Mi nyugati karibi körúton voltunk januárban a Glory-n.
A negatív kommentekkel ellentétben nekem nagyon tetszett.
Tény hogy a Carnival nem olyan elegáns de nekem pont ez tetszett.
Nagyon kedves a személyzet és ár érték arányban nagyon jó volt minden.
Nem mindenki vágyik arra hogy kiöltözve pezsgőzzön full smikben egy fárasztó kirándulós nap után.
Egy sima kis nyári ruha vagy blúz egy szoknyával elég volt még az elegáns estéken is. Semmi flitter meg estélyi.
Jövőre is tervezünk hajóutat és ismét a Carnivallal szeretnék menni.
Ha van a hajóval kapcsolatban konkrét kérdésed szívesen válaszolok.
4en voltunk és csak 1 kirándulásra fizetett be 1 valaki közölünk. Elégedett volt minden jól ment.
A többi kirándulást magunknak szerveztük. Olcsóbb is volt és garantált volt a szolgáltatás.
Nem mondom hogy a Carnival saját kirándulásai nem jók, de mindenkinek mások a szempontjai. Nekünk fontos volt pl hogy a búvárkodáson ne legyek kezdők.
Amit előre tanácsolnék hogy ha szeretnél Carnival-os utat foglalni akkor előre foglald le, hogy garantált legyen mert a népszerű utak hamar betelnek és hogy ne kelljen sorba állni a hajón órákat.
Üdv! Januári rossz emlékű hajós utunk után kissé félve csaptunk bele a mostani utazásba. Első hajós élményünk MSC-s volt, nagyon jól éreztük magunkat a Musica-n. Sajnos az utolsó MSC-s Seaside-os utunkról ugyanezt nem tudjuk elmondani, csupa negatív emlékem van róla. Mivel régóta szemezünk Norvégiával, ezért legalább a desztináció kiválasztása biztos volt, ezen kívül más társaságot akartunk, ne MSC legyen. Szintén nem akartam nagyobb hajót, az egyik bajom a januári utunkkal az volt, hogy nagyon soknak találtam a 4000+ utast, akkor megfogadtuk, hogy többet nem megyünk nagy hajóra. Ez vezetett minket a Mein Schiff-hez akikkel kimaxoltuk Norvégiát a Spitzbergákra tett kitérővel. A poroszos névadásban egyszerűen Mein Shiff 4-re keresztelt hajóra szálltunk fel június elején a 14 napos útra. A hajó 3 éves, de ezt senki nem mondaná meg, mert minden olyan állapotban van, mintha két hete bocsátották volna vízre. Erről a társaságról annyit kell még tudni, hogy az ár minden kabintípusban tartalmazza a szokásoson felül a teljes italfogyasztást (alkoholos és nem alkoholos italok), a wellness részleg használatát és a kötelező borravalót is. Tény, hogy ezáltal nem a legolcsóbb, viszont a szolgáltatások olyan magas színvonalúak, hogy a legnagyobb rosszindulattal sem lehet fogást keresni rajta. Az egyetlen nehezen kezelhető dolog a menedzsment kommunikációs stratégiája, miszerint a weboldaluk, az applikáció, az e-mailekre történő válaszadásuk szigorúan és kizárólag német nyelven történik, akárcsak a hajón fellelhető információs anyagok (hajóújság, étlap, kiírások stb) is csak németül érhetőek el. Ez kicsit kényelmetlen, mert férjem sajnos már elfelejtette a németet, én meg az alapvető dolgokat tudom csak, viszont angolul beszélek csak ezzel meg nem biztos, hogy sokra megyek. Legalábbis eleinte így gondoltuk. Aztán a hajón ez már nem okozott annyira nagy problémát, mert a személyzet (kivéve persze a német menedzsmentet, pl. étteremben teremfőnök) minden tagja beszélt angolul. Sőt, hiába a fedélzeti nyelv német, egymással angolul beszéltek, kivéve mondjuk két indonézt, ők értelemszerűen anyanyelvükön. Egyértelműen arra bíztatok mindenkit, hogy a német fedélzeti nyelv ne tartson vissza senkit a Mein Schiff-től, még akkor sem, ha nem beszél németül.
