Nincs gond, mert nem csak engem-minket- érint ez a probléma.Persze nem azt mondom,hogy csak tisztességes javítók vannak de szeretném azt hinni,hogy amit megrendelneka pénzükért azt jó minőségű munka által kapják meg.Hibák ettől függetlenül vannak lesznek ezt nem lehet elkerülni de törekedni kell a lehető legjobbra.Nem mindenkinek lehet megfelelni,valakinek a legjobb sem elég.
MS lakk: kevés szárazanyag tartalmú akril lakk,sok szerves illékony oldószer tartalommal. Higítást igényel!
HS lakk: Magas szárazanyag tartalomú,ezáltal kevés illékony oldószert tartalmazó, nagyobb a száradás utáni tényleges rétegvastagságú lakkok. Higítást nem igényel.
Bocs,hogy beleszólok,de sajnos sokszor azt látni,hogy átverik az embert vagy így vagy úgy. A lakatosok munkája meg egy másik történet és még pénzt is kérnek érte. Anno én is megkérdeztem párat,mit hogyan és mennyiért,de inkább hanyagoltam a felületes munka miatt.
"Ráadásul ők is át fognak vágni".Na ez így kezdésnek egy kicsit erős!!! Az miért lenne átvágás,ha megpróbálják a vállalt munkájukért kialkudott összeget elkérni.Azért azt figyelembe kellene venni ,hogy a fényezés nem csak az élőmunkából áll,hanem rengeteg járulékos költség is rakódik egy kocsi ,vagy karosszéria elem fényezéséhez. Ezt talán nem kell részletezni,hogy miből áll.
A másik része az a fajta hozzáállás,hogy mindenki átver mindenkit.Miért kell egyből előítéleteket megfogalmazni? Szerintem a mostani kiélezett és beszűkült piaci viszonyok között a legfontosabb -legalább is nálunk- az ügyfélkör megtartása!!!!
Ez csak becsületes és jó minőségű munkákkal érhető el.Természetesen nem azt mondom,hogy nincsenek kütyaütők,és gerinctelen javítók a piacon,de hozzájuk nem is lehet reklamációval visszamenni.Ezt pedig az ügyfelek jelentős része már az első találkozás után észreveszi és nem is javíttatja ott az autót.
Most kezdjem én is a lakatosokat szapulni,mert jelentős részben az ő munkájuk után kell dolgoznunk hol többet,hol kevesebbet,de a sor végén mégis az van,hogy a fényező a hibás,mert a bevonat alatt a lakatos munka már kevésbé látszik,vagy kevésbé lehet láthatatlanná tenni,sokszor dupla anyag,idő és rezsiköltség felhasználásával.Úgy érzem,hogy inkább összefogni kellene ebben a két szakmának,mint így széthúzni!!!
Bocs a hosszú reflektálásért,de sokszor nem érzem jogosnak a kritikát mégha nem is személyem volt érintve.
Akkor azt mond meg nekem,hogy miért hozzák errefelé az autókat javíttatni aki csak megteheti. Amit csak a saját szememmel láttam Debrecenből,Pestről ,Győrből,Nyíregyházáról, is ide jöttek.
A 400000ft-ért én az alját is kilakatoltam volna meg más is errefelé ezt biztosra veheted. A fényező műhelyek árajánlata előtt vegyél be" nyugtatót", vagy legyen "szék" melletted. Ráadásul ők is át fognak vágni,esetleg ha érdekel,hogy miként privátban megírom neked, az email címem publikus.De már ha megkérdezed az árakat kiváncsian várjuk. Itt is vannak kikiáltott mesterek akik dupla árért dolgoznak, és a munka minőségén ez nem jelentkezik. Ahogy szokták mondani ,"nagyobb a füstje mint a lángja".
Szerintem is 20 reális elemenként pl mobihel anyaggal. Én 14 elemet számolok fel. Az 280e Ft. Mivel, hogy lakatolt autó plus 30e-t a javítások eldolgozásáért. Szétszerelés meg fűgg, hogy milyen autó. Valahol 60e-t számolnak fel szerelésért de még a motort is kiveszik meg az ablakokat, 30e egy normál szét öszeszerelés.
Szóval,ha 400e-t fizetsz akkor az valami R-M, Glasurit minőségű..... anyaggal legyen fényezve. És teljes mértékben kifogásolhatatlan munka legyen. Itt enyhe narancsosság,porszemek stb.stb. nem fér bele.
Ha szétvan szedve, nincs mit leszedni meg tökölni vele,csak kisebb gittelések,meg kis csiszolás akkor igen. Az hogy 2k akril vagy metál általában lényegtelen,persze vannak olyan helyek ahol van xy Ft eltérés a kettő között , de az pár száz forint.
Egy fényező műhelyben általában 25.000 Ft-tól kezdődik egy elem fújása. Ez egy átlagás autónál 325.000 Ft, plusz ha sokat kell gittelni csiszolni egy elemet akkor lehet 30-35 .000 Ft . Ez persze eddig csak külső rész,a belső nincs beleszámolva. Szétszerelés.stb.. Egy maszeknál kb. 20/elem. Tudok 10+ anyag árért is,de azt nem ajánlom senkinek. 20 környéke már elfogadható.
Én nem tudom,nem értek hozzá,ezért irtam le mi történt,bánatomban :-( Hallottam millios fényezésekröl,de szerintem ez az auto nem az a kategoria.Mindent megprobalok megtenni azért,hogy a lehetö legjobb legyen az autom.Ezek fusi árak voltak,holnap benézek egy-két fényezömühelybe és beszámolok mit mondtak:-)
Szerinted mi lehet a reális ár,ha nem luxus,de minöségi munkát szeretnék???
Fémtiszta felületről egy tökéletesnek mondható munka,mínőségi anyagokból,ami eredményezheti a tartósságot is,egy ekkora autónál nem jön ki még a ráfordított anyagköltség sem,és ez mindegy,hogy Bp vagy vidék...
Kiméletesebb,de nem eléggé,meghullámosodik a felület,pláne ha ajtó,tető,stb.-ről van szó... Maratás,csiszolás,vagy az üveg és szóda szórás a megfelelő...
Én ezekkel a lemarókkal mindig megjártam amik festékboltokban vannak. Eltudom képzelni,hogy van olyan ipari kiszerelés amit cégeknek árusítanak csak, hogy az jó de ahhoz nem tudok hozzáférni meg nagyon drága.
Most utánna néztem és több helyen is olvastam, hogy a négerkorongot tartják leghasználhatóbbnak a csiszoló eszközök közül. Én ezt használnám, csak azért mertem ajánlani.
Hát akkor mivel? a homokszórástól is hullámos. Különben olyat is halottam,hogy valaki a veteránt direkt nem vitte el homokszóratni hanem le négerkorongozta ne legyen hullámos. Én saját autón a négerkorongos megoldást választanám. Ha meg hullámos akkor kigittelem,szórógittelem,füllerezem stb.