4 Db xsara 14" lemez felnit keresek , normális állapotban korrekt áron, viszont van eladó 15" alufelni + alufelni csavar!!!! Michelin gumikkal. Képek délután.
Ui: a felni közepek természetesen megvannak!!! :D :D :D
Most irok eloszor, egy ideje mar napi szinten olvasom a forumot, sikeresen vasaroltam egy 1.6 16v. Sxara ll cupe t. Eddig azt mondom szeretheto, vallalhato a darab. Teccik, na!! :).
A kerdesem az lenne: hatso hid buli, ugye! Veresen javitattam a hidat a minap. Piciket terpesztett csak a kerek, inkabb ult a segge. Nos! Hid csere elott a fold tol mert tavolsag a sarvedo peremeig 60cm volt. Noje hid benne az uj meres szerint 62cm lett a magassag. Csak 2 cm. Nekem kevesnek tunik nagyon. Ha mondanatok adatokat mereteket sajatrol, nagyon megkoszonnem, mert ez igy nekem nem bejon! Es hat utye 60penz az nem keves. Ja! 14col kerekek vannak rajta. Nem a gyari 15col.
Ma kiderül minden, ki lettek cserélve a stabrúd szilentek, lengőkarok első szilentjei, minden csavar újra lett húzva, kicsit lógott a balos féknyereg - az is orvosolva.
hát, én amikor megvettem és elöször cseréltem persze rosszat adtak.
mondjuk utána se jegyeztem meg. vagy leméred a méreteit, vagy kiszerelve odaviszed.
sajnos tényleg sok méret van ugyhogy nem tudom megmondani neked melyik a jo.
Kulcs kérdés. Ha veszek egy komplett bicskakulcsot újat, az immo chip-et hogy rakom át a régiből? Valakinek nincs véletlenül tapasztalata? A régi sajnos annyira elkopott már, hogy nem lehet összezárni.
Kell szóljak ismerősnek, hogy nézzen rá, mert én ezekhez a forrasztás meg ilyen dolgokhoz nem nagyon értek :) Ránézésre jó a forrasztás végig, de lehet tényleg valami be halt. Remélem kitudja mérni, de már azon is agyaltam, hogy van egy ilyen BSI-m ami jó, ha nem bonyolult akkor kipróbálom azzal :D
Érdeklődnék,hogy a hűtőventilátor hőkapcsolóját hol találom a motortérben (Xsara2,1.6 16V), a katalizátor mögött a blokkon találtam egy ránézésre hasonló alkatrészt,de nem vagyok benne biztos,hogy az az.
...én már öregszem de ha nem csal az emlékezetem meg volt az az emelés kétszer ......akkor is azt mondták hogy az eu-s szabályok miatt még évekig nem emelhetnek mégis megtették ... majd meglátjuk , addig is ne tétovázz tovább mert annál később jön vissza az ára...
2013-ban emelték már a jövedéki adót, úgy hallottam, hogy kétszer "egymás után" nem emelhetik. de ne adjunk ötleteket, a háttérhatalom úgyis lehallgat minden kommunikációt :)
az tényleg nem rossz ár... remélhetőleg marad is ..nem úgy mint nem is olyan rég mikor akár +60 -nal is többe került .. ahol most élek átszámolva 185-be került az e heti tankolás literje ... :-))
...nekem a Berlingóban hajtja gáz ezt a motort már bő 4 éve és 100E km óta és meg vagyok elégedve , jó döntés volt , kár hogy nem előbb szántam rá magam ...
Nekem a STAG rendszer van beépítve ...amit már részben lecseréltem egy másik STAG vezérlőre ... így a régi de kifogástalan vezérlő +injektor sor +MAP szenzor + gáznyomás érzékelő eladó.... ha érdekel ....
Sziasztok! 2001-es 1.6 16v (TU5JP) Xsara II-es verdámat elgázosítanám, évi olyan 10-12ezer km-t megyek főleg ilyen 25-30 km-s etapokon. Úgy számolgattam, hogy megérné a dolog. Még 4-5 évig tervezem megtartani az öreg lányt..
Zavoli rendszerrel és ezzel a motorral milyen tapasztalatok vannak? Mire érdemes odafigyelni?
Meg kellene nézni Lexiával a teszteknél(bsi,klíma), hogy kapcsolgatja-e a bsi-ben a reléjét. Találkoztam már olyannal, hogy a bsi-ben a klíma relé forrasztása elengedett, vagy maga a relé volt rosssz.
Az a gyanúm, hogy nem Lexia-val csinálták a hibakiolvasást !?
Az nem írt volna ki ilyesmit. Én a helyedben kiolvastatnám Lexia-val, nem véletlenül azt találták ki ezekhez az autókhoz ! Ezen kívül a szöveges kiolvasás mellett érdemes a Pxxxx kódot is megnézni hozzá és felírni, mert azzal már előrébb lehet jutni a probléma megoldásában.
Ezen kívül a hibakódik függvényében egy élőadat olvasást is érdemes csinálni. (járó motornál lehet nézni az adatokat)
Ha már hibakód,akkor lenne nekem is egy kérdésem. A mai napon váratlanul megjelent a kis sárga motor a kijelzőmön.Azonnal elvittem szerelőhöz,hibakód olvasóval ezt dobta ki: Ismeretlen 5650 . Dobott egy lambdaszondát is,ezt kitörölték (Az 5650-es kódra semmit nem találtam neten :( ) A probléma ideiglenesen megszűnt. Kb. 2 óra múlva újra jelentkezett a kijelzőn a hiba ,vagy is a kis sárga motor ikon. Van valakinek ötlete,hogy merre tovább? Mert nem szeretném,ha valami komolyabb gebasz legyen :-
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem... Vettem egy diagnosztika kábelt, egy ilyet:
Bluetoothos. Telefonnal nagynezen tudok csatlakozni, de laptopról már nem, a scanmasterrel néha sikerül, de akkor sem tudok hibát olvasni vele... Valakinek van tapasztalata ebben? Használtatok már ilyet? Milyen programot kellene beszereznem, hogy menjen laptopról rendesen? Előre is köszönöm a válaszokat :) (Citroen xsara II 2.0 HDI)
A két csavarhúzós megoldás nagyon veszélyes, mert ha megcsúszik vagy törik a borda kiszúrod a szemközti ablakot, meg eltöröd a bokádat.
Többször vettem le, laposvas, vagy fadarab és keményen ütni nem sajnálni szépen lassan de megindul, alatta van egy nagy O gyűrű az fogja erősen, összerakáskor pedig megint meg kell kalapácsolni csak finomabban, és előtte olajozni a csúszó felületeket.
Tűzfalat is vágni kell, komplett hűtő/fűtő egységet ki kell cserélni (műszerfal mögött), kell a kompresszor konzolja, új ékszíj, elég sok nyű - de ha idő és lekesedés van, plusz tényleg _minden_ megvan... miért ne?
Azt vettem észre, ha 3/4 fölött van a benzinszintem a tartályban, az üzemanyag szivattyúnál szivárog a benzin. A szivattyút egy 200-300 mm-es műanyag anya (közepén lyukkal) fogja fel. Nem bírom meglazítani (kalapáccsal sem). Hogyan lehetne meglazítani? Valamelyik tömítés ment tönkre, hogy szivárog? Van ötletetek a hiba kijavítására.
Valaki épített már nemklímás xsara I-be utólagosan klímát?? Megvan minden hozzá! Gondolom komplett műszerfal ki... A nemklímás Xsarának a kábelezése? Minden passzol? Vagy semmi? Egyáltalán érdemes ilyennek nekivágni?
Üdv. Citroen Xsara 1.4i Break 2002-es avtóhoz keresek lambdaszondát (katalizátor előtti szabályzó szonda (a hibakód olvasó ezt nevezi "Bank 1 Sensor 1"-nek?) kellene). Találtam óccsóér' 1.6 16v motorhoz valót az jó bele? Ha esetleg vkinek van 1.4-eshez eladó, 10k körüli áron, érdekelne. Link az 1.6-oshoz: link
Ettől tartok én is, hogy marad így... Persz a feketénél kiderült, hogy a stabrúd "elmászott" az egyik oldalra, és be-beért a bölcsőbe. De itt ilyen nincs. Na jó, majd akkor a bölcsö csavarjait is megnézem... jó hobbi ez :-)
Testvérek ezek az autók. Hiszen majdnem egyszerre születtek. :-)
Nem tudom, lehet, hogy a hátsó ablaktörlő cseréje megoldaná a problémát. :-)
Már én is annyi energiát, pénzt áldoztam bele, és semmi eredmény.
Apropó. A bölcső rögzítő csavarokat nézted már?
Már írtam, hogy volt egy haveromnak BX-e, ami brutálisan kopogott. Évek után sikerült rájönni, mi okozza. Leszereltük a motorháztetőt, és kimentünk egy földútra. Én ráültem motorra, és hallgatóztam. Sikerült behatárolni, és kiderült, a bölcsőt tartó egyik csavar ki volt tekeredve.
Saját BX-em szintén zenész volt, viszont soha nem sikerült rájönni mi kopog.
Egy aranyos dolog. Volt valami kopogásom elől, ezért cseréltem, cseréltettem:
- alsó talpasok
- első lengőkar hátsó szilentek
- külső kormányösszekötők
- első lengéscsillapítók
- toroncsapágyak + szilentek
- stabpálcák
- hídtartó bakok
A kopogás _rosszabb_ lett, már olyan, mimnt a Tiédben. Azaz csattan, nem kopog.
Mi van még? Alagút szilentek, belső összekötők, motortartó bakok, lengőkarok... ha még a hátsó lengéscsillapítókat is beleveszem, akkor kb. egy új futómű lesz a kocsi alatt (minusz a kerékagyak)...
