Keresés

Részletes keresés

SzeZo Creative Commons License 2016.09.22 -2 0 226809

Két nő:

 

Az egyik egy belvárosi, amúgy egyirányú (csak bringásoknak, piktogrammal is jelzetten kétirányú) utcában csálingázott a bal oldalon. Egy ideig nem mertem elmenni mellette, mert azt hittem, mindjárt visszajön a jó oldalra. Mondtam neki, hogy ebben az esetben a jobb oldal, az tényleg jobb. Valamit visszarikácsolt.

A másik az óbudai vasúti megálló alatt kelt át. Régebben ott egy alagút volt, most kettő van - mitadisten: egy jobb és egy bal. Lendületesen fordultam a jobb oldaliba és majdnem csattantam a szemből tekerő nőszeméllyel. Ennek sem tetszett megjegyzésem a másik oldalra való utalással...

Ezután jutott eszembe a tegnapi Showder Club ismétlés, ahol a sztori szerint a hölgy jobbra indexelt, majd balra kanyarodott és kérdőre vonás után azt mondta, hogy azt hitte: szemből jön. Ráadásul kollégám megerősítette, hogy az ő felesége sem érti, mi ebben a kivetnivaló.

De tényleg: ha szemből jöttek volna, pont a jó oldalt választották volna:-).

mzsombi Creative Commons License 2016.09.22 0 0 226808

Az lett, ma reggelre már látszott, mi a baj... Köszi a segítséget!

 

Előzmény: henngergely (226807)
henngergely Creative Commons License 2016.09.21 0 1 226807

Lánc is lehet.

 

Előzmény: mzsombi (226805)
Rottentroger Creative Commons License 2016.09.21 0 0 226806

Én először a hajtőmű+középcsapágy párost vizsgálnám! :)

Előzmény: mzsombi (226805)
mzsombi Creative Commons License 2016.09.21 0 0 226805

Sziasztok!

 

Egy Neuzer Courier DT-m van, 2x8 sebességes hajtással, Claris váltókkal. Az utóbbi pár napban azt vettem észre, hogy mikor erősebben hajtok, valami akad/kottyan kicsit a hajtásban. Nincs összefüggésben a pedálok állásával, hol az egyiken, hol a másikon érzem, 3-4 fordulatonként jön elő. A hátsó fokozattól is független a dolog, mindegyikben csinálja, ezért talán nem is lánckerék. Merre érdemes nézelődnöm? Szabadonfutó lehet esetleg? Álló helyzetben átforgatva nem érződik semmi rajta.

 

Köszönöm előre is a segítségetek!

cobranco Creative Commons License 2016.09.20 0 2 226804

imsailing Creative Commons License 2016.09.20 0 0 226803

Köszi, a nyereg állítgatását kipróbálom, ezen az előrecsúsztatáson most elgondolkodom. A monti nyergét használom a trekkingen is, mindig átteszem nyeregcsővel együtt, mert bár az sportosabb, de mégis kényelmesebb mint a trekkingé volt (valszeg azt már el is ajándékoztam), valahogy összeszoktunk már. Most a trekkinget hajtom a hideg szezonig, és már jobb a helyzet. Igen, máshogy ülök a montin, és az utsó napokon vettem észre, hogy gyorsításkor és emelkedőn szeretek hátracsúszni. De nem ülök nagyon az elején amúgy sem, ott semmi gondot nem okoz, csak a seggemen, pont az ülőcsontnál. Majd állítgatok, mert nagyon bírom a "traktoromat", egészen megszerettem helyettes bicóként, amíg a trekking gyengélkedett.

Biztosan nézek majd másik nyerget is, ha másért nem, kíváncsiságból, vagy hogy legyen mindkét bicajnak nyerge. De most megint elment az eszem, és gondolkodom egy országútin is, szóval lesz mit mérlegelni.

Előzmény: Grizzly. (226802)
Grizzly. Creative Commons License 2016.09.20 0 0 226802

Ha most más bringával jársz, akkor ha a nyeregbeállítás nem oldja meg, érdemes megnézni, hogy a nyereg maga mennyire kényelmes neked. Esetleg ki tudod próbálni a trekking nyergével a montit? Mivel más a kormánymagasság és a vázgeometria, nem biztos, hogy ugyanolyan beállításban kell használni, mint a trekkingen, de hátha az kényelmesebb neked. Ha úgy érzed, hogy hátracsúszol tekerés közben, akkor vszleg lejjebb kellene billenteni a nyereg orrát, illetve az egész nyerget esetleg kicsit előrébb tolni a sínen, mert lehet, hogy nagyon a nyereg orrán ülsz, ez is okozhat irritációt, hátul nincsenek megtámasztva az ülőcsontok eléggé, így a nyereg orrához érő részek nagyobb terhelést kapnak és oldalra is könnyebben mozognak tekerés közben. A túl magasra állított nyereg is okozhat problémákat, mert folyamatosan jobbra-balra csúszkálsz rajta. Azt, hogy önmagában miért nem kényelmes egy nyereg, meg sem próbálom találgatni, ezer oka lehet, ez személyfüggő.

 

http://www.velo.hu/nyereg-korkep-kerekparunk-legfontosabb-es-nelkulozhetetlen-resze.html

 

Előzmény: imsailing (226799)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2016.09.19 0 0 226801
irreverzibilis Creative Commons License 2016.09.17 0 0 226800

lehet hogy egy ülés pozíció állítás is segítene a problémádon

Előzmény: imsailing (226799)
imsailing Creative Commons License 2016.09.17 0 0 226799

Betétes bicajosnadrágot, van rövidgatya, térdig érő és hosszú. Decában és Lidl-ben vettem, de nem a legolcsóbbat, vagyis nem gagyi (láttam, hogy a legolcsóbbnak milyen a betétje). Az egyikbe még valami ezüstöt is ígértek a bevarrt cetlin, most vettem észre. Napi 2-szer 16 km az ingázás, tehát nem nagy táv, az irodában kiskosztümre váltok. Gyanús még, hogy most nyáron is sokszor montival jártam, mert beleszerettem a geometriájába, nagyon jól lehetett vele haladni, na :-) Ezen máshogy ülök mint a trekkingen, olykor hátracsúszok, ha kicsit meg kell tolni. Tavasszal és ősszel heti kétszer nyelvsuliba is járok, ott nem veszem át a bicajost, és akad, hogy farmerban tekerek pont a suli miatt, és azt is átvészelem már két éve.

Előzmény: henngergely (226798)
henngergely Creative Commons License 2016.09.17 0 0 226798

Mielőtt bevásárolsz krémekből, milyen nadrágot használsz? Mekkora távolság az ingázás?

Előzmény: imsailing (226797)
imsailing Creative Commons License 2016.09.17 0 0 226797

Ti használtok valami krémet bringázás alatt és után a "nyereg feletti" részetekre? (Az olasz szakirodalomban hívják nyereg feletti krémnek, olyan kis szemérmes :-) )

Már hét éve tolom napi szinten az ingázást (kivéve télen), voltam hosszabb túrán is, van többféle bringásgatyám, összeszoktam a nyergemmel is, de idén nyár végére valami elromlott. Neten tobbféle cuccot is láttam, külföldi oldalakon, de érdekelne itthon, könnyen és pironkodás nélkül beszerezhető krém. A gyógyszerész adott nekem valami szuper babapopsikrémet, van benne cink és bór, egy hátránya van, hogy kevertek bele csukamájolajat is, így nem elég, hogy amúgyis kellemetlenül érzi magát az ember, még penetráns halszagot is áraszt. Szóval ha mondtok márkát / krémet / beszerzési helyet, én elég hamar elugranék érte :-) És köszi :-)

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2016.09.16 0 1 226796

A helyzet ennél azért valamivel rosszabb, mert sok helyen úgy is fel van festve a járdára, hogy nem fér el egymás mellett a biciklis és a gyalogos. Lásd Váci út a városkapunál. Ott szívesen megkergetném a járdán a főpolgárt fel-alá párszor úgy, hogy én szabályosan kerékpározom közben.

