A 400000ft-ért én az alját is kilakatoltam volna meg más is errefelé ezt biztosra veheted. A fényező műhelyek árajánlata előtt vegyél be" nyugtatót", vagy legyen "szék" melletted. Ráadásul ők is át fognak vágni,esetleg ha érdekel,hogy miként privátban megírom neked, az email címem publikus.De már ha megkérdezed az árakat kiváncsian várjuk. Itt is vannak kikiáltott mesterek akik dupla árért dolgoznak, és a munka minőségén ez nem jelentkezik. Ahogy szokták mondani ,"nagyobb a füstje mint a lángja".
Szerintem is 20 reális elemenként pl mobihel anyaggal. Én 14 elemet számolok fel. Az 280e Ft. Mivel, hogy lakatolt autó plus 30e-t a javítások eldolgozásáért. Szétszerelés meg fűgg, hogy milyen autó. Valahol 60e-t számolnak fel szerelésért de még a motort is kiveszik meg az ablakokat, 30e egy normál szét öszeszerelés.
Szóval,ha 400e-t fizetsz akkor az valami R-M, Glasurit minőségű..... anyaggal legyen fényezve. És teljes mértékben kifogásolhatatlan munka legyen. Itt enyhe narancsosság,porszemek stb.stb. nem fér bele.
Ha szétvan szedve, nincs mit leszedni meg tökölni vele,csak kisebb gittelések,meg kis csiszolás akkor igen. Az hogy 2k akril vagy metál általában lényegtelen,persze vannak olyan helyek ahol van xy Ft eltérés a kettő között , de az pár száz forint.
Egy fényező műhelyben általában 25.000 Ft-tól kezdődik egy elem fújása. Ez egy átlagás autónál 325.000 Ft, plusz ha sokat kell gittelni csiszolni egy elemet akkor lehet 30-35 .000 Ft . Ez persze eddig csak külső rész,a belső nincs beleszámolva. Szétszerelés.stb.. Egy maszeknál kb. 20/elem. Tudok 10+ anyag árért is,de azt nem ajánlom senkinek. 20 környéke már elfogadható.
Én nem tudom,nem értek hozzá,ezért irtam le mi történt,bánatomban :-( Hallottam millios fényezésekröl,de szerintem ez az auto nem az a kategoria.Mindent megprobalok megtenni azért,hogy a lehetö legjobb legyen az autom.Ezek fusi árak voltak,holnap benézek egy-két fényezömühelybe és beszámolok mit mondtak:-)
Szerinted mi lehet a reális ár,ha nem luxus,de minöségi munkát szeretnék???
Fémtiszta felületről egy tökéletesnek mondható munka,mínőségi anyagokból,ami eredményezheti a tartósságot is,egy ekkora autónál nem jön ki még a ráfordított anyagköltség sem,és ez mindegy,hogy Bp vagy vidék...
Kiméletesebb,de nem eléggé,meghullámosodik a felület,pláne ha ajtó,tető,stb.-ről van szó... Maratás,csiszolás,vagy az üveg és szóda szórás a megfelelő...
Én ezekkel a lemarókkal mindig megjártam amik festékboltokban vannak. Eltudom képzelni,hogy van olyan ipari kiszerelés amit cégeknek árusítanak csak, hogy az jó de ahhoz nem tudok hozzáférni meg nagyon drága.
Most utánna néztem és több helyen is olvastam, hogy a négerkorongot tartják leghasználhatóbbnak a csiszoló eszközök közül. Én ezt használnám, csak azért mertem ajánlani.
Hát akkor mivel? a homokszórástól is hullámos. Különben olyat is halottam,hogy valaki a veteránt direkt nem vitte el homokszóratni hanem le négerkorongozta ne legyen hullámos. Én saját autón a négerkorongos megoldást választanám. Ha meg hullámos akkor kigittelem,szórógittelem,füllerezem stb.
Én biztos nem állnék neki se drótkorongal ,se tárcsával, az előbb említett hullámok miatt. A füller meg nem viszi el a hullámokat , esetleg a szórható poliészter,de ha jól csinálja valakai akkor csak a gitt.
Avval is vigyázz, hogy mondjuk Standox festék árat számolnak fel neked, közben meg vateráról veszik a festéket. Mivel, úgyis maszek munkáról beszélünk vihetnéd a festéket.
Ha csak vissza akarsz csiszolni belölle, akkor excenteres csiszológép és csiszoló papír. Ha fémig leakarod pucolni az egész autót, akkor flex re négertárcsa.
Van egy makita polirgépem,azzal lelehetne csiszolni?? Vagy olyan rezgö festo vagy mi kellene hozzá?? Mert lehet az marad,hogy lecsiszolom valahol,egyrészt azért nehogy csak rámondják,hogy lecsiszolták és mégsem. Ettöl fosok,hogy átvágnak. Már nem bizom senkiben.
Hát akkor itt az emberrel van a gond. Nem szeret csiszolni. 3 ember gyorsan lecsiszolná, egyedül sok idő csak. Meg ebbe az összegbe már azis beleférhetne, hogy ő oldja meg.
Felajánlottam neki,hogy a barátommal lecsiszoljuk,segitünk neki ha kell,azt mondta csiszolni is tudni kell.Panel lako vagyok:-( ami még zavar,hogy ha egy félig lecsiszolt autoval állitok be egy fényezöhöz,már csunyán néznek majd rám,hogy vajon miért hoztam el.
A fényezésért nem kevés egyáltalán ez az összeg. Az, hogy le kell fémig csiszolni az autót az nem éri meg mer az idő alatt átfúj másik két autót. Szerintem ha van udvarod akkor csiszold le te fémig és úgy vidd e fényezőhőz. Mondhatni csak flex kell hozzá meg korong meg sok idő.
Nem szoktam irni ide,de most muszály leirnom ami történik velem. Van egy autom 25éves lancia delta. Eljutottam odáig ,hogy ki tudtam lakatoltatni(volt mit) és irány a fényezö teli fény kivül belül. A fényezöt egy barátom ajánlotta szépen dolgozott neki, közepes áron ,fusiba otthon a mühelyében (amugy egy cégnél fujo ember,nem csiszol) mielött elvállalta a munkát megnézte miröl lenne szo, mert a lakatos figyelmeztette, hogy apró hólyagok vannak a régi fényezésben, le kell csiszolni a gyári fényig vagy a lemezig. Mindezt 20db deákért vállalta. Eddig nem is volt semmi gond, majd az elsö óra csiszolás után felhivott, hogy ö ezt nemcsinálja mert kurva sokat kell csiszolni, majdnem a lemezig, neki erre nincs ideje így meg sem éri neki!!! Ja és a trélert is kifizeti inkább csak vigyem el az autot!! Nagyon nemértettem a dolgot, de nyeltem egy nagyot és megkerestem a konkurens kollégáját aki örömmel vállalta a munkát. Majd másnap felhivott, hogy ö sem tudja vállalni mert nagyon fáradt, ezt sem értettem, most ott tartunk, hogy nincsen fényezö vállalkozóm(egyenlöre)aki megcsinálná az autóm.
Sajna nincs ,mi Festoo gépeket használunk.Erről is megoszlanak a vélemények,de nálunk sok-sok éve működnek hibátlanul a gépek. Persze a természetes kopás és elhasználódás ellen nincs orvosság. A rendszeres karbantartás és a "kímélő" használat jelentősen meghosszabbítja az élettartamot. Volt -van- Rupes gépünk is ,de fele annyira sem jó,és tartós mint a Festo, a teljesítményéről nem is beszélve.
A másik termékkapcsolása a 3M-nek,hogy magát a pisztolytartályt is a PPS rendszerrel szerelik és árulják,ami megintcsak megdrágítja a használatát,mivel a belső műanyag tartályt csrélni kell ami ugye megintcsak nem olcsó viszont gyors a használata ezért nem biztos hogy rentábilis az alkalmazása. Persze a környezetvédelmi hatásra való hivatkozás ,és az anyagtakarékossága vitathatatlan.
A műhelyt megkereste a 3M ,hogy próbáljuk ki az accuspray-os pisztolyt. Egy hétig volt nálunk a szerszám,ennek pont az a lényege,és azért "olcso",mert a légsapka kb 25 fújást bír ki és utána cserélni kell! Úgy találták ki,hogy műanyag sapkája legyen cserélhető,és anyagtakarékos is egyben .Az más kérdés,hogy kis műhelyeknek nem igazán éri meg használni.
Igen már olvastam a 3M es accuspray nél, hogy alapozósára való. Délután láttam a Discoveryn, eddig még nem ismertem. Ott fújta a Chip Foose a bázist vele, és elég jónak tűnt a filmen abból gondoltam, hogy bázisra való. Különben amit itthon lehet venni 3M accuspray annak ilyen vacak műanyag légsapkája van.
Nekem is megfelel az olcsóbb kategóriás pisztoly a bázishoz, de van fent a jófogáson sata 2000 hvlp pisztoly 35-ért annyit nekem megérne ha nem lenne másik pisztolyom.
Én csak lakkozó pisztolyért (4000 RP) voltam hajlandó sokat kiadni. Bázishoz nekem megfelel a hagyományos szórású olcsó Devilbiss Slg is. Vagy megéri az árát a Sata HVLP is?
Hát nem tudom,de ez az ár irreálisan magas egy ilyen típusú pisztolyért!!! Ez csak alapozásra használható,a 3M ilyen accuspray pisztolyt is csak ~30.000 ft körül árul!!!
Simán ki kell hogy csavarodjon a fúvóka, de előfordul a teflonszalagos vagy menetrögzítős gyári rögzítés. Nem kell félni tőle, nyugodtan kell tehénkedni a melléket kulccsal, és összerakásnál már majd nem kell annyira lehúzni.
takarításra itt egy olcsó módszer videón. Ezt annyival egészíteném ki, hogy én még a kompival szárazra fújatom, valamint mivel mellé is szoktam lötyögtetni a festéket, mag össze is fogdosom vele a pisztolyt, így a magát a pisztolytestet is beáztatom, és áttörlöm.
Én se vagyok szakember, így nincs profi pisztolymosóm :-)
Üdv! Fehérváron nincs valami ügyeskezű ember aki elvállalná egy bal hátsó ív cseréjét (javítóív sajnos nem kapható hozzá) és fényezését? Egy szárnyat is fújni kellene.
