Alig vesznek teljesárú jegyet a tömegközlekedésben
2014. 7. 4. 19:45|
Vállalatok » Közlekedés
Továbbra is csak az utasok töredéke vásárol teljes árú menetjegyet.
A korábbi kormányok próbáltak ezen változtatni, de nem sok sikerrel. A jelenlegi kabinet nem tervezi a kedvezményrendszer átalakítását - írja a Napi Gazdaság.
A közösségi közlekedés átalakítása során a kormányzat mindvégig megóvta a szociálisan rászoruló csoportok utazási kedvezményeit. A szakminisztérium a továbbiakban is a költséghatékonyság növelésével és versenyképes tarifarendszer kialakításával kívánja biztosítani az utazási kedvezmények fedezetét - közölte a Napi Gazdasággal a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.
Jelenleg 44 szociálpolitikai kedvezmény van érvényben, amelyek belföldi forgalomban, helyközi autóbuszon, HÉV-en, elővárosi autóbuszon, kompon és réven, vasúton a második kocsiosztályon vehetők igénybe - közölte a minisztérium.
A közforgalmú személyszállításban nyolc kedvezményezetti kör különböztethető meg, például az életkor (6 év alattiak, 65 év felettiek), illetve a jogviszony alapján (óvodás, tanuló, hallgató), de a fogyatékkal élőket is megilleti az utazási kedvezmény, ahogy az utazási utalvánnyal rendelkezőket és a csoportosan utazókat is. A menekültkénti vagy oltalmazottkénti elismerést kérők is kedvezményesen utazhatnak a vasúton és a távolsági autóbuszokon.
A tavalyi vasúti adatok szerint az összes belföldi utas mintegy hetven százaléka valamilyen (szociálpolitikai, üzletpolitikai) kedvezménnyel vagy díjmentesen utazott.
A kedvezménnyel utazóktól beszedett menetdíj az összes belföldi menetdíj mintegy negyven százalékát teszi ki - közölte a minisztérium.
"Igaz, ennek van egy alapvető feltétele: egyetlen cent államo támogatás sem igényelhető ilyen forgalomra. Áttételesen sem (diákjegy támogatása, ilyesmi sincsen)."
Ugyanakkor a "teljesárú" tarifájuk - ha nem az utolsó pillanatban a buszon kerül megváltásra - olcsóbban is hozzáférhető mint a hazai, sőt bizonyos viszonylatokban még az itthoni 50%-os menetjegy plusz kiegészítő jegynél olcsóbban is lehet utazni "teljesáron".
És mindemellett vannak még egyéb, különleges ajánlatok is, mint pl. most ez:
21 éves kortól szerezhetitek meg a C kategóriás jogsit, de csak akkor, ha már megvan a B kategóriás papírotok.
D kategóriás jogosítvány
Ehhez a vezetői engedélyhez akkor juthattok, ha legalább 24 évesek vagytok, és már megszereztetek egy B, illetve C kategóriás jogsit.
E kategóriás jogosítvány
Ha két évnél régebbi B kategóriás és C kategóriás jogosítványotok van, illetve betöltöttétek a 21-et, jelentkezhettek az E kategóriás jogosítvány megszerzésére.
én kb. 4 olyan vonatot láttam az MFB adatok alapján, ami elvben pótlózott, de végül a mozdonyt, vagy annak GPS-jeladóját is végigvitték az érintett szakaszon...:)
Lehet, hogy 1-2 vonat végül átszállt, de a többség szerencsére nem:)
(Mondjuk ha lehetett a baleset helyszíne mellett közlekedni, akkor a visszaemeléssel én megvártam volna az éjszakai vonatmentes időt...)
nem volt pótlózás, se vonat visszaforgatás, ezért a késések...
(volt viszont Füredről rendelkezésre álló szerelvény elküldése a kizárással szembe a forda szerint, ahelyett, hogy betették volna, hogy elvigye a népet 2 késő vonat helyett Fehérvárra...)
Tapolca állomáson kisiklott egy mozdony szombat reggel fél ötkor, ezért az észak-balatoni vasútvonal egy szakaszán vonatpótló autóbuszos közlekedés lesz, késésekre kell számítani – közölte a Mávinform az MTI-vel. 20-30 perces késésekre kell számítani a vonalon.
A kisiklott mozdony elzárta a Badacsony felé vezető sínpálya vonatforgalmát, ezért Tapolca az észak-balatoni vasútvonalról nem tud vonatokat fogadni, és arrafelé indítani sem. Így a Budapest-Tapolca-Budapest, illetve Székesfehérvár-Tapolca-Székesfehérvár viszonylatban közlekedő vonatok helyett Tapolca és Badacsonytördemic-Szigliget között az utasokat vonatpótló autóbuszok szállítják.
