Keresés

Részletes keresés

kristoof Creative Commons License 2014.07.12 0 0 60177

A Rába nyerte a DAKK 20 darabos tenderét. 

kbn Creative Commons License 2014.07.11 0 0 60176

Százmilliós buszokkal Nyíregyháza és Budapest között

Összesen négyszázmillióba került az a négy Setra S 517 HD, amit a Trans-Tour Kft. ezekben a napokban állít forgalomba. [...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

RIKA424 Creative Commons License 2014.07.05 0 0 60172

Alig vesznek teljesárú jegyet a tömegközlekedésben

 

 2014. 7. 4. 19:45|

 

Vállalatok » Közlekedés

 

Továbbra is csak az utasok töredéke vásárol teljes árú menetjegyet.

 

A korábbi kormányok próbáltak ezen változtatni, de nem sok sikerrel. A jelenlegi kabinet nem tervezi a kedvezményrendszer átalakítását - írja a Napi Gazdaság.

 

A közösségi közlekedés átalakítása során a kormányzat mindvégig megóvta a szociálisan rászoruló csoportok utazási kedvezményeit. A szakminisztérium a továbbiakban is a költséghatékonyság növelésével és versenyképes tarifarendszer kialakításával kívánja biztosítani az utazási kedvezmények fedezetét - közölte a Napi Gazdasággal a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

 

Jelenleg 44 szociálpolitikai kedvezmény van érvényben, amelyek belföldi forgalomban, helyközi autóbuszon, HÉV-en, elővárosi autóbuszon, kompon és réven, vasúton a második kocsiosztályon vehetők igénybe - közölte a minisztérium.

 

A közforgalmú személyszállításban nyolc kedvezményezetti kör különböztethető meg, például az életkor (6 év alattiak, 65 év felettiek), illetve a jogviszony alapján (óvodás, tanuló, hallgató), de a fogyatékkal élőket is megilleti az utazási kedvezmény, ahogy az utazási utalvánnyal rendelkezőket és a csoportosan utazókat is. A menekültkénti vagy oltalmazottkénti elismerést kérők is kedvezményesen utazhatnak a vasúton és a távolsági autóbuszokon.

 

A tavalyi vasúti adatok szerint az összes belföldi utas mintegy hetven százaléka valamilyen (szociálpolitikai, üzletpolitikai) kedvezménnyel vagy díjmentesen utazott.

 

A kedvezménnyel utazóktól beszedett menetdíj az összes belföldi menetdíj mintegy negyven százalékát teszi ki - közölte a minisztérium.

 

Szerző: MTI Eco

MCA-001 Creative Commons License 2014.07.03 0 0 60171

Már hetek óta ő jár:)

Előzmény: setra415HD (60170)
setra415HD Creative Commons License 2014.07.03 0 0 60170

19 órás Bp-Bécs:

 

setra415HD Creative Commons License 2014.07.03 0 0 60169

"Igaz, ennek van egy alapvető feltétele: egyetlen cent államo támogatás sem igényelhető ilyen forgalomra. Áttételesen sem (diákjegy támogatása, ilyesmi sincsen)."

 

Ugyanakkor a "teljesárú" tarifájuk - ha nem az utolsó pillanatban a buszon kerül megváltásra - olcsóbban is hozzáférhető mint a hazai, sőt bizonyos viszonylatokban még az itthoni 50%-os menetjegy plusz kiegészítő jegynél olcsóbban is lehet utazni "teljesáron".

 

És mindemellett vannak még egyéb, különleges ajánlatok is, mint pl. most ez:

 

Előzmény: Fradista Utazó (60117)
BSF-127 Creative Commons License 2014.07.02 0 0 60167
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.07.02 0 0 60166

D kategóriához a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet 7. melléklet értelmében nem feltétel a C kategória megléte.

Előzmény: RIKA424 (60165)
RIKA424 Creative Commons License 2014.07.02 0 0 60165

C kategóriás jogosítvány

21 éves kortól szerezhetitek meg a C kategóriás jogsit, de csak akkor, ha már megvan a B kategóriás papírotok.

 

D kategóriás jogosítvány

Ehhez a vezetői engedélyhez akkor juthattok, ha legalább 24 évesek vagytok, és már megszereztetek egy B, illetve C kategóriás jogsit.

 

E kategóriás jogosítvány

Ha két évnél régebbi B kategóriás és C kategóriás jogosítványotok van, illetve betöltöttétek a 21-et, jelentkezhettek az E kategóriás jogosítvány megszerzésére.

Előzmény: RIKA424 (60164)
RIKA424 Creative Commons License 2014.07.02 0 0 60164
dundalk Creative Commons License 2014.07.02 0 0 60163

Biztos gombás volt és inkább kivették..