Nálunk az APP-ést 5e adjuk,70/400-as tépőzáras,alluminium mü. fogóval.Volt fa is 4500-ért,de nincs nekik egy ideje.A 4cr-től is szoktunk rendelni fábol az is elég népszerü.Talán ezeken a honlapokon találtok.Holnap lefényképezem őket,hogy lássátok mijenek.Nem lehetnek rosszak mert péntekre is rendeltünk jópárat.
Ezeket hol lehet rendelni? MÁrmint az olcsóbbakat nem a 3m-est mertpár ezret rászánok de azért tizenezreket nem! Én interneten összesen 2 db-ot találtam de azok is 20 000 közeli árban vannak.
Nem tudom,mert ezek maradék anyagok voltak a csipeszek és a butorlábak párszáz ft volt.A gumilap a két gyalura egy 1000-res.Olcsón megoldható.A gyári 3M70/420 kb 14-18000 merev/hajlékony.Az olcsóbbak 3500-6000 körül vannak.
Sajna nem tudom,mert az asztalos barátom hozta,de megkérdezem.Ha ezt a gyalut használom,akkor Indasa papir teszek rá,amugy sia papirokkal dolgozok.Bár lehet,hogy csak megszokásbol mert sok jó papir van a piacon.
Így már kb értem,a 2 mm lapok milyenek? Elég izzasztó csiszolni. Milyen csiszoló papirt szoktál használni? Én a világoskék SIA papirt használom,eddig ez vált be a legjobban.
A gumilapot ugy ragasztottam fel,hogy egy másik botorlapot rászorítottam igy kicsit sem lett hullámos,ami azért lényeges a csiszolásnál.Jól használható mindegyik csak nagyon izzasztó velük dolgozni.
Ha vissza hozzák teszek fel,bár tök egyszerüek,pláne neked. Az egyik 18-as butorlap 10cm széles,hogy a tekercses csiszp. jólegyen rá és 75cm hosszú.Fellüröl sülyesztet furat,anya beleragaszt,ebbe hajtom bele a fogópárt/sima butorláb/ a papirfogó csipeszt az OBI-ban vettem.rácsavaroztam fellüröl,és kész.Én a másikkal elszórakoztam,de jó lett. Kb 2milis lapokat ragasztottam össze olyan 1,5cm vastag igy kicsit hajlik,a többit úgy mint a másiknál. Ja végén ragasztottam egy kb 2millis kemény gumit az aljára,hogy ne kopjon gyorsan a csiszpapir.
Boltokban nincs felénk ilyen, interneten néztem de nem találtam olyat amit leszorítós csak tépőzáras és elég drága is! Köszönöm a tanácsokat lehet csináltatok egyet!
Lehet,hogy jó bár én még nem próbáltam,mert túl gyorsan párolog és lehet,hogy csak elkenem a szennyeződést.Ja és a szilikonmentesítő nem agresszív ami nem lényegtelen.
Hali. Kérdésem,hogy mosásra szilikon mentesitésre,jó az aceton,nem túl erős? Műgyantázásnál azt szoktam használni és általában úgy rendelek,hogy nem 1 litert,és ha jó lenne akkor azt használnám. Eddig még nem mertem használni. 10liter esetén 440ft-ra jön ki literje.
Jól fogalmaztad.Azért sötétedik mert a nitrótol oxidálódik az alu szemcse,nem csak a Mipánál,az összesnél.Kissebb nyomásnál,belefujásnál már a levegőben száradni kezd az anyag és a szemcsék hegyesen állnak a felületen nem dölnek el. Ez is oka lehet a látható elfujásoknak.Nyáron ijen munkákhoz lassu higítót használok.és sokan már igy kérik a boltban is mert könnyebb vele dolgozni. Az alap nitrót nálunk 450ft/l a töbség mégis csak mosásra használja.
Nálunk most Mpia festékek vannak, azoknál igen jelentős a szín eltérés a nitróval való higítás után... mikor elkezdtem mipával festeni kipróbáltam a biztonság kedvéért, kb 2-3 árnyalatot változik hogy világosodik vagy sötétedik az a színtől függ, de általában sötétebb lessz, valamint a nitróval higított festékben "pörgnek" a szencsék, míg a gyári higítóval szépen egyenletesen elrendeződve folynak (ez nem biztos, hogy túl értelmesre sikerült).
Biztos lesz majd rá ötlete de előtte még kiváncsi vagyok több véleményre is. Sajnos nem lehet másikat venni mert ilyenből nagyon kevés van ezért ezt kell megcsinálni.
Gondolom a leendő lakatosnak lesz ötlete rá, még ha huzatópadja nincs is. Én biztos keresnék vmi erőset. Nálunk vellanyoszlop pár nyúlványt húzott már, de ezt le sem írtam.. nem is szabad.
Adott egy Merci amit sok évvel ezelőtt összetörtek és nem javítottak meg. Teljes felújításon fog átesni az autó de a legfontosabb lenne a sérülést ki javítani. A jobb elejét törték össze és a jobb nyúlvány sérült egy kicsit de egyébként nem húz el az autó de a sárvédő és motoháztető hézagok eléggé elmentek.
A padlólemez gyürődött jó pár helyen,azért is kellene kihúzni a padlólemezt mert a lakatolás miatt hogy nézne ki hogy a gyürődéshez formázná a lakatos az új lemezt...
A motorháztető az egyik oldalon hozzá ér a szélvédő alatti lemezhez a másikon pedig normál távolságra van de ha előrébb állítom a zsanért akkor nem csukodik le és nem lesz szintbe a sárvédő elejével.
Az lenne a kérdésem hogy ki hogyan csinálná meg, nagyon fontos lenne ,más választás nincs mindenképpen meg kell csinálni.
Na valahogy ezért nem érdemes kísérletezgetni,mert mint annyiszor le lett írva,hogy a nitró-bármilyen- is csak pisztolymosásra alkalmazható!Nincs akkora árkülönbözet a rendes bázis higító és a nitró között,hogy megérje a sok kudarcot a dupla munkát,és a ráfordított plusz energiát.!!!!
Én még az elején próbáltam nitroval higítgatni...de érdekes módon nem passzoltak a színek, aztán sikerült rájönni, hogy a nitro miatt nem passzolnak, arról nem beszélve, hogy egy idő után feljön magától... a lakk az szintén zenész (legalább is amiket én használok), viszont az ilyen esetek elkarülése végett (van aki ilyenkor a boltost hibáztatja) itt már csak behigítva kapod a festéket (bázist), természetesen az ár a tömény mennyiségre vonatkozik.
Nitró se mindegy melyik márka. Egyhelyről vettem mindig a nitrót. Tökéletes volt alapozóhoz, bázishoz, lakkhoz is. Most egy másik fajtát árulnak, de azzal nem keménykedik ki az alapozó, a festék meg megoldja. Eddig nem is értettem miért szidtátok a nitrót nekem tökéletes volt és csak 520 volt litere, de ezzel a másik fajtával megértettem. Most kénytelen vagyok bázis higítót is venni meg akryl higítót többszörös áron. Nemörülök.
Igen ez már a gömbölyű swift. Érdekes ez a hígító téma is.Egy időben kísérleteztem a bázishígító és a nitró variációval, de én nem vettem észre különbséget a metálon.
Az az igazsag, hogy ez talan barmilyen hobbira igaz. Ha valamit profi szinten uzol, akkor az viszi az idot es a penzt. Van par ismerosom, akik zenelnek es nem azok a fajtak akik megelnek belole (ilyen egyre kevesebb van, meg az orszagosan hires bandak kozul is) de allando lekotottseget jelentenek a probak, kiadasokat a cuccokra, es ha koncertezni akarnak, szinte kizart, hogy nyereseggel jojjenek ki belole.
En szeretek biciklizni is, es ha bemegyek 1 biciklis boltba, hat sokszazezret, milliot el lehetne kolteni.
9 veteranom nincs, imadkozok, hogy ne is legyen. Csak attol tartok, a vagynak nehez ellenallni, ha epp van egy kis plusz nem csak a minusz.
Üdv! JET 4000 mondja jól! A panaszkodás is csak inkább észrevételen alapul ,mert nálam rosszabb felületesebb munkát előállító mestereknek van munkájuk bőven nekem meg ritkán, és az is olyan amit már ezek a kikiáltott mesterek nem vállalnak el.
Üdv! Az egész alját kihegeszteni ,a tető és a motorháztető kivételével fényezni. Azt nem tudom pontosan mennyi időt dolgoztam vele,de az biztos hogy megbántam. Az volt a baj,hogy szinte látatlanban mondtam az árat főleg az aljára gondolok. Ugyanis amikor oldalra borítottam és alaposan megnéztem az alját, akkor rám jött a sírás. Anyaggal együtt csináltam 170000-ért de már csak úgymond a betyár becsületért,meg az adott szóért. Az igaz,hogy a gazdája nem vitte veterán kiállításra, csak nagyon hozzá nőtt a Peugeot és nem akart megválni tőle. Egy biztos többet nem csinálnék ilyet!
Ezt a hobbit családi segítség (beleértve azt is, hogy nem piszkálnak miatta) nélkül csinálni nem lehet. Nekem 9 veteránom van, és a feleségem nagyon megértő, szoktunk dolgokon vitatkozni, érdekes, az autókon nem.
Volt cégemnél egy T1 fényezését 1.5mill-ért vállalta a főnököm.Az üres kaszni jött Peströl kész lakatos munkával.Mikor meglátta,hogy az ülések alatti lemezeket csisz.-polir.hogy egy db szemét se legyen a kárpit alatt sem,felhívta a tulajt és megegyeztek plussz 350e-ben.Szerintem az árat a munka minősége és a mühely kinézete-felszeretsége nagyban meghatározza.
En csak azt nem szeretem, mikor a trehanysagot / penzhianyt / kitartas hianyat / idohianyt ugy magyarazzak ki, hogy "szeretem a patinat" . Aztan sirnak hogy nem kapnak ot rendszamot.
" De 3 millióba a Moszkvics is kerülhet ha komolyan veszi."
