Az utóbbi napokban a sok munka miatt kicsit ritkábban fordultam elő a fórumon, de gondolom még most is aktuális a Deutz traktorok iránti érdeklődés :-) Ajánlok egy jó oldalt, ami kimondottan a Deutz oldtimerekkel foglalkozik.
Szia Füge, csak élvezd az ősönindító szépségeit...
Viszont a kétütem hengerfején az egy benzinbelöttyentő csap - rugós fedélkével. Ha azt gondoltad dekompresszornak.. (Kismotorleállítás a mágnes oldalán lévő nyomógombbal, ami a mexakítót testeli le...)
Különben ha az ember rászán valami igényes hangtompítórendszert, ez ám az igazi szegényember önindítója! Az ötévente harmincezres akksivételt el is lehet felejteni, fellökött dekompresszorral ide-oda lehet battyogni gázolaj nélkül is a traktorral, és ez amikor a legnagyobb télben kell indulni, ez addíg tekeri a motort, amíg olajnyomás, meg negyvenes vízhőfok össze nem jön - ha kell. Én egy berozsdállt adagoló fogasléc miatt egyszer huszonhét percig tekertettem vele a nagyobb motort egy mínusz tíz fok alatti reggelen.
Egyetlen nagy veszélye van, és ezt tisztelni kell : A berántózsinórt TILOS rátekerni a kézre. Pláne az veszélyes, ha először (meg másodszor is) beindul úgy is. Mert az ember elhiszi, hogy "nem köll bexarni...". Félelmetes sérülést okoz egy visszavágás (350 köbcenti), vagy egy a lendkerékre rátekeredett berántózsinór. Még akkor is, ha csak a berántózsinór fogantyúját fogod, de akkor azért nem tépi le a kézfejet.
Megadtam az öregnek a címét a boltnak,az meg úgy megörült,hogy belemaratja nekem az ékpályát az endrebától érkező lendkerékbe. Egy nagy műhelyben melózik,pedig már rég nyögdíjas és teherautó motorokat javítanak. Azt mondja a fiatal újonc szerelők nemnagyon konyítanak az ilyen nagy motorokhoz. Neki meg az apja is gépész volt. Mesélte,hogy együtt javítottak 16 hengeres motort is. Ismeri a Jandrasyk motorokat is. Kintről Erdélyből került át már régen.
Érdeklődnék hogy nincs esetleg valakinek Fendt farmer 108sl trakihoz robbantott ábrás szerelési könyve. Ma rendeltem az axiál-nál hozzá tlt kihajtáshoz kuplunglamellákat mert csuszik és nem viszi a kaszát. Az érdekekne hogy a törzset ha szétcsavarozom a kuplung és váltó között akkor simán szét lehet e húzni, vagy van valami trükk még a dologban? Már átkábeleztük az egész gépet meg új lámpákat tettünk rá, Megcsináltam a féket ami nem fogott, A suzuki munkahengerkarmantyúja pont jó volt a főfékhengerbe, de lehet ki se kellett volna cserélni mert 2 nap után jöttem rá hogy a munkahengerek teljesen kint voltak már és csak a fékkulcson kellett volna húzni. Na midegy szétszettem, kipucoltam az egészet hengereket políroztam, összeraktam visszatolt munkahengerekhez beállítottam a szalagféket és érdekes módon kettő perc légtelenítés után műkődött, csak kellet két nap szívás hogy rájöjjek. Akinek vannak tapasztalatai ilyen géppel azt szivesen venném ha megosztaná velem.
Bócsán a mezőgazdasági gépalkatrész boltban mindent meg tudnak hozni hozzá,nem csak ehhez hanem a porsche traktortól kezdve holderig mindenhez még kaszni elemeket is
FL612/ Fl712 Szerelési könyvem van ha érdekel, nekem a hülye sváb kettő egyforma könyvet küldött. az egyiket a motorról a másikat a váltóról rendeltem erre küldött két egyformát a motorról, úgyhogy az egyiket átadom neked annyiért amennyiért én vettem. 31,50 euró volt daradja. Ha érdekel akkor írj itt vagy email-t. tl75kukucinterwareponthu
Jó ez a fórum,ahogy olvasgatom elég profi gépészek vannak itt! Segítséget szeretnék kérni,45-ős mtz felújítás kapcsán. A műszerfalról kellene infó,3-órást ismerem de az enyémen 4-órás van. Esetleg ha tudnátok képeket az eredetiség végett az egész traktorról. Amúgy a gép 1963-as évjárat.
Deutz F L612/4-et 1953-1958 ig gyártották11 lova 8.1KW,lőktérfogata 763, 1952 ben a Deutz vállalat egy új gyártási sorozata érett meg a szériagyártásra. Az F1L612/4 az első olyan traktor,amelyik a következő évben egy FL612 es motorral jelent meg. A vállalat ezzel az új 11 le. kistraktorral tudatosan kapcsolódott a már legendás traktorok hagyományaihoz,és az újabb traktorokat e hagyományörököseiként mutatta be.Ez a traktor villás rakodó változatát a divatos darázsderék építési mód szerint tervezték ily módon megnyílt a lehetősége egy közbenső tengely beiktatásának a traktor emellett 6 sebességes deutz váltóval rendelkezett,amelyet a hátsó tengely mögé helyeztek.ennyit tudtam segíteni.
A Steyr- t merem ajánlani, megbízható gépei vannak. ( Na.... jó... nekem csak 2 Steyr bicajom van, abból csak az egyiket használom évek óta, defektnél nagyobb gondom nem volt vele. :-))
Esztergálok egyébként itthol is, meg vállalkozónál is, de ide azért kellene már egy köszörű is, meg legalább CMo anyag! Már rákérdeztem ismerősömnél akik szerszámgyártással foglalkoznak, és úgy dötntöttem, inkább keresgélek kicsit!
Igen, bármilyen hihetetlen, a porlasztóbeállítót csehországban vettem veteránbörzén Caslavban 150 Koronáért! Monduk azzal kicsit többet dolgoztam mint a köszörűvel, mert a tisztítás meg a horganyzás mellett festettem is.
Közben aztán szereztem egy Mirköz md1-es adagolópadot, igaz az még sajnos nincs itthon.
na azt hiszem sikerült beazonosítani a típusát: deutz F1L612 műszakilag teljesen hibátlan állapotban van,eddig mindennapi használatban volt,viszont felújításhoz kellene róla anyag,infó vagy csak pár érdekesség,esetleg ha van valakinek tapasztalata ezzel a típussal kapcsolatban akkor az is érdekelne.
Tudtam én... ez igeeen! Ezt hívják felénk a bőség zavarának. Van itt egy- két virsligumis is - pont olyan, mint amilyenen elgondolkoztam. De egy egyszerű felnicserével olyan lesz, mintha állandóan hegynek menne...