Beszállás: Kielből indultunk és ide is érkeztünk vissza. Odáig az utat autóval tettük meg, nagyon korrekt parkolós társaságot találtunk shuttle busz szolgáltatással. A bőröndök külön autóval jöttek utánunk, mire átvergődtünk a regisztráción, már a kabinok előtt vártak minket. 13 órától lehetett beszállni, a regisztrációs procedúra kicsit lassú volt, de németes szervezettséggel folyt. Mikor a hajóra jutottunk felmentünk megnézni a kabinunkat, de azokat csak 15 órától lehetett elfoglalni, így egy ebéddel múlattuk az időt.
Kabin: balkonos kabint választottunk a legfelső szinten. Fölöttünk medencetér és ágyak voltak, minimálisan hallatszott le zaj amikor a nyugágyakat pakolták, vagy valaki magassarkú cipőben elhaladt a fejünk fölött. A 17 m2-es, az erkély is érezhetően nagyobb, mint a megszokott, a fürdőszoba egyenesen kényelmes. Világos színek használata dominál mindenhol, és patika tisztaság fogadja a vendégeket. Nagyon sok holmit vittünk magunkkal, egyfelől a 14 napos út miatt, másfelől a nyárból a zord hidegbe mentünk, így 3 évszakra kellett tervezni. Ennek dacára mindent kényelmesen el tudtunk helyezni, rengeteg ésszerűen kihasznált hely, ezáltal sok pakolóhely áll rendelkezésre. Részünkről imádtuk, hogy a kabinokban Nespresso kávéfőző van.
Étel-ital: a Mein Schiffen nincs étkezési időpont, a nyitva tartási időn belül bármikor lehet menni. Az a la carte éttermekben többféle menüből lehetett nap mint nap válogatni. Az állandó kedvenceken kívül úgynevezett mediterrán, vegetáriánus, vagy könnyű és egészséges sorból lehetett válogatni. Ezen kívül volt néhány külön fizetendő tétel, ezeket nem próbáltuk. Az ételek kifejezetten ízletesek voltak, a tányérokon az ételek szépen, gusztusosan kerültek tálalásra. A felhasznált alapanyagok kiváló minőségűek voltak, húsokból a legnemesebb részeket szolgáltak fel, nem találkoztunk mócsingos, ehetetlen, leeső darabokkal. Minden rendkívül szervezetten zajlott, onnantól hogy leültünk, 10 percen belül ital volt előttünk és felvették a rendelést. Külön italos és ételes felszolgálók voltak, mindannyian kedvesek és udvariasak. Szakítva az eddigi hagyományainkkal - miszerint nagy ívben kerültük eddig az önkiszolgáló büfé éttermeket, itt többször is étkeztünk benne, egyszer még vacsorázni is ide mentünk, mert sokkal szebb kilátás volt innen, mint a főéttermekben. Mindig hihetetlen rend volt az étteremben, nem voltak púpozottan megrakott, megtúrt tányérok az asztalon hagyva, ahol már nem ült senki, ott biztosan le volt pakolva, tisztítva az asztal. Hozzá tartozik, hogy mindenki tényleg csak annyit szedett amit el is fogyasztott és ahogy félretolta valaki az üres tányérját vagy poharát, akkor egy percen belül el is vitték a pincérek azt. A kínálatot nehezen tudnám leírni, gyakorlatilag minden volt mi szem-száj ingere.
Mint már említettem, az italfogyasztás benne van az árban, ezt (is) igen nagyvonalúan kezeli a TUI Cruises. Tényleg csak a nagyon extra dolgokért kellett külön fizetni. Az inclusive italok között minden volt, koktélok, borok, sör, rövidek stb. de ezek nem ilyen-olyan saját márkás, vagy tesco gazdaságos italok, alapanyagok voltak, hanem márkás italok. Rostos üdítő gyanánt is Rauch-ot adtak. Megjegyzem, hogy annak ellenére, hogy "ingyen" volt mindenkinek az ital, egyszer sem láttunk részeg, de még pityókás utast sem, pedig már reggelinél is ki volt téve a pezsgő minden áldott nap mindegyik étteremben. A bárok kellő kapacitással és számban álltak rendelkezésre villámgyors kiszolgálással. Össze nem lehetett hasonlítani hogy a Seaside-on gyakran 30 perc alatt kaptunk egy italt, itt kb. 5 perc alatt. Esténként minden ital mellé valamilyen mogyoró, vagy más sós ropogtatni való érkezett üvegekben. Egy fizetős éttermet próbáltunk, a Surf and Turf-ben utolsó este kiválót ettünk, ezen kívül egy japán és egy francia étterem volt még.
Szórakozás: a 6 és fél ( a fél úgy jött ki, hogy Honningsvagba este 6-ra értünk és másnap hajnalban indultunk tovább) tengeri nap gyorsan elszaladt. Rengeteg program közül lehet válogatni, mi a nyelvi nehézségeink miatt korlátozottan tudtunk részt venni ezeken. Jópofa volt a művészeti sarok ahol akvarell festéstől mozaik készítésig többféle tanfolyam volt, de láttunk Gin meg kávé barista, csokoládé készítő workshopot is. A fitness teremben mindig volt valamilyen szabad eszköz, valamint naponta kb. 6-8 csoportos edzésen lehetett részt venni. Az egyik legnagyszerűbb része a hajónak a wellness és spa részleg volt amit ingyenesen lehetett használni. Mi általában vacsora előtt mentünk, soha nem volt probléma szabad ágyat találni. Bent női/férfi öltöző, zuhanyzó, mellékhelyiség, bio szauna, normál szauna, herbál gőzkabin, sókabin, infrakabinok (ez az egy volt külön fizetős) panoráma pihenőszoba ágyakkal meg egy hűvösebb pihenőszoba fonott fotelekkel. A szauna a német/osztrák rend szerint meztelen terület, persze gondosan mindenki maga alá igazított törölközőkön izzadt. A szauna egyébként egy kb. 15 méteres hosszúkás helyiség volt, egyik oldalán szaunapadokkal, a másik hosszanti oldalán pedig földtől plafonig üveg volt. Elég pazar élményt nyújtott a havas hegycsúcsokat, vagy a messzi horizontot és a hullámzó vizet nézni szaunázás közben. A fenti szinten egy zárt és egy nyitott medence volt valamint néhány jacuzzi. Dobáljatok meg, de nem voltunk színházban....nem vitt rá a lélek, hogy Frank Sinatrat németül hallgassak.
En ugy 2 eve voltam az Aidan azon a reszen, igaz kicsit mas utvonalon, mas varosokkal, es nem utaskent, hanem mint fotos. Szentpetervaron napi vizumra van szukseg, mashogy nem lehet kimenni a kikotobol. A legegyszerubb megoldas a hajorol kirandulni menni, mert a kirandulas ticket egyben napi vizum is. Teny, nem olcsok a kirandulasok, de egyenileg sem jon ki olcsobban valoszinuleg. Vizumot venni, utana valami helyi idegenvezeto, plusz a macera. Tehat vagy a hajon maradtak az emberek, vagy buszos kirandulas. Bar 1-2 azert akadt mindig, aki egyenileg szervezte meg.
Ó. Láttam néhány megtévesztő fotót, fel sem merült bennem hogy odébb van a homok :) akkor beérjük az óceánnal, hisz azt sem láttuk még :) Köszi az infót!
Szia. Marokkó északi részén nincs igazi sivatag, a homok csak Agadir alatt jelenik meg, addig csak kősivatagot láthatsz. Ha van 15 órátok és bevállaljátok az utazást, akkor Marrakech lehet jó kirándulási célpont.
Sziasztok! Ősszel lesz egy casablancai megállónk az Msc Preziosa-val. A városi látványosságokon túl szeretnénk eljutni egy sivatagi látkép közeléig, mert azt még nem láttuk. Viszonylag sok időnk lesz, 15 óra, de nem tudom belefér e, illetve mekkora távolság vagy milyen lehetőség van erre. Szervezett útra nem akarunk befizetni. Van valakinek emléke erről? köszi!
Szentpéterváron az Msc álltal szervezett csoportos
kirándulással néznénk körül,akkor nem kell vízumot igényelnünk itthon úgy tudom.A többinél egyénileg oldanánk meg a városnézéseket.Stockholmban,Koppenhágában nem tudom hogy a kikötőben állnak-e taxik,buszok,ha valakinek van erről infója szívesen veszem.