--------------------------
Nagy élmény lehet egy tapolcai (somló volán) Volán diszpécsernek, szombaton hajnalban szabad buszt keríteni vonatpótló feladatra.
Ilyenkor a Zala Volán keszthelyi üzemegysége is besegít 1-2 busszal?
------------------------
Más:
a MÁVinform 20-30 perces késést ír, a vonatinfó meg 88-126 perceset mutat.
A gyakorlatban meg az egyetemen toboroztak csoportokat, így csak az fizetett egy ezresnél többet aki nagyon akart. A több szerencséhez meg egy egy kicsivel több üzelti intelligencia is kellett volna. Vannak sokkal szerencsésebb útirányok az országon belüli is, hát még azon kívül (utóbbi esetben nem is vegzálná őket senki).
Én azt valószínüsítem, hogy hamarosan szűkül az utazási kedvezmények köre. Márpedig ha kevesebb kedvezményre jár összességében ugyanakkora támogatás, abból bizony kijöhet a 100%-os kompenzáció. :)
Ekkora ökörséget!!! :(( Vasúti csomópont, az áruk jelentős része Budapestig vagy akár Bécsig vagy még tovább mehetne vasúton, akkor mégis mi a fészkes fenének kell átrakni a cuccot kamionra. Pár évtizdede csak a Lipótban ötletelhettek volna a felesleges párhuzamosságokon!
Ott van pl. a 86-os, drasztikusan túlletílett kamionokkal, de a 16-os vonalon a Linde kiszolgálóvonatain kívül alig látni teherforgalmat. Holott régen ez egy tehervonatokkal zsúfolt vonal volt. IC-vel arra járva nem sok terhesre emlékszem az elmúlt közel 20 évből! :(
Csak ott egyrészt törvényszerű, másrészt megtérülő. Itthon egyik sem igaz rá. Sokat elmond hogy kb. 4500 forintos jegyárakkal indultak, de két hete már boldog-boldogtalant elvittek volna egy ezresért. Mondjuk ez a leállás valószínűleg nem végleges, betudható a tanítási szünetnek is csak rá kellett fogniuk valami másra.
a VOLÁN topikhoz annyi köze van, hogy egy Volán társaságból (1.számú Volán) nőtte ki magát idáig :
-------------
Wáberer: Közmunkásból nem lesz kamionsofőr
Figyelő Online - Váczi István
2014.06.26 08:00
Hat év alatt kétszeresére akarja növelni közúti fuvarozócsoportja méretét a Waberer's International Zrt. alapító-résztulajdonosa.
Erről Wáberer György a Figyelőnek adott interjúban beszélt. Újabb, 30 milliárdos beruházásba kezd hamarosan a Waberer's-csoport - nyilatkozta Wáberer György a Figyelőnek. hirdetés Tovább egységesítik a flottát: megszüntetik a kis Mega pótkocsik használatát, és kizárólag nagy Megákkal végzik a fuvarozást, illetve jelentősen bővítik is a pótkocsiflottát.
A nagy pótok rakodási kapacitása néhány százalékkal nagyobb, azaz ugyanannyi üzemanyag- és bérköltség-felhasználással több árut képes továbbítani. Mintegy 1300 új járművet kell beszerezniük, ami körülbelül 30 milliárd forintos beruházást jelent.
A csoportot összefogó Waberer's International Zrt. elnök-vezérigazgatója az interjúban beszélt arról is, hogy több százmillió forintos útdíjbírságot szedtek össze, mert eleinte, a viszonylati jegyek vásárlása során elkerülhetetlenek voltak a hibák. De bízik abban, hogy egy méltányossági amnesztia keretében az összeg meghatározó részét visszakapják.
Eddig mintegy 4 milliárd forint útdíjat fizetett a csoport.
Wáberer György kijelentette, hat év alatt meg akarják duplázni a cégcsoport méretét a fuvareszközök számát tekintve.
Ha sikerül, valószínűleg a Waberer's lesz a legnagyobb közúti fuvarozó az EU-ban.
Szólt arról is, hogy elsősorban a pályakezdőket lehet kamionsofőrré képezni, a régebb óta munkanélkülieket, a közmunkásokat nem.
Nem elég, hogy egy éven belül Záhony mellé települ egy 1000 db kamionnal rendelkező új orosz cég, pontosabban egy régi orosz cég 1000 db új kamionnal, új leányvállalatot alapít Tiszabezdéd községben: