Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

VChris Creative Commons License 2007.07.22 0 0 13491

Ami a Dani kihúzását illet, azért igazán nincs mit, nagyon szívesen tettem, volt egy kis törlesztenivalóm a közelmúltbeli flame miatt ;)

 

A másik ügyben viszont: No várjál egy kicsit :))

Én egyrészt nem szoktalak "leugatni" azért, mert betartod a szabályokat, sőt! Én ezért kifejezetten tisztellek.

 

Viszont: én is kipróbáltam autópályán, hogy mennyi a vége, kb. három vagy négy alkalommal. Csak kipróbáltam. De soha nem járnék tartósan 180-nal vagy felette.

Viszont azért, mert országúton nem tartom be kíméletlenül a 90-et, és szoktam 110-130-cal tartósan menni, (lakott területen viszont én is mindig betartom a megengedett sebességet) vagy mert autópályán sem megyek kínosan 130-cal hanem tartósan 160 körül, ettől azért még szerintem nem gyilkolom szét a gépet.

Kínosan figyelek arra, hogy hidegen ne legyen hajtva. Ha kicsit tempósabban mentem, sosem állítom le rögtön a motort. Egyszóval: odafigyelek a turbóra, szeretném ha sokáig egészséges lenne. Például olajból sem fogyott még egy deci sem, én is nézem rendszeresen.

Szóval attól, hogy valaki kicsit dinamikusabban vezeti az autót, még nem feltétlen hajtja szét. :)

Persze tudom, hogy igazából te sem elsősorba rám gondolotál és nem általánosítottál, de nem bírtam ki, hogy ne írjam le, mert a múltkor én is írtam arról, hogy mennyi a vége autópályán, így találva éreztem magam a hozzászólásod által :))))

Előzmény: kspacey (13490)
kspacey Creative Commons License 2007.07.22 0 0 13490
En is akartam emliteni, hogy azert nem kell mindenkit egy kaptafa ala venni, de orulok, hogy megtetted helyettem :) Szerintem ez nem csak VDani-ra vonatkozik. En elegge le vagyok itt ugatva mindig, mikor megemlitem hogy MINDEN szabalyt MINDIG betartok, ezzel is a maximalis biztonsagra torekedve, mikozben itt a kollegak arrol beszelgetnek, hogy mennyi a vegsebessege az autonak, meg mennyit fogyaszt 160-nal stb.
Előzmény: VChris (13485)
VChris Creative Commons License 2007.07.22 0 0 13489

Hello!

 

A motorblokkal kapcsolatos kérdésedre sajnos nem tudom a választ.

 

Ha csak egy egész picit visszaolvasol - nem is kell sokat -, épp ma volt téma a kormánymű hibája :)

 

Van akinek 3 nap alatt kijött, de sokaknak, például nekem fél év, és 15.000 km aután is tökéletes, pedig elég szar utakon koptatom.

 

A hátsó ajtók kilincsei szarok... szinte mindenkinél, az enyémen is. Cserélni nem kell, csak rendesen beállítani :) Pár perces munka az egész.

Előzmény: subcy (13487)
cicabácsi Creative Commons License 2007.07.22 0 0 13488
Nálam a seléniát csipegette(15ezer alatt kb 7 deci), most Mobil1 5W40-es van benne , ezzel sokkal de sokkal csendesebb és eddig(3000km) semmi olajfogyi...
Előzmény: rígel (13475)
subcy Creative Commons License 2007.07.21 0 0 13487
Jah és ha jól tudom a hátsó zárral is van vmi gebasz. Ez vajon már javítva lett, vagy ezért ismét cserét kell kérni az új tulajnak? Az elég röhej lenne...
Előzmény: subcy (13486)
subcy Creative Commons License 2007.07.21 0 0 13486

Hello Grandésok :)

 

Az volna a kérdésem, hogy a Grande 1.2 és 1.4-es blokkja "ugyanaz" mint a PuntoII/B 1.2-é, csak kicsit "feltuningolva"? Most a fizikai felépítésére gondolok természetesen, vagy valamelyik a kettő közül újabb fejlesztés?

