Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mrgud Creative Commons License 2013.02.05 0 0 808

-

Előzmény: svm (786)
fittigastra Creative Commons License 2013.02.05 0 0 807

Nincs nagy arcom, csak annyi pénz, és ideg után már nem tudom ki nem várná el, hogy jó legyen....És mondjuk ha külföldön van valaki, és mondjuk a 2 éves kislánya ott van vele -15fokban, akkor mindent megadna azért, hogy ne kerüljön a külföldi vontatás és javítás 1000euróba, és hogy a kislánya ne faggyon meg...

Qkorica Creative Commons License 2013.02.01 0 0 806

Szép nagy arcod lett....

Előzmény: fittigastra (804)
fittigastra Creative Commons License 2013.01.31 0 0 805

X16SZR motorral szerel G-astra története, ami felpörög, és beesik a gázpedál.....

Akkor köszönöm a segítséget, megoldottam a kérdést, semmi köze nem volt a sensorhoz, szimplán a pillangó szelep tengelye volt tele piszokkal, és úgy szorult, mint a fene...
Amikor beindítod, és mégy vele, belülről a keverék, meg a meleg miatt kenődik, így nem szorul, de amikor megállsz, kicsit hül, az a piszok ami benne van a tengelynél, feloldódik, és elkezd szorulni a tengely, bizonyos pozicióban be is állhat...
:)
Ennyi csupán,takarítás mindenféle eszközzel,Würth-ös spray, egyebek, elmennek a nagy autószerelők a fenébe...
A teljes ráköltött összeg emiatt a "kis" hiba meghaladta a 70ezret, nevetséges hogy ezt az autószerelők nem tudták kiszűrni...
Még egyszer köszi mindenki!

fittigastra Creative Commons License 2013.01.31 0 0 804

Ja, motorblokk csavar, meg mi egy más...De kérdezem én, aki csak ökörséget tud mondani, az minek regizik ilyen helyen, nincs esetleg más olyan kommunikációs oldal, ahol a sületlenségeit kiadhatja....?

Na mind1, ide olyan emberek jönnek, akik meghallgatják mások bajait, ha tudnak segítenek a másiknak, mivel örül mindenki, ha pénzt spórol, a mai kapitalista világban ez fontos, mert mindenki keményen dolgozik meg a pénzéért.

Qkorica Creative Commons License 2013.01.31 0 0 803

A motortartó bakokat kellene átnézni, esetleg fellazítani és újrahúzni.

Előzmény: fittigastra (799)
fittigastra Creative Commons License 2013.01.30 0 0 802

Sajnos nem tudom még a megoldást,de már 5 fórumon érdeklődök, ha megtudom hogy mi az, mindenkivel megosztom, ha addig élek is megtudom a választ......

fittigastra Creative Commons License 2013.01.30 0 0 801

Hahó valaki?!

Kedves Opelosok, immár ketten vagyunk, ugyanazzal a bajjal, esetleg lenne valaki aki tudna segíteni???

A beragadó gázpedál, ezért ordító motor, amit én hallottam, sokat az X16SZR motornál fordul elő, ami az enyém is, van erre valami okosság, mit lehet tenni vele?

Azon kívül hogy rebooot...:/

G astra 2002 Creative Commons License 2013.01.30 0 0 800
Hello, nekem is ugyanez a bajom, 2002 es 1,6 16 szelepes, ha ujraindítom egy kis idő után teljesen megjavul egy darabig.
Neked sikerült megjavítani valahogy?
Előzmény: sipi86 (794)
fittigastra Creative Commons License 2013.01.29 0 0 799

Sziasztok G astra tulajok!



Nekem lenne egy érdekes problémám, ami lassan kezd az őrületbe kergetni...

 

Adott az autó, egy 2000-es évjáratú 1,6 benzin Astra G, sima 8 szelep,a motor X16 SZR amit fél éve vettem.Mint minden rendes tulaj, kezdtem a vezérlés cserével,mert azt mindig kell használt autónál, és szeretem ha rendben van. Cseréltünk lambda szondát, mert 1x 2x kivillantott, csere után megjavult szépen, cseréltünk termosztátot,megadta magát, természetesen a vezérlés után 1 hónappal, mert nem tudott előbb elromlani, és mint ezt minden hozzáértő tudja, vezérlés újra le ezért....:)

Na mind 1, viszont ami igen nagy gondd, egyszer csak kivillantott a motor hibakód, rá gépre, ami azt mondta hogy alapjárati motor, így hát az is csere lett, és csinált olyat 1x, hogy mikor melegen leállítottam a parkolóban, beindítottam, minden okés volt, de ha ráléptem a gázpedálra tolatás közben, az benn maradt, bőgött szegény, aztán lekellett állítani hogy megint jó legyen a dolog.

