Még egy kicsit visszatérnék a GMP 948 puzzle-re,amit egyre többen próbálunk kirakni.Sok hasznos információ került felszinre a témában,de úgy tűnik,az utolsó kocka még mindig nem biztos,hogy a helyén van.A hatvani oldalhoz próbálok még hozzátenni.2009.-ben két 415-ös és egy 260-as /AOA-493/ került Hatvanba az Alba Volántól. Áprilisban az AOA és a GMP 946 álltak csatasorba.A másik 415-ös rögtön a hátsó kerités mellé került,jól láthatóan rendszám nélkül és a mai napig ugyanúgy ott áll! Szerintem ő volt a rendszámdonor. Augusztusban érkezett meg GMP 948 rendszámmal a szóbanforgó 480-as és azóta vidáman helyi járatozik./ az öszi műszakija környékén kapott egy szolid fényezést is./ A hozzászólásokból úgy tünik,nem csak én látom 480-asnak. Az eredeti Albás 948 biztosan nem lett felújítva.Mostmár csak az a kérdés,hogy a jelenlegi GMP 948 a repülőtéri 480-as,vagy sem. Ránézésre is úgy látni,neked van igazad,mert a kék-fehér járműn nincs hátsó ajtó,vagy talán befalazták? Annak meg nyoma lenne.Van vélemény,mely szerint másik 480 meg nem lehet.Szóval ki tudja az igazi megoldást? Előzmény:apron 64 99301.
Régóta követem az oldalt. Segítséget szeretnék kérni tőletek. Ikarus E 15 hátsó szélvédőt keresek. A külső üveg van eltörve, a belső még megvan. Én vettem meg Kenyeres Jánostól a széthullott E 15-öt abba kellene. Előre is nagyon köszönöm a segítséget!
Mutatnék egy érdekességet. Párom készítette 3604 db gyöngyből! Aminek az Ikarus E 13-ban lesz a helye!
Úgy akartam akartam írni, hogy ennek a DAF alváznak az első ajtótól a középső ajtóig alacsony belépésű a padlószintje (egy-egy alacsony lépcső mindkét ajtónál). Aztán az utastérben (középen) belső lépcsőt követően a padlószint hátrafelé folyamatosan emelkedik. A hátsó ajtónál a fellépésnél már három lépcsőfok van.
Még ezt az infót találtam a neten, a valódiságát nem tudom garantálni.
" A 400-as sorozat alvázra épített típus ezen példányának életútja igen kalandos. Az 1988-ban gyártott Ikarus 480.94-es típusú autóbuszt bemutatóbusznak szánta a gyártó. Ezt követően a 2000-es évek elejéig a Ferihegyi Repülőtéren volt belszolgálati jármű, majd a Rákos Jármű Kft-hez került. 2009-ben az Alba Volán törölte állományából a GMP-948-as forgalmi rendszámú, 1997-es évjáratú Ikarus 415.27M típusú buszát. A Hatvani Volán látott benne fantáziát és a Rákos Jármű Kft-t bízta meg a felújítással. A leromlott vázszerkezetű, 12 éves 415-ösnél jobb állapotban volt a fent említett 21 éves 480-as, így a Volán-társaság beleegyezésével ez utóbbit újították fel. Üzemeltetői oldalról tekintve jellegében a két jármű nem nagyon tér el egymástól. További felújításban pedig valószínűleg már úgysem részesül. "
Mindenesetre már az első mondat sántít, mert az Ik-480.94 busz DAF alvázra épült, ami az első ajtótól a középső ajtóig alacsonypadlós, aztán a padlószintje egy belső lépcsőt követően emelkedik hátrafelé. Nem az általánosnak mondott 400-as széria fenéklemezére készült. A seb. váltó kivételével DAF fődarabokkal szerelték. És még rengeteg másban is eltért a 415-től. (Ez biztos, mert mindig az én kezem alá került ha lejött a műhelybe.)
Tehát már eleve elég sokban különbözik ahhoz, hogy csak egyszerűen átrakják egy 415-ös rendszámát felújítás után, úgy, hogy megtartsák az eredeti típusszámot is.
Egy barátom 1983. szeptemberben utazott ÁFOR festésű Ikarus 620-assal, Csepel Tanácsház térről, az ÁFOR buszmegllóból a telephelyre vitte a dolgozókat, mint szolgálati járat. Létezik-e ilyen kocsiról kép?
Én 1993-ban mentem dolgozni Ferihegyre, még a BA jogelődjéhez az LRI-hez, a Jármű osztály műhelyébe. Úgy rémlik, hogy akkor már ott volt a busz. (De annyi eszköz volt ami hozzánk tartozott, hogy előfordulhat, hogy tévedek.)
Az biztos, hogy sokkal kevesebbet fordult meg nálunk a műhelyben javításon, mint a cég két Ik-396-osa.
Pontosan nem tudom megmondani, hogy meddig volt a BA tulajdonában, mielőtt eladták.
Erre a volt garázsmesteri szolgálat -most jármű manegmant-nek hívják a maradékát- tudna válaszolni. Én a járműjavító műhelyben dolgoztam. A kettő még fizikálisan sem volt egy helyen, bár mindkettő a Járműosztály része volt. (A BA Járműosztály már hét éve megszűnt.)
Nem szétbontásra lett eladva, a CELEBI-hez került át, használták is egy darabig. Hogy ők hova passzolták azóta? Az biztos, hogy már nincsen Ferihegyen.
A busz BA-s korában üzemeltetésre a Kisgépes Terminál-nak (GAT-General Aviation Terminal) volt kiadva. Egy téli időszakban "elkövetett" megbikázás tönkretette a kocsi számítógépes rendszerének egy részét és soha nem sikerült teljesen gyári állapotra vissza állítani. Pedig még külsős számítástechnikai cégtől is jöttek próbálkozni a javításával. Lehet, meg kellett volna venni az eredeti cuccokat hozzá...