Keresés

Részletes keresés

Pedrofon Creative Commons License 2020.06.29 0 1 132023

Előzmény: Kurdeejay (132019)
tehtube Creative Commons License 2020.06.28 0 1 132022

Mégegyszer

Előzmény: tehtube (132021)
tehtube Creative Commons License 2020.06.28 0 1 132021
csecsaba2 Creative Commons License 2020.06.27 0 3 132020

Vannak butak és vannak hülyék, akik dicsekedhet a butasagukkal:

 

https://toretro.blog.hu/2020/06/26/csoda_egy_lazalombol_igy_keszult_a_tisza-to

Kurdeejay Creative Commons License 2020.06.27 0 1 132019

A SZŐD pedig Visegrádon a HÉDA mellett áll.

Előzmény: sarmasiz (132016)
révész64á Creative Commons License 2020.06.27 -1 1 132018

Zala Újpest Dokknál van . Új tulajdonosa fel újításra vár.

Pofamatbefogom Creative Commons License 2020.06.26 -3 0 132017

"Vonatpótlásról van szó, de egyáltalán nem számít, hogy valaki vonattal érkezett-e odáig vagy sem, sőt, még vonatjegyet sem kell felmutatni azért, hogy feljuthassunk a fedélzetre."

 

https://jo.444.hu/2020/06/26/a-dunakanyari-vonatpotlo-hajo-a-legjobb-apro-meglepetes-ezen-a-

nyaron

sarmasiz Creative Commons License 2020.06.26 0 0 132016

Hová lett a Sződ és a Zala?

Előzmény: Pedrofon (132005)
tehtube Creative Commons License 2020.06.26 0 2 132015

A Szabadság híd és a Rákóczi híd között nagyon kínálkozik a hely a kabinosoknak. Persze mindenki a kapu előtt szeret leparkolni, vagyis a Lánchídnál, de ezt már a harmincas évek végén is szabályozták. (akkor az Erzsébet híd alá zavarták a nemzetközi járatokat 37 v. 39-től)

Előzmény: guberavera (132013)
jakyg Creative Commons License 2020.06.26 -2 2 132014

A szállodahajók gépei nem hallhatóak. A gépházban van dübörgés.

Előzmény: HG. (132010)
guberavera Creative Commons License 2020.06.26 0 5 132013

Minden komoly kikötőváros szabályozza a szállodahajók kikötését. Pl. Velence, Istambul, Barcelona. A Bálna szerintem is optimális megoldás lenne, remélhetőleg a mostani tutyimutyi városvezetés nem tesz keresztbe.

Előzmény: riversea (132012)
riversea Creative Commons License 2020.06.26 0 3 132012

Pont ott nem dübörögne semmi, mivel ahogy írtuk, a terület közművesített és az árvízszint felett van, tehát a parti áram rácsatlakozás infrastruktúrája minden további nélkül kiépíthető, míg pl. az autóforgalom számára nyitott alsó rakpartok mellett az számos technikai problémát vet fel (pl. korábbi próbálkozás a budai oldalon).

 

A szóban forgó partszakaszon már most is állnak meg kabinos hajók, egy ponton bekötési lehetőséget kivéve, de mivel ott magaspartról van szó, a hajók egyáltalán nem takarják ki a kilátást, ha a Bálna teraszán ülsz, vagy a sétányon lófrálsz.

 

Az épület olyan karakteres, hogy a jelenleg szinte észrevehetetlen nki. hajóállomás helyett, méltán lehet Budapest, mint a leglátogatottabb folyami személykikötő terminálja, azon kívül funkcionálisan is alkalmas a felsorolt feladatok kielégítésére, míg más korábban oda álmodott funkciókra nem.

 

A terület közlekedési infrastruktúrája jó, a belváros gyalog, taxival, villamossal, sőt BKV hajóval is elérhető (kerékpárról ne is beszéljünk-😊), van mélygarázs, s a kirándulóbuszok parkolása, illetve utasfelvétele is megoldott a forgalom zavarása nélkül.  

 

Nyilván nem fog elférni ott az összes kabinos, de gondolom a cél az, hogy a belvárosból minél inkább kiszorítsák őket, erre vonatkozóan már számos ötlet felmerült az elmúlt évek során.  Vannak jó lehetőségek még a Szabadság híd alatt máshol is. Egyébként a jelenlegi helyen a buszos utas ráhordások már most problémát fognak okozni, mert hétvégéken le van zárva a pesti alsó-rakpart.

 

Nem tudom miért utálod ennyire a kabinosokat? Joguk van nekik is a Dunához! A számuk vélhetően csökkeni fog egy időre, de eltűnni biztosan nem fognak.

Előzmény: HG. (132010)
csecsaba2 Creative Commons License 2020.06.26 0 1 132011

Sztem, a bálnából kéne csinálni Közlekedési múzeum hajózási rászlegét. biztos drága lenne, de így is drága és ráfizetéses.

 

Két oldalt a termekben lennének az tárgyi és maket kiálltások, esetleg egy motor terem, középen néhány hajó. 