Igen márka szerviz hozta össze. Attól, hogy szétszedték nem zörög pluszba semmi. A többi már fel sem tűnik. :) Én inkább úgy mondanám jobb autóm nem volt. :) A nézőpont nem mind egy. :)
Nekem nem rég cserélték szakműhelybe, ott durván egy százas volt, mindennel együtt. Igaz nem is zörög semmi, minden a helyére került vissza, bár ez szerintem minimum elvárás szakműhelytől.
Bontás alatt áll egy citroen xsara 2.0 HDI. 2000 utáni. Az alkatrészek egy része már nincs meg, ha valakit valami érdekel írjon viganti0320@freemail.hu vagy hívjon 06-30-328-7304. Árak minimálisan alkuképesek.
Mindenképp kívül kezdd a műveletet. Mert ha belül szétborítasz mindent és mondjuk nem tudod leszedni az ablaktörlőt mert össze van rohadva akkor elég cikis a helyzet. Belül nagyjából adja magát a dolog.
Kezdésnek nézd meg ezeket a hsz-eket:51357, 51359, 51376
A radiátor dupla csövénél van két tömítőgyűrű, abból érdemes újat venni.
Ez nagyon brutál. Nem biztos, hogy lenne kedvem ennyire szétszedni az autót. Viszont őszintén szólva, kicsit aggódok, hogy a szervizben ezt normálisan meg tudják csinálni, meg ha ennyire nagy munka, akkor gondolom nem is két forintot kérnek el érte.
Ha mégis magam kezdenék hozzá, van valami írásos útmutató, hogy milyen sorrendben kell lebontani az elemeket? Vagy adja magát? Szedtem már szét műszerfalat, ezért tudom, hogy ha az ember nem tudja, hogy mit, hogyan kell kipattintani, melyik csavarokat kell először kivenni, akkor szinte garantált, hogy valami eltörik, sérül. Ezt jó lenne elkerülni.
Tudsz esetleg adni tanácsot, hogy ha magam csinálom, akkor hogyan kezdjek neki? Valamint azt is jó lenne tudni, hogy mit szerezzek be a radiátoron kívül, amit célszerű kicserélni a fűtés környékén, ha már szétszedem a rendszert.
Nekem detto ez volt. Folytószelepház csere (bontott) lett a vége. A mozgató motornál a potmétereken lévő fésűs kis érintkezők össze voltak akadva. Próbáltam "kifésülni" de olyan aprók, hogy nem sikerült.
Gondolom CEL nincs... ügye ha lenne rengeteg extra alkatrészed, megnézhetnéd egy másik trafóval, MAP-al... nekem annó így kezdődhetett kb a trafó halálom. Aztán gyakran 3 hengereztem.
A hőfok jeledód lehet rossz. De, ha régi a hűtő folyadék, akkor mosd át a rendszert Brigeciollal,legalább kétszer. Az minden szutykot kihoz a rendszerből. Utána töldsd fel vizzel,járasd a motort,ha nincs hiba engedd le a vizet töltsd fel fagyállóval.
Van egy apró tünete az autónak, aminek az okára eddig nem tudtam rájönni. Hidegen nyikorog az autó. Kuplung kinyomásakor, felengedésekor, gázadásnál és hirtelen gázelvételkor is. Leginkább akkor ha az autó sebessége hirtelen megváltozik. Ha kicsit melegedett a vas a forgalomban, teljesen megszűnik.
Nem tudom, hogy mennyire érthetően magyaráztam el a jelenséget, de talán aki találkozott ilyennel, az felismeri a leírásból.
Már feküdtem az autóalatt a kipufogórenszert rángatva, löködve több helyen is, de úgy tűnik, hogy nem az adja ki a hangot.
A ventilátor több fokozatú és szerintem neked csak az egyik fokozat nem működik. Mikor a STOP-os műhibát csinálod akkor azt hiszi a rendszer hogy túlmelegedés van és max. fordulaton kezdi pörgetni a ventit. Szemből nézve a ventitől balra vannak egy dobozban a különböző fokozatokhoz tartozó előtétellenállások. Ezeket kellene megvizsgálni. Plusz minden fokozathoz van egy relé, ezekkel is lehet probléma.
Egyébként én is egyetértek az előttem szólóhoz, hogy én se vágnám el a vezetéket. Nekem van is egy tarcsiba, de nem adom, mert balesetben is járt és fene tudja meddig lesz jó. Amúgy 2-3000Ft egy ajtó zár és ha már lent van az ajtókárpit akkor már nem nagy só kicserélni.
A klímás sztorihoz annyit, hogy nekem a ventim is be volt dögölve. Mégpedig az ellenállás és az istenért sem ment az egye fokozat. Valahogy megmahinálta a szerelő és működik. Ha kell megadom a számát, bár Mezőtúri a srác, szóval nincs közel.
Ablakemelő kábellel kapcsolatban senki nem tud valami okosat?
A vízhűtő hűtőventilátort mi kapcsolja? Mert,ha elhagyja a mutató a 90 fokot,akkor eddig bekapcsolt és most nem. A motortérben a biztik jók, a ventilátor jó, lehúztam a termosztát utáni jeladóról a csatit és akkor beindult,igaz kiírta a stop-ot,de még nem volt üzemmeleg sem a motor,csak alapjáraton ketyegett.
ha ki van kapcsolva a ventillátor, akkor a klíma induláskor indítja az 1-es vagy annak megfelelő fokozatot. ha nem látja vagy nem tudja indítani a ventillátort akkor letiltja magát. Igen a vezérlője a ventillátornak szar lehet vagy a bsi nem látja a helyzetét.
még valami a működésbe beleszól a végállás érzékelők helyzete is mivel kereszt reteszben vannak. Ha elvágod a vezetéket nem biztos hogy akkor működni fog, mert megszakítod pluszban még egy helyen.
ha bekapcsolod a klímát az bekapcsolja a ventillátor legkisebb fokozatát. Ha nem tudja bekapcsolni a ventilátort akkor letiltja a klímát, minek hűtsön ha nem tudja befújni.
Bocs nem akarlak megbántani de egy pár ezer forintos alkatrészt nem akarsz cserélni és minden fasza lesz, hanem inkább szétbaszod az egész rendszert, komolyan nem értelek?
Lexiaval ránéztem mégegyszer, és a légkondi résznél ezek vannak, hiába törlöm mindig vissza jönnek. Mik ezek pontosan? Az előtétellenállás cserélve lett nekem tavaly, lehet tönkrement megint?
Megpróbálom kimatekozni, hogy melyik kábel megy oda. Az enyémen az egész bal oldala le van bontva. És hol akarod elvágni? Az ajtóba vagy még a kaszniba? Bár nekem 5ajtós van de gondolom ugyanaz a vezeték.
Igen a balos ajtóval van gond az biztos és tényleg zárhiba. Sajnos nem lehet külön mikrokapcsolót csrélni benn, csak komplett zárat, azt meg nem akarok. 5 vezeték megy a zárra, ebből kellene annak a kettőnek a színe amelyik a mikrokapcsolóra megy (amelyik a nyitott-zárt állást figyeli), mert ha ezeket elvágom akkor elvileg jó lesz, csak nem jelzi vissza a műszerfalon a balos ajtó nyitott helyzetét. De legalább működne.
Biztos, hogy bal ajtó csinálja? Nekem is volt ilyen gondom, az szerencsére amikor kiszedtem a csatit a két ajtó közötti gumiharangból és leerőszakoltam róla egy kicsit a vezetéket akkor egy jó vastag zöd kábl látványosan el volt nyíródva. Most sajnos nincs ilyen szerencsém az ablakemelővel. :(
Viszont lehet ez a hiba maga a zárszerkezet hibája is. Mert nekem a bal hátsó ajtóm ezzel tréfált meg. Az pedig úgy derítettem ki, hogy finoman odaütöttem a kaszninak a zár környékére. és abban a pillanatba kinyílt.
Meg tudná mondani véletlen valaki, hogy melyik 4 kábel megy a bal ajtóba az elektromos ablakoknak? A kapcsoló tuti jó és az ablakom meg se moccan. Azt hittem kábelszakadás, de nem látom melyik, mert mintha egyiknek se volna baja viszont nem nagyon akarom az összes kábelt szétforrasztgatni. És az a bajom, hogy se le se fel. Meg se mukkan. Lehet csak a test adta meg magát, de az ajtóba minden más elektromos kütyü működik.
Fájó szívvel, de eladósorba került szeretett Xsaránk. 2004 óta van a családban, valós 158e km-rel, szép állapotban. Az autó előélete nyomon követhető itt a fórumon.
Nekem Szatuna van fent. Már jól zár, elektromos ablakot sem zavarja. Az elején volt vele gondom, el is voltam keseredve, hogy kidobott pénz, mert nem akart az istenért sem felmenni az ablak. Mindig megakadt és lejjebb ment az automata.
Megoldást egy itt kapott tipp hozta el. Fel kellett segíteni az ablaküveget kézzel végállásig és úgy hagyni pár napot. Ez idő alatt beállt a tömítés és könnyebben fel tudott menni az ablak. Én még megsegítettem a végén szilikon sörétes, ahol érintkezik az üveg a műanyaggal. Azóta hibátlanul teszi a dolgát a terelő is és az ablakemelő is.
Elnézést, hogy belekotyogok, de úgy néz ki, hogy nekem is fűtőradiátor problémám van és cserélni kellene.
Valóban ki kell szerelni a komplett műszerfalat, hogy hozzá lehessen férni? Ez nem valami jó hír, mert nem bízok benne, hogy normálisan össze is tudják rakni utána, vagy hogy egyáltalán sérülés nélkül szét tudják szedni.
Milyen tapasztalatok vannak ezzel kapcsolatban? Mekkora munka vagy kb. mennyi idő ez a művelet? Aki sohasem csinált ilyet, még ha autó szerelő is, annak mennyire komplikált ezt normálisan megcsinálni?
