Van egy vizes eberspacher állófűtésem,minden sallangjával együtt,kb tíz éve működött utoljára,akkor tette a dolgát.Ezt szeretném eladni,mit érhet egy ilyen?
Nem terveztem eredetileg eladni,de a levegős felújítására horror árat mondtak.
Ha nincs lefixálva a csavar akkor tekerd teljesen ki,így nyitja meg a megkerűlő csatornát,a filces anyag meg nem ég el,csak katalizátorként működik,olyan mint ha gyertyát akarnál gyujtani,de nincs benn kanóc,ez a párna hőszigetel,segítí a "porlasztást".vagy májkrémes dobozba tégy gázolajat,és gyujsd meg öngyujtóval,nem sikerűl,de ha teszel bele rongyot ....én még nem láttam diesel kályhát "szövet" nélkűl,ez szívja fel,nagy felületen szigetelve a hideg fém oldaltól,néha fém háló alatt,ami mégjobb,és a" katalit" is igy van megoldva...Hiába csepeg a cucc az izzóra az cseppenként sisteregve elég de nem hosszú ideig csak cseppenként láng csóva,ha viszont ez az anyag magába szívja meghosszabbítja és tökéletesen égeti az ű,anyagot.Szóval az izzító közelében kell hogy legyen,és magába szívja az anyagot.Egy bacho kályhát dieselesítettem,és abba ez nem volt addig nem is működött amig az égöteret ki nem béleltem egy osztrák gázkályha égőfilcével dráthálóba burkolva,utánna már hibátlanul ment.Nekem az a gyanus,hogy égőtér javítás után lett hibás a kályhátok,valahol ott lehet a baj.Egyébbként ezeket a kályhákat én az udvarba,csak égő csővel satuban szoktam tesztelni,víztér nélkűl nagyon sok minden kiderűl,tök jól látni mindent,egyszer este muszály volt messzíről bevílágítani a csőbe,mert annyíra tökéletesen égett,hogy láng nélkűl az alu felyben belül, nem volt fénye...még sem olvadt el mert a belépö levegö hűtötte,egyszer lefilmezem....akkor derűlt ki az is,hogy kevés volt az ű.anyag mennyisége.Én ugy gondolom,ha kint jól megy akkor össze rakva is,eddig így volt.Bár hozzá kell tennem,nem mindig a saját elektronikályával tesztelek.Nagy diesel motorokat is "földön" indítok javítás után,ne keljen már pluszba kivenni mégegyszer...ha kell kertet is csinálok neki...
Onnan indultam es ahogy nezem pont ugyanabban a cipoben jarunk. Sot, ha jol emlekszek te is akkoriban dobtad be a kalyhat, amikor en, meg Csacskamacka osztotta nekunk az eszt meg a potalkatreszt. :)
Szerintem valami felreertes lesz a csavar korul. Koppra betekerve van legkisebb nyilas, ugy kellene neki a leglagyabb szellot fujni.
De frankiboy pont azt mondta hogy ha betekered akkor lehet elfújja az izzítást.
tekerd ki inkább jobbanés nézd meg úgy.
Nekem a régi, azon kívül hogy régi volt, kopottas és égett, nem volt hogy is mondjam teljesen kuka. Csak szvsz. ez is hozzá tartozik a karbantartáshoz amolyan "kopo" alkatrész. :)
Az enyem is az uj egoparna ota csinalja ezt. A regi parna olyasmi volt, mint a filc anyag, ez az ujabb viszont sokkal kemenyebb, merevebb, tomorebb. Ja es a fullra betekert - 1 menet csavarral is csak masodjara indul. Akarhova tekerem azt a csavart ugyanaz a jelenseg. Ki fogom probalni arra mit lep, ha teljesen elzarom.
Az enyémben konkrétan semmi filces anyag nincs,de az nem befolyásolja az indítást.Én azt vettem észre,hogy ha minden más hibaforrás ki van iktatva,akkor még az akku állapota is fontos tényező, ugyanis tavaly nekem is csak másodjára indult többnyire bár a motort simán indította az akku. Idén nyáron új akkut vettem bele,azóta viszont elsőre indul mindig,pedig máshoz nem nyúltam.Szerintem az eber hasonló kinézetű kályhája jobb megoldásokkal van összetákolva, az minden esetben elsőre indul,ott az izzítón keresztül folyik a nafta.Szerintem a pumpa vagy jó vagy nem nincs köztes állapot.
Ez egy gyári rendszer, amit úgy értek, hogy nem utólagos szedett-vedett rendszer. Igaz nem mai, hisz talán 94' és ugyan magam szereltem át egy másik kocsiból, pont olyanba amiből jött, elötte teljes rendszer pucolás volt és pár évig megfelelően működött is.
