A 70-es években apám Riga 4 -el járt Szegedre minden héten egyszer oda( hétfőn) és pénteken vissza. Sok baja nem volt neki. Ja! 100 km és annyi vissza. Ma már ez szinte elképzelhetetlen. A haverok pl. Babettával bejárták az oszágot. Hegynek föl, hegyről le. Van olyan cimbora is aki még a mai napig is Simsonon utazza a 35 km-t oda-vissza ha jó az idő. Igy megtakarit napi másfél órát . Elmondása szerint negyedórával tart tovább az út mint autóval, és nem húzza csutkára.
Hmmm...akkor keressünk egy viszonylag közeli pár ezer vagy millió fényévre lévő bolygót ahol használhatjuk a veteránjainkat és nevezzük el stílusossan ANTIOT-nak.:)
Ot rendszámos bringa amivel csak hétvégén tekerhetsz károsanyag kibocsátás (olaj a láncon) nélkül szigorúan ellenörzött keretek között a Városligetben. Még megérjük.
504laci: mégegy sztori: a lent említett verhovina vásárló faterom 1000 éves cimoborája volt egyébként. Még valamikor a 60-as években fateromnak volt egy Viktóriája valami 350-es négyutemű kézi előgyújtással. A fentebb említett verhovinás (Jenő bá') mikor kijöttek a gyárból villogni akart a csajoknak hogy mekkor a májer és elkérte a Viktóriát hogy had rúgja be mikor a gyárkapuban megjelennek a nők! Faterom persze belement és "kedveskedésből" ráhúzta az előgyútást! A Viktória mikor Jenő bá megpróbálta berugni visszarúgott és két fogát sikeresen kiütötte a térdével. Kb két évig nem szólt hozzá Jenő bá' (mondjuk én biztos megrugdostam volna fateromat) de aztán kibékültek és hatalmas cimborák maradtak míg Jenő bá'-ér el nem jött a kaszás.
Nos lassan átnyergelek a veterán autókról a veterán biciklikre, ha ezek mind bekövetkeznek aminek a szelei itt lengedeznek ebben a cikkben akkor ez marad az egyetlen súlyadómentes, OTTO-mentes, minősítésmentes jármű.Hoppá lehet hogy most adtam a következő pénzszerzési lehetőséget a minősízőtőbizottságoknak, és az amúgy veteránokkal foglalkozó embereknek...SORRY
Én így voltam a collos crovával sokáig,aztán a haver szépen elkoptatta(amerikás) aztán mikor nekem kelett akkor meg nem győztem visszakönyörögni a maradékot.:-(( Ezek után hamarabb kölcsönadnám az asszonyt mint a szerszámaimat.:-))))
504laci: egyszer faterom (egyébként teljesen normális ember) vett egy vadi új verhovinát! (kb 1980 körül lehetett) Tök szép gyönyörű krómok stb (legalább is úgy emlékszem). Az viszont biztos hogy 3 év alatt nem sikerült egyszer sem beiindítani. Egyszer gariba ki is cserélték :-))) Aztán sikerült megszabadulni tőle. Azt hiszem a negyedik vevő nem hozta vissza! Az nem tudom mit ő csinált vele de a páskomliget utcából járt le horgászni vele a kiskunsági öntöző főcsatornára vagy 15 évig :-))))
hát Te aztán tudod, hogy kell élni... Nekem is volt egy régen 500 Ft-ért vettem, de rá kellett jönnöm, hogy alkalmatlan arra amire kitalálták.
Egyesben már üvölt a motor, kuplung be, csuklótörés, kettes de mintha negyedikbe tettem volna akkora a lépcső a két áttétel között. Motor gyenge kuplung meg-meg csúszik. Csuklótörés, egyes. Motor üvölt...und so weiter.
Emlékeztek még a sok hétvégi verhós papára horgászbottal, szákkal?
A három csavaros megoldás meg tök jó, minek több? Érdekesség: ugyanazt a kerékanyát használta a Peugeot és a Renault is.
Az R15-17-es széria egyébként ritka, itthon sem volt sok belőle. Én egy fehéret ismertem. Most van valaki aki épít egyet, de elég rohadós típus volt, sok a szívás alkatrész ellátással is, és a kész autó sem túl keresett. Ha tényleg Gordini, nem csak egy emblémát szögeltek rá, akkor még az is lehet, hogy értékes.
nemkéne: a kétüteműekkel ha ez igaz akkor ez nagyon-nagy kiba..s ha most nem zavarják el ezt a bagázst akkor soha. Ezeken előre kellett volna gondolkozni nem utólag!! Ezeknek hova van kapcsolatrendszerük? Mert a jogalkotókhoz meg az jogalkotást előkészítőkhöz biztos nincs!! Megbuktak!! Ha egy csöpnyi tisztesség van bennük akkor veszik a zubbonyukat és eltűnnek a szürkületben ... uff
Ilyesztő, a púpos Wartburgos topicba elhelyeztem ezt a cikket, és némi véleményt. Az oldalon olvasható többi dolog (OT-s rendszám vs súlyadó, 50%-os emelés) azt súgja, valami nem jó felé halad ez a MAVAMSZos dolog.
Január 1-től megszűnt a súlyadó mentesség azon járművek részére, amelyek ugyan rendelkeznek Muzeális Minősítéssel, de nem váltották ki az OT rendszámot. A változás tobb problémát együttesen vet fel. Az egyedi rendszámos ( ABCDE-1 vagy ABDC-12 vagy ABC-123 formátumú ) múzeális járművek tulajdonosai a több tíz, vagy inkább több százezer forintért váltott táblájukat a továbbiakban csak súlyadó fizetés mellett használhatják? További aggodalomra adhat okot, hogy az OT rendszám kötelezővé tétele esetén már csak egy lépés az OT rendszámos járművek forgalomban résztvételének korlátozása. A MAVAMSZ még nem foglalt állást a rendelettel kapcsolatban. A veteránosok korében csak OTTÓ-nak csúfolt múzeális rendszám valóban elég bizarrul fest a járműveken.
nem kéne: hát az elnevezéssekkel én is bajban vagyok de az átmérő plusz a menetszám per inch a legjobb leírás de akkor még mindig ott van ugye a fog szöge! Vagy a szög foga??? jajaj :-OOO
A jelenleg a veteránosokat legjobban fenyegető kormányzati törekvésekkel – forgalomból kivonás szigorítása, „bontótörvény”, súlyadó emelés, környezetvédelmi diszkrimináció /MMB minősített kétüteműekre is utólagosan katalizátort kell szerelni/ – a MAVAMSZ többszöri javaslatra sem kívánt foglalkozni
az még komoly lenne. mondjuk egy minősített W312 kabrió a minősítés lényegével szöges ellentétben álló katalizátorral. fasza.
nem kéne: a jaguározás előtt "marha" büszke voltam hogy menetekből kifolyólag milyen jólképzett vagyok! Azóta rettenetesen visszavettem az arcomból :-)))))) Bele lehet őszülni :-))))))) Nekem sohasem fog ráálni az agyam!
motorozgattam a verhovinával aztán ott volt az út szélén benőve a gazba....megnéztem,nem tudtam milyen kocsi....látom hogy 3 csavar fogja a kereket....mondom ez csak valami francia lehet,meg rajta volt a gordini felirat.