihézagolni, anyát meghúzni rendesen, aztán 5-ös hasított stift bele, azt hiszem fúróval kicsit bővíteni kell a furatot, az 5-öst beleütni szépen, aztán abba bele egy 3-as hasított stiftet. Ezek onnan ki nem mozdulnak az életben!
Tehát beleütni az 5-öst, abba pedig a 3-ast.
Párat így csináltunk már és még egy sem lazult fel.
A lehegesztés nem jó megoldás ebben igazad van, de néha lehet hasznos. "utolsó kenet"
Esetemben a régi gazdája az eredeti 35x1,25-ös menetet tovább vágta 33,5-re, nálam ezt is lenyalta és csak a rendsodróvilla óvta meg az anyát attól hogy letekeredjen. Én ezt tovább vágtam 32mm környékére, ehhez készítettem C45-ös hatszög anyagból anyát jó passzosra.
Új csapágyakkal összeraktam, minden precízen beállítva, kihézagolva, rendsodró villával biztosítva, eztán kapott pár pöttyintést, ha mégis bontani kellene, és addigra nem lazulna le akkor le lehet csiszolni, utána úgyis kuka.
Ez történt kb 900 üzemórával ezelőtt, eddig tünetmentes.
igen egy tengely miatt szét kell szedni teljesen olyankor ajánlatos mindent átnézni A-Z-ig és cserélni az esetlegesen cserés dolgokat vagy olyan dolgot ami amúgy is kopó cucc... és a poén az h a váltó box-ot teljesen szét kell borítani mert a tengely jön ki útóljára :D utána mehet minden vissza hézagolás stb. ha folyás mentesen szeretnél összeilleszteni mindent majd, akkor ajánlom a boltban kapható tömítéseket felejtsd el takaríts le minden illesztést fémtisztára és fbs-el rakd össze. Olcsóbb és jobb tömítő anyagot nem ismerek :D
sajnos benne van a pakliban :S de nincs erre szerintem tökéletes megoldás mert a csapszeget mindig elnyalja idővel az anya mindig le fog jönni a fogtörés és csapágy probléma is ott van. Néha kell a kókányolás, de reménykedik az ember és azért lépi meg ezt mert általában mindig az anya lazul le :s
Az odáig rendben is van. De ha mondjuk egy fogtörés miatt ki kell venned a kimenőtengelyt, akkor dobod is a kukába, mert le kellett vágni róla hegesztett anyát?
nagyon jo ez a kis csapat,nagy a segitség!Ezzel csak annyi a bajom,hogy az ülés alatt csak a hidro tengely van meg az üzemanyag tartályok.Félek dagimadárnak igaza lessz,hogy lenyalja a menetet és akkor biza gép darabokra szed!
csapágycsere is megvolt, így hátha kibír a tengely annyit mint a csapágy :D általában nem a csapágy szokta megadni magát, ha már valami minőségibb csapágyat tesz bele az ember gondolom én. Ezért ajánlott együtt cserélni ha így biztosítja az anyát az ember.
ha lenyalta a mentet az anya akkor sajnos ki kell venned a váltó boxot és szét kell szedni a váltót szerencsétlenségére az orosz úgy csinálta meg h a váltóból a tengely jön ki utoljára... sokan úgy szokták cserélni h beleteszik a rögzítő stiftet és meghegesztik az anyát miután meg van húzva és rendesen kihézagolva minden. így tovább bírja
220-as 250-es akksi használatához inkább szoktak csinálni az önindító alá a bal első alvázdarabra egy tartót és akkor nem kell szétmetélni a belsőt! Igazából megmaradhat a teljes régi rendszer is mert közvetlen az önindítónál, ha van feldobva egy áramtalanító akkor alig kell hozzá vezeték!
Nagyobb akksit faragott már valaki 82-es gyári helyére. Arra gondolok, hogy a nagyobb inditóáramuak már szélesek, mint ami (20-21cm) belefér. Ülés felé lehetne nagyobbítani, de ha valaki már megcsinálta, sokat segítene.
A TOPIKOT ÁT KELL NEVEZNI ,,PSZICHIÁTRIA"-RA. ÉS KIÍRNI, HOGY ,, VESZÉLYES ZÓNA! BELÉPÉS CSAK SAJÁT FELELŐSSÉGRE! AZ ÖN FEJLŐDÉSÉBEN VISSZAFORDÍTHATATLAN KÁROK KELETKEZHETNEK." (holnap megyek vizsgázni, lehet, hogy csak holnapután kellett volna benéznem :D )
Szerintem úgy hogy először is írsz egy adásvételit (formanyomtatvány!) a forgalmi szerinti tulajdonossal ,aztán a forgalmival,adásvételivel, rendszámmal befáradsz az okmányirodába.
Különben járok én arra sokat javítani. Győrből járom az országot, meg még a szomszéd országokat is.
Azért a picsába is még mindig azt látom, hogy nagyon nagy vonalakat tudnak húzni még Magyarországon belül is. Borzalmas, hogy némelyik területeket mennyire hagyják leépülni.
További javulást, gyógyulást kívánok. Van egy professzor, aki kifejlesztett egy olyan vakcinát, ami teljesen kitakarítja az ereket. Magán próbálta kis, de mivel nagyon jó eredmény született, ezért mindjárt tönkretette a gyógyszerlobbi.
Szia. Örülök hogy javulsz! Akkor most lesz időd fórumozni:))Novemberben nekem is volt kényszerpihenő, favágás közben beleb@sztam a lábamba a fejszét, nagylábam úja mellettit szétvágta teljes hosszába még a csontból is egy picit, vasárnap este volt:)) mindjárt sebészeti ügyelet lett a vége a hétnek:))Szerencse volt hogy nem középen kapta telibe a csontot.