-siman. Persze attol fugg mennyire megy valaki a reszletekbe Es ahogy pizo irja, akkor sem fog tobbet erni mint 800.
Ha az utolso csavarig igenyesen fel van ujitva benn lesz ennyiben, az utana jarasokkal egyutt. MErsekelheto ez az ar, ha magadnak csinalod amit tudsz, de akkor meg lassabban haladsz, min 3-4 evig el fog tartani mert ugye van munkad, csaladod es a munka az auton csak 3. rangu dolog lesz. Ha az asszony bele nem ugat.
Akármelyik autóra szinte bármennyit rá lehet költeni. De itt- ahogy írtad is - a normál, minél gazdaságosabb használhatóság a cél.
Különben pedig sok egész jó autó végzetét jelenti az, hogy elkezdik restaurálni (inkább az újjáépítés rá a megfelelő szó) aztán menet közben elakad a dolog. Pedig ha csak rendbeszednék, szükséges és elégséges mértékben javítanák, akkor túlélne(hetne). De ezt már írtam.
Lehet jobban tejel,de mire egy homokszórt régi sl vagy más autot körbe kittelsz legalább 3x 4x ,meg mindig visszacsiszolod hogy jó legyen az nem 2 nap...
Üdv! Az igaz amit írtatok,hogy mustáng, meg merci, és stb az annyit ér, a moszkvics ennyit ér. De most a másik oldalát nézve a dolognak, mondjuk egy egyforma sérülésnél a munkával eltöltött idő az ugyanannyi marad a drága, és az olcsóbb jármű esetében. Az anyagokról annyit,hogy a boltosok nem típus ,és kor szerint árazzák be a termékeket. Természetesen egy drágább járművet jobban szeretnek javítani ,mert az jobban adja a tejet.
Moszkvics-ra 500e-t mondtam fényezésre. Egyértelmű, hogy a Mustang, meg amit Jason88 mondott SL Merci az más kategória. De 3 millióba a Moszkvics is kerülhet ha komolyan veszi. Meg amit te javasoltál neki, az nem felújítás, pláne nem restaurálás. Ha rendesen megcsinálja, akkor még az unokája is megörökölheti.
Aki meg kisebb költségvetéssel akar restaurált autót, akkor valamit konyítson is hozzá. Pl. homokszórást is megspórolhatja ha flexxel négerkorongal lecsiszolja. Még többet spóról ha kitudja magának lakatolni, és ő végzi a szét és összeszerelést.
De ez a beszélgetés már értelmét veszti mert mint kiderült csak forgalomba helyezhető állapotra akarja hozni.
Ja, felújítás után 20000-30000-40000 dollárt érő Mustangra. A 412-es Moszkvics meg ha stzebb, mint eredetileg, akkor ér max. 800 000 Ft-ot (kb. 3200 dollár). Szóval van különbség, a Mustangra megéri rákölteni, és aki olyat vesz, az meg is tudja engedni magának, míg a Moszkvicsra nincs értelme, és akinek az van, meg sem tudja magának engedni.
De az autós szakmában vagyok, 1999. óta veteránozom, most is van 9 autóm, szóval nem értek hozzá:)
Azért az nem ugyan az. Egy mustangot is nemrég 1 millióért fényeztek,homokszórás,lakatolás után.
6 rétegű lakkozás-nak már csak a lakk anyagköltsége is 120-140e Ft. Festék litere 20-25e alsóhangon 3-4 rétegben azis 120e felett van. Alapozóból, kittből mindenből 2-3x olyan drága megy rá. Lakatolás, homokszórás után maradt egyenetlenségek eldolgozása több meló mint egy átlag fényezés. Úgye kivül belül alul fényezni kell. polírozás is tovább tart, szerelésért is többet számolnak fel. Meg ezek 15-20 milliós autók.
Amúgy ha szépen dolgozol szerintem is nyugodtan emelhetsz :)
Mike Sanders (zsír) üregvédelmi kezelést ki vállal? Nem vagyok olcsójános, zsír új az autó alja és ívei, ott sem alkudoztam. Egy kikötésem van, nézni szeretném! Ha valamelyik derék szaki magára ismer, ne habozzon válaszolni!!!
Persze, de harsanyip alacsony költségvetésből akar egy használható - most már - nem mindennapi autót. Erre írtam, amit írtam.
Sok felújítás vérzik el ott, hogy tökéletesre akarják megcsinálni, teljesen szétszedik, elkezdik, közben elfogy a pénz, idő, lendület, és ott marad sok pénz ráköltésével 20-60%-os állapotban a gép. Ha meg vagyonokért elkészül, nem merik használni.
Akkor már jobb, ha kisebb befektetéssel készül egy nem tökéletes, de szép, és műszakilag korrekt állapotú autó, ami néha használatban is van.
Na én ilyen felújításra írtam, amit írtam. Nem restaurálás, nem újjáépítés, hanem felújítás/javítás.
Hidd el, van tapasztalatom. Persze akármennyit rá lehet költeni akármilyen gépre, ha bírja az ember pénztárcája. De nem biztos, hogy mindig érdemes.
Én a veterenános felújításhoz annyit tudok hozzáfűzni ,hogy ahol voltam gyakorlaton egy 50' körüli 190sl cabrio mercit is csináltunk,homokszorva,lakatolva jött, csak a fényezés volt hátra. kitt,rücsi,stb. ez 1.200.000 Ft volt kb. +-50.
Aktív veteránosként, és az adott autót jól ismerőként mondom, hogy kissé eltúlzottak az árak. A teljes homokszóratás nem feltétlenül kell, és károkat is okozhat.
Ki kell a rossz részeket lakatoltatni, ajtókat lecserélni, csak a javított-cserélt részeket fényeztetni. Mechanikusan amit kell rendbeszedni, kárpitot is lehet még találni. Ez összejöhet 500-600-ból.
Ha biztosra akarsz menni a kikopásra fuj egy kicsi vizbázisu füllert ami egyben elviszi a kikopot lakk szélét is és biztos nem tudja felmarni a felületet.Oldószeres festéknél 50/50 a felmaródás esélye még holnap is pláne hidegben.
tapasztalataim szerint... a bázis a lakkot nem igen marja fel, ha a lakk teljesen meg van száradva, és nincs kicsiszolva... de amint lejjebb írtad előjött az eredeti színe ott már van rá esély hogy alákap, ha nem vagy benne biztos törölgesd meg 2k higitóval ha felszedi a bázis is felfogja, ha erre nincs mód akkor viszont a legcélszerűbb vékony rétegekben felépíteni, úgy általában nem marja meg...
Hát igen ezért írtam hogy lakkfüggő ahány fajta annyiféle képpen köt... Szeritnem ha még tudnak rá várni akkor várj vele még legalább egy napot! Egyébként ilyen felnire nem csodálom hogy igényesek!
Bocs nem gondoltam hogy ilyen felni de ami nem egy nagy valami arra én nem szoktam festéket kevertetni hanem felniezüst és rá a 2k-s lakk erre egyértelmű hogy nem spray-s festéket vennék! Ja és igen mehet rá csiszolás után, de biztos függ a lakktól is, nekem nem volt vele baj!
Én is pont így jártam tegnap ma lefújtam és nem maródott fel nem lett semmi probléma vele (csomagtér ajtó volt)! Mondjuk én rendes autófestékkel fújtam nem sprayvel csak azért mondom mert te gondolom valami felniezüsttel fújtad.
Ha ezt az autót megakarod menteni az nem kis munka. Darabokra szedni, homokszóratni csak az 200e Ft os tétel, Lakatolás 500e , Fényezés 500e, Kárpitozás 500e, Alkatrész árak, motor,váltó,futómű,fék felújítás simán 1 millió. Az árakat csak úgy hasra ütésre mondtam. Szerintem az ilyet hozzáértők maguk csinálják, vagy legalább a munka egy részét. Ha mindent csináltatni kell az úgy húzós.
Nem egyszerű ezekből sem olyan alkalmi vételt találni már. Akadt három is, ami megőrzött autó volt, de felújították. Az egyik nem is lennének olyan rossz áron, ahhoz képest, hogy milyen munkákat végeztek rajtuk, csak hát egy frissen újrafényezett autót sem sokkal szivesebben veszek, ki tudja mikor üt ki rajta ez az. Ráadásul egyiknek sincs olyan tiszta papírja, mint ennek a pirosnak. Aztán van kettő papír nélküli, amik jobb állapotúak kasztni ügyileg, mint ez. Egyelőre mérlegelek, nem sűrgős a dolog, meg még várok. Meg ennek a motorja állítólag egész príma volt még legutóbb, mikor járt, meg elég jó áron is van. Nem élek álomvilágban, hogy majd olcsón rozsdamentes vizsgás autót veszek, de azért fel akarok hajtani megfelelő választékot, és azok alapján egy jó döntést hozni.
"Szétnézve" a nyugati piacon egyébként, a kortárs , és kategóriatárs nyugatiaknak, sincs túl nagy értéke a hazáikban.
Köszönöm a választ! Nekem is úgy tűnt, hogy nem csak némi felületi rozsdáró van szó, de gondoltam megmutatom itt is, mert ha jól vettem észre, ezen a fórumon már láttak rozsdás autót páran :) Szóval erősen lutri. Megvétel előtt meg annyira nem szokás lehomokszóratni az autó alját :)
Heló! Múlt héten megjöttek a Mirka csiszolószivacsok amikről beszéltünk hogy milyen, gondoltam rendelek aztán majd kiderül hogy válik be, tényleg jó rendeltem 3000-est meg 4000-est is de elég belőle a 3000-es is sokkal gyorsabban fel lehet polírozni mindent!
eléggé...azt hogy mennyire van oda, meg vissza, csak akkor lehetne megmondani, ha le lenne kaparva róla (szemcseszórva) az összes szemét. így egy kicsit csalóka mivel a festék még összetartja a rozsdát, lakatolásra így képek alapján nehéz bármit is mondani, főleg egy ilyen autónál ahol ha elkezded megbontani a dolgokat ki tudja mi fog még előjönni...
Egy 412-es Moszkvicsról lenne szó. Nem tudtam részletesen lefényképezni az alját, csak néhány ponton, de mindenhol bukkannak fel rozsdás foltok. Mennyire lehet átrohadva?
