A primer tárcsa nem forog sokat, annál néhány gramm kiegyensúlyozatlanság nem hiszem hogy problémát okozna. A lemez kúpot cnc géppel gyártják, nem gondolnám, hogy ki kellene egyensúlyoztatni.
A szekunder varió fordulatszáma viszont sokkal magasabb, annál indokoltnak tartok egy dinamikus kiegyensúlyozást az átalakítás után. Légcsavartengelyt és villanymotor forgórészt egyensúlyoztattam már, kb. 2e Ft-ba került. Csak csináltatni kell spéci tengelyeket, amivel be lehet fogni a variátor tárcsákat a kiegyensúlyozó gépbe. http://www.gbalance.eu/
Ma végre volt annyi időm, hogy kicseréljem a variátor szíjat. A primer variót le szoktam venni ilyenkor, kíváncsiságból megmértem, mennyit kopott. A 47-es alu furatnál 0,1 mm kopást mértem, és a külső Glycodur perselyen is túlnyomó részben még ép a teflon bevonat. Kb. 6 éve alakítottam át golyóscsapágyasra ezt a primer variót, min. 50e km-t ment már azóta. Ehhez képest elenyésző az alumínium furat és a Glycodur persely kopása, gyakorlatilag csak a tárcsa kopott. Ha sikerül "megvasalni" az alu tárcsákat, akkor szinte örök életű lehet a variátorunk.
A 3,5 tonnánál nehezebb járműveknek ( tkp. teherautóknakés a buszoknak) a legtöbb főútvonalon fizetni kell . Lényegében az összes Duna-híd (Baja , Dföldvár , Bogyiszló) fizetős nekik .
Valahogy úgy van kisakkozva a dolog , hogy a szomszéd faluba még át tud menni , de messzebbre ne jusson el . Vagy fizessen ...
Nem értem ezt a veterán autóst, hogy miért írja azt, hogy az 51-es út, csak néhol ingyenes. Tudomásom szerint, aki Baja felől megy Budapestre és nem akar út díjat fizetni, az az 51-es úton megy.
Az valamelyik Chatanet . Ennél a kereskedőnél MINDEN mopedautó 500.5-ös Aixam . Korábban én is kísérleteztem vele -- mint te is -- hogy kicsit rendet rakjak , ezért bejelentettem a Hahu-nak mint hibás hirdetést . Persze semmi nem történt . A pedigréjére oly kényes piacvezető erre nem figyel ; ha valaki VW Golf V-öst hirdetne és a képen egy FIAT Ritmo lenne akkor biztos lecsapnának rá és felszólítanák a korrigálásra . Ebből is az a tanulság , hogy a mopedesek magukra vannak utalva .
Ez milyen márkanevű autó lehet? Mert szerintem nem az, mint aminek az eladó írja. Pedig úgy veszem észre, hogy ő is nepper, mert már több autó hirdetést is láttam tőle.
A tapfeszt nezzek meg a 230V os valtozat nem jo. Es a hutes aranyat er. Sose ertem miert jo, hogy elektronikakat forralnak. Japan a legszuro csovebe az aramlo levegovel hutve szereli a pl. motorvezerlot, az Opel felcsavarozza hulni a kivulrol 120 fokos hengerfejre. Mondjuk ki is alakitva egy uj iparagat a vezerlok javitasara...
Az első Ligierünkben még nem volt ventilátor a fesszabályzón, a másodikban már volt. Ha a tieden sincs ventilátor, tegyél rá egy 6 cm-es pc táp ventilátort, filléres cucc, felszerelni sem nehéz.
Sziasztok van egy ligier ambra tipusu kis kicsim olyan kerdesem lenne h nagyon melgeszik benne a feszszabalyzo h az mennyira baj ? Vagy az uzemi homeeseklete mennyi lehet , elore is koszonom a segitseget
Amíg 2 mm vastag a lemez, addig szerintem se fog behajlani, de ha már lekopik 1 mm-re, akkor jó esetben behullámosodik, rosszabb esetben meggyűrődik, elszakad, stb. Azt nem tudjik, hogy a rozsdamentes acél mennyi idő alatt kopik kb. 1 mm-t...
Az epokit egy jó anyag, ahova megfelelőnek tűnik, használom is. Egy lézeres hőmérővel rá kellene mérni a variátor tárcsákra majd, hogy lássuk mennyire is melegszik fel. Simán jó lehet pl. az üvegszálas autókitt is akár. Ha ragasztjuk az acél kúpokat, akkor csak valami nagyon vékony ragasztót mernék használni, mert egy vastagabb ragasztó tömege komoly kiegyensúlyozatlanságot okozhat, ami a szekunder tárcsánál galibát okozhat. Első körben én szegecselném, vagy csavaroznám az acél betéteket, középen ritkán jár a szíj, ott nem lenne zavaró a süllyesztett fejű szegecs vagy csavar.