Az nem gyári,hanem utólag,vagyis házilag eszkávált!
Igaz jó lenne bele az miékbe is jó lenne ORBITOS,és TURBÓS gép,csak egy a baj,sokba kerül,és lehet ,hogy olyan törvényeket hoznak,hogy eladom a mindet egy két éven belül,mert nem lesz pénz meg amit eladunk,Tengerit vagy Forgót vagy egyébb terményeket !
Én is ilyen problémával küzdöttem mikor megvettem az új termosztátházat. Nálam ezt a jelenséget az okozta, hogy a termosztát nem volt teljesen tökéletesen tömítve miután felraktam a termosztát fedelet. A víz zárt termosztát mellett nem csak a kis furaton keringett, hanem a termosztát mellett is át tudott folyni.
Jaaa, csak ráfolyásos? Én szivattyúval küldöm:)) Ott nincs mese, muszály neki folyni. Viccet félretéve 0,8 bar maximum amit el tud viselni a szalag, a szűrőn van egy óra és annyi sort szoktam nyitni, hogy ennyi legyen a nyomás, azért szezon vége felé már több sort kell nyitni mert valamennyi így is eldugul belőle. Nálunk is vasas a víz nagyon. Öntöződob szóróállványa már tiszta barna.
paprikának jobb ez a szalagos rendszer, mert tiszta, fényes bogyók jönnek le a tőről, míg az esőztető öntözésnél különösen ha vasas a víz, akkor matt és foltos minden, azt még át kell törölni ami plusz munka.
2 ezer liter után? Az nagyon kevés. Milyen mély a kutad? Én lamellás betétet használok a szűrőházba, ezt folyamatos üzemben is hetente szoktam tisztítani, ami annyiból áll, hogy sósavba mártom leöblítem vízzel és mehet vissza.
A szűrő is tiszta mocsok ennyi kis használat után. Mondjuk 2 ezer liter után. Nem tudom, milyen ez a szalag, az agrokertől vettem, majd megnézem tavasszal. A kis fóliában árkos árasztásosan locsolok, szántón meg esőztető módon.
Hali! Amit mondasz, azzal csak egy baj van. Nálatok kapni külön is orosz termosztátot ( ami szürke színű), nálunk csak sárga kínai/indiai sz@r van... 1-2 hónapot bír csak. Bánom, hogy a Mácsártól nem hoztam, mikor kint voltunk... Igaz el is felejtettem:-)
Csak az miért van hogy gázon megfőzve 80°C-nál nyit mikor meg beteszem a gépbe óra szerint 50-55°C-nál nyitva van levettem a hűtősapkát és látszik hogy áramlik a folyadék!
Mumus ez mind, de ez leginkább, mert a narancssárgákhoz is alig lehet, de ehhez meg szerintem kizárt az alkatrész, ha beszarik. Ukrajnában vannak ilyenek.
Csak saját részre ment eddig a szalag fóliában hajtatott parira, ubira, paprikára, de csak magunknak vagy 40 nm. Olyan fekete műanyagházas szűrő, mint amilyenek permetezőkben is vannak.
Olyan szalagom van, ami 10 centinként lyukas. Nem érdekli a vasat, mocskot. Két eresztés után már dugul és van benne szűrő. Idén még krumpli lesz. Következő évre talán a paprika, ha találnék normális felvásárlót. Volt legtöbb 98-ban 5 hektár csípős alma, nagyon szerettem.
Vegyél 10cm-enként lyuggatott szalagot, így tövenként legalább 3 lyuk rendelkezésére áll a növénynek. Szezon végéig csak nem dugul be mind a három. :) Egy a hátránya csak, 100m-nél nem lehet hosszabbat rakni, mert a végén már nem lesz nyomás.
Van itt is aki krumpli után krumplit tesz, de nekem az a tapasztalatom , hogy 3. év után nagyon leromlik mind minőséget, mind a mennyiséget illetően.
Ettől függetlenül nekem is volt már vizes esztendőben, hogy a partos részeken május végén felszedtük a fóliás krumplit és vetettünk bele tarlókrumplit.
Ezta savazást ismerem. Kertész vagyok. :) De nem szeretnék savazni, ha nem muszáj.
Errefelé nagyon olcsón vesznek meg mindent, viszont jövőre felszabadul 9-10 hektárnyi agyonkáliumozott krumpli föld. Igaz, hogy egy családba tartoznak, de hát úgy kellett nekik. :D Krumpli is harmadik éve lesz egymás után. Ismerős nemesítő 19 évig csinált krumpli monokultúrát.
Az is lehetséges hogy nem pontos a hőmérő, esetleg éppen most ment tönkre a termosztát. Én szétszedés előtt lemérném 1 infrás hőmérővel több helyen is.
A pici furat ami a termosztát tányérján oldalt van ,az nagyobbra van fúrva véletlenül se tömődjön el .A te esetedben ,ha chinai a termosztát akkor már kinyit hamar ezért ,próbáztuk le mi is előbb meleg vízben ,ha te is kipróbáltad előtte akkor tanácstalan vagyok!Az enyémben eredeti orosz van ennyit tudok!
Nekem is újtípúsú termosztát meg a ház is új! Nekem hiába felhúzott teljesen hűtőzsalu pótkocsival így is 50°C megy fel és ott kinyit a termosztát! Hogy érted hogy neked meg van spékelve a termosztát?
Felhúzott hűtőráccsal kiérek a faluból és már vetkőzöm ,olyan fűtésem van , gyári termosztát van bele téve 75 foknál nyit és meg van kicsit spékelve ,hogy ne duguljon be a termosztáton a kis pici luk amin mellette áramlik folyamatosan a hűtő folyadék nagyon hülye!
