Keresés

Részletes keresés

zergetollas 2847 Creative Commons License 2018.03.18 0 0 99313

Még egy kicsit visszatérnék a GMP 948 puzzle-re,amit egyre többen próbálunk kirakni.Sok hasznos információ került felszinre a témában,de úgy tűnik,az utolsó kocka még mindig nem biztos,hogy a helyén van.A hatvani oldalhoz próbálok még hozzátenni.2009.-ben két 415-ös és egy 260-as /AOA-493/ került Hatvanba az Alba Volántól. Áprilisban az AOA és a GMP 946 álltak csatasorba.A másik 415-ös rögtön a hátsó kerités mellé került,jól láthatóan rendszám nélkül és a mai napig ugyanúgy ott áll! Szerintem ő volt a rendszámdonor. Augusztusban érkezett meg GMP 948 rendszámmal a szóbanforgó 480-as és azóta vidáman helyi járatozik./ az öszi műszakija környékén kapott egy szolid fényezést is./ A hozzászólásokból úgy tünik,nem csak én látom 480-asnak. Az eredeti Albás 948 biztosan nem lett felújítva.Mostmár csak az a kérdés,hogy a jelenlegi GMP 948 a repülőtéri 480-as,vagy sem. Ránézésre is úgy látni,neked van igazad,mert a kék-fehér járműn nincs hátsó ajtó,vagy talán befalazták? Annak meg nyoma lenne.Van vélemény,mely szerint másik 480 meg nem lehet.Szóval ki tudja az igazi megoldást?  Előzmény:apron 64 99301.                                                                                                                                                                    

EKM-765 Creative Commons License 2018.03.18 0 0 99312

Szia!

Erika 56 topiktárs lehet a segítségedre:

http://forum.index.hu/User/UserDescription?u=842819

 

A gyöngy embléma szép lett.

Előzmény: Viktor Cseh (99309)
vt976 Creative Commons License 2018.03.18 0 0 99311

Mivel E15-ről van szó, ezért érdemes lenne az alábbi témakörbe is beírni a kérést:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9174057

Előzmény: Viktor Cseh (99309)
Viktor Cseh Creative Commons License 2018.03.18 0 6 99310

Párom készítette 3604 db gyöngyből. 26 X 6 cm. 

 

Viktor Cseh Creative Commons License 2018.03.18 0 0 99309

Sziasztok! 

Régóta követem az oldalt. Segítséget szeretnék kérni tőletek. Ikarus E 15 hátsó szélvédőt keresek. A külső üveg van eltörve, a belső még megvan. Én vettem meg Kenyeres Jánostól a széthullott E 15-öt abba kellene. Előre is nagyon köszönöm a segítséget! 

Mutatnék egy érdekességet. Párom készítette 3604 db gyöngyből! Aminek az Ikarus E 13-ban lesz a helye! 

f.domino_ Creative Commons License 2018.03.18 0 8 99308

Festési próba az első (még nem tökéletes) öntvényeken. (pl ez az ablak még kicsit homályos).

Még majd jönnek rá a maratott tükrök, ablaktörlő, kilincs, meg ködlámpák. Meg a matricák, de azok még sehol sincsenek :-)

CLY-802 Creative Commons License 2018.03.18 0 0 99307
norbee601 Creative Commons License 2018.03.17 0 1 99306

Vannak más rendszámok is amik nem olyan szorosan kötődnek konkrét Ikarushoz :D

Előzmény: apron64 (99305)
apron64 Creative Commons License 2018.03.17 0 0 99305

Teljesen egyetértek veled, ez az én véleményem is!

Kis hazánkban minden megoldható "ügyesben" ....

A lépcső leírásában pont most pontosítottam magam, mert rosszul fogalmaztam előzőleg.

Előzmény: norbee601 (99303)
apron64 Creative Commons License 2018.03.17 0 0 99304

Pontosítom magam.

Úgy akartam akartam írni, hogy ennek a DAF alváznak az első ajtótól a középső ajtóig alacsony belépésű a padlószintje (egy-egy alacsony lépcső mindkét ajtónál). Aztán az utastérben (középen) belső lépcsőt követően a padlószint hátrafelé folyamatosan emelkedik. A hátsó ajtónál a fellépésnél már három lépcsőfok van.

