Igen, sajnos még nagyon lehet hallani egész Gödöllő szerte, ha átmegy a vonat a 3-as úti útátjárón. Most lesz ebben a hónapban valamelyik hétvégén sincsere. Sajnos nem akarnak profi nyomkarima kenő berendezésre rááldozni, sem a pályába beépítettet sem a vonatokon átalakítottat. Így marad a probléma: nagymértékű sinkopás, idő előtti elhasználódás, lakossági panaszok. "Nagyjaink gondolkoznak a probléma megoldásán " kaptam a választ a PFT-től, kérdésemre mikor lesz valami szembetűnő változás a palotakerti ívben. Bal vágányon 20km/ó a jobb vágányon 10km/ó! a sebesség. Hát egyenlőre ne várjunk nagy csodát, marad a vonatok lassú vánszorgása az átjárón, az autósok nagy örömére. Csak kisebb foltozások lesznek a gödöllői vonalon. :-(
De, ragáltunk rá próbáltuk kitalálni miért "csikorognak" a házad előtt annyira a kerekek/sinek. Az én megállapításom az volt, hogy használt sineket fektettek le az öt évvel ezelőtti felújításkor, már csak azért is mondom mert ha a vágánytengelyben egyvonalban pl.: vezetőállásról rátekintesz a sínszálakra akkor látod igazán mennyire girbe-gurba a sinek belső oldala. Próbáltam nagyon laikusan leírni, de ez összetett dolog, mert a szereléstől is függ, a beépített anyagtól, és a szabályozás szinvonalától is (kézi vagy gépi). Azt a szakaszt Cinkota-Ilonatelep között (főleg a 7-es szelvénykőnél :-) ) olyan külsős kivitelező cég csinálta akivel többet nem is kötöttünk szerződést. De kevés pénzből csak ilyen minőségű pályára tellett! Megjegyzem előtte még siralmasabb (vizzsákos, sáros, kopottsin, nyomtávbővület, irányhiba... teljes bemutató oktató anyagnak is elment volna 500m.-en) volt az a pályaszakasz (még mielőtt oda költöztél), így azt mondom elég istenes lett. :-( A másik nagy gondoddal a Cinkota újtelepi ívvel meg nem nagyon akarnak foglalkozni az se lesz meg csinálva egy darabig.
boldogan hallom, hogy a gödöllői vonalon jelentősen csökkent, szinte megszűnt a kereke sírása. (szörnyű volt, hogy még egyenesben is csikorgott, mint a villamos a sarkon). Újraesztergált kerékpárokat kaptak? Egy szerelvényt láttam felemelve Cinkotán.
Hanem némelyik vágány igen el van kopva, szinte csak a fele van meg a sínkoronának.
"Ha meg nem jó helyen van a biciklitároló, hát istenem így járt. :D"
Ez nagyon nincs így! Láttam anno babakocsival felszállni próbálni egy nőt ott, ahol alapból valóban fel kellett volna tudjon szállni, de a forgatások miatt "ott" nem tudott! Szerencsétlen rohant a másik oldalra, de közben már az indítás jelző szólt, a szerelvény indult volna Ő meg a túloldalra rohanva még éppen hogy csak "feldobta" a babakocsit gyerekestül... Szóval ez abszolút nem jó móka és igazából (szerintem) nem is volna szabad így szerelvényt közlekedtetni! Fentebbi okokból balesetveszélyes! (Akkor is, ha értem, hogy néha forgatni kell őket pl. egyenletes kopás és egyebek miatt...)
"Ha meg nem jó helyen van a biciklitároló, hát istenem így járt. :D"
Ez nagyon nincs így! Láttam anno babakocsival felszállni próbálni egy nőt ott, ahol alapból valóban fel kellett volna tudjon szállni, de a forgatások miatt "ott" nem tudott! Szerencsétlen rohant a másik oldalra, de közben már az indítás jelző szólt, a szerelvény indult volna Ő meg a túloldalra rohanva még éppen hogy csak "feldobta" a babakocsit gyerekestül... Szóval ez abszolút nem jó móka és igazából (szerintem) nem is volna szabad így szerelvényt közlekedtetni! Fentebbi okokból balesetveszélyes! (Akkor is, ha értem, hogy néha "forgatni kell őket" az egyenletes kopás és egyebek miatt.)
Mindegyik forgatásnak egyedi oka van. Az egyszerűtől az összetettig. Az utasoknak egy a lényeg: Jöjjön és menetrend szerint közlekedjen. Ha meg nem jó helyen van a biciklitároló, hát istenem így járt. :D
Meglepő, hogy ennyire tudjátok mi van rossz helyen.
Ez engem is érdekelne, de sajnos nagyon sok egység cserélt helyet, például a 1115-758-1116 is szentendre felé néz, a 1135-768-1136 is (igaz most ő nem közlekedik) és még a 1000-700-999 is :/ Sokáig a 1131 is szentendre felé volt, de az most előre került pár napja. Sajnos a szentendre felé néző egységekben többször feltűnnek a "bátor" művészek, és kiélik művészi vágyaikat, ez leginkább most a 999-700-1000-es egységen látszik, szinte teljesen tiszta volt amikor megcserélték a 1102-vel, erre ma már szörnyű, ahogy kinéz :( de biztos oka van ezeknek a cseréknek!
Éjjel, vágányzárban átépítik az egész vonalat 70-re, nulla idő alatt módosul az összes vonatkozó szabálypont, és máris megoldható lazán a 3 perces követés.
Ja, meg fordítóember a két végén és középen, mert fussa.
(Sztem ennek is legalább akkora a realitása. :) )
Viccet félretéve: reálisan elképzelhető sűrítés, de valszeg nem a reggeli csúcsban, inkább a csúcs két elejének és végének a kitolásával.
Érdekes hír kering a neten, aminek része az is, hogy:
"... és sűrűbben jár majd a H5 -ös HÉV." (Polgármesteri rendelet egyik apró részlete, amivel a tömegközlekedést javítaná.) Van erre jármű kapacitás, hogy a csúcsban ennél is sűrűbben járjon? Vagy majd kunyizunk Csepelről, Cinkotáról, akárhonnan, hogy itt, Szentendrén több legyen? :-)
Érdekes hír kering a neten, aminek része az is, hogy:
"... és sűrűbben jár majd a H5 -ös HÉV." (Polgármesteri rendelet egyik apró részlete, amivel a tömegközlekedést javítaná.) Van erre jármű kapacitás, hogy a csúcsban ennél is sűrűbben járjon? Vagy majd kunyizunk Csepelről, Cinkotáról, akárhonnan, hogy itt, Szentendrén több legyen? :-)
Amúgy Tököltől kifelé egész érdekes hangulata van a vonalnak, leginkább az alföldi tanyajáró vonalakra (Kiskunfélegyháza-Orosháza meg ilyenek) emlékeztet... :)