Ha szervizben csináltatom, kb. mekkora költségre lehet számítani?
3 hónapja vagyok xsara tulaj, kezdenek nálam is előjönni az elektromos problémák. Légzsákvisszajelzőt már megoldottam, most a központi zár nyit vissza mikor úgy tartja kedve. Nem tudja valaki milyen színű kábelek mennek a nyitott-zárt állást figyelő mikrokapcsolóra? (balos ajtó)
Ahogy Jaki mondta, nézz rá a BSM-re is ! Minden bizti rendben van benne ?
Elvileg a fekete 16 lábú csati 7-es lábán kéne kijönnie az áramnak a klímakompresszorhoz. (pontosabbhoz alvázszám kéne) Néha a csati is szokott vacakolni. Egy Berlingo-n pl. egy tűt kellett benyomjunk ideiglenesen a csati érintkezője mellé, hogy működjön az ablakmosó. (mert kapásból nem volt megfelelő sorcsatink oda)
Szia! Nekem az alsó motorkitámasztó bak cseréje segített a remegésen. Aknából nem látszott, hogy baja van de mikor kifordította a szerelő akkor vált világossá, hogy "belül" már át van szakadva..
Már jártam úgy, -hogy hozzád hasonlóan- látszólag minden jó volt, mégsem működött a klímám, illetve ha néha bekapcsolt, akkor is véletlenszerű időnként kikapcsolt.
A nyomógomb ledje viszont jelezte, hogy folyamatosan be van kapcsolva.
Klímás szakember is nézte, és arra jutott, hogy talán a kapcsolópanelnél lehet a gond.
Készítettem egy kis kábelezést hozzá, amely segítségével az utastérből tudtam (egy kis ideiglenes kapcsolón át) +12V-ot adni a nyomáskapcsolóra. Így stabilan működött, és amíg nem sikerült egy bontott panelt szereznem, a nyári forróságban volt klíma az autóban.
A klíma nyomógombja kétáramkörös, és a led áramkörét mindig kapcsolta, de a nyomáskapcsoló áramkörét csak véletlenszerűen. Apró bizgentyűk vannak a kapcsoló belsejében, így megjavítani nem tudtam, inkább komplett bontott panelt tettem be.
Nem állítom, hogy nálad is ez van, de ilyen hiba is létezik. A nyomáskapcsolót ideiglenes tápfeszültséggel megtáplálni nem sok munka, szerintem érdemes lehet kipróbálni.
Az szívás. Ha kézileg nem tudtad összetanítani, akkor csak gyári szintű diaggal lehet, amihez kelleni fog a kulcskód is. (A kézi tanítást azért próbáld meg még vagy kétszer, hátha... :-) )
Sziasztok! Még új vagyok az oldalon.Az autóm egy 2005-ös Xsara 2.0HDI.Egy, olyan problémám van,hogy tegnap a távirányítóval nem tudtam nyitni az autót. Bementem, egy szervízbe ott megnézték a kulcsot egy műszerrel és az jól működik,adja a jelet. Kiderült, hogy lemerült az akkumulátorom, segítségükkel bebikáztuk, hazaértem, leállítás után újra tudtam indítani, de a távirányító továbbra sem nyitja az ajtókat. Ma reggel úra megpróbáltam, az autó indul, töltés van megmértük, de a távnyitó továbbra sem működik. Próbáltam a kulcsot újratanítani, a használatiban leírtak szerint, de sikertelenül. Az ajtók kulcsal nyithatóak, avval nyitja az összes zárat. Előre is köszönöm a segítséget.
Ezt írtam korábban: "Kis segítséget szeretnék :) Nincs most időm foglalkozni a témával, de aki járt már ilyen cipőben vagy tudja a megoldást az kérem jelezze, köszönöm! Nem működik a klímám. Gáz van benne, kompresszor jó, belső működtető kapcsoló is jó... Áram nem megy a kompresszorhoz a vezetéken..." Azóta a nyomáskapcsoló is megnézve, áram továbbra sem jön.
Nekem ugyan bekapcsolt a klíma de egyszer fűtött, egyszer hűtött és nekem is nyomáskapcsoló csere volt, na meg persze jeladók. de abból neked van tarcsiba :D
Szia! Nekem ez a szervó rásegítés eltűnése csak akkor jön elő,mikor hirtelen karok bekanyarodni, vagy parkolóba gyorsan kormányozni. Szervó olajat cseréltünk márés nem lett jobb, ha megvan a megoldás, szivesen meghallgatnám.
akkor rendben ... bár én már jártam úgy hogy a nyomás megfelelő volt klímás által bevizsgálva , bekapcsolt, működött is de csak lágy szellőt produkált . Átmentem egy másik klímáshoz aki kiderítette hogy gáz 80%-a elillant valahogy .
Után töltötte és máris üvöltöttek a farkasok.. :-))
Ez eszembe sem jutott, de jó hogy írtál ;) A biztosítékokat természetesen néztem, azzal kezdtem. Jól tudom, hogy a nyomáskapcsoló cseréjéhez nem kell lefejteni a gázt, szelepes?
Kis segítséget szeretnék :) Nincs most időm foglalkozni a témával, de aki járt már ilyen cipőben vagy tudja a megoldást az kérem jelezze, köszönöm! Nem működik a klímám. Gáz van benne, kompresszor jó, belső működtető kapcsoló is jó... Áram nem megy a kompresszorhoz a vezetéken...
Igen,mivel sokan ajánlották itt én 3 hete cseréltettem velük, ha csak híd akkor 60e, ha minden tartó bakokkal együtt 74e. Én a 74e-st választottam így 100%-ban fel van újítva kúrva jó lett semmi probléma nem merült fel furcsa hogy rugózik hátul. 1 óra alatt megcsinálták, de előre bejelentkezés szükséges.
Köszi,akkor visszaviszem. Amúgy tök jó,hogy motorkód,meg alvázszám szerint adják az alkatrészeket és még így is rosszat adnak,de tudom ezzel nem vagyok egyedül,ez van.
Hátsó híd témában hogy lehet az, hogy pl a La-fer-car honlapján szerepel, hogy ismerve a gyári minőséget (SNR csapágyak), csak 1 év garanciát tudnak adni rá. Míg a Teamtwork honlapján azt írják, hogy csak gyári SNR csapágyakkal dolgoznak, és ezért 3 év km korlátozás nélküli garanciát adnak. Csak nekem tűnik ellentmondásosnak a két nyilatkozat?
Szia, sajnos nincs. Ezeket a gumikat rendeltem csak, mert a sajátom szerettem volna cserélni, de csak több darabbal volt gazdaságos. Komplett kulcsot láttam többet a neten idehaza, 4500 forinttól 6900-ig. Illetve van most akcióban 3000-ért a távirányítóház egy helyen, de abban nincs benne a kulcsszár sem, csak a ház.
Van eladó gombsorom xsara tojáskulcshoz. Ha valakit érdekel, írjon privátban. Még 2 darab van. Csatoltam fotót, az én kulcsomról és a gombsorról is. Ára 1600 forint.
Híd árában? :) 200.000 Ft-ig érdekelne is, de gondolom nem annyi :) Híd nem eladó? :) Ha bontani szeretnéd akkor tudok segíteni forgalomból kivonásba és lenne is vevő a hídra ;)
Ha beírom az Impergom katalógusba a gyári cikkszámot, akkor nem hozza ezt. Valóban jó a Xsarához, de nem ehhez. Jártam már így pont Citroennél. Vissza kell vinni. Javaslom a ZSU.HU-t ha nincs ismeretséged alkatrészesnél.
nekem is volt ilyen problémám és a megoldás jóval egyszerűbb volt. a mikrokapcsoló eltömődött, tele volt kosszal (a hátsó
ablaktörlő spricni kábele el volt törve és folyt be a víz a kapcsolóhoz). Szedd szét, takarítsd ki, egy próbát megér, maga a szerkezet annyira egyszerű, hogy nem nagyon tud mi elromolni benne.
Ha Hajdúszoboszlón jársz, akkor ajánlanám egykori topiktárs, VTS_Tibi édesapját, két kezemen nem tudom megszámolni hány Xsara-juk volt/vagy javítottak már :) Eléhetőségért kérlek dobj egy mailt nekem, publikus a címem.
Én is cseréltem már az enyémben, Xsara II 1.6 16v. Gyári cikkszáma: 1807L4 Nem gyári (Sasic) cikkszáma: 8003201 Ha jól emlékszem én ezt vettem bele. Az biztos, hogy Sacis volt, és az is biztos, hogy simán bele lehetett préselni :) Te milyet vettél? Tudsz cikkszámot küldeni?
Alsó motortartó bakot kell cserélnem a Xsaran,meg is vettem az újat (unixban forgalmi alapján),amineek az átmérője 70mm,elkezdtem a régit kinyomatni a helyéről,ahogy megindult rámértem a biztonság kedvéért és,akkor látom,hogy a régi az 65mm átmérőjű,így visszaraktam a helyére. A kérdés,hogy mit lehet ilyenkor csinálni,mindenhol csak a 70mm-es bakot találom,65-öst nem. Le kell bontani az egész alu konzolt amiben van és kiesztergáltatni?
Valószínű a vezetékezéssel lesz gond, mert ma reggel egy két döccenő után világított a műszerfal. Megálltam tankolni, világítás lekapcsoltam, mikor újra elindultam világítás fel, de a műszerfal nem világított.
Tegnap vettem észre, hogy az autó alatt olajfolt van. Este nézegettem a szervó olajam fogy. Autószerelővel megnéztük, a kormányműből jön. Egy új kormánymű 100 e-nél kezdődik.
Nincs valami olcsóbb ötlete valakinek, mit tudnék vele kezdeni?
Előző autóimból indulok ki mert ezt még nem kellett baszogatni hál1istennek. A műszerfal alatt vagy a motortér nyitó mögött a karosszérián illetve a csomagtartó oldalában a lámpák környékén test pontok vannak kialakítva. A műszerfal alatti oldalajtó falán a lábtérben keresgess azok lehetnek lelazulva vagy oxidálódva ez adja a műszerfal testelését. Ú. központi test pontok vannak kialakítva vagy 5-7 ponton a kocsiban, azokat kell felkutatni és megvizsgálni.
Javaslok egy elég jó autóvillamossági szakit: Montág Péter 06306248584 Talán a 20. kerületben van, ha jól emlékszem. Elég jó a híre, és én csak jót tudok mondani róla.
Eddig öt-nél tartok, de semmivel sem előrébb, ezért próbálok innen is bármilyen ötletet ami esetleg a következő "szakinak" valamilyen támpontot adhatna.
Tisztelt Adamer.a mikrokapcsolót megnyomva semmilyen kattanás nincs.kipróbálták, hogy a bal hátsó rendszámtábla villágításról adtak ideiglenes áramot és testet, akkor müködik, ha a világitást természetesen felkapcsolom.egyenlőre még azt sem tudták eldönteni, hogy áram v test a probléma.bármilyen ötletet v tippet szívesen fogadok.köszönöm.
Nem valószínű, inkább a fényerőszabályozó környékén kereném a hibát, mert ügye anélkül nem világít sem az óra, sem a hőkezelő, sem pedig a műszeregység. Vezetéklés jó?
Tisztelt toji76! Mi az a bsi test pont, vagy tápkontakt hiba? Hol tudnám megkeresni? A combim csomagtartó ajtaja nem müködik. Jó pár "mester ember" gyakorolt már rajta. Állítólag a mikrókapcsolóig / ezt nyomod / jön áram.Volt olyan "szerelő" aki szerint az áram nem "jó" , a másik szerint a test. A lényeg, a hátsó ajtó nem nyilik, engem a rosszullét környékez már. Esetleg tudnék valami új támpontot adni a következő " versenyzőnek". Köszönöm.
a vége lemaradt, szóval ennek a javításnak amit írtam egy hónapja. azóta nem csinálta, nagyon szépen indít, sizont most vasárnap jött a gongszó meg a hőmérséklet ugrálás, ezért írok. félő hogy megint egyre gyakrabban jön majd, dátum/óra stb.. nullázással és végül megint nem indul a kocsi...
Sziasztok! Egy visszatérő problémához szeretném a segítségeteket kérni ami kezd már enyhén szólva az agyamra menni.
Körülbelül egy éve kezdődött. A következőt produkálja az autó (Xsara, 1.6 / 2003) :
Indításnál néha-néha egy gongszerű hang kíséretében az alábbi felirat jelenik meg a műszerfalon "Automatic Lightning Inactive" és ekkor (nem mindig, de előfordul) hogy elmegy a dátum/óra - 00:00 perc, Január 1 villog a kijelzőn, és/vagy elmennek az elmentett rádió állomások (is), és/vagy a külső hőmérséklet jelző megbolondul, 50-100 fok között ugrál majd kb fél perccel indítás után normális értéket mutat. Tehát amikor indításnál jön a gongszó "egy figyelmezeteő hang??" már rosszul vagyok ha ránézek a monitorra mert a fent említettekből vagy mind egyszerre, vagy csak az egyik (legygakrabban a hőmérséklet ugrálás) történik.
Először olyan ritkán csinálta hogy nem is nagyon vettem róla tudomást, aztán gyakrabban kezdte, és elérkezett az hogy egyszerűen indításnál nem forgott az önindító. (csak egy kattanást lehetett hallani az indítómotorból). Bikázással indult be a kocsi, majd aztán kicseréltük az akkusarukat, fújtunk rá kontakt spray-t is és pár hónapig jó volt - nem csinálta. Majd télen megint hébe-hóba jött a gonszó a velejáró kijelző problémákkal, sajnos mivel csak kb 20-30 indításból egyszer, ezért voltam elég hülye hogy ne vegyek róla tudomást, aztán megint sűrűbben csinálta és egyszercsak megint nem forog az önindító egyáltalán. Bikázásra sem indul egyáltalán, ezért jött a betolás, majd a szerviz.
Akkura rámérve, a feszültség teljesen jó volt, 4 éves volt- ettől függetlenül tetettem bele újat hátha!, az indítómotort pedig felújították (új mágnesszelep, kefegarnitúra, forgórész) , generátor a szerelő elmondása szerint teljesen jó volt (egyébként korábban az is lett már felújítva), a kábelek is állítólag rendben mint mondták, kérdezem akkor hogy hol lehet a hiba??
Igen, ez a következő cél, ott kiderül a turpisság már ha van a dologban, de egyébként a gumi nem kopik félre, nem nyikorog, jól kormányozható a kocsi, csak vizuálisan tűnik lehet nekem úgy mintha ilyesmi baja lenne. :)
A családból származik a kocsi van egy téli gumi szett hozzá felniken külön, illetve ezek a nyáriak is újszerűek. 170 ezret most léptük át,1 éves féktárcsák,fékbetét, hátsóhíd, ezelőtt a párom szülei használták városban. 450E-ért kerül hozzánk, azt gondolom ez egy korrekt ár a piacot elnézve.
Az enyém még nem BSI-s, hanem úgynevezett "utasvédelmi egység" van benne. Immo, központi zár, távirányító meg nem tudom milyen funckiókkal bír még.
A lényeg hogy nem lehetett összepárosítani a meglévőt a bontott ECU-val. Cseréltem az utasvédelmit meg a kulcsot is. Vagy ki lehet üttetni az immot a bontott ECUból.
Szia Saját tapasztalatom! Szerintem lehet hinni a BSI -nek Gondolom valamilyen algoritmus alapján számolja ki a következő olaj cseréig megtehető kilóméterek számát.
Adatok: Xsara II 1.4 benzin,motorolaj agip i-sint 5W30 Debrecen szinte csak városi használat nagyon sok rövid távú utak 3-4 kilóméter több száz índítózás.
A BSI 8175 kilóméter megtétele után olajcserét követelt, amit meg is kapot!
Magánvéleményem a városi használat nehezített üzemi körülménynek számít így indokolt a sűrűbb olajcsere periódus!
Rendben, majd szólj. Ha esetleg kell valami akkor feltudom vinni kb 1-2 héten belül pestre, és az árban biztosan megtudunk egyezni :) Elsősorban a nagyobb alkatrészektől szabadulnék már meg :)
Még sosem postáztattam gls-el, és nekem azt mondta a hölgy a telefonban, hogy a depóba át szokták mérni. Nem akartam komplikációt. Az így is megvan anélkül, hogy keresném. :D
Jó volna a listádról jónéhány dolog, az ülésre meg még visszatérünk.
Tegnap belvárosból jöttem hazafelé,és azt tapasztaltam hogy a fékem megszünt.
Na mármost egyik pillanatban tudtam vele kicsiket fékezni,de erőteljesebben kellet hatnom a fékpedálra,értelemszerűen a mechanikus fékezés-el tudtam megállni.
Kérdésem a következő:
Mitől mehetett tönkre a fékező hatásom?
Apósom autószerelő,és ő valami szívócsonkról beszélt,de nem tudtam értelmezni hogy hol lehet.
Utána megnéztem egy ilyen kis szelepsapka szerű csatlakozó ami állítólagosan ragasztva lett,de most nem megfelelő már,ő arra gondolt.
Ha netán ténylegesen az a baj,akkor valakinek van e ilyen feleslegesben eladó kompletten?
Ma a nagy melegben feltekertem max-ra a szellőző ventilátort, az autó álló helyzetében, hirtelen felpörgött max fokozaton, majd elcsendesedett. Azóta bármilyen pozícióba teszem a szellőzőt, nem jön semmilyen levegő. Hol keressem a hibát?
Ja egyébként meg megjött az oszlop, nagyon jó lett, már a helyén van, egyenes a kaszni. Szóval alakul, mint púpos gyerek a prés alatt. :D Fotót is tennék fel, ha nem ment volna tönkre a szemét sd kártyám. :(
Ebben maximálisan igazad van, az én fejemben is megfordult. De ez se hátrány, ha az év többi napján se világít a hibalámpa. A csatikat semmiképpen nem akarom elgányolni(levágni), mert annál jobban nem utálok semmit, mint amikor valaki szétgányol egy jó gyári dolgot.
Az a legnagyobb buktató ebben, hogy a recarokon nem citroen ülés sin van, szóval azt bármennyire is fáj a saját üléséből lesz kifaragva. Így viszont már nehéz lesz 2évente visszaalakítani. Hacsak nincs valakinek itt 2 db teljesen tönkrement első ülése amitől megszabadulni kicsi pénzért.
Mellesleg nem tudjátok hogy lehetne mozgásra bírni egy elektromos ablakemelő szerkezetet úgy hogy 2km-re van az ajtótól, tehát nincs csatlakozó amit ráköthetnék?
Úgy látom a motoron csak két pólus van. Így hogy megy fel, vagy le? Polaritást váltana? Nem akarom lefüstöltetni a motort.
Ma tejesen meghalt a Sára.Egy óra szenvedés után beindult , eljutottam a Vida műhelybe. Ott már be sem indult. Hibaként az indítómotort (mágneskapcsoló) vagy/és testkábel problémát saccoltak.
Hétfőn kiderül...persze már megint pénteken hagy cserben :(
Nem írtam sehol, hogy a C4 sokkal gyengébb mint a 307, én a Xsara-hoz hasonlítottam.
Eleve (szerintem!) minél fiatalabb a típus, annál gyengébben van összerakva. (de most ne egy 104-et hasonlítsunk a C6-hoz, hanem azonos kategórián belül)
Ezen kívül arra utaltam, hogy a hibastatisztikák a tapasztaló személyektől is függenek. A marha vacaknak titulált 307-re mi pl. nem sok rosszat tudunk elmondani, míg a C4-re tudnék pár sort írni.
