Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

marcsello Creative Commons License 2001.04.05 0 0 596
BkorVette,

"Olajszintet jaro motornal, D-ben, kell ellenorizni!!!!! " - nem macerás egy kicsit hogy szaladni kell a kocsi mellett váltó olajszint mérés közben??? :-)))
Vagy neked a gépkönyv tényleg ezt írja? Nekem N-ben üzemmeleg, járó motornál. (BMW 323iA / ZF 3 HP22)

marcsello

Előzmény: BkorVette (577)
semgza Creative Commons License 2001.04.04 0 0 595
epp nezegettem a kocsim kezelési útmutatóját,
osztaszongya mire bukkantam :
Fogyasztási adatok :

Egyik motorral - Kézi 5seb/automata
90-nel : 8.0/7.4
120-nál : 9.6/8.9
város : 14.9/15.1
átlag : 10.8/10.5

másik (nagyobb) motorral - Kézi 6seb/automata
90-nel : 8.5/8.3
120-nál : 9.9/9.8
város : 17.1/16.3
átlag : 11.8/11.5

a legnagyobb motort nem irom le, mert azt CSAK automatával lehet kapni...

(nach DIN 70030/1)

Azok kedvéért, akik nem szeretnek a számok között búvárkodni, összefoglalom, hogy egy 2 decis értéket leszámítva mindenütt az automata fogyasztja a kevesebbet.

a gyorsulási értékekben 0.1 - 1 sec hátrányban van az automata, de én hozzátenném, hogy a kézit mennyire kell rángatni, hogy gyorsuljon, mint az állat, másrészröl meg, 0.3 sec böven odavan egy nem forma-1 kuplungolásnál. valószínüleg itt a mérésnél egyszerüen padlógáznál lelépnek a kuplungról, vagy ilyesmi...

Riff-Raff Creative Commons License 2001.04.04 0 0 594
Lustulok már, és nincs kedvem minden olyan dologra reagálni, mint mondjuk ZaLa közelmúltbeli gyöngyszeme:
"a hagyományos váltókat ideje lenne örökre elfelejteni".

Pedig tudnék rá mit mondani, de úgyis ki tudja találni mindenki, hogy mit mondanék. :-)

Előzmény: semgza (593)
semgza Creative Commons License 2001.04.02 0 0 593
Nem akarok személyeskedni, de félve kattintottam, hogy : na, most mit írt a jó öreg RR...
De nem, ez most egy teljesen frankó beszólás volt, köszi mindannyiunk idegsejtjei nevében.
Riff-Raff Creative Commons License 2001.04.02 0 0 592
Vagy lehet, hogy feltalálták a spanyolviaszt, és két olajszivattyút raktak a váltóba. Az egyiket a bemenő tengely hajtja, a másikat meg a kimenő. (Mellesleg fogalmam sincs, hogy csinált-e ilyet bárki is, de én ezt tenném.)
Előzmény: Zak (591)
Zak Creative Commons License 2001.04.02 0 0 591
Hát jogos :-))) csak azért asszem szivatósabb dolog lehet a két féltengelyt lekötni, mint középen a kocsi alá csúszva a kardántengelyt a (mondjuk) hátsó kardánkeresztnél kiakasztani.

(Zak nem kötözködik, hangosan spekulál.)

Előzmény: reset (590)
reset Creative Commons License 2001.04.02 0 0 590
Lehet, hogy a valto masik oldalan is le lehet kotni a lehajtast ?
:-))
Előzmény: Zak (589)
Zak Creative Commons License 2001.04.02 0 0 589
az ötlet jó, csak akkor mit csinálnak a rengeteg elsôkerekes autóval..? ;-)))
Előzmény: reset (588)
reset Creative Commons License 2001.04.02 0 0 588
Hali,

Ha jol tudom, USA-ban ugy alakitjak ki az automata valtokat, hogy a kardantengelyt egy kezmozdulattal le lehet kotni, igy a valto nem forog, amikor a kocsit vontatjak.
Javitsatok ki, ha tevedek.

Udv
reset

Előzmény: Gotfroa (579)
semgza Creative Commons License 2001.04.02 0 0 587
Azt nem tudom, de gyanítom, hogy inkább javulást fog érezni, ha nem a padlógáz a mindene.
A két dolog eg és föld. az egyik egy kézi váltós Opel, a másik meg egy automata BMW. Ez nem elég, akkor is, ha nem szaggatja úgy az aszfaltot ?
Előzmény: 798081 (584)
BkorVette Creative Commons License 2001.04.01 0 0 586
Zak!

A pozitiv fejlemeny, hogy a heten nekiesunk az autonak.....valto kivesz, elviszem valtomagushoz, es ha minden igaz, az ACCH tavaszi talalkozora kesz lesz az auto!

Ha nem lesz kesz addigra, akkor nagyon merges leszek, es valaki nagyon meg fogja banni!!!

Udv.:B.korVette

Ui.: meg egy jo hir, hogy mar lassan ket hete tudok aludni anelkul, hogy egy nagy fej szetveresen gondolkodnek, mikozben a gyomrom osszeszorul kicsi autom sanyaru sorsara gondolva.....

Előzmény: Zak (580)
jbt Creative Commons License 2001.04.01 0 0 585
A Chrysler Stratus kézikönyve szerint N állásban 25 km-t szabad vontatni, max. 40 km/h sebességgel.
Előzmény: Zak (575)
798081 Creative Commons License 2001.04.01 0 0 584
Ha mondjuk valaki egy kétliteres kéziváltós B Vectrából szeretne átülni egy 520 steptronicba, akkor fog e érezni menetteljesítményromlást?
Előzmény: semgza (583)
semgza Creative Commons License 2001.04.01 0 0 583
A steptronic normál menetben nem sokban (semmiben) különbözik a normál BMW automatától, tehát ugyanúgy megy, mint a sima automata.
Hogy a motor mennyire gyenge ?
Hát, ismerek olyat, akinek 1.6-os vw-je van automatával, és nagyon tetszik neki...
szóval mihez képest...
Előzmény: 798081 (581)
ZaLa Creative Commons License 2001.04.01 0 0 582
Üdv. Mindenkinek!
A héten vezettem egy Alfa 166 3.0 V6 Sportronic szörnyeteget. Nem volt rossz érzés... Eddig csak klasszikus automatákhoz volt szerencsém, sőt ilyenek vannak mind a mai napig a családban, de már tudom, hogy mire is kell vágyni ezek után. Nem tudom, hogy a 220 LE-t, vagy a váltót élveztem jobban, de így párban felemelő volt. Tényleg mondom, mint a lórúgás, olyan erő lakozik a motorban. Egy szó, mint száz, hívhatják sportronicnak, tiptronicnak, steptronicnak, speedgearnek, vagy akárminek ezeket a kombinálható váltókat, a hagyományos váltókat ideje lenne örökre elfelejteni. Senki ne mondja nekem ezek után, hogy bezzeg a manuálist mindig akkor és úgy kapcsolja, amikor és ahogy ő akarja, mert az már a savanyú szőlő kategória.
Üdv.: ZaLa
798081 Creative Commons License 2001.04.01 0 0 581
Üdv!

A BMW-s Steptronic-kal kapcsolatban kinek milyen tapasztalata van? Én még "csak" tiptronic-os, illetve multitronic-os A8-ast illetve A6-ost vezettem, amikről elég jók a tapasztalataim. A Steptronic leírása alapján itt is ugyanerről van szó, vagy nem? Aki vezetett Steptronic-os BMW-t, érzése szerint mennyit vett el az autómata a kéziváltós modellhez képest a menetdinamikából? Itt nem csak a 0-100-ra való gyorsítást értem, hanem akármilyen közlekedési szituációt, pl. 80-120, 50-80, előzés, 150-200 :), ilyesmik. Az új 2,2 literes motor nem túl gyenge egy steptronicos autóhoz? Stb.

Zak Creative Commons License 2001.04.01 0 0 580
Köszi szépen a válaszokat!

[Bkorvette! Semmi pozitív fejlemény azóta?]

Gotfroa Creative Commons License 2001.04.01 0 0 579
A vontatásról. Most jöttünk meg Floridából, nagyon sok lakókocsi mögött ott volt az automata Chevi, stb, amit vittek le/hoztak föl magukkal az emberek, tehár kell a dolognak működnie. Akkor nem igazán érdekelt a dolog, igy nem tudok ebben segiteni. Az itteni segélyes kocsik valamelyik tengelyt megemelve szállitják a kocsikat, egy kb. fél méteres kis utánfotón.
Gotfroa Creative Commons License 2001.04.01 0 0 578
Mazda Protege-t (323) vezetek kanadában, télen-nyáron egyforma szuper minőségben vált, egy csoda a kuplungos vackok után! Ki tud kis áruszállitóról automatásról valamit? Ne Vitót! Köszi!
Got
BkorVette Creative Commons License 2001.04.01 0 0 577
Zak!