Visszaolvastam valamennyit a fórumon, lehet, hogy nem eleget. Kérdésem elsősorban a lakatolással foglalkozó mesterekhez szólna. Olyan kérdésem, lenne, hogy ha teszek fel képeket egy autó aljáról, akkor meg tudnák-e állapítani, hogy kb mennyire menthető a dolog, mennyire lehet elrohadva? Mennyi munka lenne megjavítani, esetleg ez a munka milyen anyagi keretek között mozog?
Ha csak itt-ott javítani kell szerintem jó a spray. Festettem már karosszéria elemet spray-el, jól sikerült. Semmi ördöngősség nincs benne, bár eleinte nehéz volt. Aztán jött a "sávszórós" spray, azzal sokkal könnyebb volt. Nem akartam kiadni 20 ezret egy elem(sárvédő) fényezéséért, ha 3500Ft egy színre kevert Dupont 400ml-es festék, majd rá lakk 3500ért. Ez pont egy közepes elemre elég 2-2 rétegben, persze előkészített felületre.De van, hogy készre keverik, akkor nem kell külön lakkozni, csak akkor 12 órán belül el kell használni, ez a leg gazdaságosabb. Szerencsére megtaláltam a megfelelő festéküzletet, ahol mindent be tudok szerezni. Meg szeretek is el szöszölni ilyesmikkel.
Annyi a küllöbség,hogy terit kb5-10cm távplságtol függően a sima fej nagyábol pontba fuj.Én Kent 1k spray füllert használok sokszor a kicsi gitteléshez meg a lökszikhez.Két rétegben 10-15perc 400-as szárazon tudom csiszolni vagy vizes.Többet ér mint sok olcsó 2k füller.
Kb annyi mint a többiben,és a szórófej olyan mint mondjuk a Bady360 füller spray-nek.Én a sokküllös felniknél szoktam használni,a bázisbol töltök a nehezen hozzáférhető helyekhez.
Hali. Az ilyen autófestékkel töltöt spayben nagyobb a nyomás mint egy átlagos bármilyen keréktárcsa festék és stb-ben? Mert azokkal valahogy a szórópisztoly után nem igazán tudok fújni,nem ál rá a kezem.
Airbrush-nál egy Blendyng Agent nevü szigetelő és tap.köz. anyagot szoktunk a grafikára fujni mikor kész ha nem lehet mindjárt lakkozni.A 2k sprayk álltalában 24h birnak,hidegben többet,a rengeteg higító miatt ami a dobozban van gyárilag.
Nekem mindig jó volt akkor is ha másnap lakkoztam. Meg hát az airbrush-nál is felfújják a bázist, airbrusholják, és akár csak 1 hét múlva kerül rá lakk.
Én két dobozra gondoltam,1k bázis és 2k lakk spray-re. Ha müanyagra fujod jó a tap.köz. ha festett felületre akkor nem kell.Egy kicsi lágyító a lakkba a rugalmasság miatt kellene,mert a müanyagok hőre eléggé mozognak.Még fontos hogy a lakkot ne másnap fujd rá,mert lepöröghet ahogy Mafia05 is irta.A bázis gyorsan szárad,pár perc és lakkozhatod.
Köszi, már én is gondoltam erre a megoldásra, bár a lágyítóról még nem hallottam. De végülis az se gond, ha nem fénylik annyira (tehát ha csak bázis+edző kerük a spraybe), csak legyen tartós. Műanyag alapozót kell használni, vagy elég a csiszolás+zsírtalanítás?
A spray lakkok zöme nem UV álló kültéren nem jók,ezért sárgul.Amelyik mégis az elég drága.Ha nincs felszerelésed töltes spray-be bázist és 2k lakkot.Én szoktam kicsi lágyitót tenni hozzá,ha betlöltjük spray-ba akkor is,jóval tovább birja és nem kerül többe.
Berepedezett és a repedésekben kilátszott az alatta lévő réteg, amire ráfújtam. Meg be is sárgult. Szerintetek mivel fessem le szépen a lököst, meg a dísztárcsákat hogy valamennyire fényes is legyen?
Sziasztok. Tavaly nyáron lefestettem a műanyag dísztárcsáimat keréktárcsa festékkel (rally) ezüstre, majd lelakkoztam szintén rally márkájú lakkal. Ezeken fel volt tüntetve, hogy mehetnek műanyagra is. Szép fényes volt egy ideig, de a melegtől sajna teljesen berepedezett az egész. Ugyan így járt az első lökösöm felső része, ami ugyan gyárilag színre fújt (tehát lakkozott is) de 1-2 apró festékhiba miatt ezt a részt az előbb leírt módon lefújtam ezüsttel+lakkal. Természetesen előtte át csiszoltam, zsírtalanítottam. Ja, a lakkot kb másnap fújtam rá. Úgy nézett ki 1-2 hónap után, mint a kígyóbőr. Most kezdhetem előről. Mit csináltam rosszul? Előre is köszi.
Üdv! Igaz én még nem használtam a G3-as pasztát, de a haverom azt mondta,hogy jó csak mivel vizesen kell vele dolgozni nagyon összecsápolja az autót, és nehéz letakarítani róla.
Mikor azt látod h jó,már nem lesz fényesebb letörlöd a pasztaport,kivereted a gépet a nagyjából (főleg a szivacs szélén lesznek durvább szemcsék) akár egy keverőpálcával.
Majd vizet priccolsz bőven a felületre,és a szivacsra is.Nagyobb fordulaton gyengébben átgépeled ,de nem kell leszedni az összes anyagot róla.Ha megszáradt könyen le lehet törölni. Utánna egy ablaktisztító és kész. Feketénél is kiválóan működik.
Minél jobban hígítod annál jobban elaprózza magát ,így nincs szükség finomabb anyagra,másfajta szivacsra.
Üdv! Van egy pár tekercselős haverom és kérdeztem,hogy melyik technikát látják jobbnak a Német, vagy a Japán gépeket. A Német mellett tették le a voksukat. Nekem csak Német gépeim vannak (kivétel egy Makita polírozógép), köztük egy Originál flex(180-as )szinte egy életre szól. Én is vettem annak idején (no name) gépeket, és amikor egy óra hosszát sem működött, akkor betelt a pohár. Nézted a vaterán a Festool polírozógépet? Ezek jobbak használtan mint a gagyik újonan.
Üdv! Természetesen mindenki olyan márkát vásárol amilyet akar ,meg amennyire pénze van,ez saját döntése. Nekem elég sokfajta gyártmány megfordult már a kezemben, és nyugodtan állítom,hogy a régi bevált márkák fényévnyi távolságra vannak ezekhez a sokfajta (no name) márkákhoz képest.
Szerintem tök mindegy,hogy egy olcsó gépet hogy hívnak,hol gyártják.Kár az olcsót leszolni és butaság a drágát fikázni,okossabb a munka mennyiségéhez választani szerszámot,így kevesebb probléma lessz.Egyőnk se várja el egy Trabitol,hogy azt tudja mint egy A6-tos és ez a szrszámokra is igaz.
Nem szeretném túlértékelni a Lidl-es gépeket,de Jason88 pontosan fogalmazott ár/érték arányuk tökéletes és a garancia is nagyon fontos az olcsó szerszámoknál.Ellentétben a piacos cucokkal ahol zömében kapugarancia van.A sok gép közül egy feküdt ki az is az öcsém miatt,mégis szó nélkül kicserélték.Nagyon korektek voltak.
Azért mert mindenre un "sajátmárkás" terméket forgalmaznak ami ugyanaz mint valami egyéb gyártó csak átcimkézve. Pl a lidl-es műszaki cuccokat úgy tudod megtelálni hogy "Parkside" de a nagy részük valójában "Kompernass"
nekem Expert van... Praktikeres... kb 6éves akkor olyan 11-12körül volt... azóta megy, egy ismerős vett valami "komolyabbat" azt hiszem akkoriban 25 volt az ára... 2 évet bírt és kifeküdt, majd vett Ő is egy Expertet :)
A Lidl-es gépekkel tök igazad van,kb 3éve vettem az öcsémnek gépeket a Lidl-ben csiszolót,fürészeket stb.Asztalosnak tanul gondoltam jók lesznek tanuló gépeknek,hát azóta gyilkolja őket és mindegyik még működik hibátlanul.Valóban nagyon masszivak.
Nekem is van egy polír gépem(igaz csak egy Einhell),de megadta magát a ford szabályzó elektronika és a javitás annyi mint egy új. Kiváncsi lennék mit bír egy excenter gép,általános használat mellett.
A Lidl-ben vettem 4000-ert probakeppen,nagyon jo kis gep,egyben van es massziv is. nem olyan gagyi mint az obi ,praktikeres 10-20 ezres gepei. Festool al is dolgoztam, es rosszabbnak nem mondanam. persze ez az en velemenyem.
Azt látni fogod ha eltudod csiszolni a fekete bevonat széleit hogy legyen átmenete akkor mehet ha pattog le és nem tudod elcsiszolni hogy ne legyen széle akkor fémig vissza kell szedni! Remélem érthető ahogy leírtam.
Köszi a választ! Opel gyári fekete a tartólemez amit fújnánk, de a ponthegesztés miatt ennek egy része úgyis távozik majd. A fekete alapra mehet közvetlenül a Body alapozó?
Üdv Mindenkinek! Gyors segítségre lenne szükségem. Meg tudnátok mondani lécci, hogy a Body Fill 360 2K alapozónak mennyi a száradási ideje szoba (pontosabban autószerelő műhely) hőmérsékleten? Mennyi idő múlva lehet rámenni a fénnyel? Átalakítás lenne, amihez 2 db kb. tenyérnyi tartó elemet le kellene fúrni és újat felheggeszteni helyette. A csere elemek újak és gyárilag feketék jelenleg. Nagyon köszi előre is!!!!!!!!
Epoxy alapozót, konkrétan nem ismerem a PPG alapozó számait. A Novol szerintem egy közepes márka. RM-66 fórumtárs tudna segíteni konkrét márka-termékszámmal. Ő van itt kapcsolatba a legtöbb márka termékeivel.