Ez különben is csak egy ember véleménye, ennyire kár bármit is alapozni. Jó sok info't kell begyűjteni és utána dönteni. :-)
Voltam egy szervízbe, elvileg a srácnak van citroenhez minden kütyüje. Ő is azt mondta, hogy számítógépes megoldással nem lehet kiszedni a lufikat. Állítólag ellenállás kell mint ahogy azt korábban említették. Elviszem és megcsinálja. Amúgy is van némi hibakód olvasni való a járgányba, akkor hátha sikerül egyúttal ezt is megcsinálni.
Még üléssint is kell aplikálmom az új ülésre.
Amúgy műszakin mennyire nézik, hogy saját ülése van-e és hogy gyárilag hány lufis volt a kocsi? Engem riogatnak, hogy nézik. :( Pedig ez jobb mint a gyári.
Megérzi, nem is kicsit. Kontrasztos, ahogy pl. az I-es 1.8 16V-meg nem. Most épp azt használom, és hát nagyon más. Pedig 110 LE vs 112 LE... és csak 8 Nm difi...
A 307 is opció, persze 2.0 16V motorral. A HDi sem kizárt, de csak akkor, ha nem 2 autózunk, hanem ha 3 van. Valami úgyis lesz vele... "bele van kódolva"
Hát igen. Azért a c4 mellett szól, hogy újabb és merészebb a formája és nem elhanyagolandó az emlékeim szerinti 5 csillagos ncap. Valamint a sok egyedi megoldás. Viszont az alap dolgok, hogy nem állítható például az öv magassága, miközben xsara-n hátul is. Hogy nem hajtható fel az első ablaktörlő. Ok xsara-n meg hátul, de...
Szerintem nézd meg, próbáld ki, aztán könnyebb lesz dönteni.
Én megosztom a nem nagy c4-es tapaszzalatomat. Volt kollégám vett egy 1.6 coupet. Volt vele gond, hiszen az ársáv aljáról választott. Apróbb elektronikai problémákat én hoztam rendbe rajta.
Vezetési élmény szempontjából pozitívan tudok róla nyilatkozni.
Futómű remek, jól fekszik a kanyarokba. Kormány pontos, gyorsan reagál az autó az elfordulásra.
Ugyanaz az 1.6 volt benne, mint a xsarákba, de az ott megszokott dinamizmus hiányzott (egr?). A váltó áttételezése is kisebb. 90-nél 2800-as fordulat. Kellett volna a 6.
Összeszerelési minőségre szerintem visszalépés a xsara-hoz képest.
Tud valaki ajánlani nekem egy személyt, aki "ki tud oktatni" C4-ekkel kapcsolatban? Ne az indexes fórumot javasoljátok pls - olyan kellene, aki mond is valamit :-D
A használat módja dönt inkább. Tehát lehet akár 20e km vagy 1 év, ha hosszú távokon használod nap, mint nap, de ez a rövid távoknak köszönhetően lehet 10e km vagy vagy 1 év is.
Milyen szervízlámpáról is beszélsz? A megtett km melletti szervízkulcs ikonra? Lehet nem nulláztad az előző cserénél. Nem áll meg az autó ha lejár a figyelmeztetés. Ez nem bmw. Cseréld az olajat és a szűrőt évente vagy 10-15 ezer km-enként és nem lesz gond.
sziasztok! egy olajcserés kérdésem lenne. a citoren xsara 1.6 műszerfalán lévő kis szervizjelző lámpa mennyire pontos adatokat közöl? tehát ha pl világít és azt írja hogy 200 km van a szervizig, ez a 200 km- egy olyan pontos kalkuláció hogy ténylegesen 200 kmt lehet menni megfelelő kenséssel, és ha ezt túllépem, onnan már gyakorlatilag nem kap megfelelő kenést a motor vagy ez a lámpa akkor is automatikusan világít ha csak közeledek az éves szerviz időpontjához, tehát az egy évhez, függetlenül a motorolaj állapotától. Egyébként szintetikus, total olajat szoktam venni, és épp sikerült majdnem pontosan 10 000 km-t megtenni egy évig, kicsit pazarlásnak tartom rögtön lecserélni, de úgy tudom az idő jobban számít mint a km ebben az esetben, vagy ez a szintetikus olajra nem vonatkozik?
Srácok kezdek elszomorodni. Ne mondjatok ilyeneket nekem. Fogalmam nincs hol tudnék még utána járni. A közeli villanyszerelő az szeret mindig nagyot mondani, ha a fizetésről van szó. Már lassan a tanácsért is pénzt kér. :(
Tudtommal 2 Ohmos ellenállásokkal lehet átverni a légzsákvezérlőt - de természetesen gondosan olvass utána.
Szerintem Lexiával sem valószínű, hogy utólag konfigurálható.
Mikor a saját autómba vadonatúj légzsákvezérlőt vettem, a márkaszervizben kétszer erősíttették meg velem, hogy biztosan 4 légzsákos-e az autóm, mert azt állította a villamossági szerelő, hogy csak egyetlen egyszer tanítható.
Nagyon köszönöm. Utána is olvasgattam, és ha jól értesültem a csúszkák egyformán jók mindkét ajtóhoz. Nekem pedig van egy tartalék jobbos ablakemelőm, szóval ha minden jól megy probléma megoldva.
Le kell szedni a díszlécet a kesztyűtartóról, és elvileg ott az eltört pálcát látni fogod. meghúzod és kinyílik. de ha így se akkor ablakot kell nyitni. Aztán ha kész akkor a díszléc úgyis takarni fog. Sajnos fotót nem tudpk küldeni mert teljesen széthullptt az enyém. Én vettem egy másikat, de az is eltört így össze gyorskötözőztem okosba
Tudna valaki abban segíteni, hogy a "beragadt" kesztyűtartót, hogyan lehet kinyitni? Nincs bezárva (kulccsal), becsukás után nem lehet kinyitni. Valószínűleg szétugrott, vagy eltört a nyitó mechanika.
Nincs véletlen valakinek elfekvőben egy rossz baloldali elektromos ablakemelője? Kéne nekem a két csúszka ami az üveget rögzíti a sínhez, mert sajna az enyém eltörött. Vagy esetleg ötlet, hogy hol tudok hozzá venni. Minden más hibátlan a szerkezetben, nem akarok komplett újat venni.
Volna egy nagy kérdésem. Szegény autóba van néhány km már és az ülései eléggé tönkrementek. Kerestem sok helyen normális ülést de mind hasonló állapotban voltak. Most hozzá jutottam két elég jó recaro sportüléshez, ami az igényeimnek megfelel. Na most addig minden rendben volna hogy befarigcsáljuk a vázat éshelyén az ülés, csak az a bibi, hogy ez nem légzsákos az én üléseim pedig légzsákosak voltak.
A kérdés: Hogy tudom átverni a rendszert, hogy ne írjon hibát mégse legyen benne légzsák?
Valami ellenállást kéne beiktatni? Nagyon jól jönne egy kis segítség!!!
Mint ahogy BallyS16 kollega is írja nem a közeg hőfokával van gond, hanem az azt érzékelő kis elektromos kütyüvel. Esetedben arra tippelek, hogy a hideg üzemben úgy érzékel, hogy már meleg a motorod, és nem adja azt a + üzemanyag mennyiséget, ami a bemelegedési fázisban kell a motornak ahhoz, hogy ne produkálja pont az általad leírt dolgokat. Ez természetesen csak tipp, mert távgyógyítani elég ritkán sikerül, de jó eséllyel köze lehet a problémádhoz és olcsó cserélni is!
Hétvégén kiszereltem a szellőző ventilátort, megpörgetve kézzel volt súrlódó hangja. Zsír spray-el telefújtam a tengely két csatlakozásánál, megforgattam párszor, majd újra telefújtam. Viszont a súrlódó hang nem tűnt el, amikor kézzel megforgattam.
Visszaépítve azonban észrevehető volt a különbség. Az első harmadban egyáltalán nem hallani, hogy bekapcsol a motor, viszont fújja szépen a levegőt. Fele olyan hangja sincs, mint eddig volt. Nekem megérte a művelet, és a ráfordított 40 perc a ki és beszereléssel együtt.
Kössz! Igen a zöld volt a gond,az érintkezőket kellett megtisztitani meg hiányzott a csatlakozorol a fém fül.Nem maradt a helyén és letudott rázodni.A gomba jó.
Kedves gun111, köszi a hozzászólást, én csak azért is kizárnám ezt a lehetőséget mert a fűtőradiátort ha bekapcsolom önti a forró levegőt és ha lelassítok 90-re nincs ilyen probléma a víz beáll 90 fok-ra. A hűtőt nemrég (kb 3/4 éve) leszedtem, kívülről tiszta szmötyi volt, fű meg por meg minden, még egy szegény fecske is volt benne, azt kimostam és minden helyre állt, ezért most is erre kezdtem gyanakodni de a hűtő most csilli villi, és egy kicsit a fogyasztásom is megnőtt. Átlag kb 8 literre, ami szerintem még így sem sok, hogy csak rövidtávon használom.
Sziasztok.Tudja valaki,hogy melyik hőgomba felelős a müszerfali hőmérséklet kijelzésért?A motor 1.6-os benzines 8 szelepes 1999-es évjárat.Van a termosztátházon egy(barna) és mögötte a hengerfejen kettő(kék és zöld).Elkezdett a kijelző mutatoja ugrálni majd most már semmit nem mutat.
Rég jártam erre, de korábban ígértem ha bontás közben találkozok a tolatóradar vezérlőjével akkor szólok. A jobb első ülés mellett, kb a B oszlop vonalában van (a szőnyeg alatt) 2 db patenttal rögzítve. Remélem még hasznos az infó :)
Csütörtökön viszem szerelőhöz, megnézi de gondoltam azért tájékozódom előtte. Elmúlt egy évben havonta nagyobb mennyiségben szállítottunk vele szóval volt használva az autó, illetve furcsáltam is, hogy kicsit meg van ülve a hátulja. Még nem hallok furcsa hangokat hátulról de egészen biztos, hogy problémaként fog jelentkezni az elkövetkezendőkben így inkább megelőzöm.
Nos, a tűgörgők cseréje majdnem az egész felújítás, ha ezért szétszedik akkor újíttasd fel teljesen,mert vagy cserélik a tengelyt vagy nem, de mindenképpen kiszedik azt is. Ezenkívül a gumi bakok és a porvédő gyűrűk vannak még, tehát érdemes a teljes regenerálódást választani.
Én egy hete csináltattam veresegyházán, mert azt ajánlották itt a legjobban....Tényleg profik, tudják mit miért csinálnak és egy óra alatt kicserélték kompletten az egész hidat.
Kivették az enyémet beraktak egy felújítottat aztán 1 óra múlva elköszöntek.
Nagyon jó lett a kocsi kisebb ívben kanyarodik, (meg kell szokni), a kanyarsebessége nagyságrendekkel megnőtt, és húzósabb kanyarokban nem érzem azt hogy ki akar törni a hátulja, és a legjobb hogy rugózik a hátulja.
Nagyon ott marad az úton...megérte, az én gyári hidam úgy szét volt rágva hogy tulajdonképpen már az életveszélyes kategóriába sorolták a szervizben.
Feltételezem xsara felnit vettél aminek nincs meg az agynàl a furat. Próbálkozz nagyobb gumiszerelő műhelyben mert nekik biztos lesz hozzá cuccuk. Nem kell feltétlenül a szervizbe vinni vagy rögtön szétesztergàltatni hiszen nem azért vetted.
Másik kérdés. Látom akad hátsó híd probléma ennél a típusnál, így gondoltam gyorsan megnézem a miénket is, és azt tapasztaltam, hogy (ahogy lentebb olvastam a módszert) amikor benyúlok a kerék felső, belső pereménél az ujjam épphogy bemegy, jobb hátsó keréknél pedig már alig fér be. Ránézésre még nincs bedőlve a kerék, nem terpeszt. Ezt a tűgörgők esetleges cseréjével lehet még orvosolni vagy már érdemes ilyenkor az egész hátsóhidat felújítani, felújítottra cserélni?
Azt szeretném megkérdezni, hogy a pirossal bekarikázott kapcsoló az mire szolgál? Azt gondolom, hogy talán a gyári rádióját lehet vele navigálni, de nem vagyok benne biztos.
Van egy Citroen Xsara II-es 1.6 2001-es évjáratú autóm. Olyan problémám van vele, hogy cseréltem benne elemet, újra tanítottam nagy nehezen a távirányitóját ( nyomkodtam minden gombot és jó lett, mert a használati útmutató szerinte leírtakkal nem lett jó) 5-6 indíás után megint elfelejtette a távirányítót. Azóta nem bírom újra tanittatni.
Üdv mindenkinek. Remélem valaki tud segíteni. Nekem van egy 1999-es citroen xsara break, 1.4 benzines szervós kombim. Nemrég előjött minden nyűgje. esetek: reggel, esetleg ha sokat áll a kocsi rángatva indul (gondolom 3 henger indul el), gyertya cserén túl vagyok minimálisan javult a helyzet, de nem szűnt meg, aztán ha bemelegszik nincs semmi hiba, a víz kb eléri a 70 fokot és néha elszáll az agya pörög a motor kb 2000 felett, aztán egy pár perc múlva helyrejön. Valakinek van esetleg ötlete, a szerviz mindent cseréltetne, de szerintem lehúzásra mennek, és szegény szekér nem ér meg annyit hogy 3 kilót ráverjek. Hibakódot kiolvastattam de sehol semmi.
Aztán még egy kérdés: a sarut le kellett vennem és amikor visszaraktam a sebességmérő és a fordulatszámmérő átfordult (átállt a sötét oldalra) a pöcök miatt mind a kettő le volt "fogva", nem mutatott semmit, aztán a sarut ismételt le és felrakással helyre állt, de most már csal. (először az óra 30-al kevesebbet mért mint amennyivel mentem, ez most már megoldódott, de a fordulatszámmérő nem, meg tudná valaki írni nekem, hogy egy bizonyos sebességnél(pl: 90 km/h),mennyit forog a motor, ezzel be tudnám állítani manuálisan, mert a kilométer órát a gps-el sikerült.
Az ablakmosóval hasonló problémám volt. A tartály mögött van a szivattyú és rajta egy kis szelep, amin két csövet találsz. Én ezt a szelepet szedtem szét és belülről kitisztítottam. Alkalmanként újra előjött a probléma (kb havonta 1-2, és téli szélvédőmosóval). Már nem vettem le, csak lenyúltam és kicsit mozgattam amíg nem jött a folyadék.
A kapcsolók vezetékelése más. Még a befúvó is más. A kabinhő érzékelő is. Sőt, az egész keret is más. A hamutartó és a szivargyújtó megegyezik viszont....
Tisztelt fórum társak.Tudja esetleg valaki, hogy hogyan lehet a bsi-t resetelni, vagy esetleg újra telepíteni? Állítólag elfelejti a hátsó ajtónak a nyitáshoz szükséges áramot küldeni.A nyitáskor állítólag küldi a mikrokapcsoló a jelet előre, de ezzel a mutatvány be is fejeződik. Köszi a segítséget előre is.
...ahogy a kedves topic társ is írja a következő lépés a test kábelek megtakarítása legyen attól függetlenül hogy az első lépés már megoldotta a problémát ...
Megoldható az a dolog, hogy Xsara I középkonzolját átalakítani 2-esre? Értem ez alatt például a kettesben levő ablakemelő gombokat. A méretek azonosokat?
A rádiót tutira nem kell kódolni, csak ha másikat teszel bele. Jó eséllyel a távirányítóval se lesz semmi probléma. (Azért mondom, hogy jó eséllyel, mert nekem egyszer egy akkucsere után elfelejtette és márkaszervizben kellett újra taníttatni a kulcsokat.)
Leveszem a sarut , megtakarítom , visszarakom. Kell majd valamit kódolnom ? A gyári rádiót ? Mást? Azért érdekes a dolog mert semmilyen kód nincs a bírtokomban. Le tudom kérni valahonnan a kódot , kódokat ? Ennek a menete és költsége ?
..minden napos probléma ... a venti motor vezérlése adta meg magát ... egy alvázszám segítene kideríteni melyik változat lett nálad beépítve ....és ha van egy kis érzéked hozzá magad is meg tudod csinálni ...
2.
...a szivattyút hallod működni... ?
3.
... szenzor vagy szenzorok haltak meg esetleg vezeték szakadás...
Szia! Az ablakmosóval én is hasonlóan jártam! Nekem el volt törve az ablak mosó cső. Odacsípte a motorháztető zsanér. Ha szembe állsz az autóval bal oldalon keresd.
...akksi sarukat , pólusokat megtakarítani ha kell csiszolni... kis wd40-el megkenni és mehet vissza ... ha ez nem hoz megoldást valószínű az önindító döglődik ...
Tegnap vásároltam használtautó kereskedésben egy 2004-es 1,6 xsara sx kocsit. Nagyon szép és jól is megy. Viszont néhány hibája van. Hátha tud itt valaki segíteni és otthon is meg tudom bütykölni.
1. A fűtés hűtés a motor beindítása után bekapcsol, de csak maximum fokozaton megy. Hőmérsékletet és fújási irányt lehet változtatni, de az erősséget nem. Ha elkapcsolom a maximumról rögtön leáll és ha visszakapcsolnám nem kapcsol be aztán egy 10-15 perc múlva magától mégis beindul.
2. Ablakmosó nem spriccel. A lapát törölne, de spricc nélkül nincs mit. Tettem a tartályba kb. 2 liter ablakmosó folyadékot (bár belenézve nem is látom, hogy van-e egyáltalán benne valami)
3. Tolatóradar. Ha beteszem rükvercbe sípol egyet aztán viszont semmi. A tolatóradar lámpája villog, de azonos ritmusban.
Esetleg valamelyik problémára van valakinek egy ötlete?
Hiba leírás :Kulcs bedugva gy.kapcsolóba , elfordít , megfelelő lámpák kialszanak , tovább fordít a kulcs , katt , lámpák kialszanak , indító motor nem teker. Reggel eddig nem csinálta a hibát...inkább napközben - meleg motornál.
Megvan a különbség, ugyanezen az oldalon van 19 ezerért és 27ezerért. A 19 ezreshez ez van írva: "Nyomás: 3 Bar, Reference: WALBRO GSS465 A magyar gázolaj kéntartalma miatt dízel üzemanyagban való használat esetén garanciát nem tudunk vállalni helyette ajánljuk a gyári GSS465-öt. " Vagyis a drágábbik verzió a gyári.
A szűrő elött, a tank hátsó oldalán található a nyomás szabályzó. Benzinncsöveket le kell kötni. Ha kijött biztosìtógyűrű kihúzásával szétszedhető. Bemzinnel vagy féktisztítóval ki kell tisztítani, a kis szűrőt főleg. Ezután jó ideig csendben lehet.
Szia! Kétszer-háromszor én is kitisztítottam már. Egyszer volt ilyen, hogy nehezebben indult többször a gépezet a tisztítás után, csak megmozgattam a szelepet és megszűnt a probléma. Azóta "pöcc-röff". A benzincsőre szerintem figyelj, hogy ne nagyon feszüljön / élesen ne hajoljon meg szerintem.
én multkor kitisztitottam
azota reggel csak sokára indul a kocsi.
ha leállitás után pár percen belül inditom pöcc röff.
lehet hogy csak rosszul raktam vissza?
vagy elrontottam?
mit lehet ezen elrontani?