Jaro motornal nyugodtan vontathato.
Allo motornal, max 50km/h, es max 40 kilometer(ZaLa mast irt az iment, de szerintem, ezek kozszajon terjedo adatok, igy kerdeses, ki halotta a megbizhatobb forrasbol, en ezt hallottam)
Nem illik valtogatni, amig meg nem all teljesen az auto....ugye a manualisnal, ez nem kovetelmeny.
Nem illik vele max fordulat kozelebe, visszavaltani...a manualist ez sem erdekli.
Olajszintet jaro motornal, D-ben, kell ellenorizni!!!!!
Ha teheted ellenorizd rendszeresen, es lehetoleg vizszintes terepen, mert az auto billenese, megzavarhatja a nivo pontossagat....nalam special nem pontos a nivo, joval a szint fole kell onteni...gyari adat szerint 4.5-liter kell bele, de az 5.5-6 liter stimmel nalam, biztos a generalok ota, egy ket dolgot megvaltoztattak...
Az elektornika, mindenkeppen kikerult belole...
Ja, es szerelonek ne add a kezebe a kulcsot!
Nem ertenek hozza, meg ha azt is allitjak!
Es sajnos az automata valto szerelok is megbizhatatlanok, ezt szerencsere nem sajat tapasztalatbol tudom, az enyem teljesen jo lett a general utan, nagyon szepen, hatarozottan valtott! Sajnos, csak valtott...:-(

ZaLA!!

En megneznem, hogy hogyan huzzak fel az automat trelerre, merthogy, nem sok olyan dolog van rajta kivulrol, ami fem, es lehetne akasztani bele kampot, vagy alatenni emelot... csapos emelovel nem is sikerult eddig megemelni....

Udv.:B.korVette

Előzmény: ZaLa (576)
ZaLa Creative Commons License 2001.04.01 0 0 576
Zak!
Automata autót a leírás szerint max. 60km/h sebességgel 60-80 km-en keresztül javallt vontatni. Szerintem a távolság józan határon belül még növelhető is.
Az én bajom inkább az, hogy nem vagyok biztos abban, hogy egy tilosban parkoló automataváltós kocsit az autószállító kisiparos megkülönböztetett figyelemmel tüntet ki, amikor azt a telephelyre szállítja. A Ford Mondeoban pl. az indítókulcsot ki sem lehet húzni a helyéről addig, amíg a sebváltót nem teszed P-be, azaz a kocsidat nem is tudod gurulóképes állapotban otthagyni. Igen szűk parkolóhelyre való beállás esetén a mögötted vagy az előtted állók nem tudnak arréb gurítani, ergo jobban sérül a kocsid lökhárítója. Brrrr...
Üdv.: ZaLa
Előzmény: Zak (575)
Zak Creative Commons License 2001.03.31 0 0 575
Köszi a válszta!!!

Akkor jó. Ez az elsô saját automata kocsim, nem tudom, mit szabad, mit nem - illetve a határokat nem ismerem. Ezexerint nyugodtan mehet az "N" és motor off. Mennyi lehet az a határ, amíg így lehet vontatni a kocsit? Gondolok olyanra, hogy ha lerohadok Óbudán, akkor át lehet vontatni "N"-ben mondjuk Zuglóban? Vagy itt már kéne a járó motor (kenés? nyomás?) vagy még ez is a tökmindegy-kategória?