A mélynyomással szerintem felesleges otthon kínlódni, vannak erre specializálódott cégek. CNC gépekkel század mm pontosan legyártják a kúpokat. Csak meg kell rajzolni, és kérünk rá árat.
Azt kell eldönteni, hogy milyen átmérőjű legyen a központi furat, és hány darabra kérjek árat.
Az elv megvalósíthatósága miatt szóltam csak hozzá, azaz egy hibrid rendszerben nincs szükség a hatásfokot rontó váltóra. Még házilag is össze lehet tákolni egy hibrid hajtást, de ha nagyobb darabszámban kellene gyártani, akkor meg lehetne csinálni profin fogaskerekes hajtóművel is, amibe behajt a villanymotor és egy korszerű belsőégésű motor. Kis méretben, 4 kW névleges teljesítménnyel egészen kompakt hajtást lehetne építeni. Bár a 3,5 liter körüli fogyasztást nem lehetne drasztikusan csökkenteni, viszont a szervízigénye töredéke lenne egy ilyen rendszernek, az IBC varióhoz képest.
Az alu tárcsát tovább szabályozni már nem lehet, viszont ha nem sík a felület, lehet meghullámosodik 2 mm vastag acél betét is. Kellene valami hőálló anyag, amivel ki lehet tölteni a gödröket a tárcsán.
Én nem izgatnám magam ezen , szerintem a 2 mm-es lemez nem fog behajlani . És szemrebbenés nélkül kitölteném Epokittal -- tudom te nem szereted , szerinted nem eléggé hőálló . Én úgy gondolom amennyire melegszik azt bírja ez is .
Az esztergályosunk hónapokkal ezelőtt bevállalta , hogy görgőzéssel készít lemezkúpot variátorra . Nemrégiben mondta Bandinak : nehezebb a dolog , mint gondolta , egyelőre kifogott rajta a feladat .
Tibi bácsi (2013 tavaszán vettünk neki egy szürke Ligiert ) telefonált pár hete , hogy rángat a gép , ha beindul leáll -- valami üzemanyag kehe lehet . Végre eljutottam hozzá , a kocsival hamar végeztem , mert csak az üzemanyag-pumpa szívócsöve lazult meg . Nagy barkácsoló az öreg (86 éves) , komoly lakatosműhellyel -- nem egy ingerszegény környezet a magamfajta amatőr gépész számára az udvara . Találtam egy nyeles vastégelyt , kérdezem : ezzel ólmot szokott önteni ? Ja , meg alumíniumot ... És mutatja, hogy a betonkeverő arasznyi átmérőjű ékszíjtárcsáját sajátkezűleg öntötte ki .
Körbe kéne járni ezt az aluminium-öntős dolgot . Pár éve valaki itt helyben hírdetett alumínium-öntést .
A 400-as szíjakkal tudomásom szerint nem volt probléma.
500-as Aixam-ből viszont sokkal kevesebb van, gondolom lassan fogynak a szíjak, és talán elöregszenek tárolás közben. Az biztos, hogy 2 éve több márkatársnak is hetek alatt tönkrement a "gyári" szíja, pontosan úgy, mint nekem. Volt aki itthon vette, volt aki Ausztriában, de mindegyikben sorra törtek ki a fogak. Nem vagyok elájulva a Venticótól sem, az a 2 repedés nem jó ómen, de még így is 10x tovább bírta, mint az Aixam feliratos szíj.
Évek óta rossz a km órám, csak a tankolások alapján saccolom a futásteljesítményt. De 20e km-t biztosan mentem 2 év alatt.
Sok kompozit alkatrész kemencében sütnek, majd felhívom az Alvinplastot, hogy tudnak-e ajánlani valamilyen hőálló hézagkitöltő anyagot.
Más a gyári 400-as szíjat én is 2 év után de 32ezer kilóméter után cseréltem, a két oldalán az az egyenes rész a kopásjelző mint a nagyrobogóknál, elkopott odáig, hogy eltűnt az a bizonyos egyenes rész.Nem repedt nem szakadt csak keskeny. Ez a 32ezer Km sok embernek 10 év.