Próbáld ki,hogy reggel kimész,és letakarod az elejét egy pokróccal,és beinditod,és meglátod,hogy egy pár perc alatt fel fog menni 80Cre,és utánna leveszed,mikor már 80 fokos!
Egészben. Ez a vicc, hogy románok 280ért viszik egészben, a szeltet pedig 120-150ft körül veszi az átvevő. Napégettet, hibásat kiszeltük de nem sok volt szerencsére. Kápia Csángó és Karpex fajták váltak be a tálcázás miatt, mert 16cm-nél nem vesznek át hosszabbat, ugyanis nem férne bele a tálcába. Ezek nem nőnek meg olyan hatalmasra, ami meg túlméretes lett, ment a piacra. 2 hektár körül szokott lenni talajtakart, meg fél hektár fóliasátorban.
Cspegtetőszalag: ha vasas a víz, én salétromsavat adagolok hozzá. Évente veszek egy 50 literes hordóval, 10.000körül adják, és adagolom az öntözővízhez. Nem kövesedik le, plusz van benne nitrogén is.
A Bihart egészben, vagy szeletelve adod el? Kápia milyen fajta? Mekkora terület, ha nem titok? Nálam szűrve is eldugul a csepegtető szalag. Az nekem 270 km.
Vízpumpa felújítással mennyire érdemes foglalkozni, vagy érdemesebb komplettbe cserélni? Ma gömbcsukló felújítás közben fedeztem fel, hogy szivárog a tengelynél...
Dél alföld. Felvásárló 220-ért vette a kápiát, kisebb méretű kellett neki, tálcázták német exportra. Pritamint meg nagybanira a románoknak azok 280ig is elmennek árban, ha olyan a minőség. Bihar-t termelek, nagyon meg vagyok elégedve vele, minden szempontból, kivéve a vetőmag árát.
A napszámon meg nem spórolnál, mert úgy meg a lassabb ültetéssel a gépen ülők fizetése nőne. Pótoló ember meg úgyis kell. Milyen paprika és mennyit szoktak merni érte fizetni?
A mászóművet ismerem, itt a faluba is van, krumplikombájnozáshoz használták, (szalagon válogatták le az aprót meg a rosszat, azért kellett a pici sebesség) de sűrűn meghibásodott így aztán leálltak vele.
A paprika palántálás nem igényelne akkora vonóerőt, csak sajnálom rá a százegynéhány ezret kiadni, azon a pénzen sok évig tudok fogadni egy embert aki megy a gép után és kipótolja a hiányzó töveket. : )
Szia. Ebbe az izzitás kérdésbe túl sok energiát ne fektess mert nem szokott tartós lenni. Úgy működne hogy az izzító fölött közvetlen lennie kellene egy kis tartálynak amibe petró kellene és a fölizzott spirálra egy mágnesszelep engedi rá a petrót ami lángra kap a szívócsőben. Azért is van az izzítógyertyán 2 vezeték ,a vastagabb a spirálé a vékony a mágnesszelepé, ja és a tartály a gyertyával egy kis fém csővel van összekötve.
Igen láttam, hogy csináltad meg. Azért nem akarom én is úgy megcsinálni, mert csak ideiglenesen kellene a plusz súly, meg azért mert sűrűn tolok pótkocsit az elejével. Ezért úgy akarom megoldani, hogy a meglévő súlyok tetejére rakom ideiglenesen a plusz súlyokat, amik 35 mm anyagból vágnak ki vízvágóval és azokat rögzítem oda két menetes szárral kb 60 kg elég lesz. Egész évben összesen 3 napot lenne fent.
Nekem direktre van kötve az mtz kihelyezet gyorscsatlakozóra. Lassabb mint a terep 1. Hosszútávon nem bírja, mert a 20liter olaj felmelegszik hamar. Arébb állni tökéletes. Ha palántázni kell akkor a fent említett linken található megoldást építsd meg.
Nos megkezdödött a 82-es kissebb felújítása.Levettem a közbenső támaszt és szétszedtem,szinte levan darálva az összes lemez benne!Ki vettem a torok izzitást és meglepödve néztem,hogy semilyen kábel sincs rákötve!De ez csak a jobbik része!Megvettem az új közbenső támaszt,igy az már jó lesz ha egy két tügörgöt potolok a gardán keresztekben.Viszont a torok izzitó az új amit vettem azon van egy üzemanyag csatlakozó rész is ami a régin sehol sem volt!Naa innen a kérdés?Akkor hogy müködött?A nagy gondom az,hogy nemtudom honnan kell rá csatlakoztatni az üzemanyag csövet?Ebbe kérnék egykis szakmai jó tanácsot.Az első hidon a becsatlakozás is szét volt hullva,azt is fel újítottam.Egy pár kép a borzalomról.
Mi 82vel ültetünk, 1 fokozat + felező, de még így is kimarad egy-egy tő, lehet hogy nem is a traktor a gyors, hanem a munkások túl lassúak:) viszonyítás kérdése. Míg a szomszédnak megvolt a dutrája, őt kértük meg hogy jöjjön ültetni, de tavalyelőtt eladta. Az aztán tényleg mászó fokozatban ment.
Hogyne birna ki ,még 200is csak meg kell erösiteni a vázra,ha jól tudom,Szaby csinálta,vagyis az linkelte,valaki havarja!
itt egy pár kép
Nem jobb lenne 40 vagy 45kg súlyt és súlytattót venni ,mindegy az hogy nincs benne orbit kormány,szerintem nem hiszem ,hogy drága lenne,mint ha megveszed a 200kg + a tartót!
Erre a típ. súlytartóra gyárilag 200 kg van ráakasztva. Szerintetek kibír plusz 60 kg-ot mindenféle átalakítás nélkül ideiglenesen amíg az ásóboronát használom?
