A gyorsulásbeli különbség leginkább az elindulás pillanatában érezhető. A Babettánál odahúzva a gázt kell egy másodperc, amíg a röpsúlyok kitapadnak - a villanymotornál ez nincs, olyan érzés, mintha váltósnál hirtelen kiengednénk a kuplungot.
Én kipróbáltam a villanybabettát, s ahogy azt akkor meg is beszéltük, a következőket lehet róla elmondani:
- Kicsit jobban gyorsul, mint egy jó 207-es. Ha elindulunk vele, kb. 15 km/h-nál van egy hullámvölgy, kicsit megtorpan a gyorsulás, de csak egy pillanatra, utána újra húzni kezd, talán még jobban, mint az elején.
- A végsebessége több, mint egy 207-esnek, ráadásul nem visít 35 km/h fölött, mint egy egysebességes Babetta, úgyhogy bátran húzza neki az ember végsebességig. Mivel elektromos, gondolom a végsebesség = utazósebesség.
A kétsebességes Babettával nem tudom összehasonlítani, de végsebessége a villanyosnak nyilván nincs annyi, mint annak, a gyorsulása meg kb. ugyanannyi lehet.
Egy erősségét kiemelném: Az elektromos, visszatöltős fékrendszer tisztességesen fékez, a szerkezet tömegéhez és lendületéhez képest talán túl jól is.
(Woodoo, a Schwalbe váz lemérését nem felejtettem el, csak még időm nem volt rá - majd hétvégén.)
Ez talán attól is lehet, hogy többet ülsz azon a Babettának nevezett villanybiciklin, mint én a valódi Babettámon, meg talán egy árnyalattal fiatalabb is vagy nálam. :-)))
Az elektromos Babettám a nevetséges 1 kW-os bicikli motorjával gyorsulásban szerintem lepipálja a "márkatársait", de még a gyári 50-es robogókat is ott szoktam hagyni a lámpánál. Összehasonlítási alapom nincs, mert kb. 2 percet motoroztam életemben benzinmotoros Babettával, amikor kipróbáltam a vásárláskor. Ahogy levettem a trélerről, az első dolgom volt a motor kiszerelése. Egyik fórumtársunk már kipróbálta, ha van kedve megírhatja, mivel másabb, mint a sajátja.
A max. sebesség mondjuk nem valami sok, csak 42-43 km/h, de már nem akarom növelni, mert a kb. 1000 km tapasztalata alapján úgy érzem ennyi éppen elég ehhez a futóműhöz. A felmart úton, vagy a nyomvályúkban elég instabil ez a lemezvillás 207-es, nem tudom az újabbak jobbak-e. De amire nekem kell, arra így is megfelel. 36-38 perc alatt kiérek a "munkahelyemre", közben suhanok egy szép erdei úton, tiszta relax érzés. Ilyen kis sebességnél szélzaj alig van, szinte csak a gumik surrogását lehet hallani. Mintha egy hosszú lejtőn gurulnál motor nélkül, nekem bejön ez a fíling...
Nagyon szép teljesítmény! Engem az érdekel hogy milyen érzés egy "csendes" Babettával ilyen hosszú távon motorozni. Számomra az az élmény, ha a motor kellemes duruzsoló hangját hallom, vagy ordít, ha húzom neki. Csak elképzelni tudom mindezt csendes üzemben. De, mint korábban írtad, harap az is, ha húzod neki.
Sziasztok. Van egy 210-esem,az a gondom hogy mikor 40-nel megyek és húzom neki a gázt még menne de csak hörög. Mi lehet a gond? benzin szint, kipufogó....?
Lenne egy ötletem a mopedmetalos hétvégére. Ugye a terv az, hogy autóval Siófokig utána motorozás Tamásiba.
Mivel Balatonföldváron van egy nyaralónk arra gondoltam, hogy szívesen látom a csapatot egy kis bográcsozásra.
Az lenne a tervem, hogy szombat reggel autóval le mennénk Földvárra, utána motorozhatnánk vagy két három órát. Majd dél után mondjuk egy jó kis marhalábszár pörit bográcsoznánk. Illetve bár mi más is lehet.
Majd vasárnap reggel el indulnánk Tamásiba.
Platós kisteherautóval az összes motort letudnám vinni egyszerre, ha gondoljátok. Szállás ingyenes a kaját is állom és el is készítem, én főztömet úgysem kóstoltátok még.
(A szálláson kb. 16-an férünk el kényelmesen, a Balatonföldvári kikötő kb 800 méterre van, Tesco, dohánybolt, sörözők is kb 1 km)
Szóval erre gondoltam így, ha már megyünk lehetne két napos a túra.
Mint már soxor mondtam, engem a többi túrázásotok is vonzana, de ezekre a nagy távolságokra már semmilyen testrészem (főleg a valagam) nincs hitelesítve. :)
No meg mikor Nagykörübe is mentünk, érzékeltem, hogy a megszokott 40-es tempómmal csak feltartalak benneteket. :( Megy 50-et simán a motorom, de mivel az számára egy szokatlan száguldás, nem tudom bírná-e sok-sok km-en keresztül folyamatosan.