Előzmény: apron64 (99301)
norbee601 Creative Commons License 2018.03.17 0 0 99303

Sima papírozási trükk.

 

A 480-as soha nem volt forgalomba helyezve, 2009-ben pedig már nem tudták volna újonnan forgalomba helyezni. A 415 papírdonor volt, darab-darab.

 

Egyébként nem alacsonypadlós, hanem egy lépcső magasan van a padló (a 415 két lépcsőjével ellentétben.

 

Egyébként Béke Tóni is meg akarta szerezni 2009-ben, de aztán a Hatvani Voláné lett.

Előzmény: apron64 (99301)
EKM-765 Creative Commons License 2018.03.17 0 0 99302

Ugyan 415 van ráírva de ez 480, orrhűtős.

http://indafoto.hu/ekm-765/image/20278747-cc1b13eb

Előzmény: apron64 (99300)
apron64 Creative Commons License 2018.03.17 0 0 99301

Még ezt az infót találtam a neten, a valódiságát nem tudom garantálni.

 

" A 400-as sorozat alvázra épített típus ezen példányának életútja igen kalandos.
   Az 1988-ban gyártott Ikarus 480.94-es típusú autóbuszt bemutatóbusznak szánta a gyártó. Ezt követően a 2000-es évek elejéig a Ferihegyi Repülőtéren volt belszolgálati jármű, majd a Rákos Jármű Kft-hez került.
2009-ben az Alba Volán törölte állományából a GMP-948-as forgalmi rendszámú, 1997-es évjáratú Ikarus 415.27M típusú buszát. A Hatvani Volán látott benne fantáziát és a Rákos Jármű Kft-t bízta meg a felújítással. A leromlott vázszerkezetű, 12 éves 415-ösnél jobb állapotban volt a fent említett 21 éves 480-as, így a Volán-társaság beleegyezésével ez utóbbit újították fel. Üzemeltetői oldalról tekintve jellegében a két jármű nem nagyon tér el egymástól. További felújításban pedig valószínűleg már úgysem részesül. "

 

Mindenesetre már az első mondat sántít, mert az Ik-480.94 busz DAF alvázra épült, ami az első ajtótól a középső ajtóig alacsonypadlós, aztán a padlószintje egy belső lépcsőt követően emelkedik hátrafelé. Nem az általánosnak mondott 400-as széria fenéklemezére készült. A seb. váltó kivételével DAF fődarabokkal szerelték. És még rengeteg másban is eltért a 415-től. (Ez biztos, mert mindig az én kezem alá került ha lejött a műhelybe.)

Tehát már eleve elég sokban különbözik ahhoz, hogy csak egyszerűen átrakják egy 415-ös rendszámát felújítás után, úgy, hogy megtartsák az eredeti típusszámot is.

 

 

Előzmény: apron64 (99300)
apron64 Creative Commons License 2018.03.17 0 0 99300

Igen, ez az Ikarus-480 volt Ferihegyen az LRI/BA tulajdonában, a Jármű osztály üzemeltetésében.

Ezen (és néha evvel) dolgoztam több éven át.

De ez nem egyezik meg a 99299 hsz.-ben látható Ik-415-el! Ha jól sejtem, Ti azon és annak társán vitatkoztok.

Előzmény: gvm-120 (99298)
gvm-120 Creative Commons License 2018.03.16 0 0 99299

És most így néz ki jelenleg:

gvm-120 Creative Commons License 2018.03.16 0 0 99298

Ő volt az nem?

gvm-120 Creative Commons License 2018.03.16 -1 0 99297

Egyébként qzt is mondják hofy az alba volán tulajdonába volt egy ikarus 415.26 vagy 27 és azt újították fel(én nem ebbe hiszek)

gvm-120 Creative Commons License 2018.03.16 -1 0 99296

Eggyet értek mert én is napi szinten utazok vele

Előzmény: TóthDuO (99295)
TóthDuO Creative Commons License 2018.03.16 -1 0 99295

EZ HAZUGSÁG A MAI NAPIG UTAZOK VELE!