"Egysebességes (fix áttételű ) , csak kuplungos miniautóval nem találkoztam -- szerintem eléggé életképtelen elgondolás"
Nekem van egy ilyen mopedautóm, igaz nem gyári, én barkácsoltam a hajtásláncot egy elektromos robogó agymotorból és egy 4 ütemű gokart blokkból. A villanymotor elviszi magában is a kocsit, de tisztán elektromos üzemben csak max. 30 km/h a végsebesség. Ha csak a benzinmotor hajt, elég keservesen indul el a kocsi a fix áttétel miatt, viszont azzal a végsebesség kb. 50 km/h. Vegyes üzemben jól kiegészíti egymást a villany és a benzin motor, egészen használható lett a járgány. Egy önindítót még jó lenne beépíteni, de kézzel sem nehéz berántani a motort, és még több hónap állás után is mindig egyből indul.
jók ezek a fényképek! főleg a Pulis képek! Tudtam h rád számíthatok , ha különleges kép kell ;) Lementegetem őket!
Mondjuk hasonló a váltó egy mopedautó irányváltójára. Azt hiszem Ligier irányváltót raktam be a Puliba.. Most már megvan a Lombardini motor. Igaz, kicsit csalódás volt (de ez nem a motor hibája, inkább talán az eladó rovására írható) így még nem tudtam beindítani sem.
Ez az önindító-dinamó dolog megmozgatta a fantáziám! Egy egy viszonylag normális dinamo (esetleg egy kispolszki vagy régi trabi dinamo jó lehet rá?) indításnál rákapcsolva az akku, majd ha indul a motor, akkor magasabb fordulaton tölt?
némi fesszabályzón keresztül?!
Viszont a kuplungot (akár röpsúlyost) nem tudom még hogy miként oldom meg.... :( körülnézek hátha van valami kvad vagy bármi , amiből ötletet meríthetek.. Mert a variátor sem biztos hogy kell..!
Leginkább erre a régi Microcar 300-asra hasonlít a Puli motortere . ( hirdetési képek )
Valaha régen szereltek a háromkerekű ( esetleg később a négykerekűbe is) masinákba BCB gyártmányú 250 ccm-es , 12 lóerős kéthengeres kétütemű , léghűtéses motorokat . Az is variátoros volt . Nekem van egy példányom , ha érdekel 5 ezerért oda tudom adni -- csak a kohóból mentettem ki , különösebb tervem nincs vele . Önindító már nincs hozzá -- indítódinamós volt .
A Luna-t szereték ilyen-olyan 50-es kétütemű benzinmotorral is , meg a 315-ös egyhengeres dízellel is . A dízel motorverzió csak variátoros volt . A kis benzinest mintha csinálták az Ape 50 hajtásláncával is , mert akkor volt belőle fokozatváltó is , ha nem akkor csak variátoros volt abból is .
A Puli kizárólag egyhengeres dízellel jött , variátoros áttétellel -- bár nem az IBC variátort használták , hanem valami vasszerkentyűt . Illetve volt elektromos változat , az egysebességes fix áttétellel .
Amit eladtam Poc2-nek az egy komplett rendszámos Luna volt , a gyárilag beleépített (bár éppen üzemképtelen) egyhengeres dízelmotorral .
Egysebességes (fix áttételű ) , csak kuplungos miniautóval nem találkoztam -- szerintem eléggé életképtelen elgondolás .
Ilyen volt hirdetésben a Puli irányváltója -- nem vettem meg , nekem ilyen nincs .
Nincs róla ( a rendőrségi Canpoyról ) fotóm . Ez eléggé régen volt , csak 1-2 alkalommal láttam az ismerősömet ezzel a géppel , és nem is voltak ezek a járgányok ( mintha kettő lett volna) túl sokáig rendszerben .
Különösebb rendőrségi küllemük mintha nem lett volna . Kaptak hátra egy nagy dobozt és kész ; talán még felmatricázva sem voltak . Ha összeszaladok Imivel megkérdem neki maradt-e valami képe erről a korszakról.
Tegnap megrendeltem a Germalexnél a Ventico szíjat, ma hozta a futár, még mindig 17600 Ft, mint 2 éve.
A már korábban leszabályozott primer tárcsám 2 év alatt kicsit megkopott, úgy néz ki lassan le kell gyártatnom az acél kúpokat. Az alu tárcsát tovább szabályozni már nem lehet, viszont ha nem sík a felület, lehet meghullámosodik 2 mm vastag acél betét is. Kellene valami hőálló anyag, amivel ki lehet tölteni a gödröket a tárcsán.