Szia!!! nekem is mátrixom van de azt ugye tudod hogy sztenderen nem szabad hajtani a gépet mert szét pörög pi***ba?! Ha gyári a motorod és 50 es akkor lehet hogy nincs is vele baj nekem a 9500 at már nagyon nagy lejtőn pörög de nem szoktam ilyenekkel kínozni ja és akkor tépek kb 70-el!!! de ha akarod meg mutatom képen hogy hogy van beállítva a karbi csak szólj!!!
Kösz a tanácsokat,Fehérvári vagyok,úgyhogy körülkérdezősködöm a szervízeket,ahol van hozzá kipufogó azt bevállalom,a variátornál kiszedtük már a gyűrűt,görgőket nem cseréltünk,a karbiban majd keresek valamivel nagyobb fuvókát a gyárinál nagyobbat de nem 57 eset!
Valaki segítsen sehogy se boldogulok a karburátor beállítással már valamire mondjuk jutottam vele 9500ig felpörög sztenderen aztán vissza fullad 8800-9000re és sehogy se sikerül beállítani eddig amúgy 9800-9900ig pörgőt ki amíg nem jött ez a karburátor probléma még mindig szegény a keverék vagy már túl sok neki ezért csinálja ezt? mit csináljak vele hogy jobb legyen és ne csinálja ezt? VALAKI SEGÍTSEN valami használható ötletel az idegeimet megzabálta ez a Mikuni karburátor :@:@:@
az alumínium alaktrészből két cső jön ki egy a vázra van csatlakoztatva a másik a kipufogóra a matrixon úgy van legalábbis értelemszerű hogy a kipufogóból amit kiszűr káros anyagot azon a kis alumínium alkatrészen keresztül a vázba vezeti vissza javítson ki valaki ha rosszul tudom...
ami cső csatlakozik a kipufogóhoz az a káros anyagokat távolítja el belőle és a vázba vezeti vissza mintha ott jobb lenne nah mind1 pár országba e nélkül már be se engedik ezeket a motorokat...
Üdv!Sikerült megvennem a robogómat(Yamaha licensz) Néhány kép róla ha sikerül???!!!Érdekelne egy dolog!Az egyik képen amin alulról látszik van egy cső ami csatlakozik a kipufogóba.Mi lehet ez?A kép elején lévő alumínium egységre csatlakozik a másik vége.
vagy egy nagyobb fuvóka, vagy valami "szarral" szűkitsd le a bemeneti nyilást valahogy. annó a zsigulimba pb gáz volt beszerelve persze feketén mert akkor még nem lehetett gázzal járni és ott is le kellett szűkiteni a légszűrő bemeneti nyilását. nekem egy öblitőszeres flakon kupakja passzolt a légszűrő csonkra és arra fúrtam kissebb lukat. sztem próbálkozz 12mm-es likkal mert akkora a torokméret. azt még tudod tágitani.
néhány hozzászólással előbb stabil oldaltfekvés nevű kolléga emlitette a fuvóka méreteket, meg azt hogy Ő szerelő!!!
hali valaki segitsen lécci ma kitakaritotam a keeway matrixom légszűrőjét és a légszűrűnél ahol beszívja a levegőt az a csonk vagy mi a retek azt kicsit ki tágítottam nagyobbra és azóta 58km/h-nál nem megy többet eddig 63-64km/h volt sík úton állítgattam a karbin még rosszabb lett valaki mondja meg mik a gyári beállítások a karbin hány fordulat!!! már nincs fojtás a mociban!!! nagyon fontos lenne valaki segítsen vagy vegyen fel msnre az még jobb lenne címem:piskota77@citromail.hu
A fimol nem csak a mikrobarázdákba rakódik le, hanem a gyűrűk hornyaiba is, méghozzá koksz formájában. Amitől a gyűrűk leragadnak, csökken a kompresszió, sanszos, hogy a dugó extrém eserben direktben siklik a hengerfalon, az eredmény széles palettán mozog, a gyűrűtöréstől, a motor beállásáig széles skálán bármi. Láttam már pár fimolos, slickes, metabondos csodanotort beégett gyűrűvel, törött dugóval.
A másik fele, hogy a vaskosabb füst lényegesen nagyobb koromtartalommal még a kipufogódban is lerakódik, ezzel is sikeresen csökkentve a teljesítményt.
Ez egy olyan palacsinta, amiben a csokikrém/szar arány erősen az utóbbi felé mozdul el.
Több mint 20 éve szerelek motorokat, ez alatt az idő alatt találkoztam már pár csodaszerrel, hidd el, az egyetlen jó dolog amit a motoroddal tehetsz, hogy a gyárilag előírt ásványi olajat teszed bele, nem a tescos szarokat, hanem tényleg valami minőségi cuccot, és ennyi.
Köcce a tanácsot, csak kivulröl a factnak más a blokja(vagy csak ugy néz ki??)
Üdv Nagya
UI:A fimol (molibdén diszulfitos kenőanyag) berakodik a henger "réseibe", és mivel kitünő siklóanyag ezáltal csökkenti a henger kopását. Az adalákolás megszüntetésével a kenöanyag kikopik, és visszaáll a természetes állapot.
"A Fimol a felületnemesítő szerek csoportjába tartozik. Az olajozott felületeken lévő apró mélyedéseket kitölti, ezért nem a kiálló részeken fekszik csak fel a felület, így csökken a súrlódási ellenállás. A 2T-s motoroknál pedig eléggé erős füstölés a "mellékhatása".