Van egy cimborám évente 20 hektár pritamin paprikát termel. Csakis a jóöreg magyar vas. Mászó fokozat negyed gáz. :-) Én is be szoktam neki segíteni ha le vannak maradva!
Milyen hidromotor van erre rászerelve? Kell neki külön olajhűtő? Sebességet hogyan szabályzod, úgy értem, átfolyásszabályzó szelep van berakva, vagy csak a hidraulika vezérlő kar lenyomásával szabályzódik a tempó?
Mennyiből hoztad össze? Paprika palántáláskor szokott gond lenni, hogy nem bir elég lassan menni a gép, ez nagyon ötletes!
Meg kizárt, hogy a 320-as csak első kerékkel elhúzza a rázógépet, vagy bármit is. Az meg külön nehezítő tényező, hogy itt a gyümölcsösök homokon vannak nagyrészt, amit kirugna a kerék maga alól.
Azért azt szeretném elmondani, hogy a 320-asnál úgy működik az automata elsőhajtás, hogy az első híd meghajtó tengely a váltónál és a kardán az állandóan hajtáson van az első hídig, magába az első differenciálba van az automatika ami kapcsolgatja az első hajtást. Mondjuk egy ilyen hidromotort, hogy lehetne oda beszerkezteni azt nem tudom, mert elég szűkös a motor alatt a hely.
Dolgozni szeretnék a géppel és nem a gépen dolgozni.... :)
Az mtz-ével bekapcsolt tlt-vel állandóan hajtja a rázógépet. Ha 320-assal lenne hajtva akkor minden odébb állásnál megállna míg a kuplungot használom, ez nem jó a rázógépnek se a gyümölcsnek.
Ha kapcsolható lenne az elsőhajtás a 320-ason akkor hidromotorral visszalehetne hajtatni és akkor nem kell kuplongolni csak egy hidraulika karral mászna szépen lassan előre. Mtz-ék itt így ráznak errefelé. A kuplung nincs gyilkolva.
Mert ha nincs úgy van szabadon akkor ne csodálkozz, mert a motorblokk maga is hűtőként viselkedik hidegbe. Egyszerüen nem bír felmelegedni, mert akkora a hőveszteség.
Ilyen hidegbe,lekéne takarni a motor elejét,hogy legyen 80fokos a viz,több gazdától is láttam,hogy letakarják az elejét,igaz egy kisfülkés 82,gondolom fütés van benne!
Nálam nincs benne fütés mert nem megyek vele,és termosztát se megy fel,olyan 60-70 fokra ,jó a hütése,mert tisztán van tartva
Szerintem úgy értette, hogy párban vannak-e, hogy ha nem éteres hőfokmérőd van, hanem jeladós akkor a jeladónak passzolnia kell a mérőműszerhez. a belső ellenállása miatt, ha nem pontosan a műszerhez való a jeladó akkor pontatlan értéket fog mutatni!
Éteresnél ilyen gond nincs, mert a folyadék hőtágulása nyomja el a mutatót!
Igen,mert ugy dicsérte,meg garanciát válalt,és mikor a nyelestengely megragat a elsö tárcsázáskor,akkor nem volt hajlandó megcsinálni,na ilyen is van!
Amugy nem is foglalkoztam volna vele ha én adtam volna a pénzt mikor nem ö árulta,csak akkor mikor már vittük a pénzt,dicsérte,de ott állt a nyugati gép az udvarán,na midegy nem biztos,hogy jó lett volna egy kétgazdás 10000üzemórás 820.1 gép amugy nem volt még a motorhoz nyulva 820.1 és kép alapján jó nézet ki
De miért van az hogy újtipusú termosztát a ház is új és 550E mtzbe úgy mond hidegen jár a gép! Gázon megfőzve 80 °C-nál nyit a gépbe berakva már 50°C -nál már kinyit! Az miért van valaki foglalkozott már ilyennel?
Vegyél LTZ-t, vagy VTZ 2048-ast. azok két pedálosak.(ha szereted az izgalmakat és a kihívásokat :D DDDD Pl. hogy akkor szarik be, amikor legjobban kéne. én emiatt buktam százezreket)addig nyomoda kuplungot, amíg rázza a fát? így is lehet, de ha már benyomod, akkor inkább kivenném sebességből is...lehet
Ha elfogadsz egy két tanácsot....a szelephézagokat okvetlen ellenőriztesd illetve ha még csak 50 max 100 üzemóra van benne, akkor a hengerfej csavarokat sem árt átellenőrizni. Mondjuk elvileg ha lemezes hengerfej tömítés van akkor nem kell...
Mann szűrő ne csak valószínű legyen, hanem biztos és 250 üó-ként cserélni az olajjal együtt...És ne kannázd a gázolajat.
Kár, ha független lett volna akkor lehet bepályáztam volna egyre a gyümibe. Így nem tud rázógépet húzni vagyis folyamatosan működtetni. T-25-nek is ugyanez a baja, bár abban létezik 2 kuplungpedálos változat csak ritka mint a fehér holló.
Valaki csinált már olyat a gyakorlatban, hogy a lehető legkisebbre vette a nyomtávot és levágta a féltengelyek végeit? Keskeny sortávú szőlőbe akarnám használni, mert így közel két méter szélesen nem nagyon fér bele. Esetleg ha még sorközművelő kerekeket is teszek fel akkor még jobban lehet csökkenteni a szélességet? És így mekkora lesz a szélesség?
Köszi nekem nincs csak a forgóba meg a tengeribe ,és azért kibobni ennyi pénzt,na meg szerelgetni a kereket,ha enyire macerás,ha nem tudja megszoritani,jól elkurták!
Igaz én ha ugy lenne ujat vennék,és nincs az a gond hogy használták,igaz az sem olcsó de az uj mindig uj,és a használt meg csak használt és nem tudni menyire futot!
