Nem kötekedésként.Azért én az ACC ON-t a gyújtás pluszra kötném, nem a " tartozék állásra", mivel az esetek 90%ban leveszi onnan a gyujtást inditozáskor és meghiusul az tiltás hiába kötötted be...
Az ACC tartozékok állást jelent, ami még a gyújtás előtt van. Ilyenkor működik a rádió, esetleg egyéb villamos berendezések, de még nincs gyújtás. Ilyen állás nem minden autón van. Ha nincs, akkor azt is a gyújtás pluszra lehet kötni.
A Key On nevű vezetéket a gyújtás pluszra kell rákötni. Magyarul, arra a vezetékre, amin ha ráadod a gyújtást, akkor van feszültség. Fontos, hogy azt a vezetéket találd meg, amin akkor is van feszültség, ha önindítózol!!
A féklámpakapcsolóra azért kötik, mert valószínű, hogy tudja a riasztó a rablásgátlás funkciót is, ami arra jó, hogy ha mondjuk egy lámpánál kitessékelnek az autóból, akkor a távvezérlővel le tudod állítani az autót később.
Kaptam ajándékba egy távirányitos autoriasztot, valami King a tipusa, de semmi magyar leirásom nincs hozzá, bekötési rajzom az van, de nem igazodom el rajt.
Ehhez kérnék segitséget Töletek.
Vannak benne számomra érthetetlen dolgok, de ti már lehet hogy találkoztatok ilyennel.
Föleg arra lennék kiváncsi hogy hova menne a KEY ON nevü drot és mért kell a fékpedál kapcsolo után is bekötni egy vezetéket?
Egyébként kisteherbe kellene, de ha már bennt van ne csak a kozpontizárat vigye, hanem müködhetne is ahogyan kell.
Ezt már lezongoráztuk egy másik tipikban. Tölt rendesen. Este általában már keveset megyek vele és napközben is csak dolgozni járok ami max. 10 km. De kb. kétnaponta megyek vele többet.
De ez itt mostmár nem lényeges.
Mivel akkor is annyit mentem vele amikor nem indult riasztóval mint most és most indul riasztó nélkül.
Sőt az sem mellékes mennyit tölt a genya.De az sem,mennyit mész a kocsival egy nap. Kevés töltéssel,ill.feltöltetlen állapotban pár hónap alatt is elszulfátosodik az akksi,és jelentősen csökken a kapacitása ami a téli hideg reggeleken jelentkezik.
A riasztó megmeríti éjszaka,de éppen el tudod reggel indítani.Bekapcsolod a fényszórót,hátsóablakfűtést,fűtőmotort.Ezek nagyon merítik,és az még tetézi a bajt,ha keveset mész vele,ill. lámpánál sokat ácsorogsz.Ezek miatt nem töltődik fel teljesen,és szépen elkezd elszulfátosodni.
Egyébbként így jártam mint te,mert most cseréltettem ki a 6 hónapos akksimat cellazárlat miatt.Nekem sem indult reggelente,sőt álmomban sem gondoltam volna,hogy egy 6 hónapos akkumulátor megadja magát,amíg kíváncsiságból meg nem mértem a savsűrűséget.
Ez tényleg durva,de egy éjszaka alatt nem szabadna lemerítenie egy 40Aó-ás akksit annyira,hogy egy 1.2-es puntót ne indítson be. Szóval 2 feladat is adódik.: 1.:Meg kell javíttatni azt a riasztót,mert ez a fogyi nagyon sok 2.:Az akksi sincs valami raj állapotban.Mint mondottam már számtalanszor,rendesen fel kell tölteni,és utána megmérni a savsűrűséget.
Szerintem próbálkozz az autólopás topicban, mert ott jobban szoktak előfordulni pesti riasztósok.
Amúgy úgy gondolom, hogy nem teljesen jó helyen voltál, ha megállapították, hogy nem sokat vesz fel a riasztó, de közben mégsem indul az autó. Egy kivétel persze van, ha az akku már annyira padlón van, hogy egy riasztónyit sem bír el, de azt meg egy villamosságis simán felismer ... szóval fura
A Spal amúgy elég ismert márka, forgalmazzák sokan, ne aggódj :)
Hát furi ez a helyzet, mert megmérte és azt mondta, hogy nem ves fel sokat a riasztó. Aztán tettünk egy próbát hogy éjjelre nem kapcsoltam be és reggel elindul azóta a kocsi.
Úgyhogy az az oké úgy néz ki hogy mégis sok. Megkérdeztem hogy akkor mi a teendő. Azt mondta, hogy ne használjam a riasztót. De az nem azért van, hogy ne használjam. Bár ha el akarják vinni így is el tudják. :(
Na ebből az jön ki hogy kell egy szerelő aki meg tudja csinálni.
De van a dolognak több hátulütője is. Főleg ha Pesten van a szerelő.
Először is nem tudom a riasztó tipusát csak annyit hogy spal. Nyáron vettem a kocsit és nem kaptam hozzá semmi papírt. Szerintem ez nem gyári riasztó benne.
Másodszor nem tudom otthagyni a kocsit sehol. Inkább ülök 4 órát ott és várok.
Ezért szabit csak legvégső esetben szeretnék kivenni úgyhogy vagy olyan szerelő kellene aki 5 körül is van még vagy szombaton délelőtt.
1 Ha felfúrt autóvillamosságihoz viszed, akkor az nem csak levágja a riasztót, hanem megméri, hogy az a hibás, aztán megjavítja - ha lehet, sokszor nem lehet sajnos - ebben az esetben jól jártál.
2 Ha normál, akkor megméri, megállapítja, hogy rossz, levágja, mint egyszer és azt mondja, hogy menj egy riasztóshoz.
3 Riasztóshoz viszed, ő ugyanúgy megméri, aztán ha tényleg a riasztó, akkor javítja, vagy cseréli.
Én leginkább a harmadik verziót javaslom, sőt, ha tudod, nézd meg, hogy milyen a riasztó és olyan helyre menj, ahol olyan típussal foglalkoznak, mert akkor nagy esély van, hogy javítani is tudja, nem csak Rádsózni egy másfajta, új riasztót tokkal vonóval :))
Na én biztos elfogult vagyok, mert 6 éve szereljük ill. forgalmazzuk ezt a márkát. Szerintem jobb, de nagyon sok múlik a beszerelés minőségén. Még a legjobb, legdrágább riasztót is lehet rosszul, igénytelenül szerelni és utána jönnek a problémák, szidják a riasztót. Pedig szegény nem is tehet róla. Itt megnézheted:
Neked is volna egy ajánlat: Galaxy G-600 ( ultrahangos térvédelem, komfortzár-vezérlés, rablásgátlás, hatástalanítás PIN kóddal stb) beszerelve: 34000 Ft
Azért ennyire nem kéne elbagatellizálni ezt a dolgot :((
Egy rakás alkatrészből egy rakás sz.rt lehet összehozni, nem egy riasztót!! Össze lehet persze állítani valami kiegészítőt, ami egyedi, de annak köze nincs egy normális riasztóhoz!