Keresés

Részletes keresés

Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.06.25 0 0 60135
Előzmény: Snake-Mojzi (60132)
sosiforda Creative Commons License 2014.06.25 0 0 60134

Ebből most úgy tűnik, hogy Észak Volán Zrt. lesz az új cég neve.

Előzmény: Snake-Mojzi (60132)
HBweb hu Creative Commons License 2014.06.25 0 0 60133

Most miért nem tartalmaz járműállományt a melléklet?

:-/

Előzmény: Snake-Mojzi (60132)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.06.25 0 0 60132
kristoof Creative Commons License 2014.06.25 0 0 60131

Tavaly ilyenkor még 2013 vége volt a Volán átszervezés utolsó időpontja. Németh Lászlóné mondta... :)

Előzmény: Törölt nick (60123)
RIKA424 Creative Commons License 2014.06.24 0 0 60130

Jó ez az 1000 új busz.

 

Ha évente veszik meg.

 

Egyszer már megtörtént.

 

 

Racilaci Creative Commons License 2014.06.24 0 0 60129

A videó végén felajánl a Youtube még néhány nepáli buszos videót. Érdemes azokat is megnézni.

Előzmény: RIKA424 (60126)
Racilaci Creative Commons License 2014.06.24 0 0 60128

A vicc az, hogy 1000 új busz nagyon nagy szám, de kb. semmire sem elég. Egy megyének jutna átlagosan 50 új busz. Ha a három legnagyobb (és legtöbb ócskasággal megáldott) megye kapna 100-at, akkor a három legkisebbnek átlagosan semmi nem jutna. És mondjuk Borsod, Bács-Kiskun, Baranya megye 100 új busszal sehol sincs. Ha jól gondolom, Pest megyébe, Szabolcsba is simán elférne a 100 busz, 50 busszal a Vértes, a Nógrád is éppen le tudná cserélni az Ikarusait. 

Lassan ott tartunk, hogy az Ik-200-asok és 400-asok mellett az összes EAG-ot is cserélni kellene, aztán jönniük kellene a török MAN-eknek, a 2000-es évtizedben Ny-Eu-ból kukázott használt buszoknak. Elmúltak 10 évesek a Credo első generációi - az is kuka.

 

2500 kocsi alatt nem nagyon állna meg a valós igény.

Előzmény: Zahnrad (60127)
Zahnrad Creative Commons License 2014.06.23 0 0 60127

100 buszt, ezret!
http://www.autopro.hu/szolgaltatok/Ezer-uj-buszt-hozhat-a-Volanok-osszeolvadasa/10450/

 

Nemis tudom ki nem ígért eddig ezer bust, de azt tudjuk ki nem vett eddig.

RIKA424 Creative Commons License 2014.06.23 0 0 60126

Háááát.

 

Nem egy Szeged-Kistelek, síkvidéki volán járat az biztos..................:-))

 

http://www.kiskegyed.hu/kikapcsolodas/szines-hirek/himalaja-busz-video-130125

 

 

Gondolom a tartalék felnőtt pelenka készlet benne van a buszjegy árában.

 

---------------------

 

Amelyik magyar volán autóbusz sofőr maxizik, azt egy hónapra át kellene helyezni erre a járatra.

 

 

 

 

BPO-105 Creative Commons License 2014.06.22 0 0 60125

Gondolom azt jelenti, hogy valaki kintről megvette a céget bagóért, és ezután aki ilyet merészel csinálni, mint ami eddig folyt, azt s*eggbe fogják rúgni.

Előzmény: videkimen (60121)
RIKA424 Creative Commons License 2014.06.22 0 0 60124

kicsi az esélye, hogy  meghallják a fószer szavait, de legalább elmondta :

 

http://www.hirado.hu/2014/06/22/lmp-kozlekedesfejlesztes-nelkul-nincs-erdemi-gazdasagfejlesztes/?source=hirkereso

 

 

dundalk Creative Commons License 2014.06.20 0 0 60122

igen erre kíváncsi lennék, de szerintem az utóbbi.

Egyébként mire ez az új svéd név?

Előzmény: videkimen (60121)
videkimen Creative Commons License 2014.06.20 0 0 60121

Ez azt jelenti, hogy kakukk, vagy azt, hogy egy másik cégben fogják folytatni az ámokfutást?