75cm sortáv,majd meglátom hogy tudják összevenni a kereket,mivel ezzel nem müveltek növényt,vagyis nem ekekapáztak,vagy vegyszereztek,inkább pótkocsiztam tárcsa vagy szántás!
A totalcaros cikket én is olvastam a múlt héten, vagy előtte. Traktorokat én nem bonyolítanám annyira túl, mint ahogy most már kijönnek a nyugatiak. Az autókhoz kéest elenyésző darabszámúak a traktorok és a szennyezésük is. Na de hát ezt hozta a szabályozás. Ismerősöm új JD-je 30 %-kal többet fogyaszt egységnyi munkához, mint az mtz, így több károsanyagot is bocsájt ki. És volt vagy 25 misi, ha nem több. Tudod, hogy szeretem az öreg gépeket is és én az ergonómia miatt választanék kizárólag modern traktort, de mivel az nekem a mérleg könnyebbik serpenyője, marad azegyszerű, de költséghatékony technika. A haver is az ergonómia miatt vette az 5 mtz mellé a jd-t.
Nem. A gumi annyi csak. Tavasszal elvégzem a talajmunkákat és amikor kell a traktor a permetezéshez, akkor csaréljük le a kerekeket. Nem szerencsés, de ez van. Én a krumpliban járok vele, oda meg művelőkerék kell. 100-ért vettem a két kereket mindenestől. Ismerősöm 200-ért vette. Nem nagyon találni.
miota megvettem 2014 maj 1-óta a 952.4 mtz azota bizony ő is kapja a mobil 1 10w-40-et és tetszik neki,a másikba ami egy 820 mtz d243c motorblokkal abba első perctől agip multiagro 20w-50 megy 5250 órája hibátlanul...attól hogy mtz mindig a legjobbra törekszem-ennél az ujnál valószinü hogy meg fogja kapni a mann filtereket...
Azért nem szabad mindent elhinni a fedélzeti számítógépeknek...Az már rég bizonyos, hogy igenis csalnak, pláne a fogyasztás terén. Sőt nagyon sok autógyár hamis adatot ad meg adott kocsijuk mellé..Erről olvastam nem rég egy cikket totalcaron, hogy milyen apró trükkökkel tudják befolyásolni a fogyasztási adatokat.
Az más kérdés, hogy vannak elrontott konstrukciók amikre egy halom pénzt rá lehet költeni, de ettől véleményem szerint nem szabad egy egész technológiát megbélyegezni. Azt meg ne hidd hogy pl egr vagy dpf szűrő nélkül közel azonos környezet szennyezési szintet tudnának teljesíteni a motorok. És ez értünk emberekért s környezetünkért van. Azért sok múlik ezeknek a mai motorok megfelelő karbantartásán, mint garancia idő alatt a márkaszervízben (itt is olvasni mende mondákat, hogy hogy is húzzák le az embereket, de nekem erről személyes tapasztalatom nincs, ami nem azt jelenti, hogy nem létezik a jelenség) , mint garancia időn túl is. És nagyon sok múlik a szakértelem terén is szerelőknél, hogy ha vmi hiba van, ne csak cserélgessen mindent ész nélkül a vevő kárára és sok felesleges kiadás megszüntethető ilyenkor is.
Te mint használó megfelelő minőségű gázolajjal, motorolajjal, szűrőkkel, a szerviz intervallum betartása betartásával (mondjuk én ezeket a 40-50 ezres intervallumokat nem tartom jónak amit sokszor megadnak) ami persze sokszor nem olcsó de tudod biztosítani a minél hosszabb élettartamát. Na és persze a vezetési stílus sem elhanyagolható, mert azért sokan azt hiszik hogy minél hamarább felváltunk ötösbe és ott furikázunk 50-el 1200-as fordulaton akkor majd mennyivel kevesebb üzemanyagot eszik a kocsi, ami igencsak nagy tévhit. De mindettől függetlenül is előfordul hogy egy motor típus úgy szar ahogy megtervezték :)
Szóval én nem félek ezektől a modern motroktól, nekem is common railes a kocsim és már 600 ezer km-t futott 12 éves és a motor még bontatlan egy két tömítés és szimering cserén kívül. Az üzemanyag rendszer meg gyári.
Hát jó lenne,de akkor csavarozgatni kell állandóan,és akkor a csavar kopna el igazán,lehet nem sok ember csinálja,csak azok akinek 18,4 gumi van a gépen vagy 16.9 és nem fér el a sor közt!
Valaki csinált már olyat a gyakorlatban, hogy a lehető legkisebbre vette a nyomtávot és levágta a féltengelyek végeit? Keskeny sortávú szőlőbe akarnám használni, mert így közel két méter szélesen nem nagyon fér bele. Esetleg ha még sorközművelő kerekeket is teszek fel akkor még jobban lehet csökkenteni a szélességet? És így mekkora lesz a szélesség?
Az, hogy a dacia nyáron benzint termel egy hipotézis :D
Amit az idős, jól szituált ember mondott azt tényként kezeltem. Olyan vagy, mint ez az itteni engedélykiadó. Mondom neki még karácsony körül, hogy hatályon kívül helyezték a 2007-es ültetvénytelepítési törvényt. 60 feletti, a polgármesteri hivatalban ül pozícióban, bagózik, 20 kiló, 160 centi. A válasz: ,,kizárt". Mondom neki, a saját szememmel láttam, mert magyarázkodni kell ennek az izének. Válasz: az kizárt.
Egyébként nem tartanám abszolút lehetetlennek a dacia ilyen kevés fogyasztását. Nagyon jó áramvonalas, gömbölyített sarkokkal, könnyű karosszéria és mivel idősödőről van szó nem valószínű, hogy versenyez vele az utakon. Na de ha 4,5 litert fogyasztana az is jó.
