Az ősszel keletkezett egy 8080/263-as járat, ami 14 napokon közlekedik Székesfehérvár es Várpalota között. Az ENYKK-s értesítő tartalmazta, de a KNYKK-s menetrendi mezőben nem szerepel megjegyzésként, hogy a járatot az ENYKK közlekedteti.
Az az egészben a röhej, hogy nem egyedi és nem egyszeri esetről van szó, még sem történik ezen a vonalon semmi előrelépés! Ha egy adminisztrátor sem tudja már elvégezni a munkáját megfelelően - a legegyszerűbb: a klaviatúra ismerete és használata -, akkor mi a helyzet a felsőbb vezetésnél?
Valószínű, hogy én sem fogok a panaszra érdemben választ kapni - amúgy meg már nem is segítene semmit -, de mi van akkor, ha mondjuk ez az eset decemberben vagy januárban történik -20 fokban iskolásokkal tele busszal, és a gyerekek 60 percen keresztül álldogálnak a fagyban, és mondjuk az egyik szülő, akinek a gyereke még meg is fázott, agilisebb mint én, és drasztikusabb megoldást választ?!
Egyszóval: ez a magyar tömegközlekedés! Örüljünk, hogy még ilyen is van! Felsőbb szinten a jó munka gyümölcse a + a havi béren kívüli több havi bérfizetés, jutalom és egyéb címszó alatt + egyéb pénzbeli juttatás és ki tudja mi még, a járművek meg használhatatlanok, de használjuk, arról nem is beszélve, hogy a külföldön kiselejtezett buszokat mi megvásároljuk - kint már nem merik használni, mert lestrapáltak, de a magyaroknak még megteszi - és pl. nálunk van olyan autóbusz, amelynek az utasterében elhelyezett és számítógépről üzemeltetett információs ablak szövegezése még mindig cseh vagy szlovák nyelven jelzi, hogy éppen hányadika van, milyen névnap és hogy az a járat hova megy.
Egyszer, lassan 10 éve tettem én is panaszt Fehérváron (egész eddigi életemben egyetlen egyszer), hasonló "ügykezelés" miatt. Aki felvette a jegyzőkönyvet, azonnal azonosította az elmondottak alapján a "kolléganőt", és közölte, hogy "ja, ő ilyen". Az ügy ennyiben is maradt. Ami nagyon emlékezetes volt még, hogy aki begépelte az elhangzottakat (egy ujjal, rémesen lassan), a kérdőmondatnál megakadt, és hiába forgatta a billentyűzetet, nem jött rá, hogyan tud kérdőjelet csinálni. :) Végül feladta, és vesszőt tett a kérdőmondat végére. :)
Zárógondolat, az aktualitás jegyében: autóbusz alkatrészre volt szükségünk, helyi közelségből fakadóan a KNYKK fehérvári telephelyét hívtam. Mint általában, nem sikerült emberrel beszélnem (senki nem vette fel a telefont), Tatabányán azonnal, így végül onnan is vásároltunk. (Hasonló volt bármelyik buszteszt, ami nálunk volt: Fehérváron gőzük nem volt, miről beszélek, Tatabánya pontosan tudta.)
Tudom, hogy ez sem Rajtad, sem a Gyermekeden nem segít, csak "nosztalgiáztam", és látom, hogy "(közép)nyugaton a helyzet változatlan". :)
Folytatva: Az a busz, amire a lányomék fel tudtak szállni Szfváron 17 órakor, és feltehetőleg lassan meg is érkeznek T.bányára, nem működik a hátsó ajtaja, a leszálló utasok az első ajtón tudnak közlekedni.
A fűtés viszont nagyon jól működik, azt meg nem lehet szabályozni, azt mondja a buszsofőr, Ő fel sem kapcsolta, még is önti magából a busz a meleget!
Hát, ez tényleg egy ilyen nap!
De akkor hol vannak az új buszok? Illetve nem feltétlen kellenek az újak, elég lenne, ha megbízhatóan üzemelnének a régiek!
Úgy látszik, ez egy ilyen nap. Én a Balatonfüred-Kecskemét járatot vadászom, ami 30 perc késéssel sem ért be Fehérvárra. Telefonon próbáltam elérni Fehérvárt és Kecskemétet, de csak hosszú csöngés volt mindkét helyen, senki nem vette fel. A járatról azóta sincs infó.
Ma délután 14.35-kor Dunaújvárosból - Tatabányára induló autóbusz Szfváron (a pu.-t már elkerülte) defektet kapott - miután felvette azokat az utasokat, akiknek az autóbusza szintén defektet kapott -, pár 100 m megtétele után ez az autóbusz sem tudott tovább közlekedni.
A buszsofőr az utasokat leszállította azzal, hogy pár percen belül jön a helyettesítő járat, és azzal utaznak tovább. Miután 30 perc elteltével sem történt semmi, felhívott a gyerekem, hogy még mindig várakoznak, a helybeliek elmentek amivel tudtak - helyi busszal, gyalog, autóval jöttek értük -, míg a Szfvár és T.bánya közöttre utazók hősiesen vártak tovább!
Felhívtam Szfvár autóbusz információt, ahol egy flegma hölgy közölte, nem tudnak róla, amúgy meg nem is az ő buszuk. Kértem, hogy a 16.50-kor Szfvárról - T.bányára induló járat vegye majd fel a lerobbant autóbusz utasait, amikor is megint közölte, hogy nem az ő járatuk, nem foglalkoznak a dologgal! (Nagy szerencse, hogy telefonon beszéltünk és nem személyesen!)
Ezután felhívtam a T.bányai autóbusz információt, ahol már segítőkészebbek voltak, ugyan Ők sem tudtak a lerobbant buszról semmit, de legalább azonnal intézkedtek, kiderítették ki a buszsofőr, és miután kértem, hogy a 16.50-es járat vegye fel - valahol Szfvár belterületén egy lerobbant busz mellet várakozó utasokat, neki álltak telefonálni, és 17.00-kor az utasok fel tudtak szállni a másik járatra!
A lerobbant busz sofőrje nyugodtan dohányzott a busza mellett, a Szfvár autóbusz állomás információjában ülők "malmoztak"!
1 órát vártak az utasok, és nem történt semmi, holott, nem külterületen voltak, hogy lehet, hogy a sofőr sem-, és a helyi központos hölgy sem tett semmit a várakozó utasokért?!!
Kértem az információs hölgy nevét, persze nem árulta el, ettől függetlenül panaszt teszek, és kérem, hogy vizsgálják ki az ügyet!
Ma reggel az egyik athéni Volvo sárga kijelzővel keresztezte utamat a megszokott zöld helyett. Sajnos sötét volt és messze is volt, így rendszámot nem láttam, talán a feketével leragasztott kijelző helyére tettek másikat? A szélvédő mögötti méret is mintha sokkal kisebb lett volna a genfi példányokéban láthatónál, így az is felmerül, esetleg a helyközikre telepített "új" kijelzőtípus került ide is beépítésre?
Az egyik ide csoportosított Ik-280 oldalsó kijelzője is mintha sárga lenne zöld helyett. Sajna rendszámot itt sem láttam, csak a kijelzőszín tűnt fel, és persze azt, hogy messzebbről is sokkal jobban kivehető, mint a zöldek.