PPG is játszik,de azért mondtam a Novolt mert sokan mondták hogy nagyon jó és nemrég dolgoztam vele, sokkal jobb volt mint pl egy Body alapozó. A szín mindenképpen PPG lenne. Te milyen PPG alapozót használnál? Gittbe miért nem jó szerinted a Würth? Bármiféle tanácsot örömmel veszek.
Hogy alapozóra gittelsz vagy a fémre, döntsön az, hogy milyen gyorsan készül el a fényezés előkészítés és milyen helyen készül. (Fűtőtt műhely stb.) Ha fűtetlen a műhely és sokáig készül akkor alapozóra, ha gyorsan fűtött helyen akkor fémre is tökéletes.
A lényeg a jó minőségű anyagok használata.
A fekete alapozót érdemes leszóratni az utángyártott elemekről.
Segítség/tanács kéne. Hosszú távra tervezek, a kasztni kilakatolva,szemcseszórva. Nagyon hosszú távra tervezek az autóval ezért is merültünk bele ennyire, első kérdésem hogy a gittet inkább alapozóra szeretném és nem a fémre, nem vagyok fényező ezért kérdezem hogy ez valóban tartósabb megoldás?Mert ha 2év múlva elkezd repedezni akkor nem sokat érek vele. Másik kérdésem, vannak ezek az utángyártott elemek, kérdésem az hogy érdemes a gagyi fekete festéket leszedni róluk vagy jobb ha nincs leszedve és úgy megy rá az alapozó? Csak azért kérdezem mert nagyon sérülékeny ez a festék és nem lenne jó ha elkezdene leválni/leperegni a fényezés a fémről emiatt.
Üdv. Sok sok kísérletezés,és a szakmában sok eltöltött idő után nyugodtan kimondom h az egyik legjobb paszta amit valaha is láttam.
Nem kell ott az előírt saját szivacsához ragaszkodni,(hasonló keménység szükséges)
nem kell túlzottan hőmérsékletre figyelni,
baromi kevés kell belőle,
nincs napok után meglepetés,és visszatért ügyfél h bemattult
bármilyen oldószeres, ablaktisztítós próbát kiáll
akár egy pasztát használva is ( G3) teljes hologrammentes magass fényt lehet vele produkálni, (nincs mázga ha újjal megsimogatják mint a viasztartalmú szereknél)
Véleményem szerint ha ezzel valaki megtanul jól dolgozni,soha nem fogja lecserélni amíg lehet kapni.
Évek óta nyövöm,szerintem a legolcsóbban lehet vele dolgozni,( anyagárat, időt figyelembe véve)
Minden 20 fokra van optimalizálva, ez az ahol gond nélkül kell mindennek mennie,elvileg :) Vannak termékek,amik nem bírják a szélsőséges felhasználást.Gondolom a Dyna is ilyen. Vannak gyártok akik szinte csak kamrás felhasználásra tervezik a termékeiket,de vannak olyanok is akik gondolonak a nem kamrásokra is.Pl: Novol lakk-oknál ki van írva hogy " Kedvezőtlen körülmények és alacsony hőmérséklet mellet is jól alkalmazható ". Meg ugye vannak praktikák is ilyen esetekre :)
Nagyon megoszlanak a vélemények tapasztalatok a csiszolás utáni polírozásról waxolás-ról vagy a lakkozásról. A lakk nagyon drága,de durván,de van akik szerint csak úgy jó és kiállnak mellette. Mások szerint semmi értelme mert még egy hibalehetőség,hogy lepattog stb(de sokáig bírja). Én polír pasztát és waxot használok ami megadja az UV védelmet is,véd a savas esőtöl és só-tól is.
"Kicsit" sok a marketingduma a hirdetésben és az sem biztos, hogy pont ettől az embertől rendeltem, de az fogott akkor meg ebben a hirdetésben, hogy állítólag a repülőgépek ablakain a '80-as évek óta alkalmazzák ezt a szert széles körben és hogy UV védő - no meg hogy olcsó. Mit veszthetek vele - ha nem jó :)?
A karcok miatt csiszoltam és políroztam előtte, mert nem hiszek a csodákban. Végül ebből kapott és elég jól bírja azóta is. Már 3 pár fényszórót políroztam fel és kezeltem vele időközben a családi flottában, de még mindig van egy pici belőle..
A 7255 ami bevált nálam, ilyenkor gyors edzővel használom meg 500-as higítóval. Amennyiben az előírtak szerint használod előfordulhatnak hibák. Én másképp fújom és így nincs baj vele. Asszem 7000 körül van a szett ára.
Kössz! Akkor a keverési aránya 4:1 és az ár is korrekt. Én a 4CR UHS lakkot használom, pont ugyanazért amiért te a grasulitot, előtte a grasolint használtam, de ebben az időben nem keményedett ki, viszont a gyári narancsosságot jól lehetett vele utánozni.
7000Ft a szett ,1L lakk + 2,5 dl edző . Csak pozítívat tudok mindenre mondani róla. Este fújtam,reggel ki volt keményedve, úgy hogy nem volt fűtés,szépen terült. Dyna-val előző este szintén ilyen körülmények voltak,az nem terült szépen,és vissza is selymesedett és 2 nap után is puha volt. szóval tökéletes :)
iA gépem 1000-röl indul és 3000 a vége.14 éves Bosh.A zöldet alapon használom 1-es röl 2-re teszem a végén a fordulatot.A s.kéknél ott kezdem és 3-ra teszem a végén.Hogy ez pontosan mekkora ford. nem tudom de a paszták tök jól dolgoznak ,nem égnek a felületbe.A volt cégnél Rupest használtunk 800-3500-ig müködik,de azt 2-es fok.tol használtuk.
Ti a 3M-et ilyen magas fordulaton használjátok?Gondolok itt pl 2000re vagy még többre.....Nem égetitek bele a polírt?Én 1600-1700-nél feljebb nem állítom de inkább olyan 1400-1500 amin használom.
A fordulatot ugy használtam mint a 3M nél.Elöször alap 1.5-2e a durvánál majd kicsit emeltem rajta.A 3-4000-nél kb 2e és folyamatosan emeltem.Nekem egy régi Bosh gépem van és vigyáznom kell vele mert néha felpörög magátol.Talán idén le tudom cserélni,akkor könnyebb lessz a fordulatsz. A Liqvid Matt-rol irhatnál,majd,ha ráérsz mert az nem értettem hogy működik.
Szia.Veszek de a 2-2500-böl nem,mert se fény se karc nem megy neki.Ami igazán meglepett az a 400 volt pláne a fénye.Csak egy kicsivel jobb és megvan a 3M zöld,igaz tovább tartott,de ez nem mindig és nem mindenkinek számít.Köszi a tippet valóban nem rossz anyag,ha meg tudunk egyezni akkor tartjuk.
van egy barátom,aki fényező volt régebben és mutatta a saját polir cuccait, volt 1literes paszta 30 000 Ft ért!! majd megnézem a márkát,de amerikai cucc.
És veszel majd belőle szettet? Milyen fordulaton és hogy hasznátad? Nekem azt mondták 3-4 000 fordulaton dolgozik jól , az én gépemen 10-30-ig van a szabályzon megadva a fordulat kb 20-22-ön pörögve használom,kiprobáltam 30-on is, ugyan az volt az eredmény csak kicsivel gyorsabban,de 30-on nem pörgetném,mert egy rossz mozdulat aztán kipott is a lakk.
Kicsit késve reagálok mert most költöztem egy 100m2 es műhelybe aztán kezdésnek 2 grand voyager áll bent,szerencsére. Én Budapesten a XXI.kerületbn dolgozom, és csak fényezek.
Ha jó árat kapok igen.A 400/500 jó vólt karcokra,kisseb elemekhez használni fogom,ha lessz a boltban és többet dolgozok vele pontosabb képet kapok.Szerintem egy próba kevés.Mivel kimérve is adjuk a többiek véleménye is fontos.Van kb 10 féle lakkunk és mindböl visznek,igy sokkal több véleményt fogok személyesen hallani.Nem lenne jó ha csak egy két lakhoz passzolna.Mivel a 3M minden anyaghoz megfelel mindenképp marad,meg jól is fogy. Mi kimérve 1100 ft/100g adjuk ,egész dobozzal 9900ft-ért.Felénk ez jó ár,ehhez kell mérni a Menzernát.
Hozzánk közel van a Román határ 25km-re Nagykároly ott is ezt csinálja egy fickó,csak ő már saját mestert tart, és ide jön vásárolni hozzánk Nyírbátorba.
A 400 jól birt a mélyebb karcokkal az 500 a kissebbekkel az 1000-nél kicsit karcos maratt,2000 trizak után jó lett.A durvák közül az 1000-nek a fénye kb3M zöld.Arra gondoltam,hogy a 3M mellet tartanám ezt a hármat plusz a 3000/4000-ret a maksz.fény miatt. Na meg mert mindenkinek más lesz jó,akinek több vagy nagyobb munkája és kevesbb ideje az 3M-et fog szerintem használni.A cégekröl nembeszélve.Ha választani kell én az 500/4000-ret párosítanám.
Ismerek itt helyben egy csávót, aki kint megveszi a fiatal törött kocsikat, hazahozza, szétszed, lakatol, fényezés, összerak és patika állapotban visszaviszi és eladja. Mindíg ugyanazt a márkát veszi. Ebből él.
Ma a menzerna közepes és finom pasztát is kiprobáltam.Az IP2000/Pf2500 gyakorlatilag nem tud fényt csinálni,a karcokhoz nem tud hozzászolni,nekem nem jön be..A FF3000 viszont jó,az SF4000 jó fényt csinál,de mindenkép kell használni a 400/500/1000 után is.A hologramot is felszette. A rendszer ár-érték aránya szerintem jó.Az SW Protect valószinüleg konzerváló viasz,mert se géppel se kézzel nem csinál semmit a felülettel.
Azt a tipust/márkát nem ismerem,de a multkor montad hogy a jobb kinairol tegyek fel képet .A linkben a f.pisz. között a ST3000d pont úgy néz ki,csak nem digitális.Van a kinaiban is csak nem veszek mert a gyári szatánál is tönkre tud menni.