Nem a csavarokon múlik az... Új gépen akartunk nyomtávot állítani, és nem akart megszorulni az agy az új helyén. Megfestettük a tengelyt, festékre rá az agyat, azóta bírja.
Persze nyáron meg a Dácia már benzint fog termelni..... tankoláskor is ennyi jön ki??? Kétlem.
Nekem volt cammon rail kocsi jó motorok, de azokkal törődni kell és hajtani. Nem szereti az 1500fordulaton petyegtetést és az olcsó motorolajat, meg a gázolajat..... tapasztalatból írom.
Az a baj, hogy ba baj van vele, akkor horror pénz a javítás és nem az MTZ-re gondoltam. Vagy két hete beszéltem egy új dacia mcv-s emberrel. Tele extrával vette 1.2 szívó benzines motorral. Fedélzeti számítógép mutatja neki, hogy 3,6 liter benzint fogyaszt télen, bejáratóüs motornál. Ilyen értéket nem tud a Ford agyonelektronikázott, turbózott eco vacka, de a vw 1,2 tsi nyomorúsága sem, stb. Ebből azt szűröm le, hogy minek agyonbonyolítani valamit, ha másként is elérhető közel ugyanaz. Ja meg a másik. Ezekhez a commonrailokhoz már (nem tudom) gondolom egr szeleptől részecskeszűrőig minden tartozik. A résolaj hűtését vajon megoldották-e akármelyikben is, mert az autóknál a hideg résolaj miatt megy tönkre a motor a fémreszelék miatt. Hosszú kifejteni és elég szemisre sikerült az utolsó mondat. :)
Két nehezen induló koreai autó, mindkettő dízel. A Hyundai baja két fillérből megoldható volt, a Kia javítása viszont egy jobb használtkocsi árába került. Tovább »
Szerintem annyira nem kell rettegni. Amúgy az ivánéknál nem feltétlen ehhez a rendszerhez köthető, hogy elromlik-e vagy nem, mert a régi-új technika is beszarik elég gyakran manapság sajnos. Nyílván sokkal több a hiba lehetőség, de azért odafigyeléssel és némi technikai ismerettel eddigi tapasztalatom szerint elég sok hiba lehetőség kiküszöbölhető...azokkal a common rail-es motorokkal amikkel kapcsolatba állok 1-et kivéve pát kisebb hibát leszámítva elég jól muzsikálnak eddig és van olyan amibe már 7 ezer motoróra van.
Én rettegek ezektől a modern motoroktól. Mennyit mehetnek el ezek a motorok úgy, hogy nem kell hozzányúlni? Az én irányelvem bármilyen géppel kapcsolatban, hogy ami nincs benne az nem romlik el. :)
Valahogy egyértelműen rávágtam hogy nem:)))))))De az embernek akaratlanul is az ugrik be hirtelen hogy az egy személyautóba való híg olaj,, persze tudom hogy ez nem így van, de annyira nem szokványos ez mtz-be. Lehet szerencsésebb lett volna úgy írni hogy "nem minden körülmények között ideális", mindegy én magam részéről nem fogok bele 10W40-et tenni.
Nyílván ez igaz amit írsz, de ha a motor főbb szerkezeti részeit nézzük /most ne játszon az, h turbófeltöltös vagy szívó, 6 vagy 4 hengeres, StageI, II, IIIA vagy IIIB / ami ugyanúgy hosszabb távon müködő képes egy 10W-40-es olajjal üzemeltetve mint egy 15W-40-es olajjal.....nem ellened akarok beszélni, csupán érdekességképpen írtam meg, hogy egy érdeklődő kérdése annyira a 10W-40-es olaj ellen voltál a téli időszakot leszámítva... mondjuk azt a véleményed teljes mértékben osztom, hogy a legoptimálisabb a 15W-40-es olaj.
Mondjuk majd jön Szakigabi és úgyis "felvilágosít" minket :)
,,Amugy azt meg fogjuk csinálni tavasszal a vetés után,ha lesz aki eljön és beállitani szelephézagot a porlasztót és az adagolót,hogy tudjam hol is jár a motor,nem pedig az állitata be egy laikus.mert eladó volt a gép!"
Szerintem fogadj valami nyomozókutyát, az lehet, hogy kiszimatolná, hogy az a nyüves motor hol is jár. Biztos elmenekült előled. :D
A szöveg meg olyan, mintha google fordítóval lett volna idegenről fordítva magyarra. :D
Váltóban a tolatásnál a kukkerék lesz a ludas váltókimenőtengely , a koronás anya biztosítása elengedte /sasszeg/ ( nekem is ez volt, megette a tlt kapcsolókar tengelyét is ) Ízzitással nem érdemes vacakolni nem ér annyit , mivel biztosítás nélkül van ha meghibásodik leég az egész kábelezés. Az első hajtással ha csak az egyik fele szitál gömbcsukló és függőcsap hiba lehet.
Nem kötekedésből írom, csak érdekességként megemlíteném, hogy szerkezetileg ugyanezeknek a motoroknak csak amelyek Euro 3-as normát teljesítenek, pl már 10W-40 vagy akár 5W-40-es olajat is ír elő a gyár. PL:Castrol Turbomax,
Shell RimulaTX,Shell Rimula Plus,Shell Helix Disel Ultra 5W-40. ÉS csakis Api CF-4 specifikációjú olajakat ajánl. De az Api CF-4 specifikációt írja már a sima E2-es motorokhoz is.