2008-ban voltam ezen az úton. Akkor csoportos útlevelet váltott ki a hajótársaság azoknak, akik Szentpéterváron ki akartak szállni. Kaptunk egy feltűnő színű bilétát, csoportonként más színűt. Az Ermitázsban egyik csoporttársunk fotózott, nem vette észre, hogy tovább mentünk. Elveszett a tömegben. Gondoltam majd visszatalál a matricánk szerin, de ez nem következett be. Gondoltam, szólok az idegenvezetőnek, hogy mi történt. A fülén lévő rádión már értesítették, hogy mi történt, ne aggódjunk, figyelik, és egy másik csoporthoz vezényelték, akik ugyanazon a hajón utaztak!
Már felvettem 3 utazási irodával a kapcsolatot, két magyarral és egy kintivel, adtak ajánlatokat, de elég soknak találom egyenlőre, drágább, mintha a hajón fizetnék be és a hajón lévőben még ebéd is van, bár ez nem lenne fontos számunkra.
Mivel csak egy napot töltünk itt és messze van a kikötő, Pedrodvorectől 1,5 óra, ezért még vissza kell majd térni egy másik alkalommal.
Most csak a kastélyt fogjuk megnézni, esetleg hajózunk a Néván még.
Bár én legutóbb Tallinnból vonattal jövet 45 éve (1973-ban) diákként jártam Péterváron, és akkor még másként is hívták, megpróbálok néhány gondolattal segíteni.
Petrodvoreci emlékeim: hosszú-hosszú park a csatorna mentén a kikötőtől a palotáig, aztán rengeteg lépcső, szökőkutak csobogókkal, aranyozott szobrokkal, a palota mögött pedig francia kert/park. Bent talán nem jártunk, de úgyis keveredne az emlék hasonló kastélyok emlékeivel (kezdve akár Fertődnél).
Magában a városban a Néva part, a Palota tér és az Ermitázs "kötelező" néznivaló, sétára pedig a Nyevszkíj sugárút a legalkalmasabb. Az Ermitázsban több napot is el lehet tölteni, ezért ha van egy bizonyos kedvenc témakör, akkor jó előre fel kell készülni rá, hogy céltudatosan lehessen haladni és nézelődni. Nagyon hangulatosak a várost átszelő csatornák, amiken városnéző hajók is járnak. Szépek és díszesek a hidak, a csatornák mentén épült városi paloták.
Ha egyházi emlékek érdekelnek, nem lehet kihagyni az Izsák-, vagy a Kazanyi székesegyházat. Annak idején talán az Izsák-ban jártunk, mert hogy akkor még más volt a rendeltetése: ateista múzeumot rendeztek be benne, azt kellett megnéznünk... Ma már biztos eredeti céljának megfelelően használják.
Ahogy nézem, a nagy hajók elég messze kötnek ki, tehát ha nem az AIDA szervezésében nézelődtök, akkor majd megfelelő közlekedési eszközt kell keresni.
Abban a reményben, hogy történelmi messzeségből származó információimat valaki majd frissíti, jó utat kívánok: schiffe
Augusztus 19-26-ig megyünk Balti-tengeri hajóútra, az Aida hajótársasággal.
Ez lesz az útvonalunk: Kiel-tengeren-Tallin-Szentpétervár-tengeren-Gdansk-Koppenhága-Kiel.
Koppenhágában voltunk ezek közül. Tallinban sétálni szeretnék a városban, vagy hopp-on busszal körbe járni, az a helyzet, hogy idős, fájós lábú édesanyámmal megyek, úgyhogy túl sok sétát nem szeretnék.
Szentpéterváron még nem tudom, hogy pontosan mit csináljunk, valószínű, hogy Petrodvorecbe mennénk el és a városban tennék egy kört. Még nem döntöttük el, hogy egyénileg, vagy a hajótársaság által szervezett úttal menjünk-e? Van valakinek tapasztalata, hogy mit érdemes megnézni ilyen rövid idő alatt? Reggel 8-este 8-ig leszünk ott.
Valamint még adjatok tippet Gdansk-al kapcsolatban, hogy itt mit hogyan érdemes megnézni. Úgy láttam, hogy elég messze van a kikötőtől a város.
