Keresés

Részletes keresés

monyesz Creative Commons License 2007.09.04 0 0 19690

Szigeteletlen ház esetén az ökölszabály nem is (olyan) rossz. Csak itt van (lesz) ugye a +10cm eps.

A másik meg hogy csak padlófűtésnél be kell tekerni azt a csőmennyiséget, ami képes elég hőt leadni, ezt is kéne méretezni.
Meg figyelembe venni, hogy a padlófűtéssel nem lehet ugrálni úgy mint a radiátorssal, hogy rádurrantok azt máris melegebb van 2-3 fokkal.

 

Hm, hát hogy a kazánhoz mi kell,azt meg azért a szerelőnek kéne tudni, nélküle nem fog menni...

Előzmény: porker (19689)
porker Creative Commons License 2007.09.04 0 0 19689
Nem leszel leszúrva, inkább csak beleestél a szokásos magyar csapdába. A szerelő valami - neki jól bevált - ökölszabály alapján számol. Pl. légköbméter x 50-70 W. Mondjuk ha 3 méter a belmagasságod, akkor ez simán lehet 17 kW. Ez csak egy tipp, de ismerem a szerelőket - tisztelet a kivételnek! De az enyém is ezt akarta.

Egy hőveszteség számítást nem nehéz összehozni, de meg kell hozzá tanulni valamilyen szoftver kezelését. Sokan a Winwatt free verzióját használtuk, de nem két napos a buli.

Ebben az árkategóriában az Inka szokott a favorit lenni. SD-t ritkábban javasolnak, már csak azért is mert van néhány kiegészítő eleme, ami nincs az alapárban, míg az Inkánál beletartozik. Én nyár elején kértem SD is ajánlatot, az nem volt ennyire szerény (mármint amit kaptam):

Isotwin Condens 456 000
Padlófűtési modul 252 000
SDK 150 + keret 69 600
SDK cirkuláció 74 400
Indito/csat idom 18 000

Azt hiszem ezek brutto árak voltak. Nem tudom, hogy ha ezeket a kiegészítőket is figyelembeveszed, akkor mit mutat a két kazán - Thema vs Inka - végleges költsége?
Előzmény: (M)Ákos (19686)
monyesz Creative Commons License 2007.09.04 0 0 19688

Hát kérdezz rá az Inkára a szerelődnél. Itt a topicon talán ketten is vettek, keress rá, talán írtak valamit.

Az SD sem gáz szerintem.

Előzmény: (M)Ákos (19687)
(M)Ákos Creative Commons License 2007.09.04 0 0 19687

Maradnék a 300e körüli árnál, több nem nagyon fér bele.

Van még alternatíva?

Székesfehérvár környékén van az épület.

Most lett esedékes a kazán választás, régebben már beszéltünk róla (fogalmam sincs, milyeneket mondott akkor). Most ezt a SD készüléket javasolta, mást nem. Az Inkát csak én találtam most hirtelen egy kis guglizással.

Előzmény: monyesz (19684)
(M)Ákos Creative Commons License 2007.09.04 0 0 19686

A számítás nincs nálam, a szerelőmnél van, ő említette, hogy megfelel a kazán. Majd rákérdezek.

(Érzem, most le leszek szúrva, hogy így megbízni valakiben... :-))

Ha mégis hasra mondta volna a 20 éves tapasztalata alapján - amit azért nem hiszek - nehéz egy ilyet összehozni alaprajz, tájolás, építőanyagok, szigetelés, ...stb ismeretében? Vagy csak ő tudja megcsinálni?

Előzmény: porker (19680)
monyesz Creative Commons License 2007.09.04 0 0 19685

A falaknak van hőtároló képessége, egy ideig... Aztán hülni kezdenek, és 'hőt vonnak el'. Szal 1-2 nap -13-at ki fogsz bírni, főleg ha csak 21-22 fok az igény.

 

Amúgy minden polémia felesleges ha ki van számolva és a tervezőn le lehet verni, amikor vázni fogsz ! :) De hallottam én is olyan lakásról, ahol a lakó állítása szerint elég volt a padlófűtés.

Előzmény: Bubi504 (19683)
monyesz Creative Commons License 2007.09.04 0 0 19684

Egyetértek tanult kollégámmal ! :)

 

Ha nincs pénzed a Viessmann-ra, akkor a "követők" közül több jó választás is van.
Soxor döntő, hogy milyen a helyi szervíz ? Melyiket ismeri, preferálja a fűtésszerelő. Apropó, a szakiknak mi volt a véleménye a készülék választásról ?