És az illesztés túl sokat nem változott :) De ettől függetlenül véleményem szerint a 15W-40-es többfokozatú olajokat hálálja meg a legjobban a motor, viszont mindenki szíve joga mit használ. :)
Szia. Kormányszitálás: ,gömbfejek, irányítókar lazulása, reduktorház hüvely kopása, és kormánymű alkatrészek kopása, nem megfelelő beállítása is okozhatja.
Kalapáló hang a váltóból nem túl jó jel, oldalablakot levéve sokminden kiderülhet.
Fékszalag, azok tudják hogy melyik a jófajta akik nehéz tlt-s munkát végeznek ,kaszálás, zúzás.
Féktárcsa ,valószínű a 180mm régebbi tipus van benne ,de szétszedés előtt nem érdemes bevásárolni. Egyébként elég sok gond lesz ott , nem ártana szakember ilyenkor,legalább is aki csinált már ilyeneket.
Ez kicsit nekem is szólt ugye?Nem hinném hogy nagy baromságot írtam . Miért ír a könyv 15W40-et neki? A meleg vizskozitása valószínű hogy kissebb, iván biztos nem úgy van illesztve mint amely motorba ezt az olajat kifejlesztették. De egyébként nem is szokványos 10W-40 et belerakni, én nem ismerek embert aki ilyent rak bele, persze attól még lehet. Koromleraskódás meg nem attól lesz hogy ásványi vagy szintetikus olajat használ-e valaki hanem hogy az olaj hogy van adalékolva.
Mi gépünk még nem javitottuk a motor csak a régi gazdája!
Amugy azt meg fogjuk csinálni tavasszal a vetés után,ha lesz aki eljön és beállitani szelephézagot a porlasztót és az adagolót,hogy tudjam hol is jár a motor,nem pedig az állitata be egy laikus.mert eladó volt a gép!
Ja és mikor dolgozok vele egy kicsit kopog meg egyenetlenül jár,igaz ez sok mindentöl függ!
Nincs benne az uj alkatrész vagy nem jó van összerakva,vagy már sok van benne a felujitás óta!
esetleg nem huztak utánna a szelephézagnak vagy a porlasztó vagy adagoló nem jó értéken van,vagy már utolsót rugja!
amugy nincs baj mert ha beinditom a gépet 4.5bár hidegen
melegen pedig 3-3,5bár 2200 fordulaton alapjáraton meg 2-2,5!
Jó is az leelenörizni,mert ha valami beszarik akkor kereshetem a hibát,ha nincs karban tarva prlasztó Adagoló,egyik ember azt mondta eredeti rajta minden,ami benne van és ezek már 20 évesek,vagy vissza tette azokat és kész !
Én nem szeretek ebben a témában tanácsot adni, mert vannak akinek berögződésük van.
Azt tudom leírni, hogy sokan tévedésben vannak ,hogy kemény olajat kell használni, mert majd attól lesz jó olajnyomás. Egy műszaki ember ezt más oldalról közelíti meg. Az olajnyomás fordítottan arányos a kenéssel. Minél magasabb annál kevesebb a szállított olaj mennyisége. természetesen van egy tűrés aminek meg kell felelnie, hogy eljusson időben mindenhova az olaj, de pl egy főtengely felújítás után ha valakinek 6-7 atmoszféra nyomása van az sokkal károsabb mint pl 1,5-2 állandó!
A 80-as 88 óta, a 82-es 94 óta van meg újonnan. ketten kb 100 hektárt műveltek egész tavalyig akkor vonultak nyugdíjba. kb egységesen 10-11000 óra van bennük. Egyszer volt mindegyiken motorfelújítás még a 2000-es évek elején, akkor volt hozzá normális ruszki alkatrész! azóta mennek 10W-40-el és sohasem volt olajjal probléma.
Bármilyen10w vagy 15w 40 szintetikus bele mehet. egyfokozatú ásványival is elmegy, de ne lepődjön meg senki a motor szétszedésnél a lerakódásoktól.
Egyszóval én leírtam a véleményem, de nem szeretnék pálcát törni senki felett se, hogy mit használjon.
Mai nap folyamán már elhagyhatta a szobát édesapám, felkelhetett, járkálhatott.
Sokat javult az állapota, jó kedvű volt és emberi színe is van már.
Nagyon örült neki, és köszöni, hogy ennyien szorítottatok érte és mielőbbi gyógyulását kívántátok. Azt üzeni még, hogy nem ő kérte ezt magának, jobb elfoglaltságot is talált volna, főleg a születésnapján. Viccesen, nevetve mondta ezt.
Sziasztok.Ezeken a szép hosszu estéken szedem szét,ill.rakom rendbe a 82-em.Komoly gondjaim vannak nekem is a kormányzással.Ha 9-be akarok menni,akkor beszitál a jobb első kerék és szinte majd felborul a gép.Az elsőhajtásom nem müködik,igy hát szétszedtem a közép részét és sajna a középtámasz belső lamellái levannak rongyolodva.A legnagyobb bajom a difizárral van,mert sajna hiába huzom rá,nem csinál semmit.A reggeli inditás is nagyon megváltozott,mivel bejöttek a minuszok.Mivel torok izzitásu,rájöttem nincs rajta vezeték az izziton és sajna nem is jó.Arra viszont még nemsikerült rájönnöm mi lehet ha hátramenetben kalapáló hang jön a váltóból?A hátsókihajtásnál a fékszallag az biztos rossz,mert a csörlöt nembirja behuzni!Most néztem hozzá fékszallagot,de nem tudom,hogy milyent vegyek?A fékek sem a legjobbak,mivel csak a bal oldala fog.A cseréje szükség szerü lessz,de azt sem tudom milyen tárcsákat vegyek bele?Ja és csak ugy utolagosan,ezta gépet nyár végén vettem,csak most kerül felújításra!
