Sziasztok nemrég vettem egy briggs sprint lx40 típusu kapálógépet használtan, mivel régi benne az olaj lecserélném belőle,de nem találom a leeresztőcsavarját.Volt egy másik hasonló ,de azon kb 10x10-es csavarral lehetett leengedni.Tudja valaki hol keressem, esetleg a kuplungját le kell venni hozzá?
Az AgroOroszi Kft-nél jó az alkatrész kínálat,de ha mindenből újat veszel akkor elég húzós a dolog. Itt ahol én vagyok egy mester foglalkozik a henger fúrásával és van hozzá alkatrésze is, így olyan 25000 Ft-ért munkadíjjal együtt szoktam felújítani a gépet.
Az RK-02b gépemen úgy néz ki hogy elfáradt a kuplung csapágya. Kúpos kuplung van rajta (RK02-710-00/L)
ennek az alsó csapágya súrol gyanúsan induláskor pár percig, utána megnyugszik, de inkább cserélném. Valakinek van gyakorlati tapasztalata hogy tudom levenni a csapágyat? A gépkönyv szerint: 6006-2rs van rajta, ez valóban így van?
Nemrég cseréltem motort, úgyhogy a kuplung le-felszerelésben van már tapasztalatom, de akkor nem figyeltem meg a csapágyat és csak hétvégén leszek "gépközelben" addig viszont jó lenne a csapágyat beszerezni és le is cserélném hétvégén...
Ez a teljesítmény mérés téma engem is érdekelne.Mióta mérnek másképpen?
Ha már ez szóba jött lenne egy másik dolog is.Szerinted milyen külonbség van a Honda GCV (kapálógép motorok ) és a Honda GXV (függőleges kihajtásu motorok) ill,Honda GX (vizszintes kihajtásu motorok ) között.
Lehet az ,hogy a GCV inkább csak barkács és a másik kettő a profi?
Más szabvány szerint mérnek jelenleg,régebben "fojtás" nélkül mértek teljesítményt jelenleg "üzemi" körülmények között tehát kipufival légszűrővel, a régi szerint gcv160 5,5le az új szerint ha jól emlékszem 4,5 körül.
Van egy 91-es robi 56-os kapálógépen. Idén elővettem és azt vettem észre hogy maximális fordulaton nem adja a megszokott teljesítményt. Talán ez nem is volna gond de sokat leállt legalább 10-15x semmi előjel nélkül. Hát nekifogtam kicseréltem az eredei membránt és gyertyát és légszűrőt! Próbáltam az alapjáratot beállítani de egy kicsit mindig pörgött a tengely! Kifelé már tovább nem lehetett. A porlasztót is próbáltam beállítani de nem csináltam még ilyet. A beállítás után jól ment nem rángat. A kérdésem az lenne hogy lehet ezt úgy pöpecen beállitani a porlasztót és az alapjáratot. Ugyebár én levetem a kapatagokat. Kipróbáni a földeken nem tudtam de az nem tetszet közepes fordulatra kellet állítani a gázkart beindult- leállt, kb 5. re indult be. Talán ez nem is baj , bár nem tudom? Minden segítséget megköszönök előre is!
Nekem is tönkrement a motor és vettem egy 2 cm közgyűrűt a vaterán.
Majd ezt az motort is ott de hiába nehéz lenkerekes szerintem fűnyíróra van kalibrálva a fordulatszám-tartománya, azaz nem tudom leengedni annyira hogy oldjon a kuplung. Azaz cseréltem rajta a kuplung mind a két elemét de baromi pontosan be kell így állítani a motor helyzetét hogy pontosan középen forduljon. Gondolom ki kellene lazítanom mint a 3 motortartócsavart, felbakolva pörgetni hogy a motor beálljon magától középre majd így meghúzni.
Szumma nehéz lesz alkalmas 32 mm tengelyhosszú teljesen alkalmas motort találni. Szerintem ezek a mostaniak a kézi kuplungra vannak kitalálva, azaz nem működnek akkora fordulatszám tartományban mint ami kellene erre a régi konstrukcióra.
Most nekem ebben a pillanatban nincs sok tengelykapcsolás a gépen.
Saját tapasztalatom: 1 éve vásároltam MTD 55/6 Thorx rotakapát. Tavaly tavasszal csak rotáltam vele, mivel ezt kapod alapnak (3-3 kapataggal). Van benne erő, nálunk szépen eldolgozta szántás után a talajt kb. 15cm mélyen. Ősszel vettem hozzá körmös kereket és jobbraforgató ekét sebességfelezővel. Idén márciusban már magamnak szántottam fel vele a kertet. Meg kellett tanulni (és visszaolvasni itt a fórumon), hogy hogyan kell az ekét úgy beállítani, hogy a talajt jól átforgassa , és ne csak túrja a földet. A többi kiegészítővel még nem dolgoztam, de már itthon várja a bevetést a saraboló, a töltögetőeke, a sorköz művelő. Ezekről még nincs személyes tapasztalatom.
1 fontos dologra hívnám fel a figyelmedet, ha ezt választod: az üzemanyagtankot teljesen ürítsd ki a hosszú szünet elött, mert nálam "betaknyosodott", és amíg ki nem dolgozta magából addig "dadogott" a motor. Most már minden rendben van, szépen dolgozik.
Összeségében: meg vagyok elégedve vele (tavaly én is hozzád hasonlóan bizonytalan voltam), bátran ajánlom.