Dehogy is, szó nincs ilyenről. :)) Közrejátszott egy közös ismerős is, mint ahogy írtam. Ez majdnem olyan, mint a veterános dolog, külföldről ide hozzák felújítani a kocsit, mert itt olcsóbb és szerintem a minőség is van olyan, mint 1-2 kinti műhelyben, sőt...! Kint is megy ám a kokányolás...
Üdv! Az ár másodlagos, persze vannak határok! Amiket látott azok nem tetszettek neki, de biztos nem járta be egész pestet. A dologban közre játszik, hogy egy ismerősöm ajánlott neki, akivel ő munka kapcsolatban áll! Megnézte a munkámat, neki megfelelt, én meg nem kérdezősködtem. Ennyi.
Nem sértődöm meg! Remélem sikerül majd úgy megcsinálnom, hogy ne legyen kivetni való rajta! Bár ahogy mondod mindíg adódhat valami gixer! Engem pl a sírba visznek azzal, hogy "narancsos"! Nézz meg egy gyárit, AZ narancsos! Az ember napokat szarakodik, hogy jó legyen, aztán elkezdik keresni a hibát benne! fejreállós! :))
Ez pontosan így van mindenki mindenhez nagyon ért.Azt szokták mondani megcsinálnám én is magamnak ha lenne műhelyem, meg szerszámom. Erre szoktam mondani Építs,Vegyél,Dolgozz ,és az autó fényre derűl!
Értem én csak hülyéskedek, nehogy megsértődj! De nagyon kétélű fegyverek lehetnek az ilyen dolgok.Ugyanis adsz neki egy árajánlatot azt mondja,hogy nagyon frankó de amikor eljön a fizetés ideje akkor meg már azt mondja,hogy ő jobb,és szebb munkára gondolt és elkezd variálni,sokat hallottam már ilyet.
vannak ilyen jól szituált hozzáértők... akik leki szemeikkel már előre látnak mindent (lelkikezeikkel meg már sok autót festettek)... az ünnepek előtt csináltam egy golfot, azt kérte a tulaj, csak lakatoljam, előkészíteni sem kell mert majd Ő fogja festeni...mert a sogorával már sok golfot festett... láttam az autót... majdnem sírvafakadtam... totál homályos és olyan szinten narancsos, mintha diszperzittel, meg teddyhengerrel csinálták volna... de persze előtte ki lettem oktatva, hogy én csak lakatoljak me a festés az nem olyan egyszerű dolog....
Köszönöm mindenkinek a válaszokat, nagyjából azt kaptam amire számítottam, már hozzák is a kocsit, megegyeztünk! Még így is megéri az ügyfélnek, hogy lehozza 200km-re. Ő is bejárta pestet és nem is az ár volt a problémája, hanem a végeredmény! :))
Ma kiprobáltam az FG400/500 ésPG 1000 durvákat. Tetszett a végeredmény,kicsivel volt gyengébb a fénye mint a zöld3M.A 2000 csisz.karcot jól kiszedte,tovább tartott valamivel de nem jelentős.Holnap jönnek a finompaszták és viaszok.
Visszatérve a pisztolyokra ha már szóba jöttek ,akiről írtam a pecus" az is azt mondta,hogy neki mindegy milyen fegyver van a kezében, ő akkor is szépen fest. Na ehhez mit szóltok?
Üdv! A MAXI bolt jó árréssel dolgozik pisztoly ügyben.Vajon van aki megveszi ennyiért ? Te a SATA pisztolyt újonan vetted? A vaterán van egy SATA 1.2 RP hirdetve, de az egyik képen mintha a fúvókája furcsán állna.Most én látok rosszul vagy csak optikai csalódás, MEGNÉZED?
A gyári fúvókának tudod van egy váll a menet tövénél ahova a tömítő gyűrű kerül.
A pótfúvókánál ez a váll sokkal sokkal kisebb. Nem is adnak hozzá tömítő gyűrűt.
Össszeszereltem és bugyogott a tartályban az anyag mert levegőt kapott a fúvókánál.
Utánna áttettem a tömítést a gyári fúvókáról. Semmi különbség.
Ráraktam még egy ilyen tömítőgyűrűt, utánna légmentesen zárt a fuvóka nem bugyogott. De viszont mivel itt nincs az a váll ezért a szétlapult tömítések befedték a levegő járatokat a fúvókán, szóval szar lett a porlasztás.
Barkácsboltban ahol vettem az ERBA-t én is szerettem volna pótfúvókát, (nagyobb 1,7 esetleg 1,9 v 2,0 szóróhoz) de azt nem tartanak, mert "úgyis macerás szétszedegetni a pisztolyt, nem javasolják" ... én meg néztem az eladóra nagy buta tágra nyílt szemekkel magamban gondolkozva hogy rendes takarításhoz úgyis minden fújkálás után atomjaira kell szedni a cuccot.
Amúgy ja ... tleg tiszta zsír volt, de azt alapból az első használat előtt kimostam.
Úgy értettem,hogy jobbnak látod-e így,hogy még nem próbáltad,bocs a pontatlan fogalmazásért. Én most jó ideje a vaterással szemezek,pár hét könyörgés fórumtársal együtt a fényképekért,meghozta gyümölcsét. Már látható,hogy mit vennék. Nem tünik rossznak.
Tavaj készült néhány pesti autó.Tölünk ez 200km-re van.Kettőröl van pár kép az indafoton.A fekete fordot 450e a piros alfát 300e.A lakatos munkát a tulajok csinálták,mi az elök.-fény.A srácok azt mondák sok pesti műhelyben jártak,de vagy sokkal többet mondtak vagy amit ott láttak nem tetszet nekik. Nálunk somogyban állt.15e-töl indulnak az elemek mérettöl-hibátol függően.Plusz lak.munka,és elég sok pesti autót csináluk.
Ismerősömnek Skoda 120 pirosra fényezve kedvezménnyel az anyag ár 100ezer,lakkozva persze. Teljes fényezés előkészitésel 250-300,ha csak fújni kel kamrában,tehát elő van készitve akkor 150 festékkel fújással. Neki rokona fújta igy jelképes összeg volt,de ismerősöm készitette elő.
Az mini 0.8mm-es a főfúvókája, terjedelemben is kisebb pisztoly ,mint a másik 1.4mm-es főfúvókával rendelkező pisztoly.A kisebb fúvókával apróbb tárgyakat fújsz, a nagyobb fúvókával terjedelmesebb dolgokat festel. Ezek az árak ne tévesszenek meg, mert csak jutalompontban ennyi az áruk. ERBA névre hallgatnak osztrák gyártmányként feltüntetve ,de kínai gyártmány!
Amit belinkeltél a fotókon ERBA látható, de alatta a leírásban meg már MARPOl-t említ, amik viszont tök másképp nézek ki.
Nekem a képen látható kis illetve nagy ERBA pisztolyaim vannak, szintén hobbicélra használom. Festettem vele kerítést, garázsajtót, saját Maseratit az udvaron XD ... elfogadható minőség.
A különbség a két pisztoly között a fizikai, és a fúvókaméret. Kisebb pisztoly kisebb melóra (aprólékosabb bejavítós, vagy nehezen hozzáférhető helyre) nagyobb meg akár teljes autóhoz festéshez is.
Én itt Salgótarjánban a helyi barkácsboltban vettem mindkettőt pár éve. A kicsi 6 a nagy valami 9000 körül volt.
Üdv! Valaki tudna pesti fényezési árakat mondani! Adott egy A6-os Audi gépháztető, első sárvédők, löklap telifény és 1ajtó, 1hátsó sárvédő belefújás! Az ügyfél lehozná vidékre, ha egy korrekt árban megegyeznénk, csak épp nem tudom a pestit. Ha valaki megdobna pár árral, azt megköszönném!
Üdv! Azokról a jobb 25-30000ft-os kínai pisztolyról tudnál képet mutatni? Azt a típust ismered amit a vaterán a (domper) árul ,HVLP 1.4 GEKO a SATA tökéletes másolata név alatt 8900ft-ért? Van róla valami visszajelzés,hogy milyen?
A szetben vett pisztolyokhoz nincs jav.lehetőség.A 5-10e ft kinaihoz van legalább felu.kész.A jobb kinai utánzatot fényezésrs is használhatod.Kb 25-35e ft körül .Tavaj sokat eladtunk ezekböl és egynek fojt a tartája amit kicserélt a szállító.Talán jó ha tudod,10e ft alatti f.p-ra nem adnak garanciát,nekünk se,hiába van boltuk. Ha rosszat küldenek csak a cégen mulik,hogy kicserélik vagy nem.
a festőpisztolyok közt kb 100.000ig nem sok külömbség van... persze kimondottan jó vétel az Iwata AZ3 vagy a Devolbiss Flg 5..de ezek olyan 40-50 körül vannak... én azt javaslom próbálj venni egy jó minőségű sata jet 90 másolatot, azzal sokmindent lehet "festegetni", és ha sikerül jót ki fogni akor még tatós is.
mindent sokalnak... ez ilyen szép magyar szokás... pl: tegyük fel ha egy elemet 10ért csinálsz és mondjuk 8 az anyag biztos, hogy meg kérdezi nem lehetne-e 5ért... de természetesen olyan munkát vár el amitől CSIppppppFúúúzzzz is fejre állna... a sok laikusnak olya eyzerűnek tűnik a dolog, csak legyezel a festőpisztolyoddal esetleg előtte csiszolsz picit... ők ennyit látnak... viszont azt, hogy a festéknek (nálunk) 1300-1850Ft ecije lakk minden nélkül... azt már nem tudja, neki az festék-festék olyan mint a többi... pedig igen csak nem az. Én vendéglátóztam sokat még régen, az előző munka helyemen is nyilvános céges telefon volt... szóval tudom milyenek az emberek, ezért is elég ez nekem így fő állás mellet...
Visszatérve a festékszóróra, amit néztél ugyanolyan minőség mint a készletes.Ezek mind kínai áruk ,semmi közük a Lengyel,Német,stb gyártókhoz. Feleslegesen ne dobáld ki a pénzt érte, mert ezek sem fognak csodát csinálni! Először is milyen minőségi munkára kellene a pisztoly,mit akarsz festeni? Ezek tudatában jobban tudunk segíteni! Üdv!