Előzmény: Törölt nick (60119)
rezgaras Creative Commons License 2014.06.20 0 0 60120

Igen, ez így követhető. Azért nem piac ez sem, mert ebben így csak egyetlen egy vásárló van. Aki ráadásul nem a saját pánzét költi és nem a saját érdekében cselekszik (illetve a saját érdekében, csak ez az érdek nem az utazás ;-)))

 

A német példa érdekes, meg kell azonban jegyezni, hogy csak tavaly óta van így, és csak a közúton. Azelőtt távolsági buszközlekedésre csak kivételes esetben adtak koncessziót. Már az 1930-as évek óta (az első Autobahnok megépülése után beindult a dolog, már akkor is csak kísérleti jelleggel, aztán a háborús benzin takarékosság miatt leállt)

 

Anglia (Nagy Britannia) érdekes példa, mert ott viszont nagy hagyománya volt mindig is a távolsági buszközlekedésnek. A 70-es években álltam a Victoria Coach Station előtt, amikor kijött onnét egymás után 7 busz, mind a hét Aberdeenbe ment (~900km). Nem tudom, akkoriban hogy szervezték, mennyire volt állami felügyelet alatt, de az biztos, hogy nem csak egy társaság volt. A jegyek pedig úgy 20%-kal voltak olcsóbbak az azonos útra induló vonatok áránál.

Előzmény: RIKA424 (60116)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.19 0 0 60119

http://hvg.hu/hvgfriss/2014.25/201425_orangeways_felszamolas

 

"Jogerősen elrendelte a bíróság az Orangeways Magyarország Zrt. felszámolását. A cég az Orangeways-csoport nemzetközi járatokat szervező tagja, amelyet az eljárás megindítása előtt egy hónappal Gratten Magyarország Zrt.-re kereszteltek át." (...)

archlinux Creative Commons License 2014.06.19 0 0 60118

"...Verseny az asztalnál, nem az utcán..."

Ha költségekre optimalizálunk, akkor szerintem ez a legjobb. Csak egy korrupciótól, illetve saját holdudvar felé hajlástól mentes, nagy szakmai tudású pályáztató állam kell hozzá...

 

Egyébként ilyen szabályozott keretek között is célszerű valahogy megjeleníteni a szabad piac jellegzetességeit, például korlátozott számban (összességében pénzügyi szempontból elhanyagolható mértékben) én megengedném (és finanszíroznám is) "kísérleti járatok" indítását úgy és ott, ahol a szolgáltatóknak tetszik (bizonyos párhuzamossági kritériumoknak megfelelve). A megrendelő végtelen bölcsességében ugyanis nem bízom, ennyi kereslethez igazodás szerintem kell. Esetleg az új "jobb/olcsóbb szolgáltatást ígérő" jelentkezőket is lehetne hasonlóan "tesztelni".

Előzmény: RIKA424 (60116)
Fradista Utazó Creative Commons License 2014.06.19 0 0 60117

A távolsági forgalomban Németországban ma is teljesen szabad piac van. Vasúton csak elvileg (mivel ott nem lett szétválasztva az infrastruktúra és a szolgáltató vasút, így a DB lényegében monopolizálta a "piac"-ot), közúton viszont valóságosan is. Igaz, ennek van egy alapvető feltétele: egyetlen cent államo támogatás sem igényelhető ilyen forgalomra. Áttételesen sem (diákjegy támogatása, ilyesmi sincsen).

Előzmény: RIKA424 (60116)
RIKA424 Creative Commons License 2014.06.19 0 0 60116

Ha nem jó a piac elnevezés, akkor nevezd platformnak.

 

-------------------------

 

Az 1980-as évek Angliai szabadpiacos verseny bevezetése az autóbusz közlekedésben, teljes káoszba fulladt.

 

Európa tanult az esetből.

 

Azóta szabályozó elv, hogy :...."...Verseny az asztalnál, nem az utcán..."

 

Ezt az elvet Európai országai elfogadták, függetlenül attól, hogy RU tagok, vagy sem.

 

Így tanul más kárán az okos.

Az angolok kárán tanult kb. majd 50 másik európai ország.

 

------------------------------------------------------------------------------------

 

"...Verseny az asztalnál, nem az utcán..."

elv azt jelenti, hogy a versenytárgyalások alkalmával az ajánlattevő a veresenyt kiíró előtt, a tárgyalóasztalnál versenyez más ajánlattevőkkel, nem pedig az utcán rabolják egymás elöl el az utast.

A 2017.01.01-i piacnyitásnál csak arra kell vigyázni, hogy a versenyzők verseny feltételei, azonosak legyenek.