Előzmény: semgza (574)
semgza Creative Commons License 2001.03.31 0 0 574
Szerintem ez olyan, mintha a kozmikus háttérsugárzás miatt aggódnál... persze, ha egész nap így vontatnák az autódat, akkor elképzelhetö, hogy lenne valami hatása, de így ez a tök mindegy kategóriába tartozik.
Előzmény: Zak (573)
Zak Creative Commons License 2001.03.31 0 0 573
Az volna a kérdésem a T. automata-tulajdonosokhoz, hogy mit csinálnak autómosáskor, ha vonszolóműves (vagy hogyhíjják) a gépi mosó? [Tudom, be se mentek ;-))) ]Tudjátok, arra a biszbaszra gondolok, ami az elsô keréknél fogva végigráncigálja a kocsit a mosón. Szokás szerint beálltam, és amikor már rámkerült a sor, akkor jutott eszembe, hogy hoppá, ez automata váltó, nem lehet vontatni elvileg. Ezért járó motornál "N"-be raktam és így vitte végig. Jó ez a megoldás? Vagy máshogy kell?
antforce Creative Commons License 2001.03.02 0 0 572
na az elobb volt szerencsem autozni egy automata valtos nissan maximaval.. annak kategorikusan jobb volt a valtoja mint a bmw-nek.. bar az a 3.0 v6 is tetszett.. :)

zomby Creative Commons License 2001.03.02 0 0 571
antforce:

Egy idő után az ember kiismeri az automatát és tudja mire mit fog lépni, mindig tudod, hogy bizonyos gázadásra mit reagál.

Nekem hagyományos olajos automatám van elektronikus vezésléssel. Ha nem akarod, hogy felváltson 4.-be akkor van rajta egy overdrive off gomb amivel csak 3-ig vált fel. ha ez sem elég vissza lehet csűrni 2-be és egész addig kettőben marad amíg a motor megóvása miatt nem célszerűbb 3-ba kapcsolni és ugyanígy van az első fokozattal is, tehát gyakorlatilag bármit meg tudsz tenni. Igaz ami igaz, ha versenyzel sokat váltogat, de nem hiszem hogy a hagyományos automata direkt versenyzésre van kitalálva :)

A fokozatok száma nem azért kevesebb az automatákban, mert nem tudják megoldani, hanem azért mert van benne egy nyomatékváltó szerkezet, ami bizonyos határok között átmenet nélkül tudja változtani a nyomatékot. Ha nem lenne szűk a szabályozási tartománya nem is kellene az automatákba fokozat, viszont mivel ez is tud szabályozni, sokkal kevesebb fokozat kell a váltóba, mivel az egyes fokozatok között is tud szabályozni a nyomatékváltó.

Nálam is a 4. gyakorlatilag csak tartó fokozat, gyorsításra nem igen használható 3. fokozatban nagyobb a végsebessége az autónak, viszont így nem pörög csak 4300-at 200-nál a motor...

Előzmény: antforce (570)
antforce Creative Commons License 2001.02.03 0 0 570
na nem emlekszem pontosande hogy kilencvenvalahanyas es sok gorbulet volt az ultolso szamban az tuti szoval 92-es lehetett de 93-ra emlekszem, de beazonositani a kasztnit nemtudom hogy E akarhanyas azt tudom hogy elol volt 2 kerek lampaja, meg bordo szinu volt, es ugy le volt foliazva hogy ejjel lehuzott ablakkal kellett kozlekednem.. De ez asszem nem segitseg a beazonosithatashoz.. :))))))))
semgza Creative Commons License 2001.02.03 0 0 569
Ja, minden 5-ös kereklámpás :)
söt, minden BMW... :)
semgza Creative Commons License 2001.02.03 0 0 568
Szerintem az ha E34 5-ös volt, akkor régebbi mint 93, vagy ha 525 akkor nem 24v (24V sincs '90 elött). Az ez utáni kocsiknál az EH váltó nagyon jó. Sportprogramban eleve magas fordulaton tartja a motort, igy az elözés egyáltalán nem gond, megy, mint a rakéta. Ez az egyetlen eset, amikor én is bekapcsolom az "S"-t, ha gyorsan kell elözni, és az a fél másodperc is kell, hogy beférjek.
Ide füzöm hozzá, hogy ilyen elözésnél is jobb az automata, mert nem megy el idö a valtással, lehet gyorsulni végig.
antforce Creative Commons License 2001.02.02 0 0 567
ehh akkor lehet hogy ez volt a gond.. Mindenesetre nagyon nagy csalodas volt.. De ha igy megy, es gyorsan visszakapcsolaz automata akkor akarm eg jobb is lehet mint a kezi, hiszen lehet vele nyugisan menni, megy ugyis mint az okor. az meg allat lenne ha padlonal visszapakolna magat 2-esbe es nem nekem kene varialni a valtoval. .:)) bar egyelroe meg elvezem a kezi megoldast, de mindennek eljon az ideje.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!