Mentem vele kb 100km-t, kezdte újra,a hibakódot, megint rá gépre, akkor meg EGR szelep, így hát az is csere, de mondanom sem kell, itt már azért súlyos tízezrekről beszélünk eddig....

A mai nappal bezárólag, alapjárati motor, EGR szelep cserélve, de akárhányszor indítom, ha tolatni akarok vele, benn marad az a fránya pedál, tiltásig csapja a gépet, és majd kell nekli kb 5 perc, amire visszaáll az alap helyzetbe, hogy gáz nélkül, mint egy öreg nénike, kitudjak alapjáraton gurulni a helyről, de ha előlre felé indulok, akkor meg minden rendben, előlre menetben soha nem ragad be.

( Nincs szőnyeg a gázpedál mellett, és könyen jár alap helyzetben.)

A tolatás, valószínű csak véletlen hiba, szerintem ez mellékes lehet...

 

Volt gyári Opel szoftverfrissítésen, megkapta a legfrissebb szoftvert is....de változatlan a helyzet, mai napig nem tudni, hogy mi okozza, nem tudunk mire gondolni,ha valaki járt már hasonló helyzetben, kérem ossza meg az okosságokat...

 

 



Légyszíves, segítsetek, előre is köszönöm

 

sparko Creative Commons License 2013.01.29 0 0 798

Sziasztok.

Van egy 1.6os G astránk és inditás után leesik 500 ra az alapjárat majd felugrik 1100 ra és ott is tartja ha elérte az üzemi hőfokot akkoris közben ingadozik is néha. Észrevettük hogy hatamlmas a vákum a karterban. megnéztük a szomszéd autójában is abbanis van vákum de tizede akkora. Ötletek? Előre is köszi

kisgyerek1 Creative Commons License 2013.01.28 0 0 797
Szia,ugyanez a hiba nalam is rangadozo alapjarat,en mar becsavarodtam tole.kompjuterre dugtak es minden oket irt ki.valami otlet?
Előzmény: Régen (103)
sipi86 Creative Commons License 2013.01.12 0 0 796

Már most rájöttem én is, hogy szerintem az üzemanyag tankba lehet valami ami nem oda való :D Mert általában akkor jelentkezik ez a probléma amikor már alig van benne üzemanyag, de ha rátankolok azonnal megszűnik a probléma. Szerintem a tankot kell majd kitisztítani. Vagy ez attól nem keletkezhet?

opel mágus Creative Commons License 2013.01.11 0 0 795

Üdv!hát ez elsö hallásra trafóhidnak néz ki,de azért 1 üzemanyagnyomás mérést megérne!Üdv

Előzmény: sipi86 (794)
sipi86 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 794

Sziasztok. Van egy 2001-es évjáratú benzines 1.6-os 16v-s G Astrám. A motor csak úgy spontán egyszer csak elkezdett zakatolni, de úgy hogy az egész autó állóhelyzetben még beleremegett és a kipufogó is lüktetett. ekkor a motorhibavisszajelző néha-néha bevillant, mikor meg mentem vele alig akart gyorsul még ha tövig nyomtam a pedált akkor is. Leállítottam az autót vártam egy kicsit aztán semmi gond nem volt. Ma ez a jelenség ismét megismétlődött. Nem tudjátok mi lehet a probléma?

Bepp88 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 793

de felgyulladt is! Közben megoldódott laptopos vizsgálattal! Főtengely helyzetérzékelő rosszalkodott. De még cseres a légtömegmérő a folytószelep és a termosztát is! Azért köszönöm a segítséget! :)

Előzmény: opel mágus (792)
opel mágus Creative Commons License 2013.01.10 0 0 792

Szia!Én javasolnék egy laptoppos diagnosztikát,és megnézném(nézetném),a vízhőmérséklet jeladót ami a motorvezérlönek ad jelet,ha ez ok,utánna EGR szelep ellenőrzése(esetleg nyitva marad résnyire),ha ez is ok üzemanyag rendszer nyomás.a motorkontrol lámpád nem gyullad fel?

 

Előzmény: Bepp88 (790)
Bepp88 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 791

Hahó! Az indexelés és a távolsági fény kapcsolása biztos hogy bajuszkapcsoló gond mert Nekem is ilyen volt az Astrámnál... Kicseréltem és azóta hibátlanul működik. Sajnos összeolvad benne a műanyag és ennek következtében az érintkezők is.

Előzmény: aki8807 (788)
Bepp88 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 790

Helló! Nekem olyan problémám lenne hogy 2002-es évjáratú Astra G 1.2 motorkód Z12XE hidegen vagy csak nagyon nehezen indulbe vagy egyálltalán csak tolásra. Ha tolásos beindítás után leállítom azonnal már visszais indul... Ha kulcsal esetleg nehezen beindul akk világít egy ideig a szervíz lámpa... Mi lehet ennek az oka tudna valaki Nekem ebben segíteni? Köszönöm előre is.

sanyo zoli Creative Commons License 2013.01.07 0 0 789
Hello a szivosor tomitest nezted mar . vagy annak a csoveit ? volt ien gond a Faterom f astrajaval kicsereltuk a tomitest azota semmi gond vele
Előzmény: marceMPi (781)
aki8807 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 788

Sziasztok!

 

Adott egy 2000-es évjáratú Astra GCC 1.6, mely 3 hónappal ezelőtt került hozzám.

Sajnos két hiba is elő szokott fordulni és nem tudom, hogy a két hiba között van-e összefüggés, mivel az egyik szinte állandó jelleggel jelentkezik, a másik csak időszakosan.

 

A szinte folytonosan jelen lévő probléma az alábbi:

Indexeléskor a távolsági fényszóró/reflektor felkapcsol magától, valamint az indexkapcsoló nem ugrik vissza magától az alaphelyzetbe.

Emelett érdekes, zárlatos zizegéshez hasonló hangot lehet hallani az indexkapcsoló környékéről.

Elvittem az autót egy autóvillamossági szerelőhöz, aki egy kapcsolócseréért elkért egy jókora összeget, de a probléma nem szűnt meg.

 

A másik probléma, mely időszakosan jelentkezik a központi zárt érinti.

Ahogy megfigyeltem, ez a probléma akkor fordul elő, ha nagy esőzésnek van kitéve az autó vagy elviszem autómosóba.

A probléma a 3 hónap alatt most fordul elő harmadszor, azonban eddig minden alkalommal pár nap után elmúlt, ezért arra a következtésre jutottam, hogy valamelyik alkatrész vizet kap és ez okozza a hibát. (ahogy kiszárad elmúlik)

 

Szóval a probléma a következő.

Miután sok vizet kap az autó, a központi zárja nem reagál a kulcsra/távirányítóra, tehát nem nyitja és zárja az autót. (tudom, hogy a kulcsnak nincs baja, megnézettem egy elektroműszerésszel)

Sajnos itt még nem áll meg a történet, ugyanis a kocsi leállítása után és a kulcs gyújtáskapcsolóból való kihúzása után a rádió nem kapcsol ki magától (nem is kapcsol be magától).

Ez még elviselhető probléma lenne, azonban a vezető oldali ajtó nyitása után az autó folyamatosan sipoló hangot hallat, azt jelezvén, hogy a kulcs a gyújtáskapcsolóban maradt.

 

Szóval elég komplex és összetett problmának tűnik, de remélem valaki a segítségemre tud lenni és hasznos tanácsot tud adni, hogy mi lehet a gond.

 

Köszi előre is!

tboy-nexxt Creative Commons License 2012.12.13 0 0 787

Tudja valaki, hogy a rádiónál milyen színű vezetékben kellene lennie a gyújtási áramnak?? Gyári magnó lesz lecserélve újra, és nem tudom, hogy melyikben kellene lennie. Esetleg legközelebb hol van gyújtási áram, a gyújtáskapcsoló vagy van valami közelebbi vezeték is?? :O

 

svm Creative Commons License 2012.12.12 0 0 786

Sziasztok!

Segítségeteket kérem, hátha járt már így valaki... A szekér egy Astra G, Z16XE, 2003, 170e km. A dolog kb 2 éve kezdődött. A jelenség az volt, hogy a tél beálltával nem indult be. Köszörülés, majd mint ha elkapná, de nem. Hibakód nem volt. Önindító forgatott, csak amikor beindult, fulladt is azonnal. Ez 1 alkalommal volt, másnap pöccre indult. Egy évig semmi hiba. Semmi gond. Gondoltam valami dugulás, stb.

Eltellt 1 év kb. Ősz. Autó nem indul. Azonos jelenség. Másnap pöccre. Ok. biztos dugulás.

Idén tavasszal kezdődött a dili. Vettünk egy házat Érden. Budaörsről reggel, hideg autóval fel az M7-re, ki Érdre. Gond egy szál sem. Lehajtón a végén kuplung ki, autó leáll. Hibakód nincs. Beindítani nem lehet, csak köszörül, de amikor beindulna, lefullad. Nincs alapjárat. Ezt csak akkor csinálta, ha hideg motorral konstans magasabb fordulaton kuplungolás, meg erőlködés nélkül ment, majd hirtelen gáz el, kuplung ki. Ekkor 10-ből 6-szor leáll, és beindítani egy tortúra. Hibakód nincs. Lapitopival autókáztam, logokat gyűjteni. Semmi nem látszik. Olyan, mint ha elvenném a benzint. Semmi hibás szenzor adat.

Kínomban, hátha csak pillanati szenzor hiba, és nem látszik a logokból, cseréltem fojtószelepet, főtengely jeladót, vízhőfok jeladót, trafósort. Hetekig nyugi volt. Ma reggelig.

Autó pöccre indul. Járatom, hogy melegedjen. Majd ki akarok állni az udvarból, lefullad. Indít, pöccre indul, lefullad pár másodperc után. Az alapjárat atom stabil, hideg alapjáratnak megfelelő. Majd 5-10 másodperc, és leáll, mint a bot. Újra indítva pöccre indul, de azonos idő múlva ismét leáll.

Amikor leáll, néztem a fojtószelepet, mit is csinál. Résnyire nyitva, szív, susog rendesen. Amikor fullad, a dadogás kezdete utánni pillanatban nyit, akar levegőt, de akkor már késő.

Hova nyúljak, mint cseréljek?

Többen tanácsolták, motorvezérlés csere. De mivel ez a gép digit klímás,  így nem olyan egyszerű. Illetve ha hazaslattyogok a bontóból egy vezérléssel, cserélem, meg az immo olvasót, meg a chip-et a kulcsban, menni fog, de hol tudom átiratni az új vezérlésben az alvázszámot, motorszámot, km.ra állást, stb. Illetve mi van, ha beteszek egy nem digit klímás vezérlést. Gondolom el sem indul, mert a digit klímásban a lökhárító mögötti hűtésvezérlő is egy rémálom, teljesen más. 

Vagy van más tippetek? Amikor hideg alapjárattal megy, akkor teljesen normális. Nem dadog, nem erőtlen. még menni is lehet vele (így kellett kiállni az udvarból, mert lejtőn feltolni lehetetlen, gond sem volt, csak álladóan leáll.

Egy dolog van még, ami fura. Az indítás, hidegen. Nem úgy indul, mint más z16XE-k, hanem pöcc-röff elkapja, alapjárat leesik a pincébe, és épp a ledadogás előtti utolsó köhintésnél felhúzza a normál hideg alapjárati állapotba. Utánna stabil, mint az óramű. Ezt kb. 2 éve csinálja.

De mivel Z-s motor, nincs alapjárati motor benne, csak a fojtószelep. Az cserélve van, tiszta, rendben van. Nem igazán értem, és tanácstalan vagyok.

 

itt egy videó, hogy pontosan mit is csinál:

 

 

mondták okosak, hogy gyanús, hogy a hűtésvezérlő visszajelző gyullad ki elsőnek. Hátha az tiltja az ECU-t, mondván, meleg van. De nem. Szereztem másikat, betettem, a jelenség azonos. Ugyan úgy megáll, mint a bot.

 

Leálláskor az AC végig megy. Villany rajta van, próbalámpa volt közvetlen rajta. Akkor veszi le a villanyt az ECU, amikor már áll a motor, és az összes izzó világít. Injektorok tápja is azonosan viselkedik. Nem billeg a tápfesz. Az ECU minden perifériát normálisan hajt, csak valami miatt tilt.

 

 Hibakód nincs. freeze frame data nincs. pendig code nincs. Csak szimplán megáll. Mindig, és azonos idő múlva.

 

tehát ami eddig cserélve volt: fojtószelep, vízhőfok jeladó, főtengely jeladó, trafósor, gyertyák, hűtésmodul. Ami biztos jó ezen kívül: AC, és tápellátása, injektorsor.

 

többiről nem merek nyilatkozni. Brahira meg nem vennék vezérlést bele.

 

amikor leáll, nem dadog! csak simán megáll, ahogy a videón is hallható.

 

Tud valaki okosat mondani?

 

Köszi minden tippet.

aptic Creative Commons License 2012.12.11 0 0 785

Sziasztok!

 

Z14XEP 2006-os 47000km 2 napja rángat leáll, nem megy, stb., sárga lámpa nincs.

Olvastam már sok mindent, (map, folytószelep, agr, trafósor, hengerfej...), sokan kísérleteznek, de én nem nagyon szeretnék. 

Tapasztalatokat várnék, merre kezdjem a hibakeresést, elég lehet-e, ha kitisztítok mindent, vagy először olvastassak ki hibakódot?

 

Köszönet

 

abkyze Creative Commons License 2012.12.11 0 0 784

Sziasztok!Segítségeteket kérném. Van egy 2005-ös G-s Astránk, ami furcsa tüneteket produkál. Nem jelez semmit a sebességmérő, a fordulatszám mérő, világít a kézifék visszajelző lámpa (pedig nincs behúzva), nem mutat semmit az üzemanyag jelző és a kilometerek sem jelennek meg a kis kijelzőn. Tegnap egy indítás után jelentkeztek a tünetek, mára már a magnó sem működik. Mi lehet a probléma? Biztosítékokat megnéztem, azokkal elvileg nincs probléma. Holnap viszem szerelőhöz diagnosztikára, de jó lenne látni a javítási költségeket. Köszönök bármilyen észrevételt.

wippo69 Creative Commons License 2012.12.11 0 0 783

olajhuto tomites, maga az olajhuto is lehet repedt...

Előzmény: peterattila (782)
peterattila Creative Commons License 2012.12.09 0 0 782

Sziasztok nagy szükségem lenne a segítségetekre. Van egy 2001 es Opel Astra Combi m (G) 1,7 dizelmotorral. Az a problémám hogy a hüttővizbe olaj van keveredve és nem tudom h mi okozhatta ezt a hibát. Arra gondoltam eleinte h hengerfej tömittés a hibás de akkor az olajba is viz kéne legyen és akkor már rég meghalt volna a motor. Az olaj benne tökéletes.  Javitsatok ki ha nem jól tudom de üzemi hőfokon a hüttőviz légköri nyomás felett van, az olaj nincs nyomás alatt csak az olaj pumpánál de a hengerfejbe nincs nyomasa az olajnak szoval ha gond lenne a hengerfej tömitéssel akkor a viz került volna az olajba és nem forditva. Valakinek  valami ötlete nincs h mi lehet vele  vagy esetleg talalkozott ezzel a problémával.   Köszi előre is.

marceMPi Creative Commons License 2012.11.26 0 0 781

Urak, segítséget kérnék, remélem valakinek volt már ilyen problémája.

Adott egy 2000-es F Astra X14NZ blokkal.
Itt egy videó, az enyém is ezt csinálja:

Kommentek között olvastam olyat, hogy MAP szenzor,  vákuummembrán, alapjárati motor, lambda, csak ki kell kormolni stb.
De valaki már találkozott ilyennel? Mi lehet ennek az oka? Vagy az összes ilyen? Folyamatos nagyobb gázra nincs ez az "újrapörgés", és magasabb fordulaton való padlózásnál sincs, csak alapjáraton. Az autó egyébként tökéletesen megy, csak ez idegesít.

G. Zsolt Creative Commons License 2012.11.25 0 0 780

Sziasztok!

Azért jelentkeztem erre az oldalra, mert van egy kis problémám a benzínes Opel astra GL 1,4 SI autómmal. Eddig nem kaptam választ senkitől sem.Ezért szeretném, ha esetleg közületek valaki tudna nekem  segíteni a következőben. Nem mindig van alapjárata. Indításkor felpörög, majd visszahörög. Volt már rá többször példa, hogy menet közben, ha nem nyomtam a gázt, egyszerűen leállt, bármely sebességben volt. Tolatáskor is ritkán kell leállítanom nekem, mert önálló éetet él. Sok esetben rángat is. A gyertyái újak.A négy henger megy.Gyújtókábelek újak.Alapjárati motor kitísztítva.

Előre is köszi a tanácsokat.

 

 

csipkebéka Creative Commons License 2012.11.22 0 0 779

Megtaláltam a leírást végre: szóval keréknyomás-csökkenés a felkiáltójel

Nem mintha látszana bármi is a keréken...:))

Előzmény: csipkebéka (778)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!