Továbbá arra is kiváncsi volnék, hogy az 1.2-es Grande (ha van itt vkinek egyáltalán) hogy megy, mert főleg klímával én elég alulmotorozizáltnak tartom egy ekkora kasznihoz :)

A harmadik amire kiváncsi vagyok, hogy ha tegyük fel vennék egy Grandék, akkor egyből vihetném is kormányművet cseréltetni, vagy amiket kapni lehet azokon ez a típushia orvaoslva van vajon?

Ha cserélni kell mennyire bombázzák szét a kocsit vajon ilyenkor? Múltkor voltam bent egy fiat szervízben és csodálkoztam is, hogy egy új Grande műszerfala egy az egyben ki volt kapva. Talán ekkor volt a csere?

 

Thx

VChris Creative Commons License 2007.07.21 0 0 13485
lelki szemeim előtt látom, ahogy ezeket az "olcsó" T-Jeteket 3 éven belül szarrá hajtja a fiatalság többsége a nagy gyorsulási versenyek és csajozás közepette.

Természetesen nem Rólatok (Rígel, Varshi, VChris, VDani, GRoman, kspacey és többiek)

 

Bocs Dani, ezt nem bírtam kihagyni... :DDD

 

Előzmény: EZsolt (13467)
Mikusz. Creative Commons License 2007.07.21 0 0 13484

Mivel a különbség nem drasztikus, így valószínűleg sokkal kevésbé érezhető egy új autón mint egy használton. Na meg a maiakon már nincs olajnyomásmérő....

 

Amúgy a Stilo topikban ez már téma volt úgy 1 évvel ezelőtt, mindenkinek az volt a véleménye aki próbálta hogy a Selenia hosszú távon stabilabb olaj mint a Mobil.

 

Nem tudom hogy a Selenia WR fullsynt -e vagy sem, de az öcskös csak azt használja mind a Puntoba, mind az Alfába. Az Alfa húzva van, de a szint nem változik :)

 

Na jó, nem akarlak befolyásolni, mindenki használjon olajat meggyőződése szerint mert azért nagyságrendi különbségek nincsenek.

 

Előzmény: rígel (13483)
rígel Creative Commons License 2007.07.21 0 0 13483
Érdekes, nekem semmi bajom nem volt vele, és a motor is észerevehetően szebb hangon muzsikált! Azt tartom érdeksenek, hogy a GP használati útmutatója teljesen szintetikus motorolajat ír elő a mj-hez! Nagyon erősen ajánlja a Selenia WR-t, ami meg nem fullsynth!
Előzmény: Mikusz. (13482)
Mikusz. Creative Commons License 2007.07.21 0 0 13482

Amúgy a Mobil 5W40 olaj egy érdekes olaj, a benzines alfák zabálják /mondjuk mást is/ de még a kollégám kifogástalan Toyota Avensis 1.6 VVTI -je is megevett belőle 5e km alatt 1 litert.

Pedig én beszéltem rá, aztán meg lapítottam mint az a bizonyos a fűben :)

 

Előzmény: rígel (13479)
Mikusz. Creative Commons License 2007.07.21 0 0 13481

A sok éves tapasztalat mondatja velem, más indokom nincs.

 

Az első nyugati autóm egy Ritmo 1.9 TD volt, használtan vettem. Castrol olajat használtam, nem volt rossz, de azért csipegette. Aztán a Hegyaljánál egy jó ismerősöm mondta hogy próbáljam ki a Seleniat. Még csak nem is hallottam róla addig, de bevált. Az olajfogyasztás megszűnt, és mivel abban az autóban volt olajnyomásmérő műszer így láttam hogy az olajnyomás is stabilabb és nagyobb vele főleg nagy terhelésen! Később marha drága lett a Selenia, így utána Mobilt használtam, azzal újra előjött az olajcsipegetés és nyomáscsökkenés. Persze nem drasztikus, de kimutatható.