Előzmény: porker (19680)
Bubi504 Creative Commons License 2007.09.04 0 0 19683
Ezt a "radiátor is kell" című elméletet nem támasztja alá a lakás, ahol immár 6 éve lakom:
-38-as külső falak szigetelés nélkül,
-födémszigetelés nincs
-áthidalók kisméretűből (sajnos, láttam mikor készült)
-ablakok 4-16-4 szerkezetűek gáz és bevonat nélkül (6 évvel ezelőtti szint alja).
Pár éve, amikor volt -13 fok hideg is, akkor is olyan meleg volt a lakásban, mint amennyit beállítottam (21-22-t szoktam meg). Az tény, hogy mindkét szomszédos lakás fűtve van. Egyedül a fürdőszoba hűvösebb a kelleténél (mert csak 3,6 m2), de erre több megoldás is van : be lehet kapcsolni a ventillátoros hősugárzót, ami 3 perc alatt felfűti. Ha csak a kedvesem didereg, akkor vagy én megyek előbb zuhanyozni (a gőz remekül fűt) vagy együtt (utóbbinak számos ismert előnye van :-)
Van ugyan egy törölközőszárítós radiátor rásegítésnek, de miután a nyári rendszermosásnál láttam mi jön ki belőle (fekete iszap), nem nyitom ki a szelepét soha többet. Az épülő házunkban is csak padlófűtés lesz, ebben biztos vagyok.
Előzmény: porker (19674)
kuzo2 Creative Commons License 2007.09.04 0 0 19682

Aztán kifogott... :o

A Lángőrnél éppen nem volt, és nem akartam körbejárni a várost. Tudod, a lustaság ;-) Még közel sem volt...

Előzmény: sjohn (19677)
enginer Creative Commons License 2007.09.04 0 0 19681
Így hideg állapotban nem annyira kevés az 1,1bar, melegen lesz az bőven 1,5 is.


Ez a légtelenités elég kőkorszaki. :)
WC-be csap helyére szerelj be egy automata légtelenitőt.
Előzmény: Flex (19679)
porker Creative Commons License 2007.09.04 0 0 19680
Ha nem csak a márka érdekel, akkor vedd meg az Inkát. Szükség esetén nagyobb teljesítménye van - áruld már el a hőigényed!! - magyar (olasz pénzzel) termék, alkatrész biztos van, de nincs gond a megbíhatóságával sem és mint említettem ebből többet is szerelnek, mint az SD-ből. Ha nem Viessmannt raknék be, akkor én ezt választanám. Illetve ezt választottam, de az egész rendszer tekintetében a Vissmann nyert.
Előzmény: (M)Ákos (19678)
Flex Creative Commons License 2007.09.04 0 0 19679

Padlófűtésünket szeretném beizzítani a hideg időre való tekintettel, de a visszatérő körön található nyomásmérő szerint 1.1 bar nyomás van benne, pedig tavaly tél előtt a szaki 1.5 körül állította be, és tavasszal is 1.3 körül állítottam le. Ez levegősödés miatt lehet? Ha igen, akkor hogyan légteleníthetem? A rendszer úgy van kialakítva, hogy ha egy csapot megnyitok akkor a hálózatról vizet lehet engedni a körbe, a rendszer legmagasabb pontján pedig van egy csap amit ha kinyitok akkor a víz kifolyik, a szaki annak idején oda rakott egy csövet és a WC-be engedte a vizet mikor légtelenített. Megcsinálnám én magam, ha elmondjátok hogy mire figyeljek, mekkora nyomást kell beállítani, stb.

(M)Ákos Creative Commons License 2007.09.04 0 0 19678

Megbízhatóság a szempont, ha hatásfokra, stb. kábé ugyanazt tudják.

Köszönöm a segítséget!

Előzmény: porker (19675)
sjohn Creative Commons License 2007.09.04 0 0 19677
Így is van , na nehogy má...
150 helyett? nem ma kezdte a srác.
Egyébként miért ott vetted? mazochizmus vagy ő volt a legközelebb , vagy nem ismertél mást?
Előzmény: kuzo2 (19672)
pupil Creative Commons License 2007.09.04 0 0 19676

Végre egy sematikus rajz! Ilyet keresek már egy ideje.

Köszi.

Előzmény: Bubi504 (19669)
porker Creative Commons License 2007.09.04 0 0 19675
Az Inka is egy jó választás. Szerintem sűrűbben szerelik ezt, mint az SD-t. De, hogy a kettő közül melyik a jobb azt így nehéz lenne eldönteni. Mert ugye: mi alapján?

Az SD "nevesebb" és a vezérlése nem annyira "összetákolt", mint az Inkáé. Az is igaz, hogy Téged üzemelés szempontjából ez egyáltalán nem fog érinteni. Ha a méretezett hőigényednek megfelel az SD, válaszd azt!
Előzmény: (M)Ákos (19673)
porker Creative Commons License 2007.09.04 0 0 19674
A kazánod meg fog bírkózni a csővel - ez csak szivattyú kérdése - sőt elég teljesítméye is van a fűtéshez, de az azrt necces, hogy CSAK padlófűtés. Szigetelés nélkül akár m2-ként 100W teljesítményre is lesz igény, ahhoz viszont majdnem forró padló kell. Van aki már a 27 fokos padló felületi hőfokot sem bírja!

Persze nem biztos, hogy hideg tél lesz. Viszont - mint tanult kollégám is kérdezte - mi a helyzet a hőigénnyel? Méretezte valaki az épületet. Mert elég sok függ a homlokzati hőszigeteléstől, de nem minden. És még kiderüllet, hogy 900 m ide vagy oda, nem lesz elég a hőleadó felületed a hőveszteséghez képest!
Előzmény: (M)Ákos (19667)
(M)Ákos Creative Commons License 2007.09.04 0 0 19673

Pl. a Termomax Inka 24 RK-t néztem még, ez 24kW/35kW HMV-t tud, szemben a Thema Condens 18kW/24kW HMV-ével, és kb. 15e-rel kerül többe.