Előzmény: QQ (226793)
NAR Creative Commons License 2016.09.16 0 0 226795

Az alsó rakpart szerintem a nap jelentős részében be van állva, biciklivel sem egyszerű... Egyébként Petőfi Sándor utca - Bécsi utca - Október 6 utca - Szabadság tér - Nádor utca - Báthory utca - Szemere utca, csak a Szabadság térnél kanyargós, cserébe sok jobbkezes utca meg lámpa.

Előzmény: Petra & Molly (226794)
Petra & Molly Creative Commons License 2016.09.16 0 0 226794

Sziasztok!
Egy gyors kérdés, a pesti oldalon az Erzsébet hídtól a Margit hídhoz hogy lehet a leggyorsabban eljutni? 

A Jane Haining rakparton végig tudok suhanni? Nincs kedvem a kis utcákon + a Bajcsyn végig kanyarogni...

QQ Creative Commons License 2016.09.16 0 0 226793

Nem tudom volt e mar hasonlo tema bocs ha volt.

Szoval nemreg kotloztem vissza Nyiregyhazara 15 ev utan. Mikor elmentem ha jol emlekszem a kresz tiltotta a jardan torteno biciklizest. 

Most meg az van hogy tele van a varos bicikli uttal, de kb ugy hogy ahol olyan szeles a jarda hogy elfel egy gyalogos meg biciklis egymas mellett ott kineveztek bicikli utnak, jobb helyeken meg fel is festettek.

De raadasul e melett meg ilyenhelyekre kiraktak a biciklivel behajtani tilos tablat az utra. 

Az eddig leirtak eredmenye az hogy mostmar sehol nem mennek a biciklisek az uton meg ott se ahol a jarda fel meter szeles. Es ajardan meg ug ymennek mint az uton, szo szerint eletveszelyben vannak a gyalogosok.

foleg ott ahol a jarda a parkolotol valassza el a hazakat. gyerek kiszall a kocsibol es rohan keresztul ajardan. termeszetesen suru bokros meg tereptargyas sav van meg a jarda es parkolo kozott szoval tiszta horror.

Van ez mashol is vagy csak itt gajdultak meg? Eleinte rakiabaltam a 20-30km/h val jardan szaguldozokra de mar feladtam :(

Termeszetes biciklizni sincs szinte kedvem mert engem meg "ugy neveltek" hogy jardan tilos :)

Ja es mar kezdenek a rendszam nelkuli kismotorosok (vagy mi afenek vagy berreg vagy elektromos) is a jardara szokni

 

NAR Creative Commons License 2016.09.16 0 1 226792

Az a kerékpárút tábla már jónéhány éve került ki a hídra, igazán feltűnhetett volna neki és simán használhatná a másik oldalon a járdát... Egyébként nekem nem is az a nagy bajom, hogy kerékpárúton futnak a 3 méterrel messzebb vezetett párhuzamos járda helyett (lásd Árpád fejedelem útja), hanem hogy kivilágítatlan úton sötétben tetőtől talpig feketébe öltözve mellőzve bármiféle fényvisszaverő ruházati elemet futnak. Ez szintén az említett Árpád fejedelem útja melletti szakaszon járványos, ahol a járdára jut még fény a lámpákból, de a kerékpárutat leárnyékolják a fák.

Előzmény: favorit81 (226791)
favorit81 Creative Commons License 2016.09.16 0 1 226791

a futónak nincs helye a kerékpárúton. innentől tök mindegy ő miért nem akar megállni, ott sem lehetne.

 

bocs, én csak néha benézek ide, így semmiképp sem szeretném osztani az észt, de:

 

Ha a szerencsétlen futó két választási lehetősége az országút vagy a kerékpárút szélén történő futás, akkor én elnézném neki, ha a kerékpárút szélén fut.

(ehhez hasonlóan azokat a bringásokat is megértem, akik a vállalhatatlan minőségű kerékpárút mellett az országúton tekernek, "bár ott sem lehetnének")

 

Ha én futnék a kerékpárút szélén, akkor igyekeznék vendégként viselkedni rajta, és lehúzódni, ha kerékpáros jön.

(vasúti sínen is lehet gyalogolni, de ha jön a szerelvény, azért félreállunk :-)

 

Én távol-vidékiként könnyen beszélek, alig van bringaút a közelünkben, de jobb híján itt nálunk is gyakran használják a futók.

Úgy látszik a futólobbi még jóval gyengébb mint a bringáslobbi, mert a futóutak/kerékpárutak száma még nem közelít egymáshoz, így aki futásra adja a fejét, az gyakran kényszerülhet rá a kerékpárútra.

 

Esetleg abba is belegondolhatunk, hogy a kerékpárutak egy részét korábbi gyalogos/futóútvonalak helyén jelölték ki.

Tulajdonképpen az sem kizárt hogy az említett futó évtizedek óta ugyanazon az útvonalon fut az Árpád-hídon, csak közben kerékpárút került a lábai alá. (de persze ettől még figyelhetne a bringásokra)

 

(én bringázok is, futok is, de kerékpárúton kerülgetnie nem kell senkinek, mert szinte kizárólag földutakon futok, mivel csak egy pár térdem van :-)

 

 

Előzmény: dhpage (226764)
henngergely Creative Commons License 2016.09.16 0 0 226790

"Varosban vagy sik terepen szinte mindig a legnehezebb 1-2 fokozatot hasznaltam."

 

Sok szeretettel vár a kerékpáros válogatott, ilyen erős emberekre mindig szükség van. :)

A technikának sem tesz jót, ha csak 1-2 fokozatot használsz- főleg a két leggyorsabbat. A kisebb lánckerekek gyorsabban kopnak. Ha nem használod rendes terepen (mondjuk döngölt földútnál komolyabb), egy cross bicikli sokkal alkalmasabb lenne neked. Viszont ha montizni is akarsz, akkor ezt a kompromisszumot vállalnod kell, míg eljutsz az erdőig. Vagy tanulj meg magasabb csapásszámmal tekerni.

Előzmény: QQ (226789)
QQ Creative Commons License 2016.09.16 -1 0 226789

Sziasztok,

A regi biciklim 26 os monti volt elol 44 hatul 11, amit most kineztem az 29es kerek elol 36 hatul 11 a legnehezebb fokozaton. Szoval azon aggodom hogy legnehezebb fokozat tul lassu lesz azaz tobbet kell tekernem ugyan ahhoz a sebesseghez de sajnos nem vagyok fizikus kiszamolni. Varosban vagy sik terepen szinte mindig a legnehezebb 1-2 fokozatot hasznaltam. A kisebb attetelen gondolom dob a nagyobb kerek, de vajon mennyit? Nem szivesen kezdenem a kozos eletunket egy fogaskerekcserevel.

krysztasz Creative Commons License 2016.09.15 0 1 226788

Köszi a lámpás válaszaitokat, beruházok egyre és távozáskor zsebre vágom. 

_Sandrusz_ Creative Commons License 2016.09.15 0 0 226787

Én sem gondolom hogy szándékos. Anno egy kolléganőm vett egy multis bringát, amin a lámpa már eredetileg is felfelé világított (még csak nem is vízszintesen) és fel sem tűnt neki, amíg be nem állítottam :)

 

 

Előzmény: bm613 (226786)
bm613 Creative Commons License 2016.09.15 0 0 226786

Szólj neki, valószínűleg nem direkt kicseszésből csinálja. És ki tudja, mi jöhet még ki ebből a kis kommunikációból :-) 

Előzmény: _Sandrusz_ (226784)
_Sandrusz_ Creative Commons License 2016.09.15 0 0 226785