Üdv! Elárulom miért kérdeztem, én is azt szoktam mondani,hogy előtte mosassa le az alját. Két oldalra szoktam borítani, anyaggal együtt 15000ft ért csinálom, és drágálják. Mit szólsz hozzá?
Üdv! Nem akarlak megsérteni de 5000ft-ért olyat tudsz venni, amivel csak kóbor kutyát,macskát jó vele dobálni, esetleg vaskerítést festeni. Inkább adj érte többet egyszer, mint kevesebbet többször!
az attól függ mit kell az alján csinálni... küszöbnél pl nem szoktam aknát használni, csak felemelem aztán a futómű tartóknál megtámasztom, ha padló lemezt kell akkor aknából szoktam leginkább, de ha anniyra szar akkor van borítóm is, de azt csak kint tudom használni... (eddig egyszer használtam) alvázvédőt általában aknából csinálom, vagy rámpáról, de a rámpát csak akkor használom ha muszály. az árat sok minden befolyásolja (pl sokat segít ha előtte a tulaj lemostja az alját és nem nekem kell levakarni a sarat...), mi a tulaj kérése, esetleg hoz hozzá anyagot, vagy rám bízza. ha nem kell vele sokat szarakodni le van takarítva, már majdnem csak fújni kell az olyan 10-15 az autó méretétől függően kerékjáratokkal. nagyjából mindenki ezekkel az árakkal dolgozgat errefelé, de akiket én ismerek azok inkább nem vállalnak ilyet.
Ez így van nem szeretik ide-oda vinni ,én műszakira is felkészítem ha szűkséges, és itt még sincs munka.Csak azért kérdeztem mert van olyan aki utálja az alja munkát,csak a látványos részét szereti. Amikor alját hegesztel vagy alvázvédőzöd aknáról csinálod ,vagy oldalra borítod? Felétek árban,hogy alakul egy teljes alvázvédőzés?
Üdv! Azt szokták mondani,hogy írni mindent lehet, de ha ez bírná a 700C-fokot akkor miért ég le. Én kimondott fékdobra való spray-t 4000ft-ért láttam. Nézd meg a vaterán ott is vannak ilyen dolgok. De lehet,hogy RM66 fórumtársunk is tud neked segíteni,kérdezd meg tőle.
Ha szemetet csiszoltál steklivel,inkább 2000.és kicsit finomitsd 3000,bár nem mindig kell.Karcos autópolirhoz elég a 3-4000,de fontos közben a tisztitás.A felületé is.
persze, mindent csinálok, apróbb javítgasáktól a telifényig mindent, alja munkát is :), sőt kimondottam szeretem a hegsztgetős elemcserélős feladatokat. sajna csak fényezéssel nem sokra mennék... sokan úgy vannak vele (tehát mindenki), hogy nem akarnak külön fizetni a lakatolásért, és utána a fényezésért, plussz Aból B(é)be átvinni az autót, inkább keresnek olyat aki egybe megcsinálja, így nem kell még ezzel is a tulajnak foglalkoznia, meg valószínüleg olcsóbb is és ez itt a lényeg.
Ha minden elem után kimosom,kb 1/2s-ig tart,akkor sokszor használhatod.Kb 1db 1autónyi elemre elég.Havonta 2-3db nekem élg ugy,hogy használok 1-2-3000-rest is.Ár-érték aránya szerintem a Mirkának a legjobb.Van tőle olcsobb pl. az APP-s,de az nagyon karcolt.nálam.Elem hozzáfujásnál is használjuk a 2000.
munka van... itthon is és a cégnél is, viszont egyenlőre a szar idő tesz keresztbe, ha egy mód van rá bent nem csiszolnék, meg mosogatnám az autót, kint meg akkora sár van, hogy mire beálnék vele addogra kezdhetném előről a mosogatást... szóval egyenlőre nálam nyugi van míg nem stabilizálódik az idő.
Üdv! Azt nem tudom mivel festetted pontosan de van kimondott fékdobra való festék(spray) ami hő, és kopásálló. És még komolyabbak amik 600-800C hőt bírnak, csak azokat 30 percig 250C-fokon be kell égetni.
Nemrég vettem új fékdobokat az autómra, amik kezeletlen felületüek voltak. Alufelni mögött ez nem mutatott volna jól, így vettem hőálló fekete festéksprayt.
Foltbenzinnel letörölgettem őket és két rétegben fújtam rá a festéket, majd mikor már kicsit meghúzott betettem a sütőbe 100 fokon pár percre...
Szép lett...
Eddig... Most kb. 2000 km múlva már tiszta rozsda az a része ahol belülről felfekszik a pofa, a többi rendben van.
Gondolom ott melegszik a legjobban, azért alakult ki ott.
Ezeket néztem én is de félek hogy bevásárolok megint a szarból kicsit már elegem van de viszont a 3m-es meg nagyon drága szerintem de ha kibír egy pár alkalmat akkor azt mondom rendben de ha megcsinálok egy gépháztetőt és vége akkor kár megvenni szerintem.
Én egy komplett szettet vettem,kevés kell belőle,jól használható,a maradék sima mikroszálas kendővel eltávolítható. Én meg vagyok vele elégedve,ezután csak ezt veszem mindig.
Mi a szivacsost vizesen használjuk,szerintem tökéletes,elötte 3M 2000-es vizes papir.A száraz finom papirok mindegyike nálam nem jött be,mert a lakk össze csomosodott a felületen és nem tudtam kipolírozni a nyomait.Lehet ,hogy nem jol használtam.
Heló! Valaki használ car system P-3000-es papírt? Én mindig úgy járok hogy olyan karcokat hagy a fényezésben hogy nem bírom kipolírozni. Arra lennék kiváncsi hogy a 3M-es P-3000 trizact papírt milyen használni kinek hogy vált be?
Tavaj egy fekete Capri kapott 2×3 réteg lakkot,ott teszteltük a rétegrendet de nagy külömbséget nemláttam.Viszont polír elött 4000-es trizaktal vizesen átgépeltem és már kezdett fényesedni.Sárgával az elfujásokat csinálom,ahhoz tökéletes.ha jó a kiegyelítő higító.
Kiváncsian várom, mit írsz majd róla. Az lenne komoly, ha egy sötét motorháztető felét 3M-mel felét Menzernával. Egyforma méretű és anyagú felületen melyikből mennyi paszta fogy, mennyi ideig tart, és milyen a végeredmény.
Mint írtad, Te is csak a zöldet és a kéket használod 3M-ből. Sárga ki marad. Szerinted van különbség sárgát is használva? Pl. egy Design fényezésnél amin van kb. 6 réteg lakk.
Meg még az jutott eszembe, hogy Menzernánál valószínű mind a három fokozatot használni kell. De viszont abból három annyiba kerül, mint 3M-ből kettő.
Ma jött meg a Menzerna polirmintái meg egy katalógus.Nagyon korektek voltak,9db mintát kültek ugy hogy nem is kértem csak beszélgettünk az anyagrol.Gondolom neked van tapasztalatod az anyagrol,ha pár szóban leirnád megköszönném. Megkérdeztem a Scholl pasztát az Autócolor forgalmazza.Tegnap volt nálunk a ter. kép. és azt monda,hogy sokat nemtudnak eladni ,az anyag jó,de drágább a 3M-nél.
Üdv! Egyetértek a véleményeddel ,ugyanis én is azt szoktam mondani amikor egy nagyon sok munkát igénylő autót hoznak,hogy erre idő ,és pénz kell, ha jól akarja megjavíttatni. "A kapkodás, a selejt bölcsője."
Tycoon,szia.Én foglalkozom,nagyjavítással és restaurálással is.Nem érdemes belefognod.A főnököm Gaz 69-e most fog veterán minősítésre menni,több mint kétszer annyiba van neki,mint amennyiért minősítettet kaptunk volna.
A te autód,nagyon rohadós fajta,a látható helyeken kívül egy csomó rohadás van benne takart helyeken is.Irgalmatlan sok óra menne rá,az meg nincs ingyen,és az alkatrész sem olcsó.De ha mégis akarod, az emilem publikus,Kecskeméttől húsz kilóméterre ténykedem.Abba mindenesetre gondolj bele,hiába költöd rá egy jóminőségű használtkocsi árát.Mégis lehet,hogy a végén meg sem közelíti az elvárásaidat.Az nem elég indok,hogy úgy szereti a család,hajlandóak vagytok-e egy valag pénzt rákölteni,úgy hogy nincs megállás,mert ha nem fejeződik be anyagiak hiányában a felújítás akkor az egész egy pénzkidobás.Három-öt hét alatt csak úgy készülhet el egy autó,ha harmincan csinálják éjjel nappal és egy működőképes kétszázmilliót érő vállalkozás van a háttérben.
Üdv! Sajnálom ,arra nem tudok senkit. Általában az ország keleti részén lehet olcsóbban csináltatni. Találkoztam már Pestről,Sopronból,ide került autókkal.
koszi a valaszokat. a minoseg a fontos az ar masodlagos, ennyi belefer. de legyen szep a munka mindenkepp. konkret helyet tudtok mondani? esetleg hogy hova ne... akar mailba is ha nem publik. nyilvan tudok a neten tallozni, de gondoltam hatha tudtok tuti helyeket;)
Lehet, hogy én meg keveset mondtam. Félúton 20e környékén biztos megáll.
Különben egy tankot érdemesebb lenne maszekhoz vinni, mint fényező céghez. 20e ért faluba egy robogót is lefestenek. Mondjuk az nem volt szép amit láttam. De amit 35-ért csináltak Győrben az szép volt.
Nem tudom mit akar pontosan, illetve hogy milyen állapotú a tank. Így nem éri túl nagy meglepetés. Mondjuk a múltkor egy műanyag tükörházra mondtak több helyen 8-9-et.
Totaliasn hozzanemertokent kerdeznek. Adva van egy motor benzintank, ami muanyag. Ez gyarilag tobb fele szinre fujtak. Tudok venni viszonylag olcson egy feheret, kerdes hogy at lehet e ezt szepen fujni mas szinure? Citromsarga vagy narancs lenne a cel. Foliara is gondoltam de az nem olyan szep, meg elhajtottak hogy muanyagot nem lehet. De nem is tetszik ezert inkabb fujatnam. Bp-en van ilyen hely ahol szepen dolgoznak? Megertik mit akarok es egy darabbal is foglalkoznak? Semmifele csicsa vagy felirat, csik, ilyesmi nem kell ra, csak egy szep gyongyhaz szinu telebie fujas es gondolom lakk(?). Tudnatok ilyen helyet javasolni?