Plusz információ, hogy a szer elektronmikroszkópos felvételek alapján kb. úgy képzelhető el, mint milliónyi atomi csapágygolyóból álló folyékony (egymáson elgördülnek!) anyag. Az alapanyag a molibdén-diszulfid (ezek a csapágygolyók), a segédanyagok közt pedig a bezinben való eloszlást segítő adalékok, és grafit is megtalálható. A grafit is elég jól kenhető, pl. 2B-s vagy puhább grafitceruzára gondolj.
Hatás:
Minthogy kitölti a mikrobarázdákat, így a kialakuló olajfilm a hengerben sokkal jobb minőségű, egyenletesebb. Nincs még véletlenül sem olyan hely, ahol ne lenne olajfilm. A henger és dugattyú súrlódása csökken, így csökken a motorfék, a hőtermelődés, és javul a hatásfok. A hatásfok javulása pedig üzemanyag megtakarításban jelentkezhet/ik. (Megjegyzem, nekem érhezhetően jobban húzott alulról a DT egy alapos "beöntés" után, így még azt is megkockáztatom, jobban meg, de nem végsebességre!)
Ellenhatás:
Minden jóban van valami rossz. Az anyag miatt a gép erősebben, szürkés színnel füstöl, valamint szubjektíven a füst büdösebb. A grafittartalom miatt valószínűsíthetően nagyobb a koksz, illetve a hamuképződés, ezt a kipuffogórendszer takarításával orvosolhatjuk. A benzin csúnya szürkés zavaros színű lesz tőle. Nem túladagolható, egyéb káros hatása nincs.
Beszerezhetőség:
Ez itt a reklám helye, az anyag MOL kutaknál kapható, 125ml-es kiszerelésben, kis műanyag flakonban. Egy flakon ára 700 forint küröl mozog, a leírás szerint 25ml anyagot kb. 30 liter benzinhez kell adni. Én a flakon kupakkal szoktam mérni, és 2 kupak anyagot teszek egy tele tankba (kb. 10l), közvetlenül tankolás után.
A Fact 50-ben, mint ahogyan a Matrixban, Hurricaneban is, három helyen van fojtás.
Egyrészt a kipufogó könyökben. Itt a fojtatlan verzió nagyobb belső átmérővel bír, nincsen benne az emissziós szabályzó csőcsatlakozó, és kisebb ívben kanyarodik, ez által rövidebb is, így ezt cserélni kell. Ha cseréled, bele kell nézni egy pöttyet, mert vannak benne néha akkora redva hegesztési csimbókok, mint a Himalála, na azokat szépen ki kell reszelni!
A második pont a variátor két tárcsája közti gyűrű. Ezt csak légkulccsal tudod leszedni, a gyűrűü kiveszed, és ha már itt jársz, teszel bele 4gr görgőket, de valami jófajtát érdemes. (Malossi, Polini, izlés, pénztárca dolga) Mikor szereled össze, figyelj a lehúzásnál (szintén légkulccsal), hogy a kis csillag szépen illeszkedjen a főtengely ricnibe. Ha ezt elcseszed, és ferdén fogatod fel, megy a főtengely a lecsóba, mert lenyelódik a ricni.
A harmadik pont, és a produkció lelke a karburátor. Itt ugye a gyári főfúvóka helyett adnak szetbe egy nagyobbat, ami 10 esetből kilencszer dráma, mert túlzabáltatja a motort. A gyári 47.5, a szetben meg 57.5-öst adnak, ami sok többnyire. A bevált módszer, hogy alaphangon feldörzsárazod 50-re, ennyi minimum kell, aztán 5 századonként haladsz felfelé. Igen, összerak, feltesz, próbál szétszed dörzsáraz összerak feltesz próbál.......ordas szopás, de csak így lesz jó. Többen szokták tanácsolni, hogy meg kell nyitni a légszűrőház beömlőjét, és betenni a gyári tuning fúvókát, de ez egy baromság. Fulladni nem fog, ugyan, de a fogyasztása vetekedni fog egy 2.8-as benzines automata Opel Omegával, és ráadásul a benzint nem fogja elégetni, csak kilocsolja a kipufogón.
Nagyjából ennyi.
A folytás kivétele egyébként nem garis dolog, mindenképpen fizetős, szervizt ajánlani meg nem nagyon merek, mert nem kell, hogy utána engem anyázzál.
Hello!Nekem is f-act om van,lassan elérem az 1000 km-t,de már nem garanciális a gép,szerinted mennyibe veszik ki a fojtásokat szervízben?Vagy hova érdemes vinni?
Ha van valakinek mukodokepes digis kijezoje plusba matrixhoz (jo a focuse,az f-act is) az legyszi szoljon,az enyem `megvakult` egy joideje es azert jo volna tudni mennyivel repesztek :D v is leginkabb a tank allasat
Hali! nekem is volt hasonlo gondom es nekem a kontakthaz csatlakozoja oxidalodott be. 3 lehetosegem volt: 1. veszek uj kontakthazat 2. a kontakthaz helyett teszunk egy sima kapcsolot 3. vagy nuku csatlakozo
Szoval a megoldas az lett h kivagtuk a csatit es egybe kotottuk a szalakat es okes minden. Nah most nem allitom h neked is ez volna a tuti csak gondoltam megosztom veled/veletek