Előzmény: Törölt nick (60161)
EKM-765 Creative Commons License 2014.06.30 0 0 60160

https://www.antikvarium.hu/book.php?ID=256764&oldal=bongeszo&utm_source=ertesito_email&utm_medium=e-mail&utm_campaign=ertesito_konyv

mcg Creative Commons License 2014.06.29 0 0 60159

én kb. 4 olyan vonatot láttam az MFB adatok alapján, ami elvben pótlózott, de végül a mozdonyt, vagy annak GPS-jeladóját is végigvitték az  érintett szakaszon...:)

 

Lehet, hogy 1-2 vonat végül átszállt, de a többség szerencsére nem:)

(Mondjuk ha lehetett a baleset helyszíne mellett közlekedni, akkor a visszaemeléssel én megvártam volna az éjszakai vonatmentes időt...)

Előzmény: RIKA424 (60156)
kbn Creative Commons License 2014.06.29 0 0 60158
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.06.29 0 0 60157
Előzmény: Snake-Mojzi (60135)
RIKA424 Creative Commons License 2014.06.28 0 0 60156

nem volt pótlózás

 

-------------------

 

Akkor a vonatpótló busz csak a MÁV-START ügyeletes képzeletében létezett ?

Meg persze a sajtóközleményben.

 

 

Előzmény: mcg (60154)
siófoki35 Creative Commons License 2014.06.28 0 0 60155

csak erről szoknának le a mávosok, hogy minden vonatot feltétlenül végik akarjanak közlekedtetni, és nem mondanak le semmit... :/

Előzmény: mcg (60154)
mcg Creative Commons License 2014.06.28 0 0 60154

nem volt pótlózás, se vonat visszaforgatás, ezért a késések...

(volt viszont Füredről rendelkezésre álló szerelvény elküldése a kizárással szembe a forda szerint, ahelyett, hogy betették volna, hogy elvigye a népet 2 késő vonat helyett Fehérvárra...)

Előzmény: RIKA424 (60153)
RIKA424 Creative Commons License 2014.06.28 0 0 60153

Tapolca állomáson kisiklott egy mozdony szombat reggel fél ötkor, ezért az észak-balatoni vasútvonal egy szakaszán vonatpótló autóbuszos közlekedés lesz, késésekre kell számítani – közölte a Mávinform az MTI-vel. 20-30 perces késésekre kell számítani a vonalon.

A kisiklott mozdony elzárta a Badacsony felé vezető sínpálya vonatforgalmát, ezért Tapolca az észak-balatoni vasútvonalról nem tud vonatokat fogadni, és arrafelé indítani sem. Így a Budapest-Tapolca-Budapest, illetve Székesfehérvár-Tapolca-Székesfehérvár viszonylatban közlekedő vonatok helyett Tapolca és Badacsonytördemic-Szigliget között az utasokat vonatpótló autóbuszok szállítják.

 

--------------------------

 

Nagy élmény lehet egy tapolcai (somló volán) Volán diszpécsernek, szombaton hajnalban szabad buszt keríteni vonatpótló feladatra.

 

 

Ilyenkor a Zala Volán keszthelyi üzemegysége is besegít 1-2 busszal?

 

------------------------

 

Más:

 

a MÁVinform 20-30 perces késést ír, a vonatinfó meg 88-126 perceset mutat.

hungarikum.

 

 

 

 

setra415HD Creative Commons License 2014.06.27 0 0 60152

Hogy tortent a csoportok toborozasa a gyakorlatban?

Előzmény: paca664 (60150)
paca664 Creative Commons License 2014.06.27 0 0 60150

A gyakorlatban meg az egyetemen toboroztak csoportokat, így csak az fizetett egy ezresnél többet aki nagyon akart. A több szerencséhez meg egy egy kicsivel több üzelti intelligencia is kellett volna. Vannak sokkal szerencsésebb útirányok az országon belüli is, hát még azon kívül (utóbbi esetben nem is vegzálná őket senki).

Előzmény: setra415HD (60147)
Trinitatis Creative Commons License 2014.06.27 0 0 60149

Én azt valószínüsítem, hogy hamarosan szűkül az utazási kedvezmények köre. Márpedig ha kevesebb kedvezményre jár összességében ugyanakkora támogatás, abból bizony kijöhet a 100%-os kompenzáció. :)

Előzmény: RIKA424 (60081)
Racilaci Creative Commons License 2014.06.26 0 0 60148

Ha majd egyszer sok pénzed lesz, s alapítasz egy céget, megérted, hogy miért kamionokkal fuvaroztatod az árudat, s miért nem vasúttal.

Ha meg mégmégmégmég sokkal több pénzed lesz, akkor megteheted, hogy csak azért is vasúttal fuvaroztatsz.

Előzmény: v_peti (60145)
setra415HD Creative Commons License 2014.06.26 0 0 60147

A hirlevel szerint az 1000 Ft-os jegy csak uj utasnak, es egy normal jeggyel egyutt volt igenybe veheto ket fo utazasa eseten.

Azert ez nem pont ugyanaz, mintha boldog boldogtalant elvittek volna 1000 Ft-ert...