Egyébként meg nekem van egy viszonylag nagy felületű piros villogóm hátul, egy kicsit kisebb fehér villogóm elől és egy 3W-os kis reflektorom szintén elől. Városi körülmények között többnyire csak a villogók vannak bekapcsolva hogy engem lássanak. Ha viszont gyengébb a közvilágítás - vagy esetleg nincs is - akkor bekapcsolom a kis reflektort, ami kb 4-5 m-ig megvilágítja előttem az utat, mivel egy picit lefelé van irányítva. Ez az én esti sebességemhez elég. Az elemek hónapokig bírják, így nem is görcsölök akkukkal.

Előzmény: _Sandrusz_ (226784)
_Sandrusz_ Creative Commons License 2016.09.15 0 0 226784

"Látom a szembejövő bringások lámpáját, olyan fényes, hogy félre kell néznem."

Ez részben azért van, mert valóban vannak erős lámpák, részben meg azért, mert egyesek ezekkel az erős lámpákkal nem az utat világítják, hanem a szemben jövők szemét. Reggelente (fél 6 körül) már napok óta találkozom egy lánnyal, aki ilyen módon akarja kiégetni a szemem. Lehet hogy előbb-utóbb szólok neki, esetleg beállítom a lámpáját...

 

Előzmény: krysztasz (226773)
kombi Creative Commons License 2016.09.15 0 0 226783

Nagy  lámpa mindenképpen jobb, mint egy miniledes szösszenet :)

Ugyanakkor szvsz az USB-s  rendszereknek van egy hátránya.  ha valami oknál fogva mégsem tudod tölteni, véged van. 

 

Épp ezért maradtam meg a tölthető ceruzaakkuknál:

Terheléstől függően két-három havonta szép szorgalmasan töltögetem őket, van amelyik már több éve gond nélkül szolgál.

 

Ha pedig mégsem tudom tölteni  (pl hosszabb túrán) vagy csak elkószál valamerre (volt olyan egyszer amikor egy potyogás után a szétrepült lámpából kigurulva a csatornában landolt az egyik ilyen jószág ), a legközelebbi boltban/trafikban/benzinkúton veszek egy garnitúra elemet és már azonnal mehetek is tovább.

 

USB akku esetén jóval neccesebb egy ilyen mutatvány :) 

Előzmény: henngergely (226778)
dhpage Creative Commons License 2016.09.15 0 0 226782

ez oké, de autóúton bal oldalon kell közlekednie a gyalogosnak, kerékpár/gyalog elválasztotton tegyük fel jobb oldalon (ha oda van festve), nem elválasztotton meg akárhol.

na most ezek után bízd rá a közlekedőkre, hogy kitalálják mikor merre.

a futós esetnél nyilván arra gondolt a futó, hogy megy úgy ahogy közúton, mert nyilván nem csak kerékpárúton futott előtte/utána. a kerékpáros meg abból indult ki, hogy ő mint jármű jobb oldalon megy. ebből lett a fűreugrás. :)

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (226772)
dhpage Creative Commons License 2016.09.15 0 2 226781

miért lenne jobbratarts járdán? az a járművekre vonatkozik, járdán meg ha teszem azt épp a kirakatot/dunát nézem, akkor azon az oldalon megyek, ahonnan azt jobban látom.
ha a másik is, akkor valahogy kikerüljük egymást.
a gyalogos/kerékpáros utak szerintem meg nem normális kerékpározásra valók, ahhoz túl nagy a sebesség különbség.

Előzmény: Afrikams8 (226770)
dhpage Creative Commons License 2016.09.15 0 0 226780

igen, ez egy ilyen dísz lámpa, nem világításra van kitalálva. gyerekbringára kiváló, de tartósan használni elég környezetszennyező és problémás.
pár szett elem árából már kapni normális akksist, vagy legalább ceruzaelemest, amit ki lehet cserélni akksira.

Előzmény: krysztasz (226773)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!