Előzmény: zergetollas 2847 (99279)
Desgrévres Creative Commons License 2018.03.16 -1 0 99294

 

Egy barátom 1983. szeptemberben utazott ÁFOR festésű Ikarus 620-assal, Csepel Tanácsház térről, az ÁFOR buszmegllóból a telephelyre vitte a dolgozókat, mint szolgálati járat. Létezik-e ilyen kocsiról kép?

 

Desgrévres Creative Commons License 2018.03.16 0 0 99293

A munkahenger részleteivel kapcsolatban kérnék privát elérhetőséget a 06-20-221-3165 mobil számra. 

 

Előzmény: jofi47 (99290)
Balázs1a Creative Commons License 2018.03.16 0 1 99292

Van még, a mai napig. Nem használják őket, ez igaz, de akad Veszprémben, Győrben, elvileg még Mátyásföldön is, összesen 4-5 darab.

Előzmény: D 20 (99274)
ikarinátor Creative Commons License 2018.03.14 0 1 99291

Az eredeti, két részes befelé, felülről buktatható kis ablak, karomszerű függőleges kis kallantyúval.

Előzmény: gumidani (99200)
jofi47 Creative Commons License 2018.03.14 0 0 99290

Ajtó nyitó munkahenger eladó.

Hossza 1 méter.

Nem tudom melyik kocsié, mert több fajtával is jártam.

Most vettem ki az eredeti csomagolásából, mert a portól nem lehetett látni mi van benne.

 

EKM-765 Creative Commons License 2018.03.13 0 0 99289
Scatty29 Creative Commons License 2018.03.11 -1 0 99288

BCD-455-ről és 633 sorsáról tud valaki?

 

Ahol volt azt az oldalt nem tölti be, szerencsére megvan a kép

 

Petra Tours van rá írva.

Előzmény: trlpx (57620)
BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2018.03.10 0 0 99287

Maga a busz 1992-es, ha az segít valamennyit.

Előzmény: apron64 (99286)
apron64 Creative Commons License 2018.03.10 0 1 99286

Sajnos Neked sem tudok pontosan válaszolni.

Én 1993-ban mentem dolgozni Ferihegyre, még a BA jogelődjéhez az LRI-hez, a Jármű osztály műhelyébe. Úgy rémlik, hogy akkor már ott volt a busz. (De annyi eszköz volt ami hozzánk tartozott, hogy előfordulhat, hogy tévedek.)

Az biztos, hogy sokkal kevesebbet fordult meg nálunk a műhelyben javításon, mint a cég két Ik-396-osa.

Előzmény: Törölt nick (99283)
Dzsokko Creative Commons License 2018.03.10 0 2 99285

 

Sziasztok!

 

Régi autó-motor újságban találtam ezt a pár darab képet

 

Üdv

apron64 Creative Commons License 2018.03.10 0 1 99284

Igen, emlékszem rá.

Pontosan nem tudom megmondani, hogy meddig volt a BA tulajdonában, mielőtt eladták.

Erre a volt garázsmesteri szolgálat -most jármű manegmant-nek hívják a maradékát- tudna válaszolni. Én a járműjavító műhelyben dolgoztam. A kettő még fizikálisan sem volt egy helyen, bár mindkettő a Járműosztály része volt. (A BA Járműosztály már hét éve megszűnt.)

Nem szétbontásra lett eladva, a CELEBI-hez került át, használták is egy darabig. Hogy ők hova passzolták azóta? Az biztos, hogy már nincsen Ferihegyen.

A busz BA-s korában üzemeltetésre a Kisgépes Terminál-nak (GAT-General Aviation Terminal) volt kiadva. Egy téli időszakban "elkövetett" megbikázás tönkretette a kocsi számítógépes rendszerének egy részét és soha nem sikerült teljesen gyári állapotra vissza állítani. Pedig még külsős számítástechnikai cégtől is jöttek próbálkozni a javításával. Lehet, meg kellett volna venni az eredeti cuccokat hozzá...

Autószerelőként rám a gépészeti dolgok tartoztak.

Előzmény: trizs77 (99282)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!