És olyannal találkozott valaki, hogy bizonyos üzemanyag szint alatt olykor berezonál valami a tanknál?
A régi AC-vel is megvolt már ez a jelenség. (Nagyon hangos volt már maga a szivattyú, alapjáraton járatva bent simán elnyomta a motort a nyígó hangjával :))
Az ACt kicseréltem, nagyon szép siman dolgozik, de ez a berezonálás megmaradt. Kb negyed üzemanyagszint alatt jelentkezik és mikor ráaadom a gyújtást és nyom az AC, akkor hallható. Aztán beindítom, valamikor még olyankor is hallható aztán elhallgat és utána már nincs ez.
Próbáltam neten utánakeresni, pár helyen a nyomás szabályzót írják a hang forrásának és hogy ki kell szerelni és ki kell tisztítani.
A nyomás szabályozó ott van a tanknál felerősítve.
Tudom mire gondolsz, de itt más a helyzet. Rosszul írtam le. Szóval amikor a gyújtást ráteszed, akkor van egy búgó hang. Ami simán hallható, de a indítás után a motorzaj elnyomja. Ezzel nincs is gond, csak az én autómon ez a búgó hang időnként felerősödik, mintha erőlködne a szivattyú... és ez már nem a normális működés, mert hasonlóban már volt részem, akkor elég nagy munka volt az üzemanyag rendszert kitisztítani.
Tapasztalom, minden autómon, amit használtan vettem, tucatnyi olyan javítást találtam, ami nem engedte feltételezni szakember jelenlétét. De ezek szerint akkor mégis ott volt, csak "máshogy" javította.
Amikor adtam el az autókat, mindig melléadtam egy rakás alkatrész és szerviz számlát. A probléma, hogy a vevőt nem érdekelte... csak a km óra állás, és hogy mennyire karcos a kasztni.
Mert ugye a karcolásokon múlik, hogy megbízható-e az autó! :)
Érdekes, nekem mindig volt, van hangja a szivattyúnak. És nem is halk. Kellett már cserélni, mert megállt, és az új szintén elég hangos (vagy az én fülem érzékeny).
Xsara HDI üzemanyag szivattyúját, ami az ülés alatt van, lehet javítani, felújítani? Mintha kezdene néha halk búgó hangot adni... :( 2011-ben már volt vele problémám, akkor nagyon hangos volt, el is kezdte darálni magát, és mire oda jutott az autó, hogy kipucolják a tankban lévő szűrőt, addigra már fémszemcsék kerültek a rendszerbe. Akkor ki lett mosva a teljes üzemanyag rendszer a tanktól a porlasztókig (azok felújítva). Eltelt 60 ezer kilométer és most halkan, de búgást hallok, ezért érdeklődöm, hogy lehet-e ezt felújítani, javítani, tisztítani, vagy csak a csere jön szóba?
Sajnos az elöző tulajdonosnál elromlott. Olyat rakatott bele amiben nincs is ilyen bajuszkapcsoló. Kompletten cserélték a kormánynál lévő kapcsolókarokat. Vajon mennyibe kerül egy ilyen bajuszkapcsoló? A szerelő annó 60ezret mondott neki. Tényleg ilyen drága?
A kijelző melletti gombok a dátum/idő beállítására valók. Ha a bajuszkapcsoló váltógombja nem működik, akkor nem fogod tudni kapcsolgatni a kijelzést. :(
De jobban jarsz, ha leszeded a csomiajtó kárpitot és a középső fóliázott résznél benyúlva a két fület összenyonva kitolod a komplett foglalatot, majd ezután oldalról lepattintod a búrát.
2002-es 1.4 Citroen Xsaramban ma reggel valószinüleg összetörött a váltó, mert csak a rükvercet és negyedik sebességi fokozatot veszi. Járt már esetleg így valaki? Tud valaki esetleg eladó váltót az autóhoz?
De igen, valoszinu a nyomaskapcsolo lesz az. Allitolag ez rendszeresen tonkremegy, de meg nem volt idom szetszedni es kideriteni, hogy tomitescsere eleg vagy komplett kapcsolo csere szukseges.
Sziasztok, megtaláltam a tempomat hibáját. Leírom hátha más is így jár.
Tehát a kuplunghoz van erősítve egy műanyag darab ami benyomja a kuplung kapcsolót ha rálépek a pedálra. Ez volt elfordulva, tehát csak vissza kellett forgatni a helyére.
Más
Voltam ma egy szakinál aki megjavitotta az automata világítás kapcsoló kart. Esetemben nem a réz karika volt rossz, hanem az egy nyomtatott áramkör. Plusz rendelkezik Lexia val, és korrektül végig nézte a kocsit, és végre olyanra is választ kaptam, hogy mi miatt nem megy a tolató radar. Szóval csak ajánlani tudom, ha kell valakinek a kontak, írjon emailt.
Hagyományos esetben a kormánykapcsolókról közvetlenül mennek a vezetékek az autó egyéb részeihez. A COM2000 esetében pedig egy külön elektronika van a kormánykapcsoló egységben, ami kommunikál a többi elektronikával.
Mindegy hogy mi a neve annak a résznek, mert a cső a szivattyútól a kormányműig egy alkatrész. A benne lévő nyomáskapcsoló(nem itt szivárog?) és a tömítése, meg a cső végeinél lévő tömítések vehetőek meg külön.
Megtalaltam, hol szokik az olaj a szervobol, de nem tudom mi a neve annak, amit cserelnem kene.
1.4 Xsara II. A szervofolyadek tartalytol indul egy vezetek a motorblokk bal oldalan, ami a blokk vonala mogott lefele indul es a blokk mogott, a feltengely felett talalkozik egy masik vezetekkel. Itt az illesztesnel szokik el az olaj, de otletem sincs, hogy mi lehet ennek a csonak/illesztesnek a neve.
Holnap probalok majd fotozni egyet, hatha az segit, de ha valaki a leiras alapjan ki tudja talalni, mirol van szo, az ne tartsa magaban.
Facbookon (nem tudom regisztrálva vagy e) ma ismerkedtem meg a Citroen/Peugeot/Renault adok-veszek csoportban egy sráccal aki Pesten rendelkezik Lexiával és szívesen segít.
Nagyon szívesen, ezért van a fórum :) Akkor kell kép? Csak holnap tudok...elszaladt a mai nap. Ha lesz időm csinálok egy PDF leírást az utólagos tempomat beszerelésről, benzineshez... Igazából bármi elromolhat ami eltud ;)
Bontott szervószivattyút keresek 1.4-es Xsarához, lehetőleg 10-15ezer forintért. Mivel eladnám a kocsit, így jó valami vacak is, csak 1-2ezer kilométert kibírjon, amíg eladom. Az enyémen a tartály rá van szerelve, úgyhogy ilyen kellene.
Ha beteszem sebességbe, akkor kb 1-2 centit lehet kimozdítani oldalirányba (lötyögtetni). Sokkal zavaróbb, hogy sokszor akad, 1-be és kettőbe nehéz betenni. Valamint 4-esben olyan, mintha 2-ben lenne, ezt mindenki furcsálja, még más xsara-s is. Egy citroen szerelő szerint lehet hogy nem megfelelő méretű rudazat van benne, lehet hogy előtte valaki már cserélte. De a robbantott ábrát nézve kell egy hosszú és két egyforma rövid rudazat. 3-4 ezer darabja a SASIC-nak, az jó minőségű, nekem ennyit megérne, hogy kellemes legyen a váltásérzet.
Lehet hogy hulyen hangzik igy, de a kuplung fedal folott egy kis muanyag vezetekkel egyutt, szerintem felismered. Ha nem, akkor irj es megprobalok meg ma kepet kuldeni rola...
Nekem is volt hasonló problémám, és nálam az egyik injektor volt rossz. Amikor produkálja a hibát, érints mondjuk egy ceruzát az injektorokhoz szépen sorban, és ha vmelyiknél nem érzed/hallod a kattogást, az nem működik. Ez lehet maga az injektor hibája, de lehet akár az ECU hibája is. Ha van rá lehetőség, próbáld ki kölcsön injektorokkal.
Más: Nem vagyok biztos benne, de lehet, hogy a 2.0-s motorokat is érinti a Sagem(?) trafó halál --> ECU halál. (Ha nem így van javítsatok ki.)
Remélem segítettem, további "kellemes" hibafeltárást.
Üdv! Nekem is volt rezonancia 2.0 hdi az egész utastér rezgett még a fejem is fájt tőle hosszú távon :) Jobb oldali motortartó bak csere megoldotta a problámát. Amit kiszedtem belőle kúposan be volt szakadva, de nem vált el teljessen a a gumi, találtam itthon 1 xantia bakot 90%-ban ugyan az bedobtam és azóta tökéletes.
Az autó alá feküdtem, mikor a kuplungvezeték okozta nyikorgást megszüntettem, és akkor megnéztem a váltónál lévő faudi fejes rudakat. Két újjal megmozgattam, eléggé lötyögött (kb 1-2 mm-ert), laza volt. Ennek ilyennek kell lenni, vagy feszesnek? mert akkor csere-érett...
Ültetéssel kapcsolatba van valakinek valami tapasztalat? Szeretném kicsit lentebb vinni a elejét de nem sokkal max 2-3 cm.
Ültető rugó segítségével nem vági meg ilyesmit akarok. Ha esetleg eladó lenne valakinek akkor még vevő is lennék rá. De legfőképpen a tapasztalat érdekelne mire kell odafigyelni meg ilyenek. Olvastam már sok mindent de a márkával kapcsolatosan elég kévés dolog szerepel a netten. A válaszotokat előre is köszönöm.