 

A következő komolyabb autóm egy Croma turbo volt, benzines. Ezen is volt olajnyomásmérő műszer, plusz még olajhőfokmérő is így pontosan kontrollálható volt az olaj. Mobil olajjal a helyzet tarthatatlan volt, egyszerűen nem bírta! Melegen legalább 1 barral volt kisebb az olajnyomás mint a Seleniával. Nyáron meg még zabálta is! Igazából a Selenia Racing volt az egyetlen olaj amivel a motor jó volt.

 

Ezalatt a családban /testvérem, apám/ volt kb. 10 - 15 olasz autó, a legtöbbje turbós, dízel és benzines is, FIAT Alfa Lancia 90 től 220 lóerőig, ez a jelenség gyakorlatilag az összesben érezhető volt.

 

Nem tudom az okát, de ezek az autók szeretik a Selenia olajat. Ennyi. Engem senki sem tudna rávenni arra hogy más olajat használjak, még ha ingyen is adná.

 

Előzmény: Törölt nick (13478)
Pitbull Creative Commons License 2007.07.21 0 0 13480
Na meg hetente vesz új váltót és kuplungot, féltengelyt meg havonta.
Előzmény: Varshi (13453)
rígel Creative Commons License 2007.07.21 0 0 13479
Miért is? Ha mondasz logikus ellenérvet, megfogadom! de tényleg, kiváncsi lennék, hogy miben jobb a Selenia WR(mint egy Mobil 5w40-es fullszintetikus olaj), ami nem is fullszintetikus motorolaj!
Amúgy én hétközben nagyon sokszor extrém rövid távokon használom! (3-4 km)
Előzmény: Mikusz. (13477)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.21 0 0 13478
    Jó, én nem Mobilt használok, de szerinted miért ne. Én Castrolt tettem a gépbe, most lesz esedékes megint egy 15000 csere és semmi károsat nem észlelek. Olajfogyim pedig szinte 0. Igaz nekem " csak " benzinesem van. Nekem eddig sem volt dízelem, valószínű, ezután sem.
Előzmény: Mikusz. (13477)
Mikusz. Creative Commons License 2007.07.21 0 0 13477

Az Öcsémé /pontosabban a feleségéé/ Seléniából evett 1 litert az első 4e km alatt. Pedig nem versenyeztek vele, csak gyakran használják kis utakra.

 

Nem akarok vitát indítani, csak egy jó tanács, hogy megfogadod e a te dolgod: én Mobilt nem használnék.

 

Előzmény: rígel (13475)
Mikusz. Creative Commons License 2007.07.21 0 0 13476

A stilo kormányművekkel is baj volt, főleg az 1.8 -2.4 változatokkal 2003 év végéig. Szegény Varshi és szegény Én meg is szenvedtük. Később változtattak rajta, az enyémben például már ilyen van, kb 1 éve hibamentes.

 

Aztán hogy-hogynem most már szavatosságban is ingyen cserélik bizonyos alvázszámok között ha az ügyfél elég eréjes.

 

Szóval van rá esély, hogy a Grandenál is kicserélik garancia után ha elég "rámenős" a tulaj. Aki meg birka azzal kifizettetik /sajnos én is birka voltam/.

 

Előzmény: Törölt nick (13473)
rígel Creative Commons License 2007.07.21 0 0 13475
Én odafigyelek az olajszintre, tényleg havonta nézem, és jelenleg Selenia van benne! Azonban az első cserénél Mobil-t tetettem bele, és azzal sokkal finomabban járt a motor, mint a Selenia-val! Azt sem ette, ezt sem eszi!
Előzmény: Mikusz. (13474)
Mikusz. Creative Commons License 2007.07.21 0 0 13474

Nyilván függ a gazdától és a használt olajtól is. Itt természetesen nem az olaj zabálásáról van szó, hanem arról hogy 4-5e km alatt lemegy a szint a felére, 10-12 -nél minimumra, aztán 20 -ig ki tudja mennyire! Ha lenne egy figyelmeztető lámpa, akkor ez nyilvánvalóan nem történne meg. Gondolom sejted hogy ez mennyire "kedvez" a motor élettartamának. Ja és ez még fokozható azzal, hogy a gyári Selenia olaj helyett /amivel a legjobban viselkedik a motor/ mást tesz be a szerviz mert az érdeke azt kívánja.

 

Ami fáj az az, hogy az 1.9 -nél cserétől cseréig szinten marad az olaj, gyakorlatilag semmi sem fogy! Ha ezt egyszer meg tudták csinálni, akkor kétszer már miért nem?

 

Nem akarom azt mondani hogy az autóddal baj van, ha Seleniát használsz és havonta megnézed a szintet akkor sokáig fog kifogástalanul futni.

 

Előzmény: rígel (13471)
rígel Creative Commons License 2007.07.21 0 0 13472
Tehát még még ki is próbálják, és próbálnak hárítani, annak ellenére, hogy tipushibáról van szó, amit jobb heleken visszahívás során kérés nélkül orvosolnak, akár előjött, akár nem!
Előzmény: Törölt nick (13470)
rígel Creative Commons License 2007.07.21 0 0 13471
Speciel az én 1.3-as mj-em nem eszi az olajat, és mástól sem hallottam ilyen panaszt!
Előzmény: Mikusz. (13469)
Mikusz. Creative Commons License 2007.07.21 0 0 13469

Ráadásul a turbóra is külön vigyázni kell...

 

Valószínűleg jó sok lehajtott darab lesz belőle.

A benzines alfáknak is ez a halála. Megveszik, pörgetik mint állat, olaj fogy, szintet nem figyeli senki, cserénél nem ér le a pálca az olajig legalább az autók felénél. Nem baj, garanciaidőt kibírják a többi meg nem számít. Majd szív a tulaj 3-4 év múlva. Sajnos így megy ez manapság!

 

Vajon miért vették ki az olajszint ellenőrző lámpát az olasz autók 90 százalékánál? Miért volt ez benne a 90 -es évek közepéig szinte az összes komolyabb modellben? Hogy az állandó villogásával ne hergelje a tulajt és ne menjen garanciában panaszkodni?

 

Nem akarok senkit sem ilyesztgetni /elöre is bocs minden JTD tulajtól/ de a 90 lovas 1,3 multijet is ezt a tünetet produkálja. A kötelező szervizeknél már jó pár példánynál hiányzott az olaj fele! Persze ez a nemtörődöm tulajok miatt van, de akkor is, az 1.9 -esek mért nem eszik egyáltalán az olajat? Pontosabban fogalmazva az 1.3 mért eszi ha az 1.9 -es meg nem?

 

Isten lássa a lelkem kevés nálam nagyobb olaszautó buzi van, de ez most kikívánkozott.

 

Előzmény: EZsolt (13467)
rígel Creative Commons License 2007.07.21 0 0 13468
Tényleg, a kormányműcseréről jut eszembe:
Úgytudom, hogy ezzel kapcsolatban pl. No-ban visszahívás volt! Ha nekem nem jelentkeznek a tünetek akkor is kötelesek kicserélni, nem? Attól, hogy nem jött elő a hiba, még gyárilag hibás alkatrész van beépítve, tehát bármikor előjöhet. Ha történetesen garancia lejárta után, akkor meg szívhatom a fogam! Mi erről a véleményed?
Előzmény: EZsolt (13465)
EZsolt Creative Commons License 2007.07.21 0 0 13467

Szerintem nem technológiai gond van ezekkel a kis motorokkal, az egész benzinmotor-társadalom manapság ez irányba tendál (PUG/BMW, VW...). Egész egyszerűen lelki szemeim előtt látom, ahogy ezeket az "olcsó" T-Jeteket 3 éven belül szarrá hajtja a fiatalság többsége a nagy gyorsulási versenyek és csajozás közepette. Aki meg majd megveszi használtan, annak a gatyája is rámehet.

Természetesen nem Rólatok (Rígel, Varshi, VChris, VDani, GRoman, kspacey és többiek) van szó! A GP-fórum látogatóin látszik, hogy autó-őrültek és vigyáz(ná)nak a T-Jetre. A többség 80%-tól tartok. Bárcsak ne lenne igazam!

Előzmény: Törölt nick (13463)
rígel Creative Commons License 2007.07.21 0 0 13466
Üdv a klubban!
Milyen tünetek miatt kellet cserélni a kormányművet? Nekem még a másfél év alatt nem jött ki ez a hiba (pedig ugye tipushibáról van szó, és ezek szerint még mindig nem orvosolták), de a garancia lejárta előtt még szeretném előidézni, és kicseréltetni a kérdéses alakatrészt, nehogy 2 éves kora után jöjjön ki!
Előzmény: Törölt nick (13455)
EZsolt Creative Commons License 2007.07.21 0 0 13465

Mondjuk a Fiat 500-ra 25.000 előrendelés érkezett már a gyárba még július 4.-e, tehát azelőtt, hogy bárki is látta volna "élőben"... gyakran van ez így, hogy a kampány és a fokozott érdeklődés megelőzi a vasat.

 

Elméletileg a héten kellene jönni a bemutató daraboknak, de valami logisztikai gáz van Tychy-ben, a lengyel kiszállítások akadoznak és több száz eladott autó behozatala csúszik:-(

Előzmény: Mikusz. (13464)
Mikusz. Creative Commons License 2007.07.21 0 0 13464

Olyan autót hirdetnek és akcióznak amiből még nincs is az országban!

 

Legalábbis a Neroban ezt mondták nekem, még ők sem látták "élőben" :)

 

Jó ez a FIAT Magyarország!

 

Előzmény: Törölt nick (13463)
EZsolt Creative Commons License 2007.07.21 0 0 13462

chrisssss, gratula a kocsidért, nagyon szép!

/Mondjuk ezek a kormánymű cserék finoman fogalmazva is brutálisak! Komolyan nem is értem:-(((((/

 

VChris, csak hogy a tényeknél maradjunk: A T-Jet modellek ára az azonos felszereltségű Starjet-ekhez képest Olaszországban 800 euro-val , Németországban 1.160 euro-val több, így mást nem tudok most sem írni, feltehetőleg ennyivel érnek csak többet. A hazai árkülönbözet (1.000 euro) tehát nálunk is REÁLIS, a Nyugat europa-i piachoz igazított. Az, hogy itt van egy bevezetéskori - szvsz. átmeneti - hype a 120 LE-s modellek körül, nagyon szép dolog, de továbbra sem látok ettől kígyózó vevősorokat, kivéve, hogy több, szinte kivétel nélkül 20-28 év közötti fiatalember érdeklődött csupán a fenti modellek iránt. Jelen tények szerint, szinte kizárólag ezt a korosztályt "izgatta fel" ez a motorváltozat.

(Ami nem baj persze, csak említett potenciális tulajok életkorából adódó CASCO-árait és turbo-motoros autóik "gyorsított" amortizációját valamint értéktartását illetően már most fenntartásaim vannak.)

Előzmény: VChris (13456)
VChris Creative Commons License 2007.07.21 0 0 13461

Nagyon szép! :) Mint minden Grande Punto :)))

Előzmény: Törölt nick (13460)
VChris Creative Commons License 2007.07.21 0 0 13456

Mindenekelőtt gratulálok az autódhoz, üdv a GP tulajok klubjában :)

 

Másrészről: (nem konkrétan neked, hanem általában mindenkinek, EZsoltnak, rígelnek, stb...)

 

Örültem mint az állat, erre a következő nap leadták a t-jetes reklámot, hát mit mondjak egy időre megállt a szívem és egy órán át csak káromkodtam!Jó vétel volt!

 

Hát erről beszéltünk az elmúlt héten! Ezért tartjuk többen is durvának a T-Jet alulárazását, nem az a bajunk, hogy egy jó autó olcsó, hanem az, hogy szerintem azt a reklámot látva nagyon sok GP tulaj kapott a szívéhez ebben az országban...

Előzmény: Törölt nick (13455)
VChris Creative Commons License 2007.07.21 0 0 13454

Amúgy értem a szempontjaidat, igazából csak viccnek szántam. :)

 

Viccnek egész jó volt ;)

 

(Esetleg az asszony Seicentója helyett? :D)

 

Hmmm... ez nem is rossz viccc! :)))))

Előzmény: Varshi (13453)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!