Viszont, hogy melyik megbízhatóbb, arról fogalmam sincs, nem értek hozzá.

Ha nem kell a nagyobb, akkor minek, nem csak az ára miatt.

Szóval, várom a javaslatokat. :-)

Előzmény: (M)Ákos (19671)
kuzo2 Creative Commons License 2007.09.04 0 0 19672

Tudom, de csak nem hagyhatom, hogy egy csavar kifogjon rajtam ;-))

Valami 400-500 forint volt.

Előzmény: sjohn (19663)
(M)Ákos Creative Commons License 2007.09.04 0 0 19671

Igen, a számítások megtörténtek, a teljesítmény elég lenne.
A szigetelés csak jövőre kerül fel pénz hiányában, most télen max. ketten húzzuk meg magunkat a házban, így egy része csak temperálva lesz.

Kérdés, hogy hasonló áron van-e jobb kazán, érdemes-e ezt választani ennyiért...

Előzmény: monyesz (19670)
monyesz Creative Commons License 2007.09.04 0 0 19670

Számolt épületgépész hőgiényt, méretezte a kazánt ?

Az a +10 cm eps mikor lesz a falakon ? Mertha "csak majd", akkor lehet fázni fogtok télen...

 

Amit írtál kazánt, azt nem tartom drágának, csak kérdés jó-e nektek.

Előzmény: (M)Ákos (19667)
Bubi504 Creative Commons License 2007.09.04 0 0 19669
Itt találsz több variációt is.
Előzmény: pupil (19664)
enginer Creative Commons License 2007.09.04 0 0 19668
Ez lenne az a UNICAL kazán?

Ennek a szvattyúját szerintem ne kapcsolgasd a csőtermosztáttal, mert sűrün lefog tiltani.

Elöször is az lenne a kérdés, hogy hogyan akarod bekötni a meglévő rendszerbe a cserépkályhát (nem elektromosan kérdezem)?
Előzmény: pupil (19666)
(M)Ákos Creative Commons License 2007.09.04 0 0 19667

Kazánvásárlás előtt állok.

Saunier Duval Thema Condens kondenzációs kombi gázkazán jó választás lehet a 299.999,- körüli árkategóriában?

Esetleg mást javasoltok?

Egyszintes, 114 nm nettó alapterületű (+ 20 nm egybeépített garázsos) 38 PTH NF (+ majdanán 10 cm EPS), mindenhol padlófűtéses házba lenne.

Kb. 900 m (asszem 14 mm-es) p.f.csővel kéne megbirkóznia.

 

pupil Creative Commons License 2007.09.04 0 0 19666

 

Köszönöm, hogy írtál.

Egy Unical BTFS 28-as kazánom van.

Szerinted ez a kazán alkalmas a csőtermosztát kapcsolgatására?

Nem a szivattyúket kell felváltva kapcsolnia a csőtermosztátnak?

Előzmény: enginer (19665)
enginer Creative Commons License 2007.09.04 0 0 19665
A csőtermosztát általában egyből egy váltó kapcsoló is aminél egyszerübben nem is lehet megoldani a kazán lekapcsolását,
de ha valami újabb gázkazánod van, akkor az nem fog neki örülni, ha kapcsolgatod a tápfeszét, a szivattyúját meg főleg nem kapcsolgatnám külön.
Előzmény: pupil (19664)
pupil Creative Commons License 2007.09.04 0 0 19664

 

Kedves Nándiboy!

 

Idén készült el a cserépkályhánk vizes betéttel.

Az előre menő ágra felszerelésre került egy cső termosztát, egy 6 literes tágulási tartály golyós biztonsági szeleppel, a visszamenőre pedig egy szivattyú.

 

Nem tudsz véletlenül egy elektromos kapcsolási sémát, ami a szivattyú bekapcsolásával a gázkazán szivattyúját leállítaná?

 

Köszönettel, Pupil

Előzmény: Nándiboy (19188)
sjohn Creative Commons License 2007.09.03 0 0 19663
Fura , de mintha a 19330-ban mondtam volna , hogy cseréld ki.:))
Mennyi az az ötszörös ár?
Előzmény: kuzo2 (19662)
kuzo2 Creative Commons License 2007.09.03 0 0 19662
Még nem mondtam, de a gázos rész rendben volt, membrán csere megoldotta a problémákat. A Rözöge Zsoltnál vettem a Nefelejcs utcában 5×-ös áron. Oda se menjetek.

Furcsa, hogy a szervízkönyv ennyire más diagnózisra vezet a tünetek alapján.

Előzmény: sjohn (19420)
regoskoz Creative Commons License 2007.09.03 0 0 19661
nem tudom, lehet-e jelentosege annak, hogy keringeto rendszer is be van epitve (hogy egybol meleg viz jojjon a csapbol)
Előzmény: regoskoz (19658)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!