Szervezett útra nem szeretnék befizetni, maximum Szentpéterváron.
Megjöttünk, köszi, nagyon nagyon jó volt, az idővel is szerencsénk volt mert borus 24 26 fok volt a legtutibb a városnézésre, egyedül Cannes volt ami kimaradt, mert szeles hullámos volt a tenger és nem tudtunk partra jutni kishajóval.
Egy hònap mùlva indulunk az MSC Armoniaval Havannabôl, 14 napos hajôûtra. Nincsenek valakinek friss infôi az ûttal kapcsolatban? Két kabinban leszünk 3 gyerekkel. Igazàbôl minden èrdekel. Hol milyen programmokat ajànlotok? Most vagyok a finisben a programm kialakìtàsnàl, de mèg nincs meg mindden.
Blizenben pl. 8-17ig vagyunk, ennyi idö alatt megéri àthajôzni a Caye Culkerre vagy inkàbb Lamanai? Montago Bayen megèri a hop on hop off, vagy kicsik a tàvolsàgok? Cozumelen mi a legtutibb? Nagyon jôl akarom kihasznàlni az idöt, mert itt sok van belöle. Kaptam egy privât hajòran ajànlatot 5 före, 4 ôra 350 USD. Ezt mondjuk sokallom, de azt mondtàk oda visznek ahova akarom. De hova is?
Costa Mayaval is bajban vagyok, mert itt meg kevês az idö, nem èrünk râ ott variâlni. Ment màr valaki az üvegaljû hajôval? Vagy inkàbb Jeep-es kaland?
Palermoban kiszállsz a hajóból, kb 2 perc a sétálóutca eleje. Ott felesleges bármi közlekedést tervezni, gyalog bejárható. Vagy van ezer taxis akik elvisznek Mondellora, ill.
3 kerekű miniautós emberkék (nem jut eszembe a neve), akik körbevisznek a városban.
Nem tudom pontosan mit értesz Provence alatt, ha a Cote d'Azur-t, persze érdemes lenne megnézni csak nincs rá idő. Nem tudom mennyi időtök lesz, gondolom csak a szokásos 5-6 óra. Ha netán messzebbre akartok menni Marseille-től, akkor azt szerintem nagyon meg kell szervezni az idő szűke miatt és nem is biztos, hogy megéri. A Cote d'Azur egy nagy falat, arra nem pár órát, több napot érdemes szánni.
Amúgy délen megy végig vonat, pl.Marseille-Nice 2,5-3 órás út, ha jól tudom 20 euró a jegy ára.
Tavaly nyáron mi is az ingyenes busszal mentünk be a városba.
Hazafele viszont esélyünk sem volt elérni. Jóval odébb buszoztunk (mint ahonnan ment volna vissza a shuttle), visszafele hatalmas dugó volt. Hiába hagytunk +1 órát a buszra, kevés volt, végül taxival mentünk.
Nem, nem a fizetős buszra gondolok. Ez egy ingyenes buszjárat, ami bevisz a városba. Ahol letesz, onnan gyalogosan még jó 10-15 perc a régi kikötő (Vieux port), de mi gyalogoltunk és addig is látja az ember picit a városnak ezt a részét, nekünk kellemes csalódás volt. Mi leszálláskor a buszon megkérdeztük a sofőrt, hogy visszafele mikor indulnak buszok és így tudtuk mikorra kell visszaérnünk - erre érdemes figyelni, mert relatíve messze van a kikötő. Megmondom őszintén mi egy picit könnyített helyzetben voltunk mert én beszélek franciául így nem okozott gondot megtudni a dolgokat. Az ingyenes buszról is keresgéltem itt a neten és bár sokan inkább az MSC Navette-jét veszik igénybe, az ingyenes busz igenis létezik és jár. És teljesen jó,a sofőr is nagyon kedves volt.
Most rákerestem angolul és találtam is egy linket, itt vaklaki lefotózta az ingyenes járat menetrendjét. Igaz 2017-es de nyilván ezek szerint létezik most is. Sőt tovább olvasva van erről több bejegyzés is, hogy a hajós társaságok nem nagyon reklámozzák ezt az ingyenes buszt.