Veszprém megye. Személyesen nem ismerek környékről lakatost. Szerintem rozsdás autót, max környékbeli falukba lehet megcsináltatni maszeknál. Szakműhelybe nem hiszem.
Nem tudom merre laksz, de felétek szeretik az autókon az úgynevezett alja munkát? Érted mire gondolok,mert mifelénk nem szeretik. Arról jutott eszembe,hogy "Tycoon" keres mestert.
Annak idején ahol dolgoztam a vevők kértek sárhányót kerékpárra, és odaadtuk a kereket. És meglepődve mondták,hogy ő nem ilyet alkatrészt kért. De volt aki rájött,hogy a sárt a kerék hányja. Ez hasonlít a kitt meg a gitt esetére ki,hogy mondja.
Üdv! Látod ha közelebb laknánk egymáshoz én szívesen megcsinálnám neked ,kasznit is motort is A-tól Z-ig. Az árba is beleférne, meg az 5-6 évbe amit még elmenne.
Ezt én is aláirhatom és igazat adok 1.5éve raktam rendbe az Audit,de már kilyukad máshol.Hiába tömitőpsztáztam festettem alvázvédőztem le az egészet. Igaz már minimális az a hiba amit javítani kel,de ha nincs egy vagyon rá költve akkor sajnos minden vizsgára van mit csinálni.
Szerinted ha 400 at rátolok akkor egy 5-6 évvel meg lehetne hosszabbítani az élettartamát?
Nem kimondott veterán autót akarok belőle, az lett volna a terv hogy eredeti állapotban helyreállítom, de amint hallom hogy az több millió letettem róla.
Amit itt meg a másik fórumon is tanácsoltak a küszöb dolgokat meg a kopóalkatrészeket kicseréltetném meg ahol rohad, motort megcsináltatnám normálisan, és esetleg rádobnék 400 -500 at, de akkor franc tudja hogy kibír-e 5 évet. Bár ha minden le van kezelve akkor csak nincs ami elromoljon már benne, nem?
Elvileg csak 200 ezer km van benne, tehát nincs is agyonhajszolva.
Ívek vannak vaterán, ajtót meg keresgetnék bontott jót. Felhívnám a Bestet, elég jó áron dolgoznak. De - mint írtuk - ez pénzkidobás. Ráköltesz 400-at, és 120 helyett 180-at fog érni. Igen jó, 8-10 éves eladó autók vannak 700-900 eFt-ért. Soha nem lesz igazi veterán, az valahol 1977. körül megállt. Túl modern. Illetve mire veterán lenne, végleg el fog porladni..:(
Vagy összebarkácsoltatod kis pénzért, ronda lesz, és a következő tél végén megint rohadni fog, jobban mint eddig... sajna ez a realitás. A gépjárműves szakmában vagyok, ráadásul 9 veteránautóval, van némi rálátásom.
Aminek tiszta rozsda az alja, küszöb, sárhányó, ajtó alja stb. azt érdemes lepucolni. Homokszórás valóban drága. Flexel négerkorongal viszont csak munkaidőbe sok.
Különben, ha csak ott lakatolják, ahol lukas a lemez és púpos a festék, ott nem kizárt, hogy 3 év múlva máshól púposodik majd. Nem tudni.
Én is azt hittem valami régi gép. Én a 81-es Audinkat raktam rendbe 3hét alatt vizsgáztatható állapotra kihegesztve lefújva.és gond nélkül ment át vizsgán.
Ami csavarozott elem, és rozsdás, abból vegyél bontott jót, kár a rosszal kínlódni. Színt minta után most már igen pontosan ki tudják keverni, létezik színmérő.
Most, hogy az új autó javítás döglődik, egyre több szerviz fogadja a régi autókat is. Mondok egy jót: Best Autóház Kft. Bp. XVI. ker. Arany János u. 403-5600. Nem reklám, nem az enyém, de jól, és elfogadható áron dolgoznak, különben Fiat-Alfa márkaszerviz, saját fényezővel.
De ennek az autónak az értéke 100-300 ezer között van, legalább 400-at rá kell költeni, szóval nerm biztos hogy megéri.
86-os Nissan Cherry (nem sok van belőle az országban, és nagyon megbízható) csak egy teljes nagyjavítást szeretnék így közel a 30 évhez mert eddig csak nyúzva volt. Olyat lehet hogy az épp elemeket nem festi át az ember csak ami szétrohadt? Lehet keverni úgy festéket hogy ne látszódjon meg az új és a régi közti különbség?
Ilyen hegesztős, fél ajtó szétrohadós javításokkal hova érdemes fordulni? Márkaszervízben meg se próbálom mert aranyáron van :(
Különben a 30 éves az 82-83-as, az még akár egész jó is lehet. Nekem van egy 1986-os Mazda RX7-esem (képek), kellene kissé lakatolni, de nem vészes. Felesleges lenne darabjaira szedni:
Az 1976-os MGB-m pedig gyak. rozsdamentes, 500 fontért:
Az 1965-ös Wartburgom pedig teljesen gyári állapotú, még a fényezés is:
Ha csak ennyi, akkor kár teljesen szétbontatni, és kompletten felújíttatni, mert az tényleg nem éri meg (esetleg ha valami nagyon ritka darab). A teljes felújítás mág akkor sem áll meg 1 millió alatt, ha majdnem mindent te csinálsz, mert az anyagokat, egyes alkatrészeket mindenképpen meg kell venni.
Ki kell javíttatni a hibákat, és kész. Nézz át a veterán autók-motorok topicba, a magyar veterános élet tagjainak jó része ott megtalálható, lehet valaki elvállalja. De még úgy is legalább 1 millió az, amit írtál.
Ja, egy komplett, normális teljes fényezés 200-300 e Ft. alsó hangon. Rosszul meg nem érdemes megcsináltatni, met az aztán tényleg kidobott pénz.
Tudtok-e segíteni olyanban hogy magyarországon foglalkoznak-e régi autók felújításával (mint pl a Discoveryn szokták az autószerelős műsorban?)
Vagy egy 30 éves kocsim, amit kicsit helyre szeretnék pofoztatni teljesen, motorikusan, váltóilag, kaszniilag (félek hogy meg se éri, de nagyon a család szívéhez nőtt) van valami ilyesmi hely akik mittomén rászánnak pár hetet és a "roncsból" egy használható autót gyúrnak?
Rohad az alja, kerekeknél, aztán a hátsó ajtónál valami merevítésnél. Motorikusan jó, csak hengerfejezn kéne
világítást átnézni, váltót.
meg lengéscsillapító szar, meg úgy átnézni teljesen hogy biztonságos legyen, esetleg (nem tudom mibe kerül átfesteni, de átfújatnám az egészet ha nem túl drága. :)
(bár a 10 ezres rezsiórabérrel kiszámolva, lehet egy úgy BMW is kijönne a helyreállítás árából) :( :(
Lehet ezzel is annyi lesz csinálva mert ez az olcsóbb verzió. Persze nem az igazi,de ez lesz. Jobb lenne komolyabban megcsinálni,de az már anyag árban se olcsó kategória. Igazából pár ezres szárnyra senki nem akar 10ezret költeni.
Apám is csinált egyet régen. Csak lefújta 1K Nitró alapozóval, rá meg a festék. 4 évig láttam utána eladta, addig hibátlan volt. A gyantás, kittes verzíó azért jó, mert úgy néz k, mint ha műanyag, vagy üvegszál spoiler lenne.
Ha eltávolitottad a festéket temperáld mü.szilikonmentesítővel,majd fuj rá tapadásközvetitőt.A lágyitó adalékot 15-20%-ban ted a füllerbe.Kicsit ragad majd tőle,de ez ilyen.A lak-akrly 10% kb elég.Mi igy csináljuk,pár évig jó,de a gumi hő hatásra párologtatja magábol a bennelévő adalékokat igy őrőkős nem lessz.Poliésztert kőzvetlenül ne fujd a gumira mert nagyon rövid ideig áll meg rajta.Sajnos.
Én poliésztert használok ha kel,most is van itthon 2-3kg,megmaradt a Gsi lökös csinálásból,meg volt is még itthon. Teljesen le kel szednem a festéket az egészről. Fesékhez,nincs valami olyan adalék amit hozzákeverve jó lenne? Anno volt valami,hogy jó legyen a festék pl műanyagra is.
Most tudom azt gondoljátok ez a hülye steven mindig csak panaszkodik,hogy nincs munkája.Kérdezek valamit ki szokott közületek, vagy ismerősök közül, alvázvédelmet csinálni ,miként és mennyiért? Most nem a zsebekbe akarok turkálni, nehogy valaki félreértse.
Üdv! Jól mondod, most már lassan a bőség zavara van. Nekem nem itt kezdődik a baj,hogy sajnálom érte a pénzt hanem ott,hogy nincs munka szinte semmi. Én tudom milyen rossz szerszámokkal,gépekkel, dolgozni úgymond végig jártam a ranglétrát. Hiába vannak most márkás gépeim, mit érek vele jóformán semmit.
Azért gondolom célszerű tisztítani a ragasztás helyét,vagy annyira nem hagy nyomot,hogy nem kel? Általánoságban mit szoktál használni zsírtalanitásra,tisztitásra?
Igen. A bázis 5-10perc alatt megszárad. Ha vársz vele pár órát nyugodtan leragaszthatod és fújhatod a másik színt. Pár percet vársz, leszeded a ragasztást, és lakkozhatod telibe.
Azért jó a 3M mert nem hagy ragasztónyomot a felületen és nem szedi fel fel a festéket. Sőt még a széle is ugyvan csinálva hogy ne legyen válla az elválasztásnak.
Hali. 2 szinű fényezésnél,hogy kel elválasztani a 2 színt,hogy ne tépje fel a festék szélét a szalag és utána a másik színnél ugyanez stb. Szóval az érdekelne,hogyan kel csinálni,utána lakkozni kel-e?