 

Egy olyan orszagban ahol liberalizalt a tavolsagi autobuszkozlekedes, tobb szerencsevel jartak volna.

 

Előzmény: paca664 (60142)
v_peti Creative Commons License 2014.06.26 0 0 60146

A nagy pótok rakodási kapacitása néhány százalékkal nagyobb, azaz ugyanannyi üzemanyag- és bérköltség-felhasználással több árut képes továbbítani.

 

Mert az útrongálást nem nekik kell kifizetniük!

 

Előzmény: RIKA424 (60141)
v_peti Creative Commons License 2014.06.26 0 0 60145

Ekkora ökörséget!!! :(( Vasúti csomópont, az áruk jelentős része Budapestig vagy akár Bécsig vagy még tovább mehetne vasúton, akkor mégis mi a fészkes fenének kell átrakni a cuccot kamionra. Pár évtizdede csak a Lipótban ötletelhettek volna a felesleges párhuzamosságokon!

 

Ott van pl. a 86-os, drasztikusan túlletílett kamionokkal, de a 16-os vonalon a Linde kiszolgálóvonatain kívül alig látni teherforgalmat. Holott régen ez egy tehervonatokkal zsúfolt vonal volt. IC-vel arra járva nem sok terhesre emlékszem az elmúlt közel 20 évből! :(

 

Előzmény: RIKA424 (60141)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.26 0 0 60144

Az biztos, hogy kihasznált se volt az ezer forintos jegyáraival sem. :)

Előzmény: kristoof (60138)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.26 0 0 60143

Tenne föl valaki Balaton volános Ikarusok műszerfaláról képeket?

paca664 Creative Commons License 2014.06.26 0 0 60142

Csak ott egyrészt törvényszerű, másrészt megtérülő. Itthon egyik sem igaz rá. Sokat elmond hogy kb. 4500 forintos jegyárakkal indultak, de két hete már boldog-boldogtalant elvittek volna egy ezresért. Mondjuk ez a leállás valószínűleg nem végleges, betudható a tanítási szünetnek is csak rá kellett fogniuk valami másra.

Előzmény: v_peti (60139)
RIKA424 Creative Commons License 2014.06.26 0 0 60141

a VOLÁN topikhoz annyi köze van, hogy egy Volán társaságból (1.számú Volán) nőtte ki magát idáig :

 

-------------

 

 

Wáberer: Közmunkásból nem lesz kamionsofőr

 

Figyelő Online - Váczi István

 

2014.06.26  08:00  

 

  Hat év alatt kétszeresére akarja növelni közúti fuvarozócsoportja méretét a Waberer's International Zrt. alapító-résztulajdonosa.

 

Erről Wáberer György a Figyelőnek adott interjúban beszélt. Újabb, 30 milliárdos beruházásba kezd hamarosan a Waberer's-csoport - nyilatkozta Wáberer György a Figyelőnek. hirdetés Tovább egységesítik a flottát: megszüntetik a kis Mega pótkocsik használatát, és kizárólag nagy Megákkal végzik a fuvarozást, illetve jelentősen bővítik is a pótkocsiflottát.

A nagy pótok rakodási kapacitása néhány százalékkal nagyobb, azaz ugyanannyi üzemanyag- és bérköltség-felhasználással több árut képes továbbítani. Mintegy 1300 új járművet kell beszerezniük, ami körülbelül 30 milliárd forintos beruházást jelent.

A csoportot összefogó Waberer's International Zrt. elnök-vezérigazgatója az interjúban beszélt arról is, hogy több százmillió forintos útdíjbírságot szedtek össze, mert eleinte, a viszonylati jegyek vásárlása során elkerülhetetlenek voltak a hibák. De bízik abban, hogy egy méltányossági amnesztia keretében az összeg meghatározó részét visszakapják.

Eddig mintegy 4 milliárd forint útdíjat fizetett a csoport.

Wáberer György kijelentette, hat év alatt meg akarják duplázni a cégcsoport méretét a fuvareszközök számát tekintve.

Ha sikerül, valószínűleg a Waberer's lesz a legnagyobb közúti fuvarozó az EU-ban.

 

Szólt arról is, hogy elsősorban a pályakezdőket lehet kamionsofőrré képezni, a régebb óta munkanélkülieket, a közmunkásokat nem.

 

A képzésben számít az állam részvételére.

 

--------------------------------------------------------------------------

 

v_peti tökön szúrja magát...............:-))

 

1./

Nem elég, hogy egy éven belül Záhony mellé települ egy 1000 db kamionnal rendelkező új orosz cég, pontosabban egy régi orosz cég 1000 db új kamionnal, új leányvállalatot alapít Tiszabezdéd községben:

 

http://privatbankar.hu/kkv/kiderult-hova-koltozik-a-magyarorszagra-telepulo-orosz-orias-269638

 

2./

Most meg a Wabere's is meg kívánja duplázni a kamionjai számát.

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!