Én is segítségeteket kérném az lenne a hibám hogy ahányszor beindítom a kocsit 1.6 16v xsara 2 com2000-es minden egyes alkalommal beindul a a hátsó ablak törlő. Próbáltam másik com200-essel azzal is ezt csinálta szerőlő azt mondta van benne a motorba vég pont érzékelő de nem találtam mert szét szedtem. A bsibe kapcsol a relé. Ha törölni akorok akkor töröl is csak 5-6 ot és mikor hogy áll meg.
MOst lehuztam rólla a motor kábeljét de így is kivezérni oda az áramot.
Nekem nyöszörgött a ventilátor néha de irtó magas hangon. Kiszerelés után amit láttem kicsit ledöbentem
tele volt ilyen fa pollen szerűséggel a zsírnak nyoma se volt.
Én ugy csináltam hogy először befujtam esztergáló olajjal vagy mi a neve majd bekentem elég vastagon grafitos zsírral így most semmi hangja.
Csak abba a hibába ne esetek bele hogy kivéve járattam és a hőellenállás nem kapot hűtést és tönkre ment másnapra azt kicseéltem és már jó egy hónapja.
Akkor egyet értünk... és ezek szerint mindkettőnk esetében ez a tolerancia küszöb alacsony, mert igyekszünk lecsendesíteni. :)
A fűtő-hűtő ventillátor csendesítésében van valakinek tapasztalata. Dvidee csapágyazta, de úgy is van hangja, azt mondta. Nálam az 1-es fokozatban csend van, de akkor még be sem indul a venti, nem jön a levegő. Ha egy picit még rátekerek, akkor ugrásszerűen beindul, de elég hangos sajnos. Nem a levegő hangja, hanem a venti ad súrlódó hangot. Amikor lekapcsolom, még menet közben is észrevehetően elcsendesedik, mármint a motor és szélzaj mellett is észrevehető....
Egyszer már cseréltem rajta a tranzisztorokat, akkor wd40-el befújtam a tengelyt. Lehet hogy azt kellene inkább valami zsírral bekenni? Valaki írta, hogy hangszigetelő filcet tett be a kárpit alá. Valakinek tapasztalata?
francecoupe: Köszi, pénteken kipattintom a garázsban, lehet elég lesz a keret mögé egy kis szivacsot ragasztani, hogy pár tized millimétert kinyomja a rádió körül a keretet. Ez meg fogja lehet szüntetni. Maga a rádió nem mozog, tehát nem mozdul hátra 1 millimétert sem, hanem amikor megnyomom lefele vagy befele, akkor egy picit hajlik igazodik (kb 0,5 mm-ert) az erő hatására, és ez pont elég, hogy megszűnjön a zaj.
:) Áh nem, eddig sikerült mindig megtalálnom a nyöszörgések okait. Igaz nekem HDI-van, ami jobban rezonál.
Az elmúlt években ezeken a pontokon kellett javítást vagy zajszigetelést eszközölnöm: napelemző beremeg, és ha nincs teljesen felnyomva visszahajtásakor (marad 1 mm), akkor rezonált. A bal ajtó tárolórekeszének fedele, egy kis szivacs ragasztásával orvosoltam, a pótkerék nem volt jól meghúzva - hátul zörgött, a bal oldali takaróműanyag a motortérben rezonált az akksin, megoldottam, a motortakaró burkolatot pedig profi módon csavarossá alakítottam, a kuplungvezeték elérte a kasztnit, kidörzsölte és a fém a fémen nyikorgott menet közben, és még sorolhatnám...
Szóval állok én elébe, csak erre a rádióra nincs ötletem. mert mozogni nem mozog csak a rádió körüli műanyag és a keret összeér, és az renzonál. amikor megnyomom befelé, kb 0,5 mm-ert mozdul meg, akkor elhallgat, mert az a kis feszültség megszűnik a két műanyag között. :)
Volt BMW-m, abban nem rezonált semmi sem 10 éves korában, de ennek ellenére mégsem hiszem, hogy valaha újra vennék. Astra G is rezonál, ford focus is. Ezek az autók ilyenek, pláne x kor után. Nincs is ezzel baj, csak amikor már nem tudod annyira felhangosítani a zenét, hogy ne halld alatta... :D
Engem is utolert a szervo gond, valahol folyik az olaj a szervobol es mar majdnem a minimum szintnel jar az olaj. Barmilyen Dexron II olaj mehet (Castrol TQ-D van keznel) vagy csak a Total?
Kicsivel tobb, mint fel eve van nalam az auto, nem tudom az elozo olaj mit toltott vagy toltott-e bele valamit egyaltalan.
(nyilvan meg akarom javitani az olajfolyast, de addig sem akarok olaj nelkuli szervoval jarni)
A keretet alulrol finoman kis csavarhuzoval ki tudod pattintani. Nézd meg, hogy a rádió hátulján lévő tüske betoláskor belemegy-e a hüvelyébe. Ha igen, és a csavarok is fogják, nem szabadna mozognia. Nézd meg, hogy a keretet is fogja-e mindenütt csavar. Nem szabadna nyöszörögnie, ha csak nincs valahol megrepedve, eltörve.
(Xsara II, 2.0 VTS) Miért van az, hogy hideg indításkor kb 3-4 percet kell várnom, hogy bemelegedjen a motor?
Máskülönben egy nagyobb gázfröccs , jobbra fordulás után lefulladhat, és amíg el nem éri az üzemi hőmérsékletet úgy megy mintha kihagyna 1 -2 henger. Legrosszabb esetbe, egyfolytában "kiabálja" a hiba üzentet ami pár nap alatt törlődik.
Ugyan itt, keresek embert Budapesten, aki foglalkozik Lexia és vagy Diagbox programmal.
Visszaolvasva a kommenteket sem jutottam előrébb: a kormányszeró olaja ugye Total Fluide ATX, de valakik vitatkoztak, hogy dexron2 vagy dexron3? vagy ebből a fajtából csak egy féle van?
Sziasztok! Megőrjít, hogy rezeg a rádió a keretében. Illetve a középső konzolhoz (arra a keretre gondolok, ami körülöleli a rádiót és a központi kijelzőt) hozzáérve ad ki nyekergő rezonáló hangot, szinte minden sebességtartományban. Ha újjal megnyomom befele a rádiót elhallgat. Szeretnék leszedni a keretet, hogy kibéleljem a rádiót körbe. Az lenne a kérdésem, hogy egy csavarhúzóval óvatosan ha szedem ki a keretet, akkor alulról vagy fölülről kezdjem? Illetve a rádió kiszedésének van valami mikéntje, vagy csak ki kell húzni a helyéről, ha már nincs rajta a keret és a csavarok?
nucsak milyen érdekes, nekem is pont így ugrál az alapjárat mint 'HMEX' kartársank
eddig nem foglalkoztam vele és ez után sem nagyon érdekelne, de most elgondolkoztarajta, hogy a nem franko működés akár magasabb fogyasztást is eredményezhet
és innet a kérdés
szerintetek egy 2002-es 1.6-os benzinesnek a 8.1-es átlagfogyasztás megfelelő, ha:
- teljesen átlagos vezető vagyok
- a kocsi legtöbbet bp-en belül városi használatban van a lakás és a munkahely között, ami 11 km-re vannak egymástól (15-9 ker), és a tipikus munkábajárás időben megyek én is
Lényeges info lehet, hogy egy gázfröccs után elmúlik ez, de menet közben attól még megmarad ha kis gázzal haladok akkor mintha "akadozna" az autót. Nem tudom pontosabban leírni sajnos a viselkedését.
Sziasztok! Mai nap mentem a kocsival, és a hűtővíz 90 fok fölött volt kicsivel, 90-es tempónál. Hazaérkeztem, 2 óra mulva megyek ki és látom, hogy a túlfolyón jött ki egy kis folyadék. Ez eddig nem fordult elő, hogy 90-nél 90fok fölé mennyen a mutató. Mi lehet a probléma? Amit a képen bekarikáztam, az szolgál valamire?
Egyes Xsara. Érdekes, hogy most cseréltem ki a nyomáskapcsolót, de akkor még nem volt ilyen problémája. Mostanában jött ez elő, szóval remélem az nem az. :(
Valakinek ötlet erre az alapjárat ingadozásra ? Ahogy korábban is írtam ezt menet közben sebességben is csinálja kis gázadásnál, viszont erősebbnél megszűnik.
Sziasztok! Boldog nyulat mindenkinek! Fűtőradiátor csere után, nem sikerül levegőtleníteni a radiátort. Onnan gondolom, hogy levegős lehet, ha pl. reggel elindítom az autót akkor "kurtyog" a víz a radiátorban. próbáltam a radiátoron csonkon lévő légtelenítővel, jött is levegő belőle, de másnap ugyan úgy " kurtyogott" Aztán ha már ha jön a meleg akkor már nem " kurtyog" ez kb. 5-10 perc.
Legutóbb amikor szervizben járt, akkor elvileg a com2000 hibaüzeneteivel volt tele a BSI, bár ezeket már csak a tulaj elmondása alapján tudom.
A villanyablaknak van külön vezérlőegysége, vagy közvetlenül a BSI vezérli? Esetleg a műszerfalban nem szokott kontakthibás lenni valamilyen csatlakozó (bár ott elvileg nincs mi mozgassa a kábeleket, de ki tudja), ami a fent említett dolgokhoz kapcsolódik?
Első körben valószínűleg majd kicseréljük a biztosan kiégett izzókat, aztán hátha közben megtaláljuk a hibák okozóját, de ha nem, akkor ellátogat megint a szervizbe.
Nekem is Exide volt, van. Az előzőt 7,5 év után cseréltem, mert télen már lassabban tekert az önindító. Nem vártam meg, míg a fesz. esés problémákat okoz. :-)
Viszont egy ismerősömnek 1 év után meghalt. Tescoban vette, szó nélkül kicserélték, a második jó.
Tud valaki Budapesten olyan embert aki rendelkezik lexia programmal és a hozzá való tudással? Valószínűleg kéne egy reset/update a kocsi software enek.