Ha egyiknek kötelező oktató tisztet tartani és kéthavonta oktatni a buszvezetőit, akkor a másik ne adhasson árajánlatot amiben ez a kötelezettség nem szerepel.

Előzmény: rezgaras (60114)
Fradista Utazó Creative Commons License 2014.06.19 0 0 60115

A közösségi közlekedésben az ügyfél/vásárló tipikusan nem az utas, hanem az egészet finanszírozó állam. Ez nem mindig, mindenhol, feltétlenül van így, de a Volánok működési területén mindenképpen. És, ha ezt elfogadod kiindulásként, akkor máris rájössz, hogy miért is nem stimmel, amit írtál. Európában igenis nagyon jellemző a piac a közösségi közlekedésben: az állam megmondja, hogy mit szeretne vásárolni, az egyes szolgáltatók pedig versenyeznek ezért a megrendelésért.

Hogy egy offtopic, de nagyon közeli példát mondjak: Budapesten így kapott megbízást a VT-Arriva (akkor még Transman néven).

Előzmény: rezgaras (60114)
rezgaras Creative Commons License 2014.06.19 0 0 60114

Már ne haragudjatok, de megint szóvá tenném: milyen alapon nevezitek a Közösségi Közlekedést "piacnak"? Nem rendelkezik a "piac" semmilyen jellemzőjével (leszámítva az olyan meghatározhatatlan fogalomtársításokat, mint "szocialista piac" vagy "szabályozott piac"). 1./ Az eladók (közlekedési szolgáltatók) nem kínálhatják a terméküket olyan áron, minőségben és olyan vevőknek, amilyet a gazdasági érdekeik megkívánnának, illetve a képességeik lehetővé tennének. 2./ A vevők (az utasok) nem választhatják meg azt az eladót, "terméket", ami az igényeiknek és a pénztárcájuknak megfelelő szolgáltatást nyújtja.

 

Nem azt mondom, hogy a közösségi közlekedésben nem lehetne piac. De Európában nem jellemző. Akkor viszont ne kérjük számon rajta a piac jellegzetességeit, működési mechanizmusait! Tessék más keretekben gondolkozni!

 

Előzmény: RIKA424 (60113)
RIKA424 Creative Commons License 2014.06.18 0 0 60113

Ismereteim előtt ez a cikk a kormányváltás ELŐTT készült.

A vs.hu kérdésére biztosan a régi gárda válaszolt, lévén az új még ma sem állt fel.

 

Mellesleg egyetértek azzal, hogy regionális szinten írják/írnák ki a pályázatokat, de félő, hogy a városi közlekedésben, a helyköziben is megérzi pár pénzügyileg kielégítetlen párthű a pénz szagát és megpróbálják úgymond újragondolni a múlthavi válaszukat.

 

Mivel az egészért felelős új NFM miniszterre sok mindent mondtak már csak azt nem, hogy Ő lenne a tisztesség, semmi meglepő nem lenne abban, ha valakitől meghallaná az idők szavát és mégis inkább felrobbantaná ezt a ma még toldozva-foldozva de egységes piacot.

 

 

Előzmény: sa-gx180 (60112)
sa-gx180 Creative Commons License 2014.06.18 0 0 60112

http://vs.hu/trukkokrol-vallottak-a-volanok-mert-az-allam-hasznalja-a-penzuket-0603

 

 

Itt van

 

 

"A minisztérium a VS.hu érdeklődésére úgy nyilatkozott, hogy várhatóan regionális szinten írják ki a pályázatokat. A Volán-társaságokat ugyanis már tavaly elkezdték régiónként összeboronálni, ami a tervek szerint az év végére már teljesen megvalósul."

Előzmény: RIKA424 (60105)
RIKA424 Creative Commons License 2014.06.18 0 0 60111

Akkor ki a gazdája a tömegközlekedésnek?

 

 

-----------------------

 

 

 

Tessék, Ő : http://hu.wikipedia.org/wiki/Tas%C3%B3_L%C3%A1szl%C3%B3

 

Mint olvashatod a naaaaagy nyírségi erdők fafeldolgozásában szerzett mérhetetlen érdemeket eddig.

 

Bízunk benne, hogy a KÖZLEKEDÉS-hez legalább annyi köze volt, hogy ifjú korában volt tanulóbérlete.

 

Ő váltotta Völnert.

 

Nekem Völner szimpatikus volt, mert bár sok butaságot mondott, hajlandó volt tanulni.