Észrevettem hogy kicsit megnövekedett a kormányholtjátékom . Két gömbfej kotyogása és az irányítókart rögzítő nagy anya lazulása okozta ,tehát könnyen orvosoltam. A két gömbfejet szétszedtem ,kipucoltam,bezsíroztam és faszán beállítottam . Eddig azt hittem minden gömbfejben műanyag betét van ,de most láttam hogy van gumiágyazatú is . Így már világos hogy mért tud esetenként más szögbe fordulni a két kerék :) (erdőn).
Szerintem ha itt bárkinek elkéne húzni a f*aszba az épp te vagy egyedül senki más.....javaslom először 3-szor gondold át, hogy megéri-e leírnod azt amit sokszor idehánysz!
Mi az hogy azt írod valakinek hogy húzz el faszba!!!!!!!!Te szerencsétlen,, miattad jár ide egyre kevesebb normális fórumozó, olyan embereket sértegetsz akiknek az írásaiból tanulni, okulni lehet,, a te zagyvaságaiddal meg oldalak vannak tele!! Nem semmiért tiltottak ki az agroinformról sem,egyre nagyobb a pofád úgyhogy moderáld magad.
Itteni szabolcsiak nehogy magukra vegyék, bár már Szabynak egy kis töredéket mondtam a részletekből. Nagyon meggyűlöltem a megyét az itt élők miatt. Másutt is hasonló a helyzet, de nem ennyire. Napokig tudnám mesélni a negatív sztorikat, amik itt estek meg velem 14 év alatt. Rendkívüli és intézményes aljasságok is, meg az agyhiány... Mindez a Szemi idiótizmusáról jutott eszembe és bocs , hogy beírtam.
Felénk 25 cm-en kalászos alá kaparásznak. Egyébként nálunk év függő hogy hány ekefejel szántanak van hogy az ötvenes hárommal , van hogy a nyolvankettes is csak
Ha kell tudunk segiteni,ott nézz ahol lakol,mert ha nem jó akkor tudsz nézni mást,és nem kell 400km menni a gépet megnézni!
Ha jól tudom 120-150ft/km a fuvar a gépszállitás,csak már kell még fizetni utdijat vagy fene se tudja mit,hoztak be a jármüszállitásra,ami elvisz egy 4-5t gépet!
Jobbulást és mielőbbi gyógyulást kívánok neki. Ha tehetitek, akkor Papp professzort megkeresni, aki talán még Pécsen van, vagy a budapesti kardiológiai központot a későbbiekben. Bár a hosszú út macerás lehet. Nekünk megérte 290 km-ről.
10 hektár szántóföldire max használt 82-est vennék, de lehet, hogy még azt sem. A 320-as NEM szántóföldi, hanem kertészeti gép könnyű munkákra. El lehet vele kínlódni akár, de értelme nincs, gfőleg egy jó kötött földben. Nekem van 82-es és 320-as is.
Sajnos rossz hírrel szolgálhatok a fórumtársainak.
Édesapám tegnap délután favágás közben rosszul lett. Szívinfarktust kapott és életmentő beavatkozást hajtottak végre rajta. Tegnap a 48. születésnapján...
Ma már jobban van, de még ágynak van szegezve és azt mondja nagyon kényelmetlen.
Osztja az észt de leírja h ő még nem látott MTZ motort szétszedve hát ezen olyan röhögőgörcsöt kaptam h a könnyem is folyt :D Hiteles egy ipse az biztos :D
Nem hiszem el hogy nem bírja valaki ezt a félkegyelműt kitiltani innen!! Nincs itt moderátor????? Mindenkit hülyít a zagyvaságaival, kevesebb műszaki ismerettel rendelkezőket félrevezet,, újabban agresszívan viselkedik, nem hinném hogy ezt engedi a fórumszabályzat!!!!!!!!
tudod csak azért nem reagálok agresszívebben mert segg hülyékkel nem nagyon lehet vitába szállni.... jó lenne ha befejeznéd végre az értelmetlen, zagyva, félrevezető, böszmeségeidet...
Tudod ugy szoktam mondani mint Gyurcsán,ha nem tetszik el lehet menni!
És Hofi
Kapja be vagy nyalja ki ha nem tetszik !
Nehogy már te mond meg mert 15évesen kaptál egy nyugati gépet meg 100hektár földet,én semmivel keztem,10-12évesen 40foban paradicsomozni,és abból vettüka gépet ami egy T-25 a rendszerváltás után
nem azért ki kellene próbálni h ezt a félkegyelműt figyelmen kívül hagyni mintha nem lenne itt teljesen szétbarmolta az agroinformot és most ezt is. az értelmes kommentek ennek az egyednek az írásai miatt elvesznek és szerintem nem csak nekem van elege belőle....
Igen hallgass a szakira,Nekem is volt egy szakim,aki ugy nézte meg a gépet,hogy csakazt nézte ,hogy legyen pia és legyen mit dolgozni rajta!
Nem nézte a forgalmit meg egy két adatot a gépen ,meg hogy van széthajtva,ezt egy szakinak tudni kell,ha odamegy 94 gép és tudhatja hogy kb 5000-10000 üzemóra van benne és akkor megnézem,kb mi lehet a rossz,és a szemét kiszurja,hogy a vezérlöböl folyik az olaj vagy a nagymunkahengerböl,csak az eladó elzárta a szivatyut,és nem kapcsolta be,akkor hogy is van ez ,milyen szaki!
Igaz ha nem lát bele a motorba ,de nem látja hogy a kormányt elforditom és nem fordult el a kerék,nagy volt már a holtjáték,meg a gömbcsukló szar meg a kormány gardán ! Hogy is van ez,ha valaki ezt elmondja nekem tudtam volna mit nézzek,de már tudom,hogy saját magamra számithatok senki másra,már másképp csinálnám!