 

Álmodtam egyszer vizuálisan, hogy a közepén az üvegbúra alatt bent áll, alulról-oldalról és bentről is látogathatóan a Szombathely.  

Előzmény: riversea (132008)
HG. Creative Commons License 2020.06.26 -6 0 132010

Nem örülnék neki, ha így lenne.

Az a szakasz az utolsó pesti belvárosi Duna szakasz, ahol ki lehet ülni és/vagy lehet sétálni, egyik irányban a Dunában gyönyörködve, a másik irányban meg anélkül hogy bármi az ember pofájában dübörögne, legyen szó autóról, buszról, hévről vagy akármiről.

Remélem, a jövőben kevesebb kabinos lesz, és a kérdés úgymond magától megoldódik.

 

 

Előzmény: jakyg (132009)
jakyg Creative Commons License 2020.06.25 0 3 132009

Valóban, ez áll az MHE anyagában: "Javaslatunk szerint a szállodahajók kikötését a belvárosból (pl. a jelenlegi Belgrád rakparti pontonokról) nem kizárva, de inkább a Szabadság híd alá terelve kellene megoldani, lehetővé téve a Nehru parknál az autóbuszok vízpart közeli megállását. Ennek megfelelően úgy gondoljuk, hogy a CET, illetve az előtte lévő Szabadság híd – Petőfi híd közötti rakpart lenne a legalkalmasabb hely egy új szállodahajó terminál/nemzetközi hajóállomás kialakítására. Ez a terület még elfogadható közelségben van a belvároshoz, megfelelő panorámával rendelkezik a Duna felé, a lakóházak távol esnek a partfaltól, illetve túlnyomórészt közintézmények vannak a környéken, van hely a buszok fogadására, közművesített a terület. Maga az épület alkalmas lenne az utasok és hajók kiszolgálásához kapcsolódó ügyintéző irodák kialakítására, idegenforgalmi, vendéglátó és kulturális intézmények befogadására."

 

Bár azóta is jelentősen nőtt a hajók száma, az Erzsébet híd és a Petőfi híd között nem férnek el. Ugyan még egy ponton elférne a Bálna mellett.

Előzmény: riversea (132008)
riversea Creative Commons License 2020.06.25 0 3 132008

 

Nemzetközi hajóállomás és turisztikai központ lesz a Bálnából.

 

https://turizmus.com/szabalyozas-orszagmarketing/turisztikai-hub-lesz-a-balna-szabalyozhatjak-a-rovidtavu-lakaskiadast-1170551

 

Megjegyzésem: Az MHE már 2012-ben ezt javasolta a Nemzeti Hajózási Stratégia konzultációja során.

jakyg Creative Commons License 2020.06.25 0 0 132007

Szomorú!

A tulajdonos cég csődben, a hajón banki zálog és a szerb állam új jégtörőt venne, nem ezekben a régiekben gondolkodnak. Ez tipikus esete annak a mentalitásnak, amikor valaki sokra tartja valamijét, nem adja el, vár, vár, amíg az a valami el nem pusztul.

Előzmény: Mwin (132006)
Mwin Creative Commons License 2020.06.24 0 0 132006
Pedrofon Creative Commons License 2020.06.24 0 4 132005

Az új visegrádi komp a JÉGVIRÁG III, a mégújabb vonatpótló hajó az ESZTERGOM és két ausztrál szállodahajó a SCENIC CRYSTAL és EMERALD STAR:

Pedrofon Creative Commons License 2020.06.24 0 0 132004

Előzmény: Kurdeejay (132003)
Kurdeejay Creative Commons License 2020.06.23 0 2 132003



Köszönöm az infót, meglett:

Előzmény: jakyg (131974)
révész64á Creative Commons License 2020.06.23 0 1 132002

révész64á Creative Commons License 2020.06.23 0 0 132001

Békásmegyer átkelő hajó annak idején a Tass vagy Zaránd volt. Fővárosi Kiss Hajózás Váll. idején.

révész64á Creative Commons License 2020.06.23 0 0 132000

Pedrofon Creative Commons License 2020.06.23 0 0 131999

Szép lassan indul a szállodahajó szezon, ma érkezik az első kabinos, de este megjött Romániából VIVIENNE, aki RIVER CONCERTO volt tavalyig. Jelenleg az Újpesti-őböl védelmét élvezi:

csecsaba2 Creative Commons License 2020.06.22 0 0 131998

Nem akartam vitázni. Csak érzés bolt, mögötte egy mosolyjellel :-), de jó ez a tréleres kép is!

Előzmény: gumidani (131984)
zjakabfi Creative Commons License 2020.06.22 0 1 131997

Ősztől lehetne ilyen a Balatonnon is. Siófok-Füred, amíg kizarják az eszaki vasutat.Sőt Fonyód-Badacsony is.

Előzmény: gigabursch (131996)
gigabursch Creative Commons License 2020.06.22 0 1 131996

Kézenfekvő megoldás.

Örülök.

Előzmény: jakyg (131995)
jakyg Creative Commons License 2020.06.22 0 3 131995
jakyg Creative Commons License 2020.06.22 0 0 131994

Ezt a változatot senki sem mondta.

Előzmény: poor e (131990)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!