Tavaly kezdte el azt (miután vadi új égő kosarat kapott), hogy nem indult el elsőre.
De lehet ekkor már szarakodott az akku.
Aztán izzító stiftet cseréltem, bár tesztelve az eredeti is teljesen jó volt, csak az alsó részénél volt kicsit megnyúlva, így ezt is cseréltem.
Nem segített. :(
Most akkut kap, bár a régit lehet meg tudom menteni...
A pumpa megfelelő működését hogyan tudom tesztelni?
Mert ezt lehet cseélni kellene.
De még a keringtető víz szivattyú és végét járja, mert hidegben igen csapágyas hangja van az első percben, de ez igazából minuszokban jelentkezik. (elöregedett műanyag alkatészek)
Nagyon kényes törékeny anyag ez a filces égöpárna,ha hiányos,akkor is nehezen indul,de mindenképp illik ellenőrizni az izzítót,sokszor a korrozió,hanyagul meghuzott csavar,kis keresztmetszetű vezetkek,stb...miatt csak "félig" izzít, Indulásnál akár 20 ampert is feltudnak venni,ahoz pedig vastag vezetékek kellenek,vannak akik csak összesodorják a vezetéket stb.. Amit írtam csavart,azt a gyár leragasztja csavarrögzítővel,indokolatlanul nem kell bántani, csak ha muszály, mert cserélve volt az egység,és az ujat be kell állítani,vagy korom tömi el a járatját,mint nálam,de fa levelet is felszippant ha kell,nem akadályozza semmi.Ehez csak akkor kell nyulni,ha rendben erősen izzít,épp tiszta az égőtér,az agagoló buborék mentes,megf. mennyiséget nyom.mégis csak másoszorra indul,vagy ha befogod egy kissé a szívó csonkot,és azonnal indul,akkor valószínű hogy ott lesz a baj.ilyenkor csak fehéren fűstől,de nem ég,mert túl sok a levegő,és nem éri el a gyuladási hőfokot.Az idősebb kályháknál előfordul,illetve tisztát,makulátlant még nem láttam.
Na kozben megneztem eloben. Ha befele tekerem az a - irany a kis matrinca szerint. eddig ugy volt, hogy otal kinyitva es egy menetnyit elzarva, most total elzartam es egy menetnyit visszanyitottam. (es se tok tiszta a leiras szerint, mert azt irja, hogy tekerjem "flush with surface" aztan vissza egy tekeresnyit) Ez akozben volt, hogy mar a negyedik inditasi ciklust probaltam, nade nem ment a kalyha fel eve. Egyszer csak belobbant, most viszont ki kellene probalni a hideginditast, hogy mi tortenik.
Ha az égőkosárnak az oldalába a fém keret és a fém háló közötti nem tudom milyen anyag töredezett, esetleg hiányos az is okozhat ilyet? Lehet csak szétégett és ezért kap levegőt ott ahol nem kellene...?
Ti mekkora értéket mértetek? A diagon figyeltétek az értékeket?
Visszakerestem, (akkor én is itt a fórumon kaptam segítséget) és itt egy angol leírás a tesztre: Glow Plug/Flame Sensor Resistance Check When testing the glow plug/flame sensor with a digital multimeter, the following readings should be obtained: Resistance at 25 °C: 0.324 ... 0.360 ohm Test current: < 5 mA
Egyébként nagyon változó volt nálam: hol magasabbal (0.54) is elindult, máskor meg alacsonyabb (0.45) értékkel sem (bár a hőmérséklet nem biztos,hogy azonos volt).
Megnéztem,igazából két dologban különbözik "csak" a két készülék.
A befúvófej + rajta a motor,és az üzemanyagpumpa.
A többi cikkszámra is megegyezik.
A régebbi diesel kályhának a komplett befúvó-fejét tedd át az új benyós kályhaházába,és a diesel üzemanyagpumpáját használd a beüzemelésre.(itt lehet hogy egy O-gyürűt cserélned kell ha sérülne,a mérete 81X3mm)
De szerintem a befúvó-fejen a légmennyiség csavarnak a helyzete lehet a különbség tárgya sz.tem!?
Azt meglehet próbálni,hogy a benzinesét hozzá állitod a diseléhez....,tehát látod hogy a gázolajosé mennyire van betekerve(álltalában leszokták azt a csavart rőgziteni festékkel vagy valamilyen anyaggal),és hozzá állítod a benzinesét. Az üzemanyagpumpa fontos,azt csak a dieselét használd.Első kőrben megpróbálhatod azt is,hogy a benzinest elindítod úgy ahogy van a disel üz.pumpájával.....,és látni fogod,hogy mit produkál....
Igen, csak a csere segített. Nagyon sokat szívtam(tunk) vele, míg egyáltalán kiderült,hogy az ellenállás a gondja. Ha jól emlékszem egy tizesért vettem egy másik kályhát,bontóban. Csak gyorsan rámértem a stiftre, aztán jöhetett az alkudozás! Tök mindegy,hogy benzines vagy diesel, az izzítóstift csak az évjárattal (?) és csak a rögzítésben változott. (Ha tévedek, akkor kérem a nálam jobban hozzáértőket, hogy javítsanak!) Létezik több fajta (csavaros; rögzítő lemezes,stb.), meg tán van valami alaki különbség a "foglalatuknál" is. Tehát végülis egyszerűbb,ha ugyanaz az üzemanyag, mert akkor égőkosárral együtt mehet a helyére. Lehet újat is venni, de az elég húzós.
Köszi a válaszokat. Mióta nem indult a kályha, nekem mindig 0.3 feletti érték volt a ellenállás. Ezek szerint amíg nem 0.3 környéki az ellenállás értéke nem is fog elindulni.
Nekem is volt ilyen gondom, néha még el is indult, de legtöbbször csak a ventillátor sivított. A hibakódra pontosan nem emlékszem, de valami hasonló rémlik.
A lényeg: az izzítóstiftet az indulás után lángellenörzőnek használja a kályha ( a stift ellenállását figyeli). A probléma az,hogy induláskor is "ránéz" és ha nagyobb az ellenállás, akkor őrült szellőztetésbe kezd,mintha még égne a kályha és hibával megáll.
A stift ellenállásának 0.36 Ohm körül kell lennie (nekem 0.6 volt). Egyébként lepróbálva rendesen izzított.
Barátom autójába beszerelés után Webasto Thermo Top C kályha elsőre simán indult. Majd kb. 60 fokos vízhőfok mellett leállítottuk, és többé nem akart begyújtani. Ventilátor pörög, vízpumpa kering, üzemanyagszivattyú meg sem nyikkan.
Hibakód kiolvasva:
flame detector interruption 2.
Az izzítást kivezérelve a kályhából füst szállt fel, azaz gondolom izzított.
Üzemanyag szivattyút kivezérelve tökéletesen működött.
A láng érzékelő az izzító gyertyában van benne? Vagy maga az izzító gyertya?
Azóta vagy 5-ször megpróbáltuk, hátha :) De eddig még semmi. Mit kell vele csinálni?
Kiolvastuk azt is, hogy a kályha Working time 93 óra, az Operation Time 135 óra, és 350-szer indult eddig. Ez sok? Vagy mi az ami már soknak számít. Én a kályhámat télen szinte minden nap járatom 15-20 percet, azaz úgy saccolom, 3 év alatt össze is jön a 90 óra. Legközelebb kályhát veszek, ezt nézem meg először :D
Bocsi, átsiklottam a válaszod felett :( Egyenlőre jegelem a kérdést, mert jobban átvizsgálva a rendszert, felfedeztem, hogy az üzemanyag vezetéknél levegőt szívhat a szivattyú. (ez de hülyén hangzik) A citroennél a gázolajvisszavezető csőből kapja az üzemanyagot a kályha, de ott egy csomópontban van az elmenő ág, a visszavezető, meg a kályhához leágazó vezeték is. Na itt vannak bajok, mert pl. gyorsítani sem mindig akar rendesen, meg olajos is, meg stb... Szóval előbb ezt rendbe teszem, aztán meglátjuk, hogy működik-e rendesen a kályha.
Szia Balu.Maci 104! A Total car-s forum oldalon találtam, hogy állófűtésekkel foglalkozol.Olyan kérdésem lenne van egy Webasto Thermo top V kályhám, az elektronikája letiltott üzemanyag elégtelenség nélküli inditás 3x-s probálkozása miatt. Az autba beszerelés közbe. Sikerült ugy orvosolni a problémát h egy másikbol kiszedtük, amelyik a másik kocsiba vár beépitésre. Orvosolhato ez a probléma? Olvastam, hogy füred mellett laksz valahol.Helybe is mennénk, mi Veszprémiek vagyunk.
De bizony lehet. Sőt 100%! Legutolsó infóm szerint nem vinné a kályhámat. Mi lenne az a minimum ár amiért ideadnád? Talán egy próbát megérne, feltéve ha nem csinálna nagyobb galibát a típusnemegyezés miatt. Szerinted?