Nyilván mind Völner mind ez a mostani Tasó nem ért a közlekedéshez.

 

Ezért fontosak lesznek a szak hozzáértőik.

Helyettes államtitkárok névsorát nem hozták nyilvánosságra még, így nem tudni, hogy Schváb maradt vagy ment?

Bár Ő eddig se sok vizet zavart.

 

-------------------------------------------------

 

Eddig három-négy tapasztalatunk van (nem túl biztató) a háttér emberek (3-4 fő) rendelet, jogszabály előkészítő tevékenységéről a közlekedéssel kapcsolatban:

 

 - 2010 -es kormányprogram közlekedési részei............:-(((

 - Széchényi tercv közlekedési részei.......................:-(((

 - Személyszállítási törvény,

 - Nemzeti Közlekedési Stratégia tervezete.............:-((

 

1./

Ebből a Személyszállítási törvény szó-szó.

Elmegy.

Van hibája bőven, de elmegy.

 

2-/

a mostani NKS tervezet is sok sebből vérzik és az államigazgatási gőg nem engedi a KKK-nak kijavítani.

 

 

3./ a Széchényi terv közlekedési része a szakma legalja. Borzalmas. Elkeserítően amatőr. Ilyenre az elmúlt 25 évben csak egyszer emléksze. 1999-ben készítettek egy MÁV-2000 című pamflettet, hát az volt ennyire rossz.

 

A kérdés most az, a VOLÁN-ok átszervezését, piacnyitás melyik szakmai műhely fogja előkészíteni, levezényelni.

 

A műhely azért elég nagyképű kijelentés, ugyanis "műhelyenként" 1-2 szak vagy nem szak emberről van szó.

 

 

 

 

Előzmény: v_peti (60106)
RIKA424 Creative Commons License 2014.06.18 0 0 60110

Ők lesznek az NFM államtitkárai

Seszták Miklós bemutatta munkatársait. Nem veszik el a közműcégeket az önkormányzatoktól. Tovább »

forrás: Index.hu

Előzmény: v_peti (60106)
Komlósfecskés Creative Commons License 2014.06.18 0 0 60109

A másik 1991-1993 közötti próbálkozás kevésbé ismert, pedig elindult. Ez nem volt más, mint Völner úr által most meghirdetett autóbuszos piacnyitás

 

Ez a Gratis - Hód-Mező - Trans-Tour stb. lenne, vagy valami más?

Előzmény: Zahnrad (60103)
dundalk Creative Commons License 2014.06.17 0 0 60108

biztosan elfelejtették, de majd odacsapják J.-nek befér a többi mellé..úgyis ő a fő-fő felelős.

Ez így komoly, hogy két és fél évük van, hogy előkészítsenek valamit, amiről még nem is tudják, hogy mi? Illetve ennek még vezetője sincs.

Jó lesz ez látom, alakul a dolog..

Előzmény: v_peti (60106)
Zahnrad Creative Commons License 2014.06.17 0 0 60107

A Volánok összevonása mutathatna akár a nagyobb stokkok értékesítésére is, de kinek/kiknek lesz ahhoz elég tőkéje? De akár egy BKK féle közlekedésszervezői játék is elkezdődhet országosan, a cégnevek vége (Közlekedési Központ) stimmel.

Előzmény: siófoki35 (60104)
v_peti Creative Commons License 2014.06.17 0 0 60106

Gratula Vityának! :( Akad majd valahol egy államtitkár, vagy ezt végleges változatnak gondolják már?

 

Akkor ki a gazdája a tömegközlekedésnek?

 

Előzmény: RIKA424 (60105)
RIKA424 Creative Commons License 2014.06.17 0 0 60105

A vonali kiárúsításnál, piacnyitásnál biztosan jelentkezik Józsi bá' a Ki-Mit-Lop Kft-vel, hogy Ő szívesen kivenné a Rétalap-Bőny-Győr vonalat és ehhez van is 2 db autóbusza.

 

Vonalcsoportos vagy ami még jobb üzemegységes piacnyitásnál már más a leányzó fekvése, de egyelőre fogalmunk sincs, hogy mit akarnak?

 

Egyelőre 1848 óta először, most egy hete van az a helyzet, hogy nem hogy miniszteri, de államtitkári vezetője sincs hivatalosan a közlekedésnek a magyar kormányban.

 

 

 

 